{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.847 visninger | Oprettet:

Tysk pinscher {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg synes, jeg har søgt for at finde nogle danske kenler, som opdrætter Tysk pinschere, men den eneste jeg får frem er en i Vrå i Nordjylland.
Er der nogle som ved, om der ligger andre?

Mit krav er, at der er stamtavle på.

Jeg er lidt nysgerrig med denne race, og ser den som en mulighed, når vi på et tidspunkt skal have ny hund. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at snakke med en opdrætter, så jeg kan få nogle oplysninger samt møde nogle eksemplarer af racen.
Og synes måske Vrå er lidt langt væk (bor på Sjælland), især fordi vi ikke skal have ny hunde (forhåbentlig) de næste 5 år ca.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tysk pinscher
  • #1   18. aug 2011 Har selv kig på samme race når jeg engang skal have ny hund, men har heller ikke rigtig fundet nogle opdrætter i dk. Håber det er okay at jeg låner din tråd til at skrive at jeg også gerne vil møde nogle tyske pincher, hvis der er nogle i nærheden af mig. Kommer fra Esbjerg området.

• #2   18. aug 2011 Rikke herfra Hg har en fra Sverige smiley
    Ved hun har sagt der ikke er mange i DK!
    Den en lækker race smiley

• #3   18. aug 2011 Hvis i har profil på FB så meld jer ind i den her gruppe:
    http://www.facebook.com/group.php?gid=30032509175&ref=ts
    De har nogle gange kenneler som har hvalpe til salg...

Har også ledt efter dem, bl.a gennem DKK og listen er tom på Dkk's hjemmeisde..

• #5   18. aug 2011 Hej.
    Vi hentede vores hvalp for 4 måneder siden i Sverige. Vi snakkede med Lisbeth der er formand for Tysk Pinscher. Der er meget få der har avlet Tysk Pinscher i Danmark, og der er ingen der avler her hjemme mere, så du skal til tud til udlandet, hvis du skal have sådan en smiley Hvis du kommer forbi Aalborg, er du velkommen til at se Krøyer.

• #6   19. aug 2011 Mange tak for svarene...
    Er der nogle fra Sjælland, som ejer sådan en, så man måske kunne møde den smiley

Og ja, så må jeg til udlandet. Hvad kan I så anbefale Tyskland eller Sverige?

• #7   19. aug 2011 MB* - Jeg ved at Lisbeth Lundtoft, der har avlet Tysk Pinscher på et tidspunkt, har en datter i København som også har en Tysk Pinscher. Ellers kan du tage afsted til de større udstillinger, hvor der også kommer udstillere fra udlandet, så kan du garanteret se en Tysk Pinscher.
    Vi valgte at købe hund i Sverige, da vi fandt ud af hundene i Tyskland er mere til "jagt" og de kennler vi fandt i Sverige alver hunde til mere familiebrug.

• #8   19. aug 2011 Ahh Rikke, mange tak!

• #9   19. aug 2011 MB* - Selv tak smiley Hvis du er på jagt efter nogle gode kennler, vil jeg anbefale; Lilla Enebys eller Jumping All Over i Sverige. Disse kennler har et tæt samarbejde og avler kun på hunde der kan gøre godt for racen

• #10   19. aug 2011 Tak, det er altid rart at vide.
    Jeg er ikke interesseret i jagt linier, men i familiehunde linier, da den skal bruges til agility...

• #11   19. aug 2011 Du skal være opmærksom på, at du skal træne "fri ved fod" meget, da den Tyske Pinscher er kendt for altid at skulle føres i snor, for den ikke stikker af. Det er MEGET vigtigt dette bliver trænet.
    Vi har trænet Krøyer meget i det siden vi fik hende, og vi har ingen problemer med hun går fri, og venter altid på os, når hun kommer 20 meter frem. Jeg har oplevet andre ejere hra problemer med det, hvis det IKKE bliver trænet smiley

• #12   19. aug 2011 Okay, tak det var kodeordet for mig. Det er ikke den race jeg skal have.
    Se det var blandet andet et af de spørgsmål jeg skulle have svar på smiley Tak.

• #13   19. aug 2011 MB* - Selv tak smiley Så længe man træner det, er det ikke noget problem. Kennlen hvor vi har købt Krøyer har heller ikke noget problem med fri hund

• #14   22. aug 2011 Rikke:
    Det er jeg helt sikker på, og det skal jo trænes med alle hunde.. Men når jeg ved jeg skal træne agility, så er det der min koncentration ligger, så vil ikke vælge en race, hvor jeg på forhånd ved, at det måske kræver lidt ekstra arbejde smiley

Kommentér på:
Tysk pinscher

Annonce