26. jan 2008 Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Hjælp til valg af hund nr 2.. {{forumTopicSubject}}
Jeps, her kommer endnu en "jeg ved ikke hvilken race jeg vil ha" tråd ;O)
Jeg er i den dejlige sitaution at jeg endelig har fået mulighed for at få hund nr 2 (skal dog liiige have sparet de sidste penge sammen ;O))
Men som så mange andre synes jeg at det er svært at finde ud af hvilken race jeg gerne vil ha, jeg kan jo se noget godt i næsten alle racer.
Har overvejet næsten alt fra Leonberger til Aussie, men hele tiden har jeg svært ved at sige at lige præcis den race skal det være.
Den eneste race som jeg er helt sikker på at jeg vil have et Rottweiler, men det bliver først om 10-15 år når jeg har noget mere erfaring som hundefører.
2 af de racer som jeg har været næsten sikker på at jeg ville have er Boxer og Hovawart, men begge racer er jeg stadig usikker på da de efter hvad jeg har fået af vide af opdrættere kan have svært ved at begå sig socialt med andre hunde.
Jeg er helt vild med boxrens lallaglade sind, og det samme med labbens sind, så min næste hund må meget gerne have noget af samme glæde.
Af krav har jeg ellers at det ikke skal være en lille hund, den skal kunne li at lave noget uden at den skal trænes med 5 gange om ugen, det skal være en race som har nemt ved at begå sig socialt med andre hunde, dyr og mennesker, den må gerne have lidt lang pels men ikke for meget.
Det jeg kan tilbyde hunden er et liv på landet hvor den vil kunne bruge det meste af dagen udenfor, den skal selvfølgelig trænes med (alm lydighed, spor, rally eller hvad hunden nu ellers finder sjovt.
Udover at den vil få en god ven i Sitta, vil den også komme til at indgå i hundeflok 7-9 hunde (når alle hunde på gården er samlet) mine udlejere som også bor på gården har pt 4 hunde, og så er der nogle af opstalderene der har deres hunde med når de er ude ved deres heste.
Ved ikke lige hvad jeg mere skal skrive, men spørg endelig hvis der er noget jeg har glemt.
Men kære HG'ere, hvilken hund vil i anbefale mig? ;O))
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.523
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
De elsker at arbejde, men løber ikek på væggene, hvis de ikke aktiveres hver eneste dag, et par gode lange gåture kan også gøre det. De kan begå sig både til lydighed, rally og agillity og alt hvor de skal bruge hovedet. De er nemme at opdrage, da de er meget førerfikseret.
De er som regele meget sociale, de er jo opdrættet til at skulle samarbejde om at drive flokke af får.
apr 2011
Hvis man vælger collie skal man være opmærksom på at nogle kan være nervøse af sind, så kig på forældrene. Heldigvis er det ikke så voldsomt stort et problem som det har været tidligere takket være mere målrettet avl.
apr 2009
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 57 Svar: 455
Vi har selv to af slagsen, samt en gammel golden retriver.....og bullerne er klart mere venlige end den gamle
Vh. konen
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.479
De fåes både i kort og lang håret.
Vil lige indsparke at hvis du er virkelig glad for rotten synes jeg da ikke det er et fuldstændig håbløst projekt. F.eks kennel Arzadon laver nogen sindsygt smukke og lækre hunde dog uden de store brugsmæssige egenskaber. De vinder alt de kommer i nærheden af udstillings mæssigt netop fordi de er gude smukke.
Jeg mener jo det vil være surt at have 15 år med en anden race, hvis du reelt set kan få drømmehunden i en udgave der kan lære dig det hele:)
Rottweileren som den er idag er et stykke glimragende stykke familiehund.En del af dem kan arbejde, men rigtig mange af dem (f.eks Arzadon hundene) trives fantastisk som familiehunde. Biancia som min kæreste havde førhen var fantastisk som familiehund, og repræsenterede f.eks DK på Crufts, men brugsmæssigt var hun bestemt ikke værd at råbe hurra for:) Så lad dig da ikke afskrække bare find den rigtige kennel med hunde der kan det du ønsker.
apr 2011
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 237 Svar: 9.479
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Har haft Golden i mine tanker, og har ikke helt udelukket den :O)
Ina:
Er ikke helt sikker på at jeg er så meget til OEB, synes ofte at man ser at de har det ´meget svært med varmen osv?
Kennelmor:
Collien har jeg bestemt også overvejet, havde en sammen med min x, og han var bare noget af det skønneste.
Men er bare bange for at jeg vil blive træt af en langhåret Collie herude på landet, hunden skal selvfølgelig have lov til at putte i sofaen og sengen, og det er måske ikke helt så lækkert med en langhåret Collie der lige har været ude og tumle på mudrede marker osv *G*
Og ved godt at det ikke er pænt at sige, men synes virkelig at den korthårede Collie er meget lidt køn at se på :O))
Natasja:
Jeg er også bare helt vildt glad for det, og glæder mig som et lille barn til at jeg igen kan nyde at have 2 hunde at putte med i sengen osv, og endnu mere til at prøve at have en hvalp. Sitta var jo 3 år da jeg fik hende, så har aldrig haft fornøjelsen af at have en hunde-baby :O)
Hvde ellers lige håbet på at du havde nogle forslag til racer, du er en af de få herinde der kender mig ;O))
(og så lige lidt OT. kan du lokkes til at komme ud og tage nogle billeder af mig og hyppen? :O))
Sarah:
Hvid schæfer og alm schæfer er slet ikke noget for mig, det er sikkert en helt fantastisk hund, men kan slet ikke se mig selv med sådan en :O)
Ang Rotten, så har jeg i mange år drømt om at få en Rotte dreng, men efter at have mødt en del Rotte drenge på mit arbejde (arbejder med hunde) som er meget dominerende har jeg valgt at jeg slet slet ikke er klar til en endnu. Jeg har indtil nu kun været "hygge hundeejer" har trænet med Sitta herhjemme, gået til lidt agility, men det er også det. Føler ikke selv at jeg er kompetent til en Rotte endnu :O)
jan 2008
Følger: 80 Følgere: 86 Hunde: 5 Emner: 706 Svar: 2.802
Karin:
Det kunne godt være at jeg skulle begynde at kigge nærmere på storpudlen igen.
Det er nemlig som du siger vigtigt at det er en blid hund, både med de dyr den skal omgåes, og de forskellige mennesker der kommer i stalden hver dag :O)
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 69
Hvis du gider at bruge tid på det, kan de blive nogle geniale sporhunde.
Ellers er det jo bare kæmpe hund, som virkelig KAN med andre hunde, den er ikke så adræt, men ellers meget social, sød, sprængfyldt med personlighed, og stædighed. God overfor andre dyr og mennesker.
Det er en udfordring, men for søren, hvor er det bare en dejlig race.
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
held og lykke med din søgen
Hjælp til valg af hund nr 2..