{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

Pudel blanding klip/trim? {{forumTopicSubject}}

Ja Polly vokser og vokser jo og det samme gør hendes pels!

Jeg er i tvivl om hvordan hendes pels skal holdes, nogen som ved det?

Hun er meget "ulden" i det og hendes pels er vel omkring 6-7cm lang nu.
Som pudlen har hun mest pels på poterne og omkring ledene på benene....

Andre der ude som har pudel blandinger? synes det kunne være lidt sjovt at se andre smiley

Mvh Anne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pudel blanding klip/trim?
  • #1   15. aug 2011 Nu er det jo forskelligt hvordan blandinger falder ud men i din hunds tilfælde vil jeg tro den skal klippes lige som en puddel skal

• #2   15. aug 2011 okay ja tænkte jeg nok... bare med en saks?

• #3   15. aug 2011 ja den skal klippes som en pudel, men det er altså ikke bare lige at klippe med en saks, det er nemmest med maskine , og med saks, hvis du ikke har prøvet det før, skal du passe på du kan nemt komme til at klippe i den, nu har jeg selv lært faget, og det er ikke bare lige

• #4   15. aug 2011 Du kunne også tage til en hundesallon og lade dig råde og vejlede derinde?

• #5   15. aug 2011 Jamen klipper en maskine ikke meget af? synes nemlig ikke hendes pels er så "tæt" som på en pudel...
    Ved godt det ikke er "bare lige" og klippe hende og havde nu også tænkt mig og få lidt hjælp...

Troede ikke der fandtes så mange hundesaloner....

• #6   16. aug 2011 Min pudel har altså lige meget pels over det hele, så ved ikke lige hvad du mener med, at hun "som pudlen har mest pels på poter og ved led"
    Men jeg synes du skulle kigge forbi en hundesalon og høre hvad de siger. Om ikke andet, så klipper en uddannet pænere med en saks smiley

• #7   16. aug 2011 Myr - har bare læst at grunden til pudlen klippes som den gør er for at beskytte ledene mod kulde da det oprindelig er en "vand hund" Og Pollys pels er meget længere på poter og "knæ" så tænkte at det nok bare var sådan.

Kender i nogle hundesaloner i nærheden af Århus-Silkeborg så?

• #8   16. aug 2011 Ja den klippes sådan smiley men når den bare er "naturlig" eller som bette hvalp før første klip, så har den lige meget pels over det hele smiley

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med, hvor der er en salon i din nærhed, jeg bor selv på sydsjælland smiley

Hvis du møder en pudel på en luftetur, så spørg hvor den bliver ordnet henne evt. Det var sådan jeg fandt hende jeg bruger smiley så kan man nemlig lige få lidt info om salonen, inden man overlader sin vaps til dem.

• #9   17. aug 2011 okay mange tak smiley

Kommentér på:
Pudel blanding klip/trim?

Annonce