{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

Min hund gør når jeg er handler {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har altså en hund på snart 5 år.
Hver gang jeg lige er nede ved Spar, så står han udenfor butikken og gør. Altså i snor på hundekrogen.
Det er ikke direkte irriterende/belastende for mig, men jeg tænkte mere på folk, der går forbi ham, og misfortolker ham, såsom, at han er aggressiv, for det er det sidste han er!
Desuden kan det godt være lidt pinligt at stå inde i en tavs kø i den lille butik, hvor alle kender alle, og så man bare kan høre sin hund stå og gø.
Jeg tænkte lidt på adskillelsesangst, for vi er tæt knyttet, men der kan jo være andre årsager? Kan nogen hjælpe mig med et par gode råd? Gerne med folk, der har erfaringer med det, og ved at deres råd højst sandsynligt virker smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gør når jeg er handler
  • #1   16. aug 2011 måske han bare skal blive hjemme så?

• #2   16. aug 2011 Godt råd:

Lad være med at stille ham foran en butik når du handler.

Du risikerer at folk bliver sure eller begynder at provokere ham eller, i værste fald, er han væk når du kommer ud.

• #4   16. aug 2011 nu tænker jeg lidt

hunden er 5 år og den gør HVER gang du tager den med.
    måske er det nu du burde overveje at lade den blive hjemme mens du handler og så gå en lang tur med den bag efter.

hvis du selv syndes det er pinligt.

• #5   16. aug 2011 Nu skal det lige siges, at LANGT de fleste i denne her by kender ham, men der vil jo altid være nogen, der ikke gør, eller ikke kan li' hunde generelt. Og han kender skam godt stedet, vi går forbi stort set HVER dag, og der er bestemt ingen i byen, der kunne finde på at ta' ham, grundet det lille antal af indbyggere i byen, hvor mange af dem, ville kunne genkende ham! smiley

• #6   16. aug 2011 Jeg har ikke haft ham fra hvalp, og da jeg er en 17-årig teenager, der bor hjemme, så er det ikke mig, der står for at handle stort ind i Bilka.
    Derfor er det ikke SÅ tit, jeg er der. Jeg siger bare, at det er hver gang.
    Men det er ikke "slemt". Det er bare høje gø (måske 5-10 stk), så pause... Og så begynder han måske igen, afhængigt af hvor længe jeg er derinde.

• #8   16. aug 2011 ...hvilket er adskillelsesangst så...
    Jeg spurgte ikke folk, om det ville være bedst at lade ham blive hjemme smiley
    Det var om, hvad jeg kunne gøre for at stoppe det - og sommetider får jeg BESKED på at tage ham med, når jeg er blevet bedt om at hente en pose tomater.
    Og hvis jeg bare lader ham blive derhjemme...ja, så lærer han det jo ALDRIG?

• #10   16. aug 2011 Nej, nej, nej!
    Hvordan er folk lige dér, hvor I bor??? Bor I i en storby??? For så ville jeg kunne forstå, at det ville være dumt, at lade sin hund stå dér af flere grunde...
    Jeg vil bare høre hvad jeg kan gøre??? Fra ERFARNE folk, der selv har stået i min situation, tak! smiley

• #12   16. aug 2011 Vaks, som er 4, gør det samme. Dog er det sjældent, han står udenfor en butik, og det er højst, hvis jeg lige skal ind for at købe et eller andet på gåturen i vores lille kiosk.
    - Fx. da vi var ude at cykle, stillede jeg ham derude, fordi jeg ville ind at købe vand til os.

Ved heller ikke lige, hvordan det skal trænes væk, så kigger da lige med ^^

• #13   16. aug 2011 Hvilken glæde har hunden af og stå foran en forretning?
    Nej vel. Rigtig mange hunde blive utrygge ved og blive efterladt foran en forretning.
    Hvis du mener din hund elsker og stå derude så må du jo træne den i at du forsvinder og kommer igen Faktisk på samme måde som alene hjemme træning.

• #14   16. aug 2011 Lad dog den hund blive hjemme, med alle de tyverier vi har med hunde, ja så er den måske væk en dag du kommer ud...

• #15   16. aug 2011 Ikke nok med at han kunne blive stjålet som nogen påpeger..

En løs hund kunne komme forbi - måske kan de ikke enes, måske er den anden ikke nær så venlig.. måske ender det galt?

Jeg forstår ikke helt behovet for at have ham med?? Når han lige så godt kan ligge hjemme og hygge

• #16   16. aug 2011 Nej, den er ikke!
    Jeg bor i en MEGET lille by... Desuden vil folk hurtigt fatte mistanke, hvis der skulle ske noget.
    Og slap af med at være så negative kommentarer, I får det til at lyde som om, at jeg mishandler ham hver eneste dag, ved at gøre det.
    Jeg sagde jeg ville have svar fra nogen med samme problem, FOR AT LØSE DET! IKKE at han bare skulle være derhjemme og savne mig dér...
    Og jeg ved, at han ikke føler "ubehag" ved at stå derude - jeg kender min hund! For mig er han ikke bare min hund, han er min bedste ven. Så ja, jeg kan godt se, at det er adskillelsesbesvær. Men så har det jo ikke noget at gøre med at han står ude foran butikken, fordi han er utryg - han savner mig. Så nu spør' jeg: HVORDAN TRÆNER JEG ADSKILLELSESBESVÆR?
    Ikke flere kommentar, der hentyder til at det er åååååh så synd for ham, tak!

Sandra, du er meget velkommen til at følge med smiley

• #17   16. aug 2011 Har du husket at det med at stå foran en butik ikke er noget hunden normalt bare kan takle?

Det skal trænes på samme måde som alene-hjemme-træning.

Din hund skal vide at du ALTID kommer tilbage for så behøver den jo ikke kalde på dig ..

Så i gang med træningen eller lad hunden blive hjemme :o)

• #18   16. aug 2011 Ja, for at han skal ligge i sin hundekurv derhjemme i kælderen ud over timerne jeg er i skole, uden nogen andre i huset gider at gøre ham med selskab, det er meget bedre, det kan jeg da godt se -.-'
    Lad vær' med at dømme!

• #19   16. aug 2011 Christina P
    Inden du går helt i selvsving, så læs lige de råd der er kommet.
    Men en tryg hund gør ikke foran en forretning.

• #20   16. aug 2011 Hm, jeg tænker lidt.. Vaks har ikke haft brug for at blive.. direkte Alene-hjemme-trænet.
    Vi har bare været i skole, og så har han ellers været relativt rolig altid.
    Hvad gør man så? For jeg har absolut ingen erfaring med alene-hjemme træning, så nogen der vil forklare,hvordan man skal gøre det foran en butik?

• #21   16. aug 2011 Jeg synes det er fint alle kan sige, at jeg bare skal træne ham, ligesom alene-hjemme-træning. Det skal lige siges at det er min første hund siden jeg var 3-4 år, så alene-hjemme-træning er ikke lige noget jeg har erfaringer med, men jeg er altså langt fra uerfaren med hunde!
    Sanne M, jeg takker for dit svar, din smiley gjorde dit indlæg en smule mere positivt og afslappende, hvilket jeg værdsætter! smiley

Hvordan skal jeg træne ham med det?
    Skal jeg sige bliv, og derefter gemme mig bag en busk eller mur, så han ikke kan se mig eller hvad? Mange af jeres svar er langt fra hjælpende?

• #23   16. aug 2011 Præcis, vil sige det samme.
    Vaks er også min første hund.

• #24   16. aug 2011 ja, du lærer først hunden og blive på stedet. Så bevæger du dig længere og længere væk, hvor hunden stadig kan se dig og bliver på stedet. Så går du bag en mur, hæk, busk. Kun i få sek i starten. Når hunden er rolig ved det udvider du tiden.

• #25   16. aug 2011 Hm, tror jeg vil prøve nogen af de her ting o.o

• #26   16. aug 2011 Jeg takker for de seriøse svar

• #27   16. aug 2011 Præcis som Odense beskriver.

Og til at starte med behøver du ikke engang gå ind i butikken men bare rundt om et hjørne.

Helst skal du jo tilbage inden hunden begynder at kalde men kan du ikke nå det må du vente til den er holdt op ..

Held og lykke med træningen :o)

Jeg har også min hund med oppe at handle indimellem. Bor i en meget lille by hvor alle kender alle ...

I større byer kommer hun selvf. ikke til at stå uden for en butik.

Man kender risikoen og så er det jo op til den enkelte ejer at bedømme om denne vil have ens hund stående uden for en butik ...

• #28   16. aug 2011 Præcis, hvis jeg boede i en større by, ville jeg da aldrig så meget som overveje at tage ham med ? smiley

• #29   16. aug 2011 Ikke her...
    Tro det eller lad vær'..

Kommentér på:
Min hund gør når jeg er handler

Annonce