Min hund gør når jeg er handler {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har altså en hund på snart 5 år.
Hver gang jeg lige er nede ved Spar, så står han udenfor butikken og gør. Altså i snor på hundekrogen.
Det er ikke direkte irriterende/belastende for mig, men jeg tænkte mere på folk, der går forbi ham, og misfortolker ham, såsom, at han er aggressiv, for det er det sidste han er!
Desuden kan det godt være lidt pinligt at stå inde i en tavs kø i den lille butik, hvor alle kender alle, og så man bare kan høre sin hund stå og gø.
Jeg tænkte lidt på adskillelsesangst, for vi er tæt knyttet, men der kan jo være andre årsager? Kan nogen hjælpe mig med et par gode råd? Gerne med folk, der har erfaringer med det, og ved at deres råd højst sandsynligt virker
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.066
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Lad være med at stille ham foran en butik når du handler.
Du risikerer at folk bliver sure eller begynder at provokere ham eller, i værste fald, er han væk når du kommer ud.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
hunden er 5 år og den gør HVER gang du tager den med.
måske er det nu du burde overveje at lade den blive hjemme mens du handler og så gå en lang tur med den bag efter.
hvis du selv syndes det er pinligt.
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 269
dec 2010
Derfor er det ikke SÅ tit, jeg er der. Jeg siger bare, at det er hver gang.
Men det er ikke "slemt". Det er bare høje gø (måske 5-10 stk), så pause... Og så begynder han måske igen, afhængigt af hvor længe jeg er derinde.
dec 2010
Jeg spurgte ikke folk, om det ville være bedst at lade ham blive hjemme
Det var om, hvad jeg kunne gøre for at stoppe det - og sommetider får jeg BESKED på at tage ham med, når jeg er blevet bedt om at hente en pose tomater.
Og hvis jeg bare lader ham blive derhjemme...ja, så lærer han det jo ALDRIG?
dec 2010
Hvordan er folk lige dér, hvor I bor??? Bor I i en storby??? For så ville jeg kunne forstå, at det ville være dumt, at lade sin hund stå dér af flere grunde...
Jeg vil bare høre hvad jeg kan gøre??? Fra ERFARNE folk, der selv har stået i min situation, tak!
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.637
- Fx. da vi var ude at cykle, stillede jeg ham derude, fordi jeg ville ind at købe vand til os.
Ved heller ikke lige, hvordan det skal trænes væk, så kigger da lige med ^^
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Nej vel. Rigtig mange hunde blive utrygge ved og blive efterladt foran en forretning.
Hvis du mener din hund elsker og stå derude så må du jo træne den i at du forsvinder og kommer igen Faktisk på samme måde som alene hjemme træning.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
En løs hund kunne komme forbi - måske kan de ikke enes, måske er den anden ikke nær så venlig.. måske ender det galt?
Jeg forstår ikke helt behovet for at have ham med?? Når han lige så godt kan ligge hjemme og hygge
dec 2010
Jeg bor i en MEGET lille by... Desuden vil folk hurtigt fatte mistanke, hvis der skulle ske noget.
Og slap af med at være så negative kommentarer, I får det til at lyde som om, at jeg mishandler ham hver eneste dag, ved at gøre det.
Jeg sagde jeg ville have svar fra nogen med samme problem, FOR AT LØSE DET! IKKE at han bare skulle være derhjemme og savne mig dér...
Og jeg ved, at han ikke føler "ubehag" ved at stå derude - jeg kender min hund! For mig er han ikke bare min hund, han er min bedste ven. Så ja, jeg kan godt se, at det er adskillelsesbesvær. Men så har det jo ikke noget at gøre med at han står ude foran butikken, fordi han er utryg - han savner mig. Så nu spør' jeg: HVORDAN TRÆNER JEG ADSKILLELSESBESVÆR?
Ikke flere kommentar, der hentyder til at det er åååååh så synd for ham, tak!
Sandra, du er meget velkommen til at følge med
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Det skal trænes på samme måde som alene-hjemme-træning.
Din hund skal vide at du ALTID kommer tilbage for så behøver den jo ikke kalde på dig ..
Så i gang med træningen eller lad hunden blive hjemme :o)
dec 2010
Lad vær' med at dømme!
okt 2008
Inden du går helt i selvsving, så læs lige de råd der er kommet.
Men en tryg hund gør ikke foran en forretning.
jun 2009
Vi har bare været i skole, og så har han ellers været relativt rolig altid.
Hvad gør man så? For jeg har absolut ingen erfaring med alene-hjemme træning, så nogen der vil forklare,hvordan man skal gøre det foran en butik?
dec 2010
Sanne M, jeg takker for dit svar, din smiley gjorde dit indlæg en smule mere positivt og afslappende, hvilket jeg værdsætter!
Hvordan skal jeg træne ham med det?
Skal jeg sige bliv, og derefter gemme mig bag en busk eller mur, så han ikke kan se mig eller hvad? Mange af jeres svar er langt fra hjælpende?
jun 2009
Vaks er også min første hund.
okt 2008
jun 2009
dec 2010
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.397
Og til at starte med behøver du ikke engang gå ind i butikken men bare rundt om et hjørne.
Helst skal du jo tilbage inden hunden begynder at kalde men kan du ikke nå det må du vente til den er holdt op ..
Held og lykke med træningen :o)
Jeg har også min hund med oppe at handle indimellem. Bor i en meget lille by hvor alle kender alle ...
I større byer kommer hun selvf. ikke til at stå uden for en butik.
Man kender risikoen og så er det jo op til den enkelte ejer at bedømme om denne vil have ens hund stående uden for en butik ...
dec 2010
dec 2010
Tro det eller lad vær'..
Min hund gør når jeg er handler