{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.481 visninger | Oprettet:

Politihunde reddede min dag! {{forumTopicSubject}}

Halløj smiley

Min helt store hobby er fotografering, og idag var jeg ude og fotografere bryllupsbilleder.

For at gøre en lang historie kort, så kommer jeg hjem og finder ud af at jeg mangler det ene hukommelseskort FYLDT med billeder!

Stedet hvor bryllupbillederne blev taget, ligger ca. 50 km. fra hvor jeg bor, og det var som sagt først da jeg kom hjem, at jeg fandt ud af kortet manglede...

Alle tasker blive endevendt, men intet kort. Jeg konkluderer at jeg må have tabt det der hvor vi fotograferede, så kører derud igen (laaaang tur!). Desværre forgæves, og må køre hjem igen.

Mine forældre ved, at deres nabo kender en som har en hund, der kan finde skadet vildt, så jeg prøver at ringe til ham. Hans hund kan desværre ikke opspore genstande, men han foreslår mig at ringe til politiet.

Så det gør jeg - ringer til politiet, og det ender med at jeg endnu en gang sparker liv i corsaen, og kører ud til stedet - og politiet sender en hundepatrulje ud med 2 hunde + hundeførere, der efter 1½ times tid finder mit kort smiley :D smiley :D

Jeg var SÅ glad! Det er simpelthen så fantastisk! Jeg var så ulykkelig over at have mistet det.. En ting var, at det var et dyrt kort, noget helt andet var affektionsværdien af billederne for brudeparret... smiley

De to kære politihunde har lige reddet min dag, så det syntes jeg lige jeg ville dele med jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politihunde reddede min dag!
  • #1   31. jul 2011 Sikke en dejlig historie smiley - rigtig godt du fandt det igen, måtte virkelig ikke havet været sjov for parret hvis de fik mistet alle deres bryllupsbilleder.

- og sødt gjort af politiét at hjælpe i den situation, troede ellers de ikke hjalp til med sådan noget.

• #2   31. jul 2011 Sabina - det gør de heller ikke normalt, fik jeg at vide smiley Men de forbarmede sig over mig, netop fordi det drejede sig om bryllupsbilleder.
    Men jeg havde også fået at vide, at hvis de blev kaldt ud til noget over radioen, så skulle de naturligvis køre. Så der var risiko for, at når jeg endelig var nået ud til stedet, så blev de nødt til at køre ud til noget andet.

Meeen - det var en risiko der var værd at løbe smiley

• #3   31. jul 2011 Ej hvor dejligt!! smiley
    Skønt med en lille solskinshistorie, kan godt forstå du var fortvivlet over at have mistet det :o)

• #4   31. jul 2011 Heldigt at de så ikke blev kaldt ud smiley - synes det er utroligt at de kan finde noget så småt og (i min næse) duftløs.

• #5   31. jul 2011 Ja, det er helt vildt! Det var i øvrigt enormt spændende at se dem i aktion xD Både fordi jeg var spændt på om de nu fandt det (havde godt nok mistet håbet efter så lang tid), men også fordi det var super spændende og se hundene arbejde.

Den ene hundefører forklarede mig at det ikke er kortet som sådan de kan lugte, det de reagerer på er lugten af menneske smiley Altså det at jeg har rørt ved kortet.
    De reagerede også flere gange på nogle "forkerte" steder, men det kan ligeså vel have været fordi jeg har siddet på hug der, eller endda bare trådt der. Det at jeg har gået forbi afgiver åbenbart også "menneskelugt" flere timer efter.

• #6   31. jul 2011 aaii hvor fantastisk de fandt det, rigtig dejligt politiet vil bruge tid på det så brudeparret får deres billeder... det er helt utroligt hvad de hunde dog kan finde, der skal så lidt til, deres næser er guld værd

• #7   31. jul 2011 hvor dejligt at høre.... og for politiet og deres hunde, var det jo super træning... så helt fint de brugte tid på det, når der ikke var andet lige pt.

• #8   31. jul 2011 platugler - lige præcis smiley Det sagde hundeførerne også - altså at det var super god træning.
    Dog var det ikke noget de bare gjorde hele tiden, for hundende bruger enormt meget energi på det åbenbart, og de skal ikke have opbrugt deres energi på at finde ting for folk, hvis der så pludselig er en forbrydelse der skal opklares, og så er hunden helt flad..
    Men jeg var så heldig, at de ville hjælpe mig smiley Og nøj hvor er jeg glad for det! Kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for det!

• #9   31. jul 2011 helt enig.. hvis det bare havde været et tomt kort, så var de heller ikke kommet.... men du havde sikkert heller ikke ringet til dem smiley

• #10   31. jul 2011 Hehe, skægt du siger det. Han sagde nemlig selv, at havde det bare været et eller andet kameratilbehør, så var de ikke kommet..

Men nej, så havde jeg heller ikke ringet smiley Havde jeg i det hele taget slet ikke, hvis det ikke var fordi jeg blev foreslået det.

• #13   31. jul 2011 Pia - uh ja, mente godt jeg havde hørt om en klub/"hold" der gjorde sig i sådan noget... Men i kampens hede havde jeg glemt det, så det blev lige til en panikløsning smiley De havde lovet regn om natten (som også kom), så det var virkelig heldigt at kortet blev fundet inden.

• #14   31. jul 2011 dejligt at de kunne finde kortet, ville være synd hvis brudeparrets billeder gik tabt

tror der er 2 politihunde der har fortjent et lækkert ben som tak for hjælpen, og 2 hundefører en dejlig kage til kaffen

• #15   31. jul 2011 Ork ja, jeg sagde også at jeg NOK skulle komme med kage til dem smiley

• #16   31. jul 2011 Ja det er utroligt hvad en veltrænet hund kan finde med sin næse.

Min far var en dag ude med Laban, da de mødte en af naboerne som gik og ledte i skovbunden. Det viste sig at han havde tabt en meget lille svensknøgle.
    Laban fik så besked på at tænde for næsen og kort tid efter stod en meget imponeret nabo med sin svensknøgle i hånden.

Kommentér på:
Politihunde reddede min dag!

Annonce