Chihuahua med kipører {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har et spørgsmål vedr. min Chihuahua han.
Det drejer sig om hans ører som kipper meget og sidder noget højt på hovedet.
Hans ører har ikke altid været sådan omend de aldrig har været 100% perfekte, nærmest som om der var en liile tendens til at ørerne foldede indad ca på midten af hans ører, ved ikke om det giver nogen mening
men ellers har de har dog været oprejste.
Da han var ca. 7-8 mdr. begyndte de at knække i toppen og er nu konstant med knæk fra ca. midt på øret.
Vil hans ører komme op igen eller er det bare sådan det er, han er nu 1½ år.
Han er en dejlig hund og vil da ikke undvære ham, men synes han ser lidt dum ud med de ører, modsat min tæve som har rigtig fine oprejste ører.
For at undgå diskutioner om hvorvidt at han er ægte eller ej, kan jeg oplyse at begge hunde er med DKK stamtavle.... og nej han er kastreret og skal ikke bruges i avl
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 10
... vil dog gerne høre om der er nogle som har erfaringer med ører der udvikler sig på denne måde og hvad grunden evt. kan være?
Jeg kunne bedre forstå at han havde kipører hvis de altid havde været sådan, jeg prøver lige at lægge et par før og efter billeder ind af ham
aug 2011
Hun kunne ikke give nogen forklaring udover at det måske skyldes at han er lidt overvægtig, (ikke fed) eller at han er blevet kastreret?
Den forklaring synes jeg ikke rigtig jeg kunne bruge til noget.... det er derfor jeg spørger her for at høre om andres erfaringer.
aug 2011
Far'en har jeg kun set på billeder og hans ører ser fine ud.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
aug 2011
Hvis det skyldes calsium mangel under tandskifte, så er det vel for sent at give ham ekstra tilskud nu?
Louise Marie E:
Nej det havde jeg heller ikke hørt om, det havde min dyrlæge for den sags skyld helller ikke
... så ja, har er nok helt unik
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 7 Emner: 6 Svar: 280
aug 2011
... men tak for Jeres kommentarer og råd, nu ved jeg i det mindste at det er genetisk og at der ikke er noget at gøre ved det og for mig er han jo heldigvis stadig være verdens dejligste hund
aug 2011
iøvrigt nogle pragtfulde Papillons du har, hvor er de bare smukke
Chihuahua med kipører