{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wolfsblut foder
  • #2   16. aug 2011 Vi køber 15 kg af en slags og skifter når den er tom. Men første gang vi brigte WB, købte vi 1 kg af alle slags og skiftede til hvert måltid (2 gange om dagen), der var ingenting med ham.

• #3   16. aug 2011 Jeg har lige købt en 15 kg´s sæk, men jeg tror nok at jeg vil købe lidt mindre portion næste gang, for Dina spiser kun 50 gr om dagen.

• #4   16. aug 2011 Det er sandt nok, ingen af mine 3 har haft maveproblemer når jeg byter rundt på de forskellige varianter selv når jeg gir dem TOTW`s varianter så sker der stadig intet, men det er jo nærmest samme foder TOTW er bare lidt billigere og så vil mine dejlige vovser hellere ha den TOTW variant med and så jeg sparer lige 100kr pr sæk..OK der er så "KUN" 13,6kg i TOTW=Taste of the wild.
    Både mine 2 ulvehybrider og min Chi og vores Basenji æder begge fodermærker med velbehag og Chi`en har endda spist det fra hun var 10uger, hun nægtede at spise Chi foder.*GGg* :o)

• #5   16. aug 2011 Gad vide hvor meget man kan spare ved at købe i Tyskland ?
    Her hjemme giver jeg 689,- kr for 15 kg.

• #7   16. aug 2011 ok, det var godt nok billigt

• #8   16. aug 2011 Hanne i tyskland koster de ca 400 kr sækken. healthfood24 eller tierspeisekarte har vi købt fra.

Jena jeg har oplevet mine få lidt løs mave da jeg startede på at fodre med wolfsblut og skiftede mellem dem men efter at have kørt med det nogen tid var der ikke noget.. du kan jo sørge for at overlappe de to smagsvarianter når du skifter sæk så burde der ikke ske noget smiley

• #9   16. aug 2011 Jeg blander alle 9 varianter, 2 af gangen og i 2 kgs sække da min hund er kræsen.
    Men det sker der intet ved smiley

• #11   16. aug 2011 Der kunne være at jeg skulle se om jeg kan finde ud af at handle i Tyskland, men jeg fatter ikke et kvæk tysk

• #12   16. aug 2011 Hanne - har samme problem. Fatter ingenting af hvad der står på deres hjemmeside, så vi har ikke fået det hjem endnu :-(. Det er pokkers dyrt i dk

• #13   16. aug 2011 Jeg fatter heller ikke en skid tysk, så jeg tør ikke prøve smiley

• #14   16. aug 2011 NALA og HANNE

(link fjernet)

De har siden på engelsk tysk og delvist dansk så der burde i kunne bestille:-)
    og ellers er der altid google translate den kan klare det så man forstår hvad det handler om smiley

• #16   16. aug 2011 Tusind tak for linket smiley

• #17   16. aug 2011 Mit skal derimod være med lavt fedtindhold :-).

Men er det lige så billigt som på healthfood24?

• #18   16. aug 2011 Nala de ligger omkring de samme priser:-)

• #19   16. aug 2011 Krumme:

Præcis smiley Bruger også kun 3 varianter, ellers bliver det for slankende.

• #21   16. aug 2011 Jeg kan ikke lige huske hvad den hedder, den som jeg bruger af WB, men det er med rådyr og kanin

• #22   16. aug 2011 Krumme:
    Jeg bruger Wild Pacific og Blue mountain (mener jeg den hedder) dog skifter jeg mellem Blue mountain og green valley. Mine tøser har ingen problemer, og elsker deres mad. Dog er jeg eksra opmærksom på Emma i øjeblikket, hun skulle jo gerne være drægtig, og har set nogle skrive, deres drægtige tæver, fungerede dårligt på WB, grundet den lave fedt indhold og protein. Men indtil videre fungerer hun helt optimalt. Overvejer at skifte Wild Pacific ud med Fish4dogs hvalpefoder, når hun når længere hen i drægtigheden. Har ikke prøvet TOTW.

• #24   16. aug 2011 Vi handlede her sidste gang. Og gør det igen næste gang, da fragten er billigere end de andre steder.

(link fjernet)

Med hensyn til det tyske, brug denne side:

http://translate.google.dk/?hl=&ie=UTF-8&text=&sl=de&tl=da#

Jeg ved godt de ikke oversætter alt helt rigtigt, men det er til at forstå.

• #27   16. aug 2011 hvilke tre varianter bruger i der ikke skal have slankene ?

• #28   17. aug 2011 Jean jeg gav mine Blue Mountain i ca.det første år og min magre pige tog på og fik fin pels og blevfor 1ste gang i sit liv "små 5år" helt "normal" at se på i tykkelsen og stoppede med at fælde hele året, men foderpillerne fra den variant er nogle af de største, så man skal lige ta højde for om ens hund gider spise nok af dem hvis man har små hunde, men alle mine kunne nu godt li dem selv Chi`en som jeg har nævnt længere oppe selvom hun kun var 10uger.
    Jeg syntes bare at de skulle ha lidt flere smagsvarianter hvilket nu har resulteret i at een el.2 af dem også får deres liggepladser til at stinke af sure tæer "Jeg ved desv, ikke hvem af dem" for stanken sætter sig desv. mest i min seng"BWDR" nok pga.at jeg har lædermøbler så det kun er sengen som tar imod stanken ;o) selve hunden/e lugter/stinker ikke spor "Dybt frustrerende" :o)) men sådan går det åbenbart når man afprøver alle varianterne af både WB og TOTW på een gang.
    Jeg har valgt at gå tilbage til kun at gi dem Blue Mountain fra WB og den ene variant med and fra TOTW og så nøjes med de 2 for som sagt så kørte de SÅ godt på Blue M.men da de er totalt vilde med varianten med and så vil jeg prøve at gi dem det over et stk. tid og så se om den magre og fællende tar på igen og om stanken af sure tæer forsvinder fra min seng og sengetøj.
    Det er vildt ulækkert at gå i seng om aftenen også hovedpuden stinker som om at den er brugt som "fodpude" af folk med meget slemme "problemfødder" ;o))

Ups. sorry det blev så langt, jeg er ikke helt vågnet endnu, så jeg gentager vist mig selv. *Indrømmer "konen" rødmende* ;o)

Kort sagt så prøv kun at gi Blue Mountain, så burde din/e hund/e ikke tabe sig tvært imod. :o)

• #29   17. aug 2011 Zenta min ellers kræsne schæfer er ellevild med WB, hun hopper og danser og spiser sin mad med stor velbehag TO gange om dagen!!!

Før spiste hun en gang om dagen hvis jeg var heldig.
    Hun har spist det lidt over 1 år nu, uden at blive træt af det.
    Jeg blander som sagt alle 9 varianter, 2 af gangen, og kun i 2 kgs sække, så det ikke når og blive kedeligt.
    Jeg har igemmen tiden måtte kassere halve sække som hun nægtede at spise. Tror aldrig hun har spist en hel 15 kg sæk. Jo som hvalp, men ikke voksen.

Så stor ros herfra og kæmpe anbefaling af WB smiley

• #30   17. aug 2011 jeg takker alle for jeres svar !!!

• #31   18. aug 2011 Jean:

Blue Mountain: 16% fedt 30% protein
    Green Valley: 18% fedt 30% protein
    Wild Pacific: 17% fedt 28% protein
    Range Lamb: 15% fedt 26% protein
    Alaskan Salamon: 15% fedt 25% protein

resten af varianterne har en fedtprocent på 9 % og svinger mellem 18-21% protein

• #34   19. aug 2011 Jeg tror det er vigtigt at skelne imellem, hvor proteinerne i foderet kommer fra. Feks om de kommer fra soya eller kød.
    Jeg er sikker på at der er forskel på proteinerne, og hvordan de virker på hunden, bl.a. i forhold til allergi

• #36   22. aug 2011 Både WB og TOTW er jo lavet hovedsagenligt af kød og indeholder slet ikke korn,majs,soja eller andre biprodukter, så proteinerne kommer helt sikkert fra kødet, men jeg har selv tænkt på om hundene har godt af så meget protein, grunden til jeg spekulere over det er at min ene pige efter jeg gik over til disse tør barf mærker nu fælder så meget at hun bliver helt nøgen på mave,knæ og inderlår og resten af kroppen der er der steder hvor pelsen højst er 1cm men hvor hun beholder ganske få dækhår så hun heldigvis ikke ser helt nøgen ud "i fremmede`s øjne" når vi er ude og gå.
    Hun har altid fældet ekstremt meget men ikke så slemt som nu, da jeg kun gav dem/hende WB=Blue Mountain der fældede hun ikke mere end tidligere "og der var ingen stank af sure tæer", så der må være et el.flere af varianterne som visse hunde ikke tåler SÅ godt.
    Så hvis der er nogen af jer der har gode råd modtages de med kyshånd.
    Mine vil godt nok blive kede hvis de pludseligt kun får serveret Blue M. igen men hvis det er det der skal til, tja så må det jio være sådan.

PS. Der er jo også det med at hunde ikke kan leve af kattemad "eller omvendt" pga.protein-indholdet i fodret.

• #38   23. aug 2011 Umiddelbart ville jeg bestemt tro, at proteiner som kommer fra kød, er gode for hunde, men at dem der kommer fra sotaprotein, korn etc er mindre gode.
    og mon ikke de "mindre gode proteiner" er dem som giver størst risiko for allergi.

• #41   24. aug 2011 Hanne det er også rigtigt det du skriver, men nu er både WB og TOTW jo begge 100% fri for korn,majs,soya og animalske biprodukter, så alle varianterne er teoretisk set velegnede for selv allergiske hunde, men der er jo altid undtagelsen som bekræfter reglen, med det mener jeg at har man en hund med allergi, så bør man tjekke alle de bær,frugter,græsarter og rodfrugter osv. som er i lige den varint man vil prøve for det er jo tit en eller flere af græsarternes pollen som mange er allergiske overfor både blandt mennesker som hunde. :o)

Ang.proteinerne. så mener jeg ligesom Ulla at der ikke er spor forskel på indholdet af protein,vitamin og fedt i råt og tørret kød, man er nødt til at tilberede/ koge, stege, bage det ved høj temp.for at forandre nærringsværdien.
    lige det med andre protein kilder så kan jeg pt kun komme på æg, jeg ved at de er enormt proteinrige, så meget at små børn f.eks.højst måtte få 2 om ugen. "det var altså 77-78 tal fra dengang da mine 2 børn var små" *Ggg* jeg er ikke blevet opdateret i den genre siden. ;o))

• #42   24. aug 2011 Anita - Jeps, der er derfor jeg bruger Orijen, Wolfblut og TTW til hund og kat. Jeg bilder mig ind, at de hører til noget af det gode tørfoder.

Hvis man har et dyr der er allergisk overfor pollen, så må det være meget besværligt. Der er heldigvis ingen allergi hos vores dyr.

• #43   24. aug 2011 Anita - det med æggene, det troede jeg, var pga kolosterol. Men jeg er heller ikke opdatteret med det. Da jeg arbejdede i børneinst. gik de mere op i at børnene ikke måtte få for mange rosiner, fordi det var giftigt.

• #46   25. aug 2011 nåh, er det sådan det er med æg, Palle.

Dina elsker at få et råt æg, men hvis det er kogt, så gider hun kun spise blommen.
    Min nabo (500 meter væk) som er hønseavler, stikker tit Dina et råt æg når vi kommer forbi. og så bærer hun det forsigtigt hjem for at spise det i hvaen. Der bliver bidt et lille hul i det, og så bliver der ellers slikket æg, til det er tomt.
    Naboen avler også kaniner, så vi får al indmaden til at lave godbider af, og så får vi ind imellem et kaninskind, som bliver brugt til sportræning.

Kommentér på:
wolfsblut foder

Annonce