{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.567 visninger | Oprettet:

doberman født med spidse øre.. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder, kræver det en længere forklaring smiley som kommer her.

Mor - en doberman har sådan nogle flotte spidse øre.
Mig - Ja hvis de er kuperede så er de spidse.
Mor - nej de er født med spidse øre, det altså noget jeg ved noget om, har set mange film med både voksne og hvalpe der havde de øre
Mig - Ej mor, hold nu mund. Det noget jeg ved noget om, de bliver klippet af hvis de er spidse. det gør de fordi de synes det ser bedre ud, hvis jeg skal være ærlig synes jeg det er synd og skam at ændre på hundens ydre.
Mor - du ved ingenting om doberman, de er altså født sådan. det VED jeg.
Mig - Ja mor de kan have spidse øre, det hedder kuperede øre. når de er klippet eller skåret af. og ja mor der vokser også hår på så det godt kan ligne det er "deres øre"!
Mor - Nej det ikke rigtigt. Jeg VED at de er født sådan ...
Mig - skal jeg google en doberman for dig, og finde billeder af en race doberman med lange øre.
Mor - Nej ......... NÅ .... Jeg har ret...

ååååååhhhrrrrrrggggkkkkkgggghhh.... Måtte bare dele det med nogen der har samme viden som mig !! Kunne have banket i bordet der, blev helt gal på hende. For søren så påståelig... For søren sådan en er svær at diskutere stille og roligt med !! smiley
hun vidste bare hun havde ret smiley uden at hun havde det...
Hun mener bestemt hun ved ALT om alle de hunde hun har set på tv smiley Amstaffer og pittbull er også FØDT med spidse øre......
ååååhhhh. kan i høre hvilken kamp jeg har for at lære hende noget ? Er virkelig oppe imod noget stort her .. hehe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  doberman født med spidse øre..
  • #1   6. aug 2011 Haha - uha jeg kender den type mennesker og man er sjovt nok altid i familie med dem. De påståelige der ved alt om hunde uden at vide en skid *GG*

Min fætter og jeg havde en diskussion omkring min kusines hund. Min fætter prøvede at forklare at det var sådan en af de der kamphunde - en pitbull som hun havde.
    Troede han mente den gamle som hendes mor havde haft - som var en Bullterrier. Kan forstå at nogen måske med god vilje tror at det er en pit, pga navnet Bullterrier.
    Men nej det var ikke den. Det var den hun havde nu.

Jeg prøvede stille at forklare ham at det altså var en Glathåret Foxterrier *GG*

Den købte han ikke. Det var en farlig Pitbull.

• #2   6. aug 2011 Kors altså 8-)

Det troede jeg faktisk alle vidste. Men jeg tog altså også fejl hehe

• #3   6. aug 2011 hahaha, ååh ha, folk ved ALT når det kommer til hunde smiley

• #4   6. aug 2011 Renee - åååh for søren alle de mennesker der findes som tror de ved ALT smiley de er faktisk flere end man tror.
    hihi..

• #5   6. aug 2011 Kender det godt AcN. Min mor er ligesådan.
    Hun ved også alt og hun har desvære sjældent ret.

• #6   6. aug 2011 A.c. N

Tjaaa.... og der er temmelig mange af dem her på HG........ ( altså dem der ved ALT ).... *GG*

• #7   6. aug 2011 åårgh, var også på camping med kæresten og svigerfamilien, og da en staff rejste sig og gøede fra en Hollænders plads, begyndte de jo alle at himle op om at "Den faaaaarlige kamphund er iiih så forbudt i Danmark, og den var bare ude på at dræbe.."
    Mumlede nogle ting som min kæreste sørgede for ikke blev sagt for højt smiley

• #8   6. aug 2011 Haha, sådan er min moster også smiley og så siger hun sådan rigtigt "Du skal altid have ret!" til mig - og det er altså fordi jeg har det!! -.- Jeg hader sådan noget xD og alligevel er det virkelig morsomt smiley

• #10   7. aug 2011 Jeg har sådan en svigermor - mega træls

• #11   7. aug 2011 hmmm kender kun alt for godt til og skulle forklare det altså IKKE er en pitbull jeg har...
    Har overvejet om ikke racen skulle skive navn så den ikke deler med SÅ mange andre inklusive historiebøgernes bull and terriers som ofte er blevet omskrevet i diverse hundebøger til bull terrier.. åhh er bange for det en kamp vi aldrig kommer til at vinde..

• #13   7. aug 2011 kan også godt forstå nogle af de ting folk tror smiley men så må de lige undersøge sagen, og lytte på når vi fortæller dem sandheden smiley jeg har virkelig en kamp med hende. for søøøøøren da.
    ja bullterriere får tit skyld for at være faaaaarlige pitbull. Det viser så hvor meget folk har forstand på de smukke hunde smiley Og pekingeser kunne da også godt ligne en blanding af nget mops smiley men det er nu en race. hehe.
    Man lærer hele livet smiley min mor er 53 og vil bestemt ikke lære mere smiley hun ved som sagt ALT smiley
    Prøver at forklare hende hvordan landet ligger smiley men hun er hård at skændes med.

Man kan sige meget om hundefolk, i har bestemt to meget meget forskellige kategorier, den der ved noget, og den der tror de ved alt smiley haha ..

• #14   7. aug 2011 Miriam smiley folk tror desværre på hvad medierne siger. MANGE tror at alle hunde med det mindste tegn på muskler er dybt dybt farlige. Og hvis de gør noget , så det KUN fordi de er farlige og onde. Det ikke fordi de har en "grund" smiley som f.eks løbetid.
    hihi.. de er så påståelige smiley

• #15   8. aug 2011 Åhh ha, jeg får stress! ALle i min familie er sådan, helt seriøst... Og hver gang er vi jo alle lige påståelige.. Det ender dog med at jeg får svaret "Du er også klog! Du har altid ret! Åhh, du er så påståelig! Hvor har du mon det fra?" Men jeg ved, at jeg rent faktisk HAR ret, ellers ville jeg ikke udtale mig om det. *GG*

• #16   9. aug 2011 Acn

Yeah, nemlig!!
    Ingen er egentlig sådan bange for mine Glen'er, fordi de ser så "søde" ud, men det er alligevel hunde der er lavet og bygget til at få grævlinge ned med nakken, og grævlinge er bare TOUGH. smiley Så de har kæmpe bisser (større end fx en Lab, med et perfekt saksebid), stærke lemmer og så er de fuldstændig frygtløse. smiley De er farligere end så mange andre, hvis de bliver forkert behandlet.
    Mine er nu godt nok elskelige, søde hunde, som ikke bider eller noget - men de kunne virkelig være til fare for omkringværende. s: Men folk "ser" det ikke, fordi de ser "nuttede" ud. smiley

• #17   9. aug 2011 ashley det skægt udseenet snyder så meget smiley så der bare en lille vild hund under det nuttede ydre smiley de ser helt vilde søde ud smiley og ligner slet ikke nogen der ville kunne gøre noget farligt.
    det lyder lidt ligesom chowchow'en, hvis man skal sammenligne med noget smiley folk tror også altid de er SÅ søde. men de kan sørme også bide smiley

Mette og sille smiley hihi.. åååh det skrækkeligt, jeg bukker mig ikke før jeg har overbevist dem om at jeg har ret. og hvis jeg ikke har ret. Så tier jeg stille. Men lige om hunde, der får de mig ikke til at bukke smiley for når de tror at kuperede øre er medfødt, hvad trr de så ikke om alle mulige andre racer.
    Min mor var også SÅ påstelig da jeg fik loke.emil, der var skotst terrier i ham. Hold nu bib mor .. smiley det er der bestemt ikke. hun vidste der var det i ham. ja det fint mor. haha smiley

• #18   9. aug 2011 Jeg er så enig med dig. Jeg overgiver mig heller aldrig, og især ikke når det gælder hunde, for der ved jeg, at jeg har meget erfaring end dem! For hvem er det lige der er på HundeGalleri, læser 100 hundebøger, googler rundt på google om racer og hunde, osv. Ja, det er i hvertfald ikke dem! smiley

• #19   9. aug 2011 Mette - hihi smiley svaret kan altid findes et eller andet sted, hvis man ikke ved det smiley Bøger er gode at have stående der hjemme , og slå op i når man kommer i tvivl. eller vil bevise noget for dem smiley

• #20   9. aug 2011 Ja, beviser skal man have masser af! Men når jeg kommer med bogen og viser dem det så får jeg denne her; "Jamen jeg læste altså noget andet i en anden bog, så det kan ikke passe! Hvorfor er din bog bedre end min bog? Vrøvl, jeg tror på min bog." Åha, når det gældr hvem der får ret, er jeg næsten parat til at gøre alt for at få ret, især når jeg ved at jeg har ret! :-))

• #21   9. aug 2011 hahah smiley åååh kan se mig selv og min mor i det smiley udover hun bestmt ikke læser. hun VED det bare smiley

• #22   9. aug 2011 Præcis. Det er det samme med min familie. Stort set ingen læser om det, men de har åbenbart liiiiige læst den bog det handler om. Altid! Jeg tror bare de mener at jeg ikke må få ret en gang til, tsk. :-))

• #23   9. aug 2011 miriam, blev lidt forvirret af den lange tekst, så skal lige høre om jeg forstod det, i diskuterede metoder, og du vælger den blide istedet for millans metoder smiley ? Og så synes far ikke din hund bliver opdraget smiley ?

Hvis det sådan det er, så både og. Der er så lange forskellige metoder. men tror nu at med den rette viden om det, så virker de alle sammen. bare man gør det rigtigt. og ikke vende rmetoderne til noget negativt smiley Kan se både fordele og ulemper ved næsten alle former. Vi bruger ikke en speciel metode. vi bruger bare det vi synes virker. f.eks. en høj stemme til indkald. en dyb stemme til skæld ud. lys stemme til ros. nogle gange bare nus som ros. godbider som ros. hvisken som ros smiley de kommer begge når de kalder.

• #24   9. aug 2011 A.c. N

Præcis :o)
    Men vil nu mene at Glen'erne er noget mere nuttede en Chow Chow'erne smiley
    og tusind tak ^^.

• #25   9. aug 2011 Ugh, min mor er på samme måde.
    Hun skal altid have ret, hendes måde er altid bedst blablabla >_<
    - Det er super irriterende, specielt når man har ret, for man bliver bare så sur! D:

• #26   9. aug 2011 ashley det var også bare for at sammenligne et eller andet smiley smiler.

Sandra smiley tror det er et mor gen smiley heeh

• #27   10. aug 2011 A.c. N

Haha, jaja, smiley men alligevel smiley

Kommentér på:
doberman født med spidse øre..

Annonce