{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.862 visninger | Oprettet:

Tæve parrer ting. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min bofælles nye hund er lige kommet i løb for første gang. Lige inden løbetiden startede til her i slutningen af første uge har hun bare konstant forsøgt at vise mås til alting samt derefter parre det - det kan være lige fra puder til sofaarmlæn til bamser og plastikflasker.
Det skal siges hun går VIRKELIG til den og i lang tid, skal man lade hende gøre det og er det normalt? Hun er også begyndt at løfte ben når hun tisser :-S Og hun er begyndt at tisse MEGET og over alt, hvor hun før var 90% renlig.
Vi har ikke haft nogen af disse "problemer" med min bofælles ældre chihuahua tæve.
Er der nogle der oplever lignende? Og hvad gør I ved det? Er det normal adfærd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve parrer ting.
  • #1   1. aug 2011 EMNE:Min hund parrer ben. puder og andre hunde under leg.

MYTE: Hunden er dominant og ønsker at overtage styringen.

FAKTA: Hunden er enten stresset eller opkørt pga. nogel ydre påvirkninger. Denne sindstilstand fører til det, man kalder for en overspringshandling (i dette tilfælde denne parringsadfærd). Parringsadfærden ses allerede fra tre-ugers-alderen, hvor man næppe kan tale om dominans.

Så har vi det på det rene. Dominans er det ikke. Men hunden er i gang med en stor homonel omvæltning som kan gøre de fleste hunde helt kulrede. At hun bakker til og viser sin numse til alt er helt almindelig adfærd når en hun hund er i løbetid. At hun derefter vælter at parre forskellige ting er en overspringshandling fordi hun ikke ved hvad hun ellers skal gøre.

Jeg vil stille og rolig fjern det hun parre og give hende noget andet istedet som hun kan aktivere sig med. f.eks. et ben eller en bold med lidt mad i eller noget andet. Tøsen er fuld af nye homoner som hun skal lære at styre, det kræver tid, tålmodighed og en masse forståelse.

Hvad angår renligheden, syntes I så hun er begyndt at markerer sig på ting eller hvordan? Hvis hun er begyndt at tisse overdrevet meget i forhold til tidligere så ville jeg samtidig tage et smut forbi dyrlægen for at høre om det kan være noget underlivsbetændelse eller andet..

• #2   1. aug 2011 Min tæve gjorde det samme op til hendes første løbetid, dog blev hun ikke urenlig, men det gik i sig selv ret hurtig igen, men en lidt sjov adfærd.

• #3   1. aug 2011 Hanne L: Jeg sad og overvejede om jeg skulle besvare dit svar og det vælger jeg så nu at gøre.

Jeg har givet mine råd og dem ville jeg personligt holde mig til. Grunden til at jeg vælger at kommenterer på dit svar er at jeg syntes hunden vil blive menneskeliggjort.

Hunde har ikke nogen seksualitet eller viden der om, og derfor mener jeg ikke at det er okay at hunden har en "bolle-bamse" da adfærden bunder i homonelle udsving og evt. stress.

Der ud over så skal man selvfølgelig ikke gå og vogte over hunden hele tiden, men som jeg ser det skal man som en god hundeejere vise hunden at der er anden muligheder end at lave sine homonelle frustrationer gå ud over f.eks. en bamse.

Og nej.. hunde øver sig ikke.. De har drifter som er indkodet i dem..

• #4   1. aug 2011 Det var hellere ikke som en kritik, men som du siger hver sin holdning og syn på tingene.

• #5   1. aug 2011 Hanne L: Helt iorden.. ja engang imellem kan man godt komme til at misforstå hinanden.. Takker for de rosende ord..

• #6   1. aug 2011 Fuldstændig enig med Louise Britt!

• #7   29. aug 2013 Har samme problem med min hunhund hendes løbetid startede den 2/8-13 og hun har ikke blødt i ca 14 dage nu og er begyndt at parre mig for ca en uge siden men er stadig ikke stoppet med det . Nogle gode råd?

Ved godt tråden er gammel men ville lige prøve

• Patrick J
    Patrick J Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #8   29. jan 2017 Ja.

Kommentér på:
Tæve parrer ting.

Annonce