2.938 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med Wolfsblut {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har efterhånden hørt så meget godt om Wolfsblut og vil derfor gerne skifte over til det. Jeg har derfor købt 3 smagsvarianter til Larvik men kan simpelthen ikke få ham til at spise nogen af dem, han nægter og går i total sultestrejke. Samtidig går han rundt og ligner en meget sulten hund, (kigger med bedende øjne når vi har noget mad osv.) Han fik tidligere Acana som han heller ikke var særlig vild med... Er der andre der har samme erfaring med Wolfsblut?? Eller andre gode råd??
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 20 Svar: 319
Så overvejer om jeg bare skal lade ham spise sin royal canin som han i det mindste spiser lidt af. Selvom jeg helst så han kom helt over på wolfsblut
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
vores får aldrig lov at have deres mad stående fremme, da den ene på et tidspunkt ikke gad spise (det var dog ikke wolfsblut) og hun gik frem og tilbage til skålen, fjernede jeg maden så snart hun vendte ryggen til og hun fik først maden serveret næste dag igen.
der gik en lille uge hvor hun næste ikke spiste men derefter blev hun ved skålen.
hvis de var i naturen ville de aldrig gå fra deres mad for de ville ikke vide hvornår de fik igen. Det "lidt" den samme filosofi vi prøver at følge herhjemme, går de fra det så det bare surt for dem, for så forsvinder maden.
apr 2005
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.094
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Jeg har ikke tænkt mig at skifte foder, før sækken på 15 kg er brugt, og tror nu nok hun spiser når hun er sulten nok.
Når hun ikke spiser det inden for en halv times tid, så fjerner jeg det igen og sætter det ned til hende 4-5 timer senere. Altså hun spiser det jo faktisk, men bare ikke med samme glæde som før.
Hvis jeg giver hende det, spredt ud på marken, så går det ok med at spise det.
Vores kat får Taste of the wild og er meget glad for det, så måske skulle jeg prøve det til hunden, næste gang.
Jeg synes det er rart, hvis man kan se at hunden nyder at spise sin mad, og jeg ville gerne finde et foder, som hunden ikke mister interessen for i løbet af et par måneder. Eller også skal jeg bare købe flere små poser af forskellig slags, og så skifte imellem det.
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 29
Jeg har ikke prøvet med lunken vand, for har en ide om at han skal bruge sine tænder når han spiser.... (og synes tørfoder bliver lidt ulækkert når det bliver vådt)
Jeg synes også foderet dufter meget af krydderurter, og tænker lidt om det kan være noget for en hund... Men umiddelbart er der jo mange hunde som bare elsker det.
Jeg har prøvet taste of the wild som han heller ikke var særlig begejstret for. Acanas hvalpefoder kunne han lide (han er 1 år)
maj 2008
Følger: 130 Følgere: 128 Hunde: 1 Emner: 1.425 Svar: 17.873
Jeg synes heller ikke at man skal blande vand i, men at de skal bruge tænderne på at knase det.
Jeg tænker også at der går for meget foder til spilde, hvis man putter vand i, og de så ikke spiser det. Man kan jo ikke gemme det hvis det har været vådt.
Engang da hun ikke ville spise Nutra Nuggets, gjorde jeg det, at jeg tog et par stykker stegte bacontern og lagde ned i en lille boks med tørfoder (jeg har tørfoder til 4-5 dage af gangen i en mindre bøtte i et køkkenskab. Resten står i en sæk i bryggerset). Det gav åbenbart en mere spændende smag og duft, og så spiste hun det.
aug 2010
Følger: 12 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 150
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
okt 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 29
apr 2005
apr 2005
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.696
Det kan være fin som start, hvis hunden er småtspisende.
Hellere det, end at gå hen og hælde leverpostej og andet stads på.
Det betyder jo ikke, at hunden ikke skal have lov til at bruge sine tænder. Foderet skal jo ikke gennemblødes.
Erfaring med Wolfsblut