doberman født med spidse øre.. {{forumTopicSubject}}
Ja som overskriften lyder, kræver det en længere forklaring som kommer her.
Mor - en doberman har sådan nogle flotte spidse øre.
Mig - Ja hvis de er kuperede så er de spidse.
Mor - nej de er født med spidse øre, det altså noget jeg ved noget om, har set mange film med både voksne og hvalpe der havde de øre
Mig - Ej mor, hold nu mund. Det noget jeg ved noget om, de bliver klippet af hvis de er spidse. det gør de fordi de synes det ser bedre ud, hvis jeg skal være ærlig synes jeg det er synd og skam at ændre på hundens ydre.
Mor - du ved ingenting om doberman, de er altså født sådan. det VED jeg.
Mig - Ja mor de kan have spidse øre, det hedder kuperede øre. når de er klippet eller skåret af. og ja mor der vokser også hår på så det godt kan ligne det er "deres øre"!
Mor - Nej det ikke rigtigt. Jeg VED at de er født sådan ...
Mig - skal jeg google en doberman for dig, og finde billeder af en race doberman med lange øre.
Mor - Nej ......... NÅ .... Jeg har ret...
ååååååhhhrrrrrrggggkkkkkgggghhh.... Måtte bare dele det med nogen der har samme viden som mig !! Kunne have banket i bordet der, blev helt gal på hende. For søren så påståelig... For søren sådan en er svær at diskutere stille og roligt med !!
hun vidste bare hun havde ret uden at hun havde det...
Hun mener bestemt hun ved ALT om alle de hunde hun har set på tv Amstaffer og pittbull er også FØDT med spidse øre......
ååååhhhh. kan i høre hvilken kamp jeg har for at lære hende noget ? Er virkelig oppe imod noget stort her .. hehe
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Min fætter og jeg havde en diskussion omkring min kusines hund. Min fætter prøvede at forklare at det var sådan en af de der kamphunde - en pitbull som hun havde.
Troede han mente den gamle som hendes mor havde haft - som var en Bullterrier. Kan forstå at nogen måske med god vilje tror at det er en pit, pga navnet Bullterrier.
Men nej det var ikke den. Det var den hun havde nu.
Jeg prøvede stille at forklare ham at det altså var en Glathåret Foxterrier *GG*
Den købte han ikke. Det var en farlig Pitbull.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Det troede jeg faktisk alle vidste. Men jeg tog altså også fejl hehe
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
jun 2011
hihi..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Hun ved også alt og hun har desvære sjældent ret.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Tjaaa.... og der er temmelig mange af dem her på HG........ ( altså dem der ved ALT ).... *GG*
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 38
Mumlede nogle ting som min kæreste sørgede for ikke blev sagt for højt
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
Har overvejet om ikke racen skulle skive navn så den ikke deler med SÅ mange andre inklusive historiebøgernes bull and terriers som ofte er blevet omskrevet i diverse hundebøger til bull terrier.. åhh er bange for det en kamp vi aldrig kommer til at vinde..
jun 2011
ja bullterriere får tit skyld for at være faaaaarlige pitbull. Det viser så hvor meget folk har forstand på de smukke hunde Og pekingeser kunne da også godt ligne en blanding af nget mops men det er nu en race. hehe.
Man lærer hele livet min mor er 53 og vil bestemt ikke lære mere hun ved som sagt ALT
Prøver at forklare hende hvordan landet ligger men hun er hård at skændes med.
Man kan sige meget om hundefolk, i har bestemt to meget meget forskellige kategorier, den der ved noget, og den der tror de ved alt haha ..
jun 2011
hihi.. de er så påståelige
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
sep 2008
Yeah, nemlig!!
Ingen er egentlig sådan bange for mine Glen'er, fordi de ser så "søde" ud, men det er alligevel hunde der er lavet og bygget til at få grævlinge ned med nakken, og grævlinge er bare TOUGH. Så de har kæmpe bisser (større end fx en Lab, med et perfekt saksebid), stærke lemmer og så er de fuldstændig frygtløse. De er farligere end så mange andre, hvis de bliver forkert behandlet.
Mine er nu godt nok elskelige, søde hunde, som ikke bider eller noget - men de kunne virkelig være til fare for omkringværende. s: Men folk "ser" det ikke, fordi de ser "nuttede" ud.
jun 2011
det lyder lidt ligesom chowchow'en, hvis man skal sammenligne med noget folk tror også altid de er SÅ søde. men de kan sørme også bide
Mette og sille hihi.. åååh det skrækkeligt, jeg bukker mig ikke før jeg har overbevist dem om at jeg har ret. og hvis jeg ikke har ret. Så tier jeg stille. Men lige om hunde, der får de mig ikke til at bukke for når de tror at kuperede øre er medfødt, hvad trr de så ikke om alle mulige andre racer.
Min mor var også SÅ påstelig da jeg fik loke.emil, der var skotst terrier i ham. Hold nu bib mor .. det er der bestemt ikke. hun vidste der var det i ham. ja det fint mor. haha
jun 2011
jun 2011
jun 2011
jun 2011
jun 2011
jun 2011
Hvis det sådan det er, så både og. Der er så lange forskellige metoder. men tror nu at med den rette viden om det, så virker de alle sammen. bare man gør det rigtigt. og ikke vende rmetoderne til noget negativt Kan se både fordele og ulemper ved næsten alle former. Vi bruger ikke en speciel metode. vi bruger bare det vi synes virker. f.eks. en høj stemme til indkald. en dyb stemme til skæld ud. lys stemme til ros. nogle gange bare nus som ros. godbider som ros. hvisken som ros de kommer begge når de kalder.
sep 2008
Præcis :o)
Men vil nu mene at Glen'erne er noget mere nuttede en Chow Chow'erne
og tusind tak ^^.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.636
Hun skal altid have ret, hendes måde er altid bedst blablabla >_<
- Det er super irriterende, specielt når man har ret, for man bliver bare så sur! D:
jun 2011
Sandra tror det er et mor gen heeh
sep 2008
Haha, jaja, men alligevel
doberman født med spidse øre..