2.196 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvad gør man - løs hund Hvad gør man - løs hund

Her hvor jeg bor har jeg nu et par gange når jeg har gået tur om aftenen med min hund, set en løs hund rende frit uden ejer. Jeg er 99% overbevist om, at det er en muskelhund af den forbudte race.
Det føler jeg mig ikke særlig tryg ved. Den er sikkert sød, rar og venlig, men er den en af de forbudte racer så er det jo fuldstændig ulovligt at den render frit rundt i kvarteret og uden mundkurv. De gange hvor jeg har set den, har jeg skyndt mig at ændre retning og gået væk. Som sagt er den sikkert sød og rar, men min hund kan godt blive gal på andre hunde og jeg ønsker ikke at den skal provokere/tricke noget i den løse hund.

Er der nogle steder (politiet, Falck etc.) som man kan ringe til, når man spotter den igen, hvis der overhovedet er nogen som gider gøre noget ved det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør man - løs hund
  • #1   14. aug 2011 Man skal jo ringe efter politiet.. Den kan være farlig for sig selv og andre!

• #2   14. aug 2011 Men gør politiet noget ?
    Jeg har absolut ingen intentioner om at blive og holde øje med den eller følge den hvor end den går hen.

• #3   14. aug 2011 Altså der var en løs rottweiler hvor der kom (mener det var 4) politimænd ud for at fange den. (Den viste sig så at være en ufarlig udbryder bamse og den blev kørt hjem til et par flove ejere der måtte lappe deres hegn ;)..) Så man burde da mene de også tropper op hvis det er en melding om en mulig ulovlig og farlig hund..

• #4   14. aug 2011 Ok.
    Jeg må prøve at ringe næste gang jeg ser den. Har altid mobilen med på gåture

• #5   14. aug 2011 Jeg vil sige du skal ringe til falck, politiet gør sikkert ikke noget, eller beder dig ringe til falck.
    Evt prøve at fange den uden hund og indlevere den hos politiet.

Vi så i de regionale nyheder den anden dag, at det er blevet meget almindeligt at når man ikke gider sin hund, mere så slipper man bare hunden løs uden halsbånd.
    Vi må håbe det ikke er tilfældet her.

• #6   14. aug 2011 En ting jeg bare ikke gør, er at forsøge at indfange en mulig ulovlig hund !
    Den er som sagt sikkert sød og venlig, men der går min grænse altså for hvad jeg vil risikere.
    Og hvis jeg først går hjem med min hund for at komme tilbage og fange den ind, så er den jo væk igen, og hvor skulle jeg gøre af den indtil Falck eller politiet gider komme og hente den. Kan jo næppe tage den med hjem.
    Så nej, politiet eller Falck må rykke ud og indfange den og give ejeren en mega skideballe, evt. bøde hvis den høre ind under de ulovlige racer. Men jeg skal gerne ringe når jeg ser den.

• #7   14. aug 2011 Lidt forskelligt om de gør noget.

Der løb en labrador ved vejen her, kunne ikke fange den og den så skræmt ud, ringede til 114 og beskeden var at jeg skulle lade den rende, den skulle nok finde hjem....

Der er meget trafik ved den vej den løb ved, så håber den kom helskindet hjem.

Efterflg. har jeg "fanget" flere hunde, et par af dem med halsbånd og kunne ringe ejer op, andre uden, men der vidste andre hundefolk,så hvor de hørte til, så de blev bragt til døren

• #8   14. aug 2011 Det har umiddelbart ikke set ud som om den havde halsbånd på, men jeg har som sagt kun set den på afstand, så kan ikke være sikker.

• Vivi S
    Vivi S Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Svar: 1
    #10   14. aug 2011 Hej Anne.. Jeg har en gang prøvet at ringe til politiet da jeg "fangede" en løs schæfer. Fik den besked at jeg kunne tage den med hjem. De havde ikke tid til at gøre noget ved det. På det tidspunkt havde min kæreste og jeg en hanhund så det var ikke en mulighed. Heller ikke at tøjre den i haven hele natten(fandt den kl 24)som politiet forslog. Den havde ikke navneskilt ellers havde jeg bare ringet til ejer. Men fik fat i en veninde og vi kørte rundt med den i ca 2 timer for at se om den genkendte nogle af de steder vi kørte men ingen resultat. Til sidst ringede vi til dyrlægen som var så venlig at komme til konsultationen og lukke op så hunden kunne være der natten over. Kunne ikke få over min hjerte bare at lukke den ud igen. Viste jo ikke hvor langt den var væk hjemmefra. Næste dag blev jeg ringet op af dyrlægen at ejerne havde henvendt sig og havde hentet deres hund. Glade for at der var nogle der havde tænkt på deres hund. Den var ca 5 km fra sit hjem.. De købt et navneskilt med det samme.. Ved godt at det ikke er det samme for dig da du ikke har været i nærheden af hunden. Men mere for at advare dig om hvilken besked du kan risikere at få for din bekymring for andre dyr..

• #11   14. aug 2011 Jeg har snakket med nogle af vores naboer, om de har stødt på den når de går tur om aftenen. Men der udover har jeg ikke tænkt mig at lave mere opsøgende arbejde på den.
    Men jeg vil ringe til politiet næste gang jeg ser den og så må de handle.

• #12   14. aug 2011 Vivi S
    Ja, det har jeg hørt før, en gang jeg samlede en løs hund om som strejfede.
    Men synes der er den lille forskel i dette tilfælde, at det muligvis (med stor sandsynlighed) er en hund tilhørende en af de ulovlige racer. Der kan politiet vel ikke bare tillade sig at sige, at jeg skal tage den med hjem og finde ejeren.

• #13   14. aug 2011 Vi fandt engang en hund på en søndag.. Politiet, de Gør sgu ikke noget ved det, og slet ikk på en søndag, idag gik jeg og et af vores vennepar med vores 4 hunde, og jeps en løs hund som bestemt SKULLE opsøge vores som er i snor, først laaaang tid efter kaldte ejeren, men vi er af de typer som ikke kan lade en fritgående hund være. Nogle gange ville jeg godt kunne være ligeglad, men nej..

• #14   15. aug 2011 Ring til Falck istedet for . De plejer da at være hjælpsomme .
    Har haft ringet til dem med en fremmed kat . Den havde et stort sår, og så bare ud til at få det værre . De kom indenfor en halv time .

• #15   15. aug 2011 Dette er jo ikke bare en hvilken som helst hund, dette er med 99% overbevisning en muskelhund af dem som er på forbudslisten - der må da være forskel !
    Jeg har ingen intentioner om at indfange den og tage den med hjem og finde ejeren. Jeg mener helt klart at det må være politiets opgave at tage hånd om sådan en sag. Høre hunden ind under de ulovlige racer, så skal ejeren have en reprimande, bøde, skideballe what ever for gentagne gange at lade sin hund vandre frit rundt i området, uden halsbånd, uden mundkurv - den skal bare ikke lave lov at gå frit på den måde.

• #16   15. aug 2011 Anne nu er der altså ingen der siger du SKAL tage den med hjem. Vi fortæller bare hvordan vi selv har gjord. Nu er jeg ikke bange for hunde, så jeg har hjulpet flere hunde hjem igen, men har aldrig oplevet politiet ville hjælpe når man ringede til dem, har dog stoppet dem ved at hoppe ud foran deres bil, da jeg stod med 2 løse hunde jeg fangede ude på en stor vej, der hjalp de da lidt, men det er også det og kunne ikke engang kører igen da den ene hund var ekstrem bange for dem men ikke mig.
    Jeg har også prøvet at indfange en Bull terrier som var løs uden held, og der var beskeden fra politiet at de ikke havde tid og falck de strejkede, så jeg måtte binde den til at træ eller slå den i hoved med en jernstang, den blev skudt 5 timer senere at politiet, da en overfaldt en lille hund der var ude og gå med ejer.

Så jeg vil stadig sige du skulle skulle ringe til falck, hvis de ikke vil hjælpe så politiet.

Kommentér på:
Hvad gør man - løs hund

Annonce