Politihunde reddede min dag! {{forumTopicSubject}}
Halløj
Min helt store hobby er fotografering, og idag var jeg ude og fotografere bryllupsbilleder.
For at gøre en lang historie kort, så kommer jeg hjem og finder ud af at jeg mangler det ene hukommelseskort FYLDT med billeder!
Stedet hvor bryllupbillederne blev taget, ligger ca. 50 km. fra hvor jeg bor, og det var som sagt først da jeg kom hjem, at jeg fandt ud af kortet manglede...
Alle tasker blive endevendt, men intet kort. Jeg konkluderer at jeg må have tabt det der hvor vi fotograferede, så kører derud igen (laaaang tur!). Desværre forgæves, og må køre hjem igen.
Mine forældre ved, at deres nabo kender en som har en hund, der kan finde skadet vildt, så jeg prøver at ringe til ham. Hans hund kan desværre ikke opspore genstande, men han foreslår mig at ringe til politiet.
Så det gør jeg - ringer til politiet, og det ender med at jeg endnu en gang sparker liv i corsaen, og kører ud til stedet - og politiet sender en hundepatrulje ud med 2 hunde + hundeførere, der efter 1½ times tid finder mit kort :D :D
Jeg var SÅ glad! Det er simpelthen så fantastisk! Jeg var så ulykkelig over at have mistet det.. En ting var, at det var et dyrt kort, noget helt andet var affektionsværdien af billederne for brudeparret...
De to kære politihunde har lige reddet min dag, så det syntes jeg lige jeg ville dele med jer
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
- og sødt gjort af politiét at hjælpe i den situation, troede ellers de ikke hjalp til med sådan noget.
maj 2004
Følger: 32 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 152 Svar: 1.317
Men jeg havde også fået at vide, at hvis de blev kaldt ud til noget over radioen, så skulle de naturligvis køre. Så der var risiko for, at når jeg endelig var nået ud til stedet, så blev de nødt til at køre ud til noget andet.
Meeen - det var en risiko der var værd at løbe
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Skønt med en lille solskinshistorie, kan godt forstå du var fortvivlet over at have mistet det :o)
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
maj 2004
Den ene hundefører forklarede mig at det ikke er kortet som sådan de kan lugte, det de reagerer på er lugten af menneske Altså det at jeg har rørt ved kortet.
De reagerede også flere gange på nogle "forkerte" steder, men det kan ligeså vel have været fordi jeg har siddet på hug der, eller endda bare trådt der. Det at jeg har gået forbi afgiver åbenbart også "menneskelugt" flere timer efter.
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 267
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
maj 2004
Dog var det ikke noget de bare gjorde hele tiden, for hundende bruger enormt meget energi på det åbenbart, og de skal ikke have opbrugt deres energi på at finde ting for folk, hvis der så pludselig er en forbrydelse der skal opklares, og så er hunden helt flad..
Men jeg var så heldig, at de ville hjælpe mig Og nøj hvor er jeg glad for det! Kan slet ikke beskrive hvor glad jeg er for det!
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
maj 2004
Men nej, så havde jeg heller ikke ringet Havde jeg i det hele taget slet ikke, hvis det ikke var fordi jeg blev foreslået det.
maj 2004
jan 2006
Følger: 49 Følgere: 59 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 8.388
tror der er 2 politihunde der har fortjent et lækkert ben som tak for hjælpen, og 2 hundefører en dejlig kage til kaffen
maj 2004
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.545
Min far var en dag ude med Laban, da de mødte en af naboerne som gik og ledte i skovbunden. Det viste sig at han havde tabt en meget lille svensknøgle.
Laban fik så besked på at tænde for næsen og kort tid efter stod en meget imponeret nabo med sin svensknøgle i hånden.
Politihunde reddede min dag!