{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Troværdig annonce/ RBKC stamtavle? HJÆLP! {{forumTopicSubject}}


Hej forum,

Vi har kigget på disse to old english bulldogs tæver men synes det virker lidt suspekt hele konceptet omkring at de er i udlandet.. Og ham der står for annoncen skriver at RBKC stamtavle er fordi de er blandt de bedste hunde i verden mv.
Håber meget at der er nogle af jer der kan gennemskue dette bedre end vi!
Annoncen kan ses her: http://www.dba.dk/oeb-hvalpe/id-76047657/
Mange hilsner Jesper og Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Troværdig annonce/ RBKC stamtavle? HJÆLP!
  • #1   2. aug 2011
    Tak Venges! Det er et brugbart svar og er helt enig i at man skal se forældrene nemlig.. Vi synes bare hvalpene er rigtig rigtig fine i farverne og aftegningerne så blev lidt grebet af det! Vi ved ikke så meget omkring stamtavler mv. men vi har kigget lidt OEB og det vigtigste er bare at hunden er sund og rask både fysisk og psykisk


  • #2   2. aug 2011 Ja jeg tror desværre også der er noget pengemæssigt ind over det :S Vi kigger videre efter hvalp.

    Tak for den moralske opbakning smiley


  • #3   2. aug 2011
    Kender du forresten det der kaldes en "Engelsk Shorty bull"?

    http://www.gipote.dk/search/index?utf8=%E2%9C%93&search%5Barea%5D=all&search%5Bquery%5D=bulldog


  • #4   2. aug 2011

    (annonce 4 og 5)


  • #5   2. aug 2011
    De er super flotte! Hvad står CB for? Det er meget mere det udseende vi går efter da de ikke ser så "grove" ud som eks renæssance bulldogs! Vi har haft en dejlig eng staff og var bare rigtig træt af at folk troede hun var "kamphund" og alt muligt smiley Ikke at det skal afgøre mit valg af hund men det er bare ikke fedt når forældre hiver deres børn væk fra "kamphunden" smiley


  • #6   2. aug 2011 Helt enig Venges! Jeg tror der kommer til at gå lang tid før jeg skal have en "alternativ" bulldog igen, jeg vil nemlig gerne have en hund med en stamtavle man kan bruge til noget... Og hvad sker der lige for det med at mange ikke tester for arveligesygdomme?! Det er da skyde sig selv i foden.

  • #7   2. aug 2011 Continental bulldog.

  • #8   2. aug 2011 Er i kommet af med staffen, og så vil have en ny?

  • #9   2. aug 2011 Mht. til det med ikke at ville have en hund som folk tror er en kamphund, hvilket jeg godt kan forstå, det er bare nemmere sagt en gjodt. Der er en herinde der fortale at folk troede hendes Mops (!) var en kamphund.

  • #10   2. aug 2011

    Vores staff på 5år var bange for det plejebarn vi fik i januar så vi har langsomt introducerede hende for en ny familie, over flere besøg, og hun har det FANTASTISK! Den bedste, men sværeste, beslutning jeg har taget. Hun er livet op igen og er igen den lille livsglade hund hun var før vi fik plejebarn.
    Shit troede ikke folk var SÅ uvidende!!!! smiley Og så en MOPS!!!! Hahaha... Oh my God! Så fortjener de næsten at få at vide at hunden har mistet sin hale i en hundekamp! Ej spøg til side men for faan..


  • #11   11. aug 2011 det er godt nok en gammel tråd det her, men faldt lige over den, og vil gerne sige lidt.

    ja RBKC er jo så Renascence Bulldogge Kennel Club og er helt klart det sted en Renascence Bulldog skal være reg, det er den orignale kennel klub som grundlæggeren af racen lavede, og bliver kørt meget strengt, de accepter bla ikke andre stamtavler ind deres egne som næste alle andre kennelklubber gør..

    det link som A.V.N linker til http://www.renascence-bulldogs.nl
    det er til Marcel i holland han er bla blevet smdt ud af RBKC fordi han avlede på hunde som kun var 12 måneder, han brugt hunde som ikke hade RBKC stamtavler, en rigtig hvalpe fabrik, MEGET DÅRLIGT LINK AT SÆTTE IND,

    disse hvalpe skulle ikke indpoteres til dk for at mellemmanden skulle tjene penge på det, det kan bla ses på prisen RBKC har fastsat den pris som en avler mindst skal tage for sine hvalpe 1500 euro =10.000 så der er ingen penge til mellemmanden (som han jo også skriver selv)
    avleren kunne sagtens komme af med sine hvalpe, disse 2 hvalpe hade været resaveret 1 år før parringen fandt sted, men den mand som skulle have dem var desværre så uheldig at køre meget galt i bil på vej for at hente dem og ligger desværre stadig indlagt på hospitalet, da det så skete valgte avler og han som hade købt dem at handlen skulle gå tilbage så avler kunne sælge dem ud til anden side, da det skete ja så syntes mellemmanden at det kunne være en god ide at sætte dem til salg i DK da flere mennesker i dk har givet udtruk for at de godt ville eje en RIGTIG Renascence Bulldog og det hade de så chancen for her, en RIGTIG Renascence Bulldog er en med stamtavle i RBKC altså den klub som grundlæggeren af racen har stiftet hvor alle hunde går tilbage til de hunde han startede med at avle med i 80érne, altså de helt rigtige af dem. og da Gorazd er den eneste avler tilbage i europa som stadig er på god fod med RBKC og derfor den eneste avler hvor du kan få RBKC stamtavler, syntes mellemmanden at han godt ville hjælpe dk med at kunne få så en.. intet fusk, intet penge pis, intet balade og intet skjult..

    disse hvalpe er var ud af 100% sundheds tjekkede forældre, som der også stod i anoncen ikke bare et dyrelæge tjek men nej røngen af hofter, albuer og ryg, på begge 2 og tæve er også undersøgt for hjerte fejl og luftveje og alle dukomenter ville hvalpe køber ha fået en kopi af, det stod også i anoncen ...

    der blev faktisk også skrevet at man skulle komme ned og se både forældre dyr og havlpe inde men skulle betale noget som helst...

    jo jeg vil 1000% sige at bulldogs reg i RBKC er beder ind meget af alt det andet, det er det fordi Chad/grundlæggeren stadig har meget tæt kontakt til de få avler der får lov til at alve inde for RBKC og hvis der viser sig at være noget med dem ryger de ud med det samme, de accepter ikke andre alternative bulldogs med andre stamtavler osv.
    det er der ikke mange andre kennelklubber for alternative bulldogs som køre sådan..det er desværre ikke et krav at de tjekker for sundhed ;-( (og det forstår jeg ikke) men det er noget de anbefaler, men selv om det jo ikke er et krav er der avler som gør det..

    de her hvalpes forældre er helt sikkert på min top 5 af verdens bedste alternative bulldogs, både i udsene, tempermang, sundhed, størrelse, krops bygning,, trænings villige, det her hvalpe er noget af det bedste DK nogle sinde har set inde for alternative bulldogs, de ville kunne ha begået sig godt til udstilling nogle af dem kommer helt sikkert at at være helt i toppen af udstillings verdnen, de kunne også alle sammen have begået sig godt inde for træning, både lydighed, agillity og brugssports...


    jeg har set 4 CB i tyskland og ingen af dem ville jeg eje om jeg fik penge for det, meget dovne, og svage nerver de var alle angst for sku og fyrværkerig bla..
    sundhed er ikke kun hofter og albuer, det er lige så meget oppe i hovede, især når man ser hvor mange folk der er nød til at give deres hunde sove og angst stillinde medicin op til nytår, dammm det er syndt for hundene og helt sikkert en kæmpe fejl for en bulldog..

    og hvorfor man skulle købe dem hjem fra slovenien ??? tja det har jeg vel svaret på, pga det er der verdens bedste avler af Renascence Bulldog ligger, det var en chance for livet, med de her hvalpe som ALDRIG kommer til DK igen..




  • #12   1. sep 2011 faktisk også meget skægt at du A.V.N mener at Continental bulldogs er så meget beder og seriøse, kan du så forklare mig hvorfor en Continental bulldogs avler feks har løget og udgivet sig for at være en anden så han faktisk kunne få lov til at købe en hvalp fra det her RB kul som er omtalt længer oppe, ???
    avleren er www.continentalbulldog.com og hvalpen er hende her http://www.continentalbulldog.com/4.html Ruby ?? hun skal bruges i CB avl for at gøre dem beder..
    hvis han ikke hade fusket og snydt og udgivet sig for at være en anden med lange gode løgnhistorier osv så hade han aldrig fået lov til at købe en RB fra RBKC
    skal man have seriøs alternativ bulldogs så er det RB som er reg i RBKC eller LB som er reg i LBA alt andet kan da slet ikke måle sig med dem...


  • #13   1. sep 2011 A.V.N.
    jo jo alle har skam lov til at give deres syn med og alle har skam også lov til at være uenigne, der hvor jeg jo blvr ldt ramt er når folk der faktisk ikke rigtig ved noget om feks en bestemt sag kommer med udtaelser som dem her
    "Han har jo intet andet formål end at tjene penge" da den jo udtaelse på ingen måde er sand
    eller den her
    "De findes også herhjemme så er du interesseret i lige præcis RB -kan du godt finde en et sted hvor du kan besøge opdrætteren"
    den er heller ikke sand der er ikke avler af RB i dk
    eller ja den her
    "Men dem der hedder Continental bulldogs -er testet for HD/AD og visse andre ting i FLERE generationer"
    og den her
    "for ingen gider teste dem -lige bortset fra CB'en"
    og den er heller ikke helt sand da det er LANGT fra alle CB avler som tester men ja nogle gør lige som nogle inde for andre alternative bullogs gør..

    og der er faktisk en del andre kommentar i den her tråd som er forkerte.
    så i det store hele så det som faktisk går mig på i den her tråd er at i er flere men meget dig der bliver lyttet til anbefaler TS i ikke at købe en af de her hvalpe pga
    Han har jo intet andet formål end at tjene penge
    og men hentyder til sundheden nok ikke er i orden osv osv.
    og faktisk så var det her et af de bedste kul nogle sinde lavet i europa inde for alternative bulldogs, super sundhed på begge forælre (og det bevis ville men få kopi af som der stod i anoncen) u over det 100% stabile i hovede ikke nogle forældre eller bedste forældre som er bange for høje lyde eller hurtige bevægelser osv

    alt i alt ja så råde i TS til ikke at købe en hvalp ud af noget af det bedtse avl inde for alternativebulldogs i europa eller måske verdnen
    pga en avler for slovenien jo ikke ville sælge noget godt i DBA .

    så hvis TS var seriøs med at ville have en alternativ bulldog gjord i faktisk så hun gik glp af det bedste tilbud hun nogle sinde ville få inde for den verden, fordi man udtaler sig om noget men intet vidste noget som helst om..

    og det er der foreskellen faktisk er, jeg syntes jo kun man skal udtale sig om konkrete sager hvis man faktisk ved noget om det og ellers må man jo være ærlig og sige jeg ved ikke noget som helst om det.


    men ja sådan er vi vel alle forskellige, nogle blander sig bare for at blande sig andre gør det faktisk kun når vi 100% har en viden om det konkrete emene ..


  • #14   1. sep 2011 du ved helt sikkert meget mere ind mig på mange punkter, det er jeg helt sikker på du gør, men lige på det her punkt vidste du ikke så meget.
    jeg bliver jo personlug fordi du blev det,
    udtaelser som den her må da vøre så personlig som det kan blive.
    Han har jo intet andet formål end at tjene penge, det er dig som kommer med den i dit allerførste indlæg du laver her i den her tråd.

    jeg syntes det er rigtig fint du vil råde folk til at købe steder hvor hunde er testet, jeg er selv ikke tl andet.
    men igen det er jo nettop ikke det du har gjodt i den her tråd, i anoncen stod der klart og tydeligt
    begge forældre er sundheds tjekket og ikke bare et dyrelæge tjek men rigtig sundheds tjek som, hofter, albuer, skulder og ryg samt tæven er tjekket for øjne sygdomme samt luftveje, der er rønken blleder af alle sundheds tjek og køber vil selvfølig får en kopi af disse når de henter hvalpen..

    det stod sådan i anoncen og igen det anbafalede du ikke at købe fra og igen sage at mellemmanden bare gjod det for pengene, og så henviser du så lige til en avler som er en der ALDRIG sundheds tjekker samt avler på hunde selv om han ved de ikke er sunde en hvalpe fabrik af den store slags..

    så jeg må indrømme jeg syntes du modsiger dig selv rigtig meget..

    men helt ok du ikke vil deltage mere i den her diskution, det overlever jeg nok..


  • #15   2. sep 2011 jeg giver dig 100% ret i at der er alt alt alt alt alt for mange dårlige køb af hunde fra feks hvalpefabrikker og andre penge mellem mænds ting.

    men hvor var det den her anonce hentyde til det ???

    som jeg ser det så var der alle de rigtige ting
    1 sundhed og alle køber ville for de origanale billeder og atester at se samt får en kopi af dem alle..
    2 de var reg i Renascence Bulldogge Kennel Club det sted en RB skal være reg, det er den kennel klub som grundlæggeren af racen har lavet, alle de andre steder er "kopi" steder af folk som er blevet smidt ud af RBKC .
    3 der stod men skulle hente hvalpen hos avleren så amn kunne se hans hunde og e forehold de går under, samt møde og få et indtryk af avleren, og at der på ingen måde skulle betales nogle penge før alt det var på plads.

    så hvad er det som gør at den her anonce skulle være så farlig at men syntes det er ok at hentyde til at avleren jo ikke kan sælge sine hunde andre stder derfor nu i dk samt at mellem manden kun gør det for at tjene nogle nemme penge ???

    ud over det så er RB verdnen men lille og i sær den i RBKC den er ikke slået op på alle mulige og umulige salgs sider og med store flotte hjemme sider som skal lokke nye hvalpe køber til, og da folk i dk ikke kan finde ud af at de skal skrive enten tyske eller engelsk på en anonce i DBA så er der jo desværre nød til at skulle en dansk mellem mand nd over, hvis folk skulle have muligheden for at få noget af det rigtige fra de rigtige folk..
    og ikke kune fra feks hvalpe fabrikker som det link du satte ind..


Kommentér på:
Troværdig annonce/ RBKC stamtavle? HJÆLP!

Annonce