{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Update! Mine venners schæfer {{forumTopicSubject}}

En lille update på mine venners schæferhund med HD.
Ville gerne linke til tidligere indlæg, men kan ikke finde den, desværre

Men det nye er:
Sagen ligger hos DKK, der osse har indhentet nye HD billeder af hunden.
Status på disse er: C hofte den ene side, E den anden.
Mine venner er knuste over det, men er jo nødt til at afvente de 6-8 ugers sagsbehandlingstid hos DKK.

Ville bare give Jer den seneste update. Som jeg har forstået det, så er aflivning eneste vej for hunden, når det er status E i HD, desværre, for han er en dejlig dreng. Men tiden går jo, de bliver mere og mere glade for hunden, som er 1 1/2 år, så det bliver svært, når han skal aflives.

Som sagt, kun hvad jeg har som update på sagen, håber snart at det bliver afsluttet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Update! Mine venners schæfer
  • #1   17. aug 2011 hvis hunden ikke har smerter behøves den ikke aflives

    et røngten billede eller en dårlig status kan ALDRIG sige noget om hunden smertestatus det er forskelligt for hund til hund


  • #2   17. aug 2011 Igen, jeg tager ikke stilling til noget, jeg "fortæller" kun hvad jeg har fået at vide af mine venner.
    Det er deres beslutning og opdrætter, der måske får hunden tilbage. Jeg ved det ikke, det hele afhænger af hvad DKK finder ud af i sagen.


  • #3   17. aug 2011 Ehmm, har hunden smerter siden aflivning er på tale?

  • #4   17. aug 2011 Mia A
    Det vil jeg tro, han har lige pt ikke noget godt hundeliv, for han må ikke luftes så meget som en schæfer gerne skulle pga risiko for overanstrengelse og evt. smerter.


  • #5   17. aug 2011 Heino...Var det ikke den historie om kennelen som ikke ville give erstatning...og som ikke svarede på tilsendte breve omkring hunden??

  • #6   17. aug 2011 Nemlig Snow K *SS*
    Kan bare ikke finde tråden selv...


  • #7   17. aug 2011 Er det denne tråd her

    http://www.hundegalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=463846


  • #9   17. aug 2011 Tak Rene...
    Kunne sgu da ikke huske, hvad jeg kaldte den *SS*


  • #10   17. aug 2011 Altså har hunden ingen smerter skal den da ikke aflives.
    Nogle hundeh ar kun HD på papiret.
    Går den som familiehund nu eller ?

    Vil gerne bede om en PB smiley


  • #11   17. aug 2011 Heino...Jeg synes så ikke det er fair over for opdrætter...Du skriver i anden tråd at den har d hofter...Men nu skriver du c og e. Så skal vi ikke vente med at skælde ud på opdrætter, til sagen er afgjort hos dkk....Jeg ved at mange opdrættere som har kendskab til hundens opvækst, meget nemt mener at de er hf som har fodret eller ladet hvalpen springe for tidligt så den har fået dårlige hofte. Nogen skriver det enda i deres købskontrakt, for at gardere sig mod at yde erstatning...Hvis der kun er a og b hofter i stamtavlen, så er det også en svær nød at knække---Hvem har så skylden for de dårlige hofter??

  • #12   17. aug 2011 Nu som medløber DKK snob. .
    TS skriver i sin indlæg at hunden er mærket i sine hofter af det, så kan jeg godt forstå at de overvejer fred, er selv samme situation med min egen hund som også er mærket af dysplasi og det ikke et liv at holde en aktiv hund tilbage, hvis den ikke kan holde til fysisk eller psykisk.
    jeg føler med dem


  • #13   17. aug 2011 Snow K
    Som jeg har forstået det, så var den status på D hofter et reultat, det kom frem efter at opdrætter og ejer havde fået den checket første gang. Nu har DKK så sagen, den er checket igen og status er en anden.
    Igen, har jo kun oplysningerne fra mine venner *SS*

    Men jeg kan godt se hvad du mener med det andet. Jeg kan så med 100 % sikerhed sige, at jeg har aldrig set den være andet en en glad og livlig hvalp, som alle andre, men hvorfor den så har dårlige hofter, det ved jeg ikke.
    Men det kan da kun være opdrætters skyld, at hvalpen har de dårlgie hofter, vil jeg mene.
    Men der står så heller ikke noget i kontrakten om de ting, du skriver at nogle opdrættere tager forbehold for.
    Men kan sagtens se hvad du mener. *SS*


  • #14   17. aug 2011 fodring har stor betydning for udvikling af hd og miljø har også der er lavet flere undersøgelser på at fodring ofte er skylden i de får hd de vokser for hurtigt og får for meget mad jeg tror endda på at det har lnagt større betydning end forældrenedyrene

  • #15   17. aug 2011 Hvis stamtavlen har udelukkende a eller b hofter, så kan jeg ikke lige se det er opdrætterens skyld der kommer en e hofte...De har jo valgt det rigtige avlsmateriale....Det er jo det som gør det så hammer svært...Hvorfor kommer der så dårlige hofter...Det er aldrig udelukkende avl..det er meget mere..

  • #16   17. aug 2011 Myret B
    Ok, igen kan godt se hvad du mener, men kan det så i sidste ende vise sig, at mine venner selv er skyld i at deres hund udvikler HD i så svær grad???
    For så kan diverse HD tests før avl da være ligemeget, hvis det er kommende ejeres ansvar at sørge for at hunden ikke får mulighed for at udvikle HD ( håber du forstår hvad jeg mener, jeg mener det som et spørgsmål, ikke noget surt eller tvært eller noget i den stil)


  • #17   17. aug 2011 heino

    jeg tror ikke på at man som hundeejer bevidst er skyld i hundens fejlfodring men det er ubevidst man gør det fordi man sikkert har gjort sit bedste vi kan jo ikke andet end og gøre vores bedste

    jeg tror ikke test inden avl er spild af tid men det er en hjælp


  • #18   17. aug 2011 der er lavet nogle undersøgelser skal prøve og finde dem frem ikke videnskabelige men de giver et indtryk af at det er ikke kun avl som giver hd

  • #19   17. aug 2011 Heino...Man tester jo vel nok fordi man så på forhånd kan udelukke de dårlige hofter i avlen...Men det er ikke en garanti for hvad hundens status bliver fordi der er flere faktore som man indtil dato mener der kan medvirke i udviklingen af hd...Hvad det ender med for dine venner kan jeg jo ikke vide noget om overhovedet... Det er der for man skal tage de oplysninger som en stamtavle giver for det det er nemlig ingen garanti...Men man har gjort hvad man kunne for at få en sund hvalp ....Og så kan man jo holde sig fra de som avler på c hofter f.eks. Det gør avlsvejlederen heroppe hos mig...Jeg køber ikke hans hunde...
    Jeg aner ikke hvilken status der er i dine venners hunds s´amtavle....Ved du hvad det er???


  • #20   17. aug 2011 Snow K
    Ja, jeg har set stamtavlen hele vejen tilbage ( som på en normal tavle). Der er kun en, der har B, resten har A
    Men bare fordi de har gode hofter, så kan de vel sagtens bære genet for at lave dårlige hofter - især når man tænker på at det ikke er første gang at en hund derfra har så dårlige resultater.

    Men bliver bare lidt chokeret, det med de undersøgelser, det har jeg aldrig nogensinde hørt om før...


  • #21   17. aug 2011 Smølfen, læste det som om de havde hørt ude i byen at når hofterne siger C og E så SKAL hunden aflives, der er ingen andre muligheder, hvis du forstår, sådan lidt firkantet skåret ud smiley
    Derfor mit svar.


  • #22   17. aug 2011 Heino...Jeg tror ALLE opdrættere som har avlet en årerække har haft hunde med d eller e hofter....Hvis de siger de aldrig har lavet en dysplasihund...Ja så undskyld så tager jeg det med forbehold...Jeg tror ikke på det...
    Jamen så lærte du noget nyt i dag...Det er dels avl, foder og miljøet som er medbestemmende for hvilke hofter din hvap ender op med at få.....Avler skl vælge at avle med så rene hofter og albuer som muligt....Desværre er det stadigvæk tilladt at avle med c hofter...
    Den sidste nye undersøgelse jeg har læst om...og kan desværre ikke finde den var man tog en gruppe jagthunde, fotograf. dem til udelukkende a og b...så stod de i hundegård over flere måneder...Så kom de med på jagt over flere dage...Og så blev de fotograf. igen...Nu havde de så fået d og e status i stedet for a og b....


  • #23   17. aug 2011 Mange tak for info, Snow K.
    Jeg er blevet MEGET klogere i dag. Så takker mange gange igen. Har fået lidt at tænke over.


  • #24   17. aug 2011 det er lige så vigtigt at tjekke tavlen med hensyn til status på HD/AA, som sagtens kan se fine ud, men man skal også tjekke sidelinierne, det kan sagtens være, lad os sige at en farfar i linen har givet flere hunde HD eller AD, som man ikke lige ser på en stamtavle

  • #25   17. aug 2011 alfisten

    kunne ikke være mere enig!


  • #26   17. aug 2011 Igen så takker jeg mange gange for de mange info´er, som jeg har fået - og lært af.
    Jeg er blevet meget klogere i dag *SS*


  • #27   17. aug 2011 Så sandt som det er sagt Anne smiley

Kommentér på:
Update! Mine venners schæfer

Annonce