Uha, sikke en fejl, godt den blev opdaget {{forumTopicSubject}}
Min elsked Baloo har jo fået konstateret epilepsi. Han skulle starte i behandling torsdag, hvilket han også kom.
Vi har været på weekend i Sverige for at udstille Bianca og Beckie og Baloo var selvfølglig med.
Han blev mere og mere ustabil og slingrende, og helt væk i blikket. Søndag aften synes jeg det var helt galt, og jeg fik den sorteste samvittighed, og var klar over at der skulle gøres noget. Så i morges ringede jeg til dyrlægen, og det viste sig, at jeg havde misforstået den dosis han skulle have. Så i 2 dage fik han dobbeltdosis.
Undskyld Baloo, det var min fejl, men jeg vidste noget var galt, så nu skal du ikke have det sådan mere. Har undladt at give ham medicin i dag, og så starter vi op på den rette dosis. Det var ikke min mening at forgive dig, og hvor har jeg det dårligt over at kunne lave sådan en bommert. Han er da heldigvis livet op igen.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
Sidst Zenta skulle have piller, piller som rigtigt er til mennesker hvor mennesker skal have 1-2 om dagen i x antal dage, der skulle Zenta have 5 om dagen i 30 dage !
Jeg nåede at ringe til dyrlægen to gange for st være HELT sikker på dosis, jeg var så bange for at give hende for mange.
Jeg tænkte lidt et menneske på 50-100 kg, 1-2 piller, en hund på 35 kg, 5 piller !
Godt du opdagede fejlen og god bedring !
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 3 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 50
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
God bedring med ham
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
God bedring med Baloo !
KNUS
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Så skal du under alle omstændigheder regne med, at han det første stykke tid vil være sløv og ustabil i sine bevægelser, sove mere, meget mere end han plejer. Men det holder op i løbet af en uges tid, måske lidt længere, når hans krop har vænnet sig til medicinen.
Min dyrlæge havde heldigvis advaret mig om vores Balou den første tid ikke måtte gå på trapper etc. for det ville han ikke have balance til, så vi rykkede allesammen ned på gulvet i stuen og sov. Og han havde ret, bamsedrengen lignede en der var bedøvet i en 4-5 dage, og så begyndte han ellers at vende tilbage til sit normale jeg.
Men godt du opdagede fejlen - og der sker heldigvis ingen skader ved det, det er det vigitgste.
mar 2008
En dagligdag i ro og tryghed er en meget vigtig ting ved en epilepsihund!
Pøj, pøj med ham!
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Jeg har i dag aftalt med dyrlægen at han skal have nedsat dosis til 2 x 15 mg om dagen. Før skulle han have 50 mg pr. dag. Men han er jo ikke hårdt angrebet af epilepsien, så det bør være nok. Har så altid mulighed for at sætte ham tilbage til de 50 mg.
mar 2008
50 mg er måske også meget til en lille hund, der ikke er hårdt ramt af anfald - vores Balou fik i starten 300 mg om dagen men havde også voldsomme anfald, og han vejede lige omkring 60 kg. Hans vedligeholdelsesdosis blev 200 mg pr. dag, men til sidst var han noget højere oppe uden virkning, desværre.
Men vi havde nogle gode år, hvor medicinen kunne holde ham næsten anfaldsfri, så det var det hele værd.
Uha, sikke en fejl, godt den blev opdaget