{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

aflivning digt.. ville du ? {{forumTopicSubject}}

Dear Mom and Dad,

I died today. You got tired of me and took me to the shelter. T...hey were overcrowded and I drew an unlucky number. I am in a black plastic bag in a landfill now. Some other puppy will get the barely used leash you left. My collar was dirty and too small, but the lady took it off before she sent me to the Rainbow Bridge .

Would I still be at home if I hadn't chewed your shoe? I didn't know what it was, but it was leather, and it was on the floor. I was just playing. You forgot to get puppy toys.

Would I still be at home if I had been housebroken? Rubbing my nose in what I did only made me ashamed that I had to go at all. There are books and obedience teachers that would have taught you how to teach me to go to the door.

Would I still be at home if I hadn't brought fleas into the house? Without anti-flea medicine, I couldn't get them off of me after you left me in the yard for days.

Would I still be at home if I hadn't barked? I was only saying, "I'm scared, I'm lonely, I'm here, I'm here! I want to be your best friend."

Would I still be at home if I had made you happy? Hitting me didn't make me learn how.

Would I still be at home if you had taken the time to care for me and to teach manners to me? You didn't pay attention to me after the first week or so, but I spent all my time waiting for you to love me.

I died today.
Love, Your Puppy

Det gør mig led og ked af det hver eneste gang jeg ser en der vælger den tunge vej til dyrelægen, og får ham til at give hunden sprøjten, bom slut på det liv. Fordi man ikke overvejede situationen, fordi man glemte der findes diverse hjælpe midler til at lære hvordan man gør når hunden er "uartig" .. smiley Smukt smukt skrevet .. Ved desværre ikke hvem der har skrevet det. min ven lå det på nettet, men det ikke ham der er forfatter til det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aflivning digt.. ville du ?
  • #1   14. aug 2011 Åh jeg tuder HVER gang smiley

• #2   14. aug 2011 Je´g ville aldrig aflive en hund på grund af den forkerte adfær, der vil altid være en anden udvej, eller en løsning som er bedre for en hund !

Kan slet ikke sætte mig ind i folks ligegyldighed omkring deres hunde og deres hvalpe som bare bliver aflivet ,,,

Smukt "brev"

• #3   14. aug 2011 det er så trist smiley hundehvalpe bider i ting, de ødelægger som regel også et eller andet inden de biver store. og ja store hunde kan bestemt også blive destruktive med møbler og trække i snoren. smiley
    Ville heller aldrig vælge en aflivning pga sådan noget. for det ville være mig der gjorde noget forkert hvis jeg ikke fik det ti lat stoppe.

Tid, træning og tålmodighed smiley

• #4   14. aug 2011 Min mand er redder for et internat i USA, og man drømmer ikke om hvilke grundlag nogle hunde bliver indleveret på. Nu må jeg ikke sidde og udtale mig om for meget, men forleden ringede min mand og fortalte de havde fået den sødeste 8 årige Golden indleveret af en dame med grundlaget - "Den får min baby til at græde fordi den slikker hende i hovedet, og så er jeg bare træt af den". Det er sørgeligt at nogle kan behandle levende væsner så respektløst og ligegyldigt, det knuser mit hjerte. Det uhyggelige er at de slet ikke kan bruge tid til at finde et nyt hjem til deres dyr, i stedet for tage den nemme udvej at indlevere den på et internat. Stort set alt andet er bedre end internatet.

• #5   14. aug 2011 smuk digt..

og det mest chokerende er at det er det der sker i den virkelige verden.

• #6   15. aug 2011 *Ej en medløber*

Hvad mener du med det ?

• #7   15. aug 2011 A.c. N

Nemlig ! er helt enig ... hvis man ikke vil have deres krut, unoder og ødeliggende adfærd som tit følger med i en hvalp til den er opdraget. og trænet, ja så må jeg indrømme at man skal lade være at anskaffe sig en hvalp ... andet er for sindsygt. man afliver jo heller ikke en baby fordi den har kolik eller har tisset i bleen ?? og for mig er det samme princip.. en baby anskaffet du selv, du har ansvaret for den, og det er dit ansvar at den for en god og ansvarlig opdragelse og et leve værdigt liv smiley

• #8   15. aug 2011 carina - kunne ikke være mere enig. plejer også altid at stille det op med en baby som sammenligning. Ansvaret er det samme. Man har ansvar så længe "kræet" lever smiley Ansvar som man skal leve op til. Man kan lade være med at købe en hund, og man kan få en abort hvis der sker og man ikke er klar. ellers må man sørme mande sig op og tage ansvaret. søge hjælp hos diverse trænere , adfærds dmser og dit og dat. mulighederne er der smiley

• #9   15. aug 2011 præcis, lad være at påligge dig selv et ansvar, som du ikke kan klare ... svære er det sådanset ikke ! smiley

• #10   15. aug 2011 der er alt for mange hunde der ender med at sidde i et uønsket hjem, eller i en boks en pension smiley det er ikke et liv at være uønsket. det så spild af liv, så bund ærgeligt. hunde er så trofaste, så loyale , så evig glade ..

Jeg kunne for intet i verden undvære mine basser. De er lyset på mine mørke dage, de logre altid når vi kommer hjem smiley de kommer op i sengen og siger godmorgen når vi vågner. amen for søren. Og så al den tid man bruger på træning, leg, og anden .. Kommer til at have hunde hele mit liv. Nyder tilværelsen med logrene haler, et pys på armen og det altid glade humør der smitter af <<33

• #11   15. aug 2011 sådan skal det også være, hvis man skal have hund, skal de være en del af ens hverdag og man skal elske dem som var det ens børn smiley mine hunde er mine "børn" smiley lige nu ligge vi på en madress på stuegulvet og hygger, det syntes vi alle 3 er LIVET og ren rå hygge smiley

Kommentér på:
aflivning digt.. ville du ?

Annonce