VALG AF HUND, HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Ja , min mor har meddelt mig denne glædelige nyhed, at ligeså snart vi er flyttet og faldet på plads, kan jeg få min HELT egen hund, som jeg kan få med når jeg flytter hjemmefra..
Meget muligt det nok først bliver om en 2-3 måneder vi er helt på plads osv, men derfor synes jeg det var en god idé at begynde at kigge allerede nu så jeg får den helt rigtige hund.
Lige lidt om familien så i kan se under hvilke forhold hunden skal være. Vi er min mor, mig og 3 mindre søskende på 8, 6 og 3 år, og så vores Amerikanske Bulldog.
Vi skal flytte ud i en stor lejlighed, hvor alt er på stueplan, og med en stor have til. Der er ca 2-3 minutters gåtur til kæmpe græsarealer og skov derfra.
Krav til hunderacen.
Den skal være Labrador størrelse eller derover.
Det skal være en hund som skal kunne med børn pga mine søskende (Da der jo er nogen hunderacer som ikke er gode til børn)
Den må godt være vagtsom af natur, men det skal ikke være meget, da jeg skal tænke på besøg og små søskende.
Tror såmænd bare at det var de vigtigeste krav
Hvilke racer tror i, der ville passe ind i min familie??
Har selv kigget meget på en Dogo De Bordeaux, da jeg har haft rigtig gode oplevelser med dem og synes at det er nogen super flotte hunde.
Lige 3 racer det ikke må være, Labrador & Golden Retriver, da min Ambull er blevet bange for de 2 racer, efter et overfald, og Schæfer da min mor syns de er for vagtsomme, og at jeg ikke tåler deres pels særlig godt om foråret
Men kom meget gerne med hunderacer, hjemmesider hvor de sælger racerne, og hjemmesider hvor der står noget om racen da jeg gerne vil være 110% forberedt på hvilken hund det er jeg skal have ind i mit liv
Obs, gider ikke have kommentarer fra folk som, "Du er da overhovedet ikke gammel nok til at tage ansvar for en hund" og lignende
Håber rigtig meget at i har nogen gode bud derude, og skriv endelig for mere information om nogen ting, da jeg garanteret har glemt at skrive noget vigtigt
Mange hilsner fra Sisse & Bulldog'en
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
Så Rottweileren er mit forslag
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 66
feb 2008
Endnu en af mine mange ynglings, jeg får det svært når jeg skal til at vælge
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.114
Hvad med en Groser sweitzer (staveplade) sennen hund? Den ligger ret tæt på bereren, men den er korthåret og (så vidt jeg ved) ikke disponeret for kræft.
feb 2008
feb 2008
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
feb 2008
Men ja, du kender vel til racen, så jeg må bare læse og læse på de racer i foreslår, og få lidt hjælp hist og her til de sidste valg xD
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
feb 2008
derfor jeg er gået igang allerede nu så jeg ikke kommer til at gøre noget forhastet hvor jeg bare køber en hund jeg ser er til salg
feb 2008
Jeg googler den lige
feb 2008
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
Du skriver også at i flytter i en lejlighed i stueplan. Mener du så, at det er helt nede i jordhøjde eller er der trin på/ned til haven og udgang? En DdB må IKKE gå på trapper før den er fuldt udvokset. Dvs 2 års alderen.
Men selvfølgelig, hvis dette ikke er et problem, så er DdB´en en fantastisk hund..
Men HUSK, at køb med stamtavle!!!
feb 2008
Jamen jeg har fri fra skole klokken halv tolv hver dag, så tid har jeg jo massere af så den kan blive luftet, så der er ikke noget der.
Men nu er jeg måske uvidende, tænker bare lidt om en "jagt" hund, at den jo har det i generne med at fange dyr, og jeg har osse mindre dyr i bure, som rotte og fugle, det er nu mest der jeg bliver lidt nervøs for dem, blandt andet fordi mine fugle flyver frit omkring, hvis en hund der har instinktet i sig måske kunne få lyst til at fange den xD
feb 2008
feb 2008
Jeg vil selvfølgelig tage hensyn til hunden den dag jeg skal flytte for mig selv
Ja det er en fantastisk hund, og har kun hørt godt om dem fra dem jeg kender som har dem
Ja stamtavle er vigtigt i disse dage, når der er alt med listehunde, og hundene på observations listen osvosv
Men tror du så at den ville passe ind i min familie
feb 2008
jan 2008
Men hvis I virkelig gerne vil vide mere om racen, så syntes jeg at I skal besøge en opdrætter. I er velkomne hos mig, så skal jeg gerne tage en snak med jer.
feb 2008
jan 2008
Ellers gå ind på min hjemmeside og læs lidt der om racen. Det er godt nok på engelsk..
www.cru-acajou.dk
feb 2008
Ja skal begynde på en uddannelse om 2 års tid, men der har jeg heldigvis min mor som er hjemmegående så hun kan passe den i dagtimerne.
Jeg fester ikke rigtig, det siger mig ikke rigtig så meget, ofte når jeg bliver inviteret til fest bliver jeg kun en times tid, da det keder mig grusomt meget at sidde og drikke og høre på fulde mennesker..
Ja der kommer vel en kæreste på et tidspunkt, men der må jeg jo bare planlægge og planlægge så jeg ikke "overser" hunden.
Jeg ved godt at en hund kræver RIGTIG meget af en, men det er hvad jeg vil, og den kommer i første række!!!
Jamen jeg kan godt lide at løbe og gå ture i skoven osv , så den skal da helt klar være min følgesvend hvis man kan sige det sådan!
feb 2008
feb 2008
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Det er også en stor hund ligesom en Dogue de Bordeaux.
Der bor en opdrætter i dit område.
http://www.librrani.dk/page/page.php?lang=1&page=2&tid=1&sid=
feb 2008
Personligt, siger ikke der er noget galt med hundene, men jeg bryder mig ikke særlig meget om hunde der er under Lab str, det er bare min mening, osse derfor jeg søger en stor hund.
Og det skal netop osse være en stor hund, nu når jeg stadig bor hjemme, da min Ambull er vant til at lege med store hunde, og hurtigt bliver for voldsom ved min storebrors den franske feks, fordi hun simpelthen ikke tænker over at de er det mindre end hende selv
okt 2007
Har du overvejet, at din kommende hund måske ikke vil trives, den dag, du flytter hjemmefra med den?
Er du villig til at lade den blive, hvis ovennævnte skulle ske?
Er din mor indstillet på at beholde hunden, hvis nu det skulle vise sig, at hunden er mere knyttet til familien end til dig?
feb 2008
Jamen det er jo nødvendigt at jeg lader den blive hos min mor, hvis ikke den har det godt hos mig når vi flytter.
Ja er 110% sikker på min mor intet ville have imod den blev hos hende.
Og nu bor jeg i en lille by, så kan jo besøge hende og hunden hvis det var, når som helst
feb 2008
Hun glemmer det i leg, og kommer til at "trampe" de små hunde ned
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Men udover de nævnte racer, synes jeg da også du skal kigge lidt på de mellemstore spidshunde: Keeshond, Eurasier, Finsk Lapphund, Norsk Buhund m.fl. De har ofte en god tilpasningsevne, er lærevillige men ofte også ret selvstændige, så de er ikke "pleasere" som mange labber, rotter, bordere o.s.v., men intelligente og kan sagtens trænes på lige fod med andre. Oftest er de også meget sociale og kan med de fleste andre dyr og mennesker, hvis de er vokset op med dem. Har ikke så udprægede spids-egenskaber som de arktiske spidshunde.
De skal aktiveres og motioneres hver dag, men behøver ikke 5 timer dgl.
okt 2007
Fik en Schæfer som 16 årig.
Jeg gik til træning med hende, sørgede for foder/dyrlæge, havde den hund med mig overalt, hvor det kunne lade sig gøre. Savnede hunden, ikke familien, når jeg var på week-end hos kæresten, hvis hun ikke var med.
Alt i alt en hund, jeg havde et tæt et bånd til.
Alligevel endte det med, at hun blev hos familien. Det er alligevel en stor omvæltning at flytte en hund fra en familie, hvor der er nogle hjemme om dagen til en lejlighed, hvor hun skulle være alene hjemme, når jeg var i skole. Og jeg så hende dagligt, da vi boede tæt på hinanden..
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Hvis du falder for en collie skal du være opmærksom på, at det er en brugshund (ligesom rigtig mange andre hunde er), så den skal have motion, mentaløvelser og den vil elske at gå til hundetræning af en art.
Den passer på sin familie, den elsker søde børn, den er altid i vejen fordi den placerer sig sådan, at den altid kan holde øje med alle i husstanden.
Jeg går ud fra, at selvom hunden bliver din, så har du din mor i baghånden til at vejlede og rådgive og evt hjælpe med det økonomiske der komemr når man har hund,?
feb 2008
Har snakket med min mor idag, og hun er indstillet på at hunden skal blive hos hende, hvis ikke det går hos mig selv
Heldigvis her hvor jeg bor er der rigtig mange fede store lejligheder (osse uden trapper) til penge man sagtens kan klare at skulle betale samtidig med uddannelse, så der er heller intet der
Vil lige kigge på de racer du har skrevet
feb 2008
feb 2008
Ja min mor står bag mig og støtter ligeså snart jeg selv har svært ved det
feb 2008
Jeg vil ikke have en hund der ligner de forbudte racer helt vildt meget...
Jeg er osse til store hunde, små hunde siger mig absolut intet..
feb 2008
Nej ved godt at mange af de forbudte racer faktisk bare er store pelsdyr som har været brugt til noget specielt , og de kommer ikke i nærheden af feks Ambull'ens udseende.. o_O
feb 2008
maj 2007
Iøvrigt skulle David Lewitt være så utilfreds med avlen af OEB at han trak sig helt ud og nu kalder sine hunde for Lewitt bulldogs. Det synes jeg måske også siger en del.
maj 2007
Jeg tvivler ikke på der findes seriøse opdrættere, for selvfølgelig gør der det.
VALG AF HUND, HJÆLP