{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Chihuahua med kipører {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. min Chihuahua han.
Det drejer sig om hans ører som kipper meget og sidder noget højt på hovedet.
Hans ører har ikke altid været sådan omend de aldrig har været 100% perfekte, nærmest som om der var en liile tendens til at ørerne foldede indad ca på midten af hans ører, ved ikke om det giver nogen mening smiley
men ellers har de har dog været oprejste.
Da han var ca. 7-8 mdr. begyndte de at knække i toppen og er nu konstant med knæk fra ca. midt på øret.
Vil hans ører komme op igen eller er det bare sådan det er, han er nu 1½ år.
Han er en dejlig hund og vil da ikke undvære ham, men synes han ser lidt dum ud med de ører, modsat min tæve som har rigtig fine oprejste ører.

For at undgå diskutioner om hvorvidt at han er ægte eller ej, kan jeg oplyse at begge hunde er med DKK stamtavle.... og nej han er kastreret og skal ikke bruges i avl smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua med kipører
  • #1   15. aug 2011 Ørerne sætter sig ved tandskiftet, så de vil ikke ændre sig nu.

• #2   15. aug 2011 jamen så må vi vel bare acceptere at har ser ud som han gør smiley

... vil dog gerne høre om der er nogle som har erfaringer med ører der udvikler sig på denne måde og hvad grunden evt. kan være?

Jeg kunne bedre forstå at han havde kipører hvis de altid havde været sådan, jeg prøver lige at lægge et par før og efter billeder ind af ham smiley

• #4   15. aug 2011 Jeg har selvfølgelig haft kontakt til opdrætteren ang. hans ører.
    Hun kunne ikke give nogen forklaring udover at det måske skyldes at han er lidt overvægtig, (ikke fed) eller at han er blevet kastreret?

Den forklaring synes jeg ikke rigtig jeg kunne bruge til noget.... det er derfor jeg spørger her for at høre om andres erfaringer.

• #6   15. aug 2011 Jeg har kun set hans mor live, hendes ører står op, om de er "perfekt stift stående" ved jeg ikke, jeg har ikke mærket nærmere på dem m.h.t. om de er bløde, Balders er temmelig bløde, sammelignet med min tæves.

Far'en har jeg kun set på billeder og hans ører ser fine ud.

• #7   15. aug 2011 nogle får 1 eller også 2 kipører, når de er ved at skifte tænder, det kan være pga calcium mangel i den tid, giver man så calcium, rejser de sig for det meste igen...

• #8   15. aug 2011 Daniela G:
    Hvis det skyldes calsium mangel under tandskifte, så er det vel for sent at give ham ekstra tilskud nu?

Louise Marie E:
    Nej det havde jeg heller ikke hørt om, det havde min dyrlæge for den sags skyld helller ikke smiley
    ... så ja, har er nok helt unik smiley

• #10   15. aug 2011 det med calcium-mangel står i en af mine chihuahua bøger...nogle siger også, at de kan komme lidt ned, når der er rigtig meget pels, som så trækker ørene ned, men den tror jeg sgu ikke på : /

• #12   15. aug 2011 Så må Balder jo bare leve med sine bløde kipører, tror egentlig også han er ligeglad med, om jeg synes det ser fjollet ud eller ej smiley

... men tak for Jeres kommentarer og råd, nu ved jeg i det mindste at det er genetisk og at der ikke er noget at gøre ved det og for mig er han jo heldigvis stadig være verdens dejligste hund smiley

• #14   15. aug 2011 Ja den gør Pia... har selv været opdrætter i 18 år, dog ikke af hunde, men af katte "Main Coon" så ved godt at naturen kan være lunefuld smiley

iøvrigt nogle pragtfulde Papillons du har, hvor er de bare smukke smiley

Kommentér på:
Chihuahua med kipører

Annonce