1.057 visninger
|
Oprettet:
hund der slikker {{forumTopicSubject}}
jeg har lige et spørgsmål håber i kan hjælpe.
min mor har en hvalp (bliver 1 år i oktober mener jeg) den slikker på alt ens ben osv. . og det er hele tiden det er til at få PIP af.
hvorfor gør den det ?
den slikker også selvom man har creme på benene ;/
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Hvorfor de gør det er jeg ikke sikker på men jeg har da indtryk af at Rami gør det når hun synes vi har det hyggeligt i nusse/kæle situationer ;o))
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
og det ligger ren og skær i at hun er så kærlig og hvalpet som hun er..
molly gjorde det også da hun var hvalp.. men efter hun er blevet ældre er hun holdt op..
vi prøver bare hver gang hun overslikker en, at ignorere hende og skubbe hende væk.. for at vise at det ikke er en adfærd vi vil have
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 423
Har læst et sted at det at slikke ligger til flok dyr... at de "underdanige" i flokken slikker lederen for at vise "respekt" eller lignende for lederen... men ved ikke om det er rigtig
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Når vi tager kontakt til ham eller han til os, så bliver han ofte så glad, og han afleder en del af det ved at slikke, og ind imellem napper.
Vi stopper simpelthen evt. nusseri, siger STOP/SLUT og fjerner enten arm, ben eller hvad han nu slikke på, og hvis ikke han stopper, bliver han bedt og at gå væk.
Han har som sagt været meget værre, og jeg tror aldrig han stopper helt, for det er hans reaktions mønster, og typisk for stafferne synes jeg. Jeg forlanger heller ikke at han helt skal stoppe det, men vi vil kunne bede ham stoppe, og på denne måde har vi kunnet begrænse det..
feb 2006
Følger: 49 Følgere: 46 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 2.384
hund der slikker