842 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjælp: Min hund prutter Hjælp: Min hund prutter

Hejsa

Jeg har en Lhasa Apso hvalp på snart fem måneder, og han prutter simpelthen bare helt enormt meget, og det lugter ganske forfærdeligt.
Hvad kan dette skyldes og hvordan kan han slippe af med det problem?
Han får tørkost iblandet lidt hytteost... Han spiser sin mad meget hurtigt, tygger den ikke, og jeg har tænkt lidt på, om prutteriet kan skyldes at han får en masse luft med ned, når han spiser?

Hjææææææælp smiley

Line

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp: Min hund prutter
  • #1   2. feb 2005 I stedet for give ham sin mad af en skål kan du prøve at strøge hans mad ud over gulvet eller i græsset så han kan søge efter det, det giver både en god udfordring til hjernen og det forhindre ham i at spise for hurtigt....

Det kan jo altid prøve om det virker :o))

Knus, Ninna

• #2   2. feb 2005 Han får sin frokost på den måde...

Han har tidligere haft meget tynd afføring men det har hytteosten hjulpet på, så den vil jeg være lidt ked af at skulle droppe... og den kan jeg jo ikke så godt strø ud i haven smiley

• #3   2. feb 2005 Hejsa Line.... Var lige ved at skrive det samme som Ninna, men hun var hurtigst :o)) ... Du kan da stadig give ham hans hytteost i skålen og så bare strø foderet :o)

• #4   2. feb 2005 Ja det kan jeg da selvfølgelig *her skulle så være en flov smiley*

• #6   2. feb 2005 Ja, det kunne også være mig, der havde skrevet det her indlæg :o)
    Jeg har to storpruttende hunde, og ja, det lugter ganske forfærdeligt.
    Hvis det har en meget skarp lugt, så kan det være at hunden trænger til at få tømt analkirtler. Det virkede lidt på Zita, men hun prutter nu stadig....
    For nogle hjælper det at skifte foder, så det kunne du måske overveje?.....

• #7   2. feb 2005 Kassandra,
    Min gamle hund sagde også altid tak for mad, ved at komme hen og bøvse mig i hovedet *gg*

• #8   2. feb 2005 Nelly hun prutter kun hvis hun har spist lidt for mange oksehuds kødben - men så er det også bare slemt! Det lugter jo nærmest som giftgas eller noget andet forfærdeligt!

• #10   2. feb 2005 Jeg morer mig ;o). Filippa prutter også af og til, men især efter hun selv har fundet spændende ting og sager af spiseligt art (mener hun selv) rundt omkring i buske mm. Hun ved godt det ikke er populært, hvis hun lige slår en hyggefis, op ad mor her, så siger jeg gerne "pyh Filippa du fiser" og så smutter hun - måske fordi hun ikke selv gider at være i lugten ;o)

• #11   3. feb 2005 Det lyder jo til at være et meget normalt fænomen smiley

Det ville bare være så pinligt hvis han en dag gør det i toget eller i bussen...

Line

Kommentér på:
Hjælp: Min hund prutter

Annonce