{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.321 visninger | Oprettet:

SÅ træt af JER (velkommen til ALT under ALT) {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere jeg ved der er mange forskellige typer, aldre af jer derude...

Men helt ærligt når i byder hunde velkommen herinde, kunne i så ikke liiiige tjekke (google) at hunden rent faktisk også er den race der står det er inden i bare siger velkommen.

Det er nemlig så smart herinde på HG at folk med racer kan oprette dem under den 100% rene race det nu er og folk med blandinger skal, ja oprette under blandinger
( dette gælder også selvom hunden er 90% én race og 10% noget andet.)

Når jeg søger og kigger på racer jeg ikke har kendskab til her på HG så finder jeg måske en profil på en blanding
der er en oprettet som race, og jeg hmmm nå kan den også se sådan ud... Men nej det kan den jo ikke da den ikke er renracet men en blanding som den burde være oprettet under.

Det er JER der siger velkommen og åbenbart er det ikke alle der selv er klar over hvad deres hund er, og så må I sørge for den enkelte hund ikke ryger i forkert kategori.
Ellers kan det da være fuldstændig ligemeget med opdelte racer.

LIge en lille opsang jeg håber i gider tage til jer.
ODDS.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ træt af JER (velkommen til ALT under ALT)
  • #1   5. aug 2011 Helt enig

• #2   5. aug 2011 YES!!

• #3   5. aug 2011 Torben nej som jeg skriver ved de det ikke altid selv. Men det er trods alt os der skal give de 50 velkomstpoint og derfor også en opsang til OS/JER.

• #5   5. aug 2011 Bad to the bone Alle er velkommen så længe de under korrekt race/blanding.

• #6   5. aug 2011 nu er det jo langt fra alle racer jeg kender, så jeg kan da nemt komme til at stemme en ind der står under forkert race, med mindre det direkte står i teksten

• #10   5. aug 2011 Bad to the bone: listehundene er en selvfølge for mig, men desværre ikke for alle nej.

• #11   5. aug 2011 Hørt.

• #12   5. aug 2011 Der er også folk der ændre racen EFTER hunden er kommet ind smiley

men er helt ENIG med dig smiley

• #13   5. aug 2011 Der er jo ikke nødvendigvis så mange der skal byde velkomnen så vidt jef har forstået er der nogen der giver flere point end andre

• #14   5. aug 2011 Jeg byder velkommen, hvis det meste er opfyldt (en hvalp 2-3 -4-5 uger som hentes senere med stamtavle navn får: ja - trods få billeder)

Er jeg i tvivl om racen er korrekt - gør jeg intet (med mindre jeg kender racen og det afviger maget, så afvis hvis andre har gjort opmærksom på fejl, ellers skriver jeg selv ala nedenstående)

Hvis folk beskriver at deres hund er blandinger, men mest det ene eller det andet, skriver jeg at de skal under blanding og til den tid vil jeg gerne stemme den ind...

Jeg håber, at I forstår hvad jeg mener - Men kan ikke afvise at jeg har stemt "forkerte" ind...

• #15   5. aug 2011 Yark - maget = meget

• #16   5. aug 2011 Jeg vil nu gerne have lov at byde velkommen til racer, jeg ikke aner en dyt om hvis jeg synes, profilen i sig selv er ok. Skulle en hund af anden race smutte igennem, er det vel ikke uigenkaldeligt? kan man ikke blive pålagt at ændre racen eller få slettet hunden?

• #17   5. aug 2011 Hørt! Marianne.

• #18   6. okt 2012 Vi fik en del minus point, men aner ikke hvorfor, ingen skrev noget om dette.
    Er det måske fordi han er en blanding af racer ? Har også skrevet ham som sådan, vi er nye herinde, så det kunne da være rart at vide hvorfor vi fik de minus ?

• #19   6. okt 2012 Rikke - en person kan give op til 10 point, så hvis i fx havde 10 afviser point kan de være kommet fra den ene person. Personen kunne have trykket forkert eller måske synes dine billeder ikke var gode nok.

Det handler ikke om at din hund er en blandingshund smiley

• #20   12. okt 2012 tak for svar.
    vi fik dog mange minus point, tror det var tæt på de 40, men ingen skrev hvorfor.
    måske det er som du siger, pga mine billeder er lidt mørke ??

• #22   12. okt 2012 Jeg byder alt velkommen .. så må I andre jo afvise, så der kommer ligevægt i regnskabet ..

Intet kunne interesse mig mindre end hvilken slags hunde, der kommer ind ...

• #23   12. okt 2012 Nu er jeg ikke superbruger på HG og jeg byder slet ingen velkommen - men jeg har nok ikke fattet hele konceptet smiley med point, udfordringer osv.?!?

Men da jeg oprettede mig herinde og lagde min hund på, blev den straks afvist pga. for lidt tekst!?! Og det da latterligt, at man skal sidde og finde på små søde historier om Fido, som er 9 uger gammel for at være "velkommen".

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #24   12. okt 2012 Jag kan ikke byde nogen velkommen, Synes det er en mærkelig ting att stemme hunde in.

• #25   12. okt 2012 nu tager jeg chancen og kommer med en vovet kommentar....

men helt ærligt er det så fulstændig ligegyldig?? HG er et hundeforum ikke folketinget smiley

det er jo bare hunde...loosen up folkens smiley

• #26   12. okt 2012 Jeg byder sjældent velkommen - og når jeg gør, så gør jeg det fuldstændig ukritisk. Jeg gider ikke at være HG-politi, hvis der er nogen HG ikke vil have her, så må HG jo gøre noget.
    Ikke min opgave.

Så jeg byder velkommen til alle.

• #27   12. okt 2012 Jeg lader andre om at byde velkommen, det er slet ikke i min bevidsthed..

• #28   12. okt 2012 Hmm. Jeg kan simpelthen ikke se nødvendigheden/trængen til at oprette noget ragelse folk ikk gider glo på!
    Hvis man er ligeglad med hvad der er her, så lad da vær med at stem.
    Og hvis man ikke gider bruge 10 min. På at oprette en hund, så lad da vær med at oprette den!
    Det er et galleri for syv sytten altså!

• #31   12. okt 2012 Jeg tror rigtigt mange blot byder velkommen uden at kigge på billederne eller læse teksten.

Personligt syndes jeg det er irriterende fordi jeg ved mange bruger HG til at kigge hunde racer.
    Jeg har oplevet at en person købte en uægte Westie som hun da var overbevist om var ægte for den lignede jo en inde på HG. Synd for den var tydeligt ikke ægte og hun var blevet snydt.
    Alle hunde er velkomne her inde så længe de overholder reglerne i mine øjne. Men en af reglerne er altså at de skal oprettes under korrekt race.
    Jeg er ret så sikker på HAerne ikke har tid til at sidde hver dag og kontrollerer alle nyoprettede hunde. Jeg er også sikker på at HAerne ikke kan have indgåend kendskab til alle racer. Derfor syndes jeg det er vigtigt man kigger billeder og læser tekst, både den ejer skriver og kommentarene. Ser jeg at for eksempel en Chi venter på oprettelse, og en jeg VED kender racen ud og ind har bedt ejer flytte hunden over i blandinger, ja så byder jeg altså ikke velkommen før dette er gjort.

Jeg har ikke indgående kendskab selv til alle racer. Er jeg derfor i tvivl springer jeg over og hverken byder velkommen eller afviser.

• #32   12. okt 2012 Jeg er helt enig med Martine og CH......

Jeg vælger så ikke at byde velkommen for eller kan man jo mere eller mindre ikke lave andet......

Men som udgangspunkt er jeg helt imod velkomst systemet, syntes alle skulle komme ind, og så må HG jo følge op på hvad der kommer ind...........
    Syntes bestemt ikke det er HGs brugere der skal lege politi ang. forkert race og ulovlige hunde........

• #33   12. okt 2012 Velkomme/afvise systemet er en elendig måde at møde nye medlemmer på.
    Det viser HGs grimme side ved første møde.

• #34   12. okt 2012 Jeg gider ved gud ikke google en race, for at være sikker på den er oprettet i den rigtige kategori..

• #35   12. okt 2012 Christian Poulsen: Ved at vinde udfordringer. Jeg giver 10 velkomst eller afviser-point smiley

Jeg afviser tit - hellere tage en faker før den kommer ind end når den er kommet ind. Det er lettere smiley

• #36   12. okt 2012 Jeg vil personligt ikke sidde og dømme om andres hunde er ulovlige for mig og alle andre på HG kan tage fejl og den der opretter hunden ret.....

For mig at se så var det sku bedre de hunde kom ind, så er der andre der kan tage stilling til det og måske også nemmere for myndighederne at håndtere.....

For vil de ha hunden ind skal den nok komme det om ikke andet i et galleri, se f.eks. denne:
    http://www.hundegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hund/70827-aslan_8_ugergammel

De er nemmere at spotte som oprettet hund og så lad myndighederne tage sig af det..........

• #37   12. okt 2012 Der er nu også stor forskel på en ulovlig hund og en faker. Googlehunde synes jeg ikke på nogen måde høre til herinde. Det er andre menneskers hund folk opretter som deres egne.

Uden afviser-systemet ville vi drukne i fakere. Tag det fra en der har jagtet dem siden 2004.

• #38   12. okt 2012 Jeg byder de fleste velkommen... og beder pænt om at man retter racen til den korrekte race.

Hvis folk bruger HG's galleri til at se hvordan en race ser ud og gebærder sig...

så køber de nok jo nok alligevel hvad som helst som de lige har forelsket sig i...

• #39   12. okt 2012 Går ud fra det er man googler et hundebillede og så sætter det ind som sin egen

• #41   12. okt 2012 Meget sjældent jeg byder velkommen. Når jeg gør, så er det som menneske og ikke som hg polize...Det overlader jeg til andre.

• #42   12. okt 2012 Man skulle ikke tro at nogen har interesse i den slags - men det er der. Det er ikke længe siden vi havde en bruger herinde der flere gange om ugen oprettede nye hunde der aldrig havde været hendes. Jeg fandt dem rundt omkring på nettet og de tilhørte altid nogen andre og gerne nogen i udlandet.

Jeg har fundet på den anden side af 100 profiler af den slags siden jeg startede herinde.

Jeg kunne self være ligeglad - men der er virkelig ikke noget der irritere mig så meget herinde som det.

• #44   12. okt 2012 Det gad jeg ikke spilde min tid med, for man skal sq da være yderst heldig for at google sig frem til et random billede

• #45   12. okt 2012 Næh, men det gør jeg - og jeg gør det som regel i stilhed. Men vil gerne have lov at afvise dem ved indgangen.

• #46   12. okt 2012 Ryan: Det er faktisk ikke så svært at finde det random billede smiley Men beder heller ikke andre om at finde dem for mig. Jeg gør det jo af egen fri vilje fordi de genere mit øje smiley

• #47   12. okt 2012 ..og så et lille pip fra en ha´er.. I bliver nødt til at gøre os opmærksom på , når der er problemer med hundene herinde og hvis det er de ulovlige, så smid en udstemme ... Vi ser dem ikke og kan heller ikke slette hunde uden udstemmer.. Hvis vi byder velkommen eller afviser, giver vi max point altså 50 point, derfor er vi aldrig på banen med at sige velkommen til hundene

• #48   12. okt 2012 Jeg bruger som Ginger gerne en 10-15 min på at google mig frem til det brugte billeder hvis folk har oprettet en hund der ikke er deres.
    Ofte er det faktisk rigtig nemt hvis man tænker som den der har stjålet billederne ville tænke og dermed søge på.

Mig og Ginger har vist til sammen fanget en HELT del falske hunde, Ginger var så klog at "fange" en af mine amerikanske venners hunde - DET var Jonathan rigtig glad for da han er proff fotograf og derfor slet ikke vil have hans billeder brug på den her måde.
    Desværre lærte personen intet af det...

• #49   12. okt 2012 Marianne og Asger: Hvordan er reglerne så med fotoalbums ?
    Hvis du lige kigger mit link så er det jo en listehund men er omgået indstemme / velkomst

• #50   12. okt 2012 Mener man godt må have dem i albums, men det skal være hunde født før forbuddet, da de jo er ulovlige at have i dag

• #51   12. okt 2012 Marianne og Asger. Hvorfor må man have "mistænkelige" hunde et sted men ikke et andet?

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

#52   12. okt 2012 Self må man lave ett album

• #53   12. okt 2012 Housebuster : Forstår ikke ?

• #54   12. okt 2012 Hvorfor er det en selvfølge My og donsebarn ?
    Jeg ville da mere kunne se fornuften og selvfølgen i man ikke må oprette albums med ulovlige hunde når de ikke må oprettes......

Godt spg. house.......

Du må ikke oprette hunde, men gerne albums for at omkomme reglen......

• #55   12. okt 2012 Man omgås da ikke reglen hvis hunden er født før forbuddet...
    Ryan: Det link du har smidt i tråden, spørger du jo selv hvor gammel hunden er ..... Vi ser ikke de albums, så hvis nogen mener hunde er her på et forkert grundlag , ja så må man sende et link

• #56   12. okt 2012 Nåårh I mener at de ikke kan oprettes via alm. vej ... Ja det er så et ? i må sende til admin.. Vi følger bare de retningslinier vi bliver fortalt smiley

• #57   12. okt 2012 Marianne og Asger. Det er ulogisk at man ikke må oprette en lovlig listehund, når det er OK at lave et album på samme media

• #58   12. okt 2012 <i>I bliver nødt til at gøre os opmærksom på , når der er problemer med hundene herinde og hvis det er de ulovlige, så smid en udstemme</i>

Ligefrem "nødt til" ??

Jeg kunne ikke drømme om at smide en udstemme på en hund - så den der kommer du nok til at klare selv ...

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

#59   12. okt 2012 Fordi en admin sagde man godt må lave album, helt ärligt hur ont i röven har ni??

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

#61   12. okt 2012 Jag syntes også det er en mærkelig måde, men HG syntes uppenbarligen det er den riktige måde smiley

• #62   12. okt 2012 Helt enig med Krumme - enten må den være her, eller også må den ikke.

• #63   12. okt 2012 Excactly my point smiley

Det er da mærkværdigt at tage en delvis holdning, for mig virker det som om man forholder sig til listehunde loven men så alligevel ikke for det kan koste HG brugere hvis folk ikke kan oprette deres hunde.

Og kigger vi på alle de blandinger der er dukket op, så kan jeg såmænd ikke se hvorfor de skal dømme tvivlsomme hunde, for som udgangspunkt må sådan et sted som HG formode at folk overholder den danske lovgivning hvilket betyder der ikke findes ulovlige hunde.

• My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

#65   12. okt 2012 Men laver man ett album bliver man ju ikke nød till att skrive vad dem er. Men jag er enig i antingen eller.

• #66   12. okt 2012 Jeg ser intet positivt i at udelukke nogle hunde eller hundeejere fra HG. Var det ikke bedre at have alle her?

• #67   12. okt 2012 Jeg ser heller ikke problemet - luk dem dog ind.

• #68   12. okt 2012 House måske ?

Mener bare bestemmer de sig for de ikke må være her burde de jo stå ved det og håndhæve det, ikke brugerne.

Tager de den holdning ALLE er velkommen er det også fint for mig og nemmer for HG, det er den mellemting jeg finder uacceptabel.

• #70   12. okt 2012 Ja, luk dem dog ind - kan virkelig ikke se problemet i det. Jeg synes, det er mere træls, at de bliver omkonverteret til boxerblandinger. Og - som andre - forstår jeg ikke det halvhjertede noget, at de er velkomne i fotoalbums. Konsekvens for hulan.

• #71   13. okt 2012 Det der pisser mig af er nemlig at det så er Boxerblandinger osv. At folk lyver. Bliver reglerne lavet om så alle er velkommen, jamen så helt fint med mig.

Jeg stemmer kun sjældent ind/ud.

• #72   13. okt 2012 jeg syntes alle racer burde vaere lige velkomne. det ville uden tvivl medfoere en masse roevsmerter fra dem som godt kan li at vaere dommer i disse sager, men saa kunne de jo bare logge af og finde en ny hobby. hg var et bedre sted inden alt det listepis kom paa banen

• #73   13. okt 2012 Jeg siger også, luk dem dog ind.

• #74   13. okt 2012 jeg er her kun på hobby basis og gider ikke lege politi.
    alle er velkomne i mine øjne.

• #75   13. okt 2012 Balder nu tror jeg du er meget galt på den, jeg tvivler stærkt på der er nogen der elsker at være dommer over disse hunde.

Problemet er et helt andet, nemlig at de ødelægger andre racer, især boxer og lab står for skud. Og det kan faktisk være problematisk på sigt mht. obslister osv.

• #76   13. okt 2012 Der bliver jo ingen forandring på, at folk sætter listehunde ind under en eller anden blanding, hvis den er født efter den magiske dato.

Det vil de naturligvis fortsat gøre - ihvertfald dem, der har disse hunde, der tænker sig om.

• #77   13. okt 2012 Det er korrekt CH smiley

Det var også bare for lige at sætte fast at folk ikke er efter de hunde fordi de syntes det er sjovt.
    Og at HG efter min mening må tage en beslutning - enten / eller

Kommentér på:
SÅ træt af JER (velkommen til ALT under ALT)

Annonce