15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Hvad gør man - løs hund Hvad gør man - løs hund
Her hvor jeg bor har jeg nu et par gange når jeg har gået tur om aftenen med min hund, set en løs hund rende frit uden ejer. Jeg er 99% overbevist om, at det er en muskelhund af den forbudte race.
Det føler jeg mig ikke særlig tryg ved. Den er sikkert sød, rar og venlig, men er den en af de forbudte racer så er det jo fuldstændig ulovligt at den render frit rundt i kvarteret og uden mundkurv. De gange hvor jeg har set den, har jeg skyndt mig at ændre retning og gået væk. Som sagt er den sikkert sød og rar, men min hund kan godt blive gal på andre hunde og jeg ønsker ikke at den skal provokere/tricke noget i den løse hund.
Er der nogle steder (politiet, Falck etc.) som man kan ringe til, når man spotter den igen, hvis der overhovedet er nogen som gider gøre noget ved det.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Jeg har absolut ingen intentioner om at blive og holde øje med den eller følge den hvor end den går hen.
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 219
feb 2007
Jeg må prøve at ringe næste gang jeg ser den. Har altid mobilen med på gåture
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
Evt prøve at fange den uden hund og indlevere den hos politiet.
Vi så i de regionale nyheder den anden dag, at det er blevet meget almindeligt at når man ikke gider sin hund, mere så slipper man bare hunden løs uden halsbånd.
Vi må håbe det ikke er tilfældet her.
feb 2007
Den er som sagt sikkert sød og venlig, men der går min grænse altså for hvad jeg vil risikere.
Og hvis jeg først går hjem med min hund for at komme tilbage og fange den ind, så er den jo væk igen, og hvor skulle jeg gøre af den indtil Falck eller politiet gider komme og hente den. Kan jo næppe tage den med hjem.
Så nej, politiet eller Falck må rykke ud og indfange den og give ejeren en mega skideballe, evt. bøde hvis den høre ind under de ulovlige racer. Men jeg skal gerne ringe når jeg ser den.
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
Der løb en labrador ved vejen her, kunne ikke fange den og den så skræmt ud, ringede til 114 og beskeden var at jeg skulle lade den rende, den skulle nok finde hjem....
Der er meget trafik ved den vej den løb ved, så håber den kom helskindet hjem.
Efterflg. har jeg "fanget" flere hunde, et par af dem med halsbånd og kunne ringe ejer op, andre uden, men der vidste andre hundefolk,så hvor de hørte til, så de blev bragt til døren
feb 2007
maj 2010
Følger: 1 Svar: 1
feb 2007
Men jeg vil ringe til politiet næste gang jeg ser den og så må de handle.
feb 2007
Ja, det har jeg hørt før, en gang jeg samlede en løs hund om som strejfede.
Men synes der er den lille forskel i dette tilfælde, at det muligvis (med stor sandsynlighed) er en hund tilhørende en af de ulovlige racer. Der kan politiet vel ikke bare tillade sig at sige, at jeg skal tage den med hjem og finde ejeren.
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 225
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 13 Svar: 207
Har haft ringet til dem med en fremmed kat . Den havde et stort sår, og så bare ud til at få det værre . De kom indenfor en halv time .
feb 2007
Jeg har ingen intentioner om at indfange den og tage den med hjem og finde ejeren. Jeg mener helt klart at det må være politiets opgave at tage hånd om sådan en sag. Høre hunden ind under de ulovlige racer, så skal ejeren have en reprimande, bøde, skideballe what ever for gentagne gange at lade sin hund vandre frit rundt i området, uden halsbånd, uden mundkurv - den skal bare ikke lave lov at gå frit på den måde.
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
Jeg har også prøvet at indfange en Bull terrier som var løs uden held, og der var beskeden fra politiet at de ikke havde tid og falck de strejkede, så jeg måtte binde den til at træ eller slå den i hoved med en jernstang, den blev skudt 5 timer senere at politiet, da en overfaldt en lille hund der var ude og gå med ejer.
Så jeg vil stadig sige du skulle skulle ringe til falck, hvis de ikke vil hjælpe så politiet.
Hvad gør man - løs hund