{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

motions behov ? er det rigtige de oplysninger {{forumTopicSubject}}

har fundet en side hvor der er en hel masse racer, og hvor de har prikket deres motions behov ind under racerne .. Er de rigtige ? smiley
nu har jeg kun to blandings hunde , og vi går dagligt 4 km, og træner og leger i haven i 1-2 timer smiley lidt forskelligt hvad vi laver, nogle gange er vi ude og svømme, andre gange løber vi en lille tur på stranden, træner dooggy brain train, søger godbider på en stor græsplæne, eller øver triks smiley

hov, det den her side jeg har fundet . http://www.hundeleksikon.dk/start_motakt.html

passer de oplysninger med hvor meget man bør aktivere sin hund smiley ?

hvor meget laver i med jeres hund en almindelig dag ? smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motions behov ? er det rigtige de oplysninger
  • #1   28. jul 2011 åh det ved jeg ikke smiley
    vi går i hvert fald 5-6 km om dagen (nu er jeg også hjemmegående)
    og vi træner meget, sammenlagt ca ½ times lydighed og måske 1 timestid agility om dagen, det variere lidt alt efter hvad vi skal lave den dag. Personligt synes jeg at mine hunde skal have lov til at opleve noget spændene hver dag udover de daglige rutiner. og hvis vi ikke lige har bil eller mulighed for noget så bliver det legen i have med agility eller boldkastning. smiley

• #3   28. jul 2011 tænkte nok det varrierede fra hund til hund smiley man kan vel ikke bare sige den race har brug for så og så meget, hunde er vidt forskellige smiley
    Men godt at høre i også interessere jer for at lave noget med dem smiley og få brugt alle sanserne smiley
    Det bare de almindelige gå ture der er på de 4 km, når vi rigtig skal hygge går vi ud i skoven og op og ned af bakker, så alle muskler bliver brugt smiley det kan mærkes godt i mine lår basser , som jeg arbejder på at få strammet lidt op, og to trætte hunde har jeg med hjem smiley så to fluer med et smæk smiley

• #5   28. jul 2011 vil lige sige at min tobey bliver træt før min chihuahua når vi går rigtig lange ture, tobey kommer hjem og snorker i flere timer hvor min chihuahua går hjem og siger "hvad skal vi så nu?" og man siger at chihuahua'en ikke har brug for meget motion.
    jeg mener at hvad der står på hundeleksikon bare er vejledende og kan variere fra hund til hund

• #6   28. jul 2011 Jeg synes det er lige i underkanten: min GD'er skal kun have 40-60 min. om dagen. Han får ca. det dobbelte.

• #7   28. jul 2011 synes også nogle af dem var lidt mærkelige smiley min pomse basse , gik gik gerne 2-3 timer om dagen, og + vi legede i haven, hoppede og dansede, og trænede triks smiley og lydighed smiley han var en meget aktiv lille hund smiley og hvis han kun kom ud tre små ture hver dag, og blev trænet med doggy brain train .. ville han blive helt umulig smiley

• #8   28. jul 2011 I følge den oversigt skal min gravhund have mindre aktivering end mine whippets, det er helt hen i vejret.

Whippet står til fra 60 til over 80 min, reelt kunne mine klare sig med 15 min. frit løb på fodboldbanen, mens gravhunden ville gå til af kedsomhed, hvis hun kun fik de 40 min. der står som mindste tid.

• #9   29. jul 2011 det godt nok helt vildt som der er forskel smiley

• #10   29. jul 2011 Det er forskelligt smiley
    Med Glen'erne passer det fint på den ene, hvor det for den anden slet ikke er nødvendigt med så meget smiley Med Gravhunden passer det sådan okay, selvom hun godt kunne klare sig med mindre. smiley Med Yorkien passer det okay, men han kan saaaagtens gå mere. smiley
    Men jeg går nu med mine næsten 2 timer om dagen.. smiley

• #11   29. jul 2011 Nu tager jeg lige 2 racer jeg kender godt..

tervueren og whippet. De står til at skulle have lige meget motion og aktivering.
    Min tervueren skulle lave noget væsentligt mere end mine forældres whippets.. Hun ville splitte huset ad hvis jeg forventede hun kunne ligge og fise husleje af som en whippet kan

• #12   29. jul 2011 tænkte nok at den side ikke passede 100 , smiley det er godt nok meget forskel.
    men er det ikke også vidt forskelligt fra hund til hund ? hvad de har brug for smiley Sådan lidt hvad de er van til også ?

• #13   29. jul 2011 Det betyder helt klart noget hvad man vænner hunden til..
    Er hunden vant til at løbe ved siden af en cykel 15 km om dagen, så har den en god kondi og har brug for at blive rørt så meget..
    men det kan drosles ned.

Meen.. Aktivitetsniveauet for en hund der fungerer og har det godt er rimelig ens indenfor den enkelte race.. Og dog..
    I en del racer er der udstillingslinier og brugslinier, hvor brugslinierne har brug for at lave mere end udstillingslinierne

• #14   29. jul 2011 åååh, det har de vist ikke taget højde for der inde smiley men det var nu en meget spændende side at finde smiley der står sjældent ret meget på de forskkelige sider om motion og behov.. Fandt også en anden side forleden dag, hvor der var en masse ting man kunne lære sin hund. blev helt glad, for man mangler tit ideer smiley eller det har jeg gjort i hvert falde smiley Det skønt at lave noget med dem.
    Har fornyligt skrevet til en der har en hunde svømmehal, der vil vi gerne ud og træne to gange om ugen smiley men er ikke sikker på at min tøs må komme med, hun er jo en amstaff blanding, men ville være fantastisk at kunne aktivere hende med svømning smiley
    hun er som regel altid træt når vi er færige med dagen, vi sørger for at få brugt hendes hjerne, hendes snude, hendes muskler og en masse energi smiley smiley

• #15   29. jul 2011 he he mine whipper gider sku ikke gå i 80 min .......så er der jo ikke tid nok på lammeskindet foran brændeovnen

Kommentér på:
motions behov ? er det rigtige de oplysninger

Annonce