{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.497 visninger | Oprettet:

Blødning fra skeden efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Tinke blev jo steriliseret for 10 dage siden.
Jeg har et par gange bemærket at hun har haft lidt brunligt udflåd fra skeden, og det samme har gjort sig gældende i dag, er der andre der har oplevet dette efter sterilisation? Og er det mon noget jeg skal være bekymret for?

Hun virker ellers helt frisk og fuld af spilopper.... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blødning fra skeden efter sterilisation
  • #1   14. aug 2011 Det oplevede vi også smiley Ingen grund til bekymring. Det er bare det sidste blod der bliver renset ud

• #2   14. aug 2011 Super, det regnede jeg også med, tak for svar. smiley

• #3   14. aug 2011 Hvilken måde er hun blevet steriliseret på?

• #4   14. aug 2011 Hvilken måde? Hmm det ved jeg da faktisk ikke, jeg vidste ikke der var flere måder.... Hun har et langt ar midt på maven, så jeg regner med at de har fjernet livmoder m.m.

• #5   14. aug 2011 Ok det er den hvor livmoderen er fjernet. Hold øje med det de næste par dage, ring evt. for en sikkerhedsskyld til dyrlægen imorgen.

• #6   14. aug 2011 Det vil jeg gøre, tak for svar. smiley

• #7   14. aug 2011 Det var så lidt

• #8   14. aug 2011 AboutMyDogs- M

Kan du forklare lidt om de forskellige måder der åbenbart er, og hvordan det foregår + hvad der skal til? :o) Har en hvalp der også skal steriliseres når hun er gammel nok. Så vil gerne vide lidt mere om det. Troede nemlig også kun der var en metode. :o)

• #9   14. aug 2011 Der er to måder, den ene "gammeldags" metode er hvor hunden bliver åbnet i bugen(maven) og får fjernet hele livmoderen og æggestokkene. Derefter syet sammen igen, alt efter hunden og dyrlægen er arret mellem 5 og 10 cm. Min egen hund er blevet det på denne måde, arret forsvinder helt efter noget tid. Hunden skal holdes i ro(luftes i line) i 10 dage til stigende bliver fjernet.
    Den anden måde:
    Laparoskopisk sterilisation: Det bliver lavet 3 indgangs huller i bugen, hvor et kamera bliver indføret og instrumenter. Derefter bliver æggestokkende fjernet. Ved denne metode er der mindre vævsbeskadigelse. Smerterne for hunden skulle være mindre, der er kortere tid med smertestillende og efter 2-3 dage skulle hunden kunne rende problemfrit rundt igen. Hunden har så stadig sin livmoder men kommer ikke i løb og kan ej heller blive gravid, men hvis man er rigtig rigtig uheldigt kan hunden forsat få livmoderbetændelse, risikoen er dog ikke så stor da det ofte er i forbindelse med løbetider at tæven få en infektion i livmoderen. Denne metode er noget dyre end den almindelig og det er begrænset hvor mange steder de udfører det. Men du kan google det og læse mere hvis du vil vide mere om det.

• #10   14. aug 2011 Okay mange tak for svar. Jeg tror Silje og jeg holder os til det øverste gammeldags metode. Jeg bryder mig ikke om den nederste, 3 huller i maven - nej så hellere et stort. Synes også det er et + at livmoderen kommer væk, da livmoderbetændelse så er udelukket. :o) Tak for svar.

• #11   14. aug 2011 det var så lidt

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #12   2. mar 2019 Min labrador blev for 5 dage siden steriliseret, og fik samtidig fjernet en svulst, som ikke kunne ses på scanningen. Igår begyndte Molly at pletbløde. Ikke noget tyktflydende, men tyndt og gennemsigtigt. Tænker det må være det sidste der kommer ud fra operationen??. Almen tilstand, ellers ok efter operation. Nogen der har haft en lignende erfaring..?

Kommentér på:
Blødning fra skeden efter sterilisation

Annonce