{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

Schæferen spiser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vi er de lykkelige ejere af en schæfer tæve på 8 mdr.
De første 4-5 mdr vi havde hende spiste hun lystigt de 3 gange dagligt hun fik mad.
Men nu er hun begyndt at undvige - ligesom om hun er "bange" for maden. Dyrlægen har sagt vi skal lade vær at give hende andet og at hun nok skal spise når hun bliver sulten nok. Men den spiser bare ikke?
Eller - hvis man håndfodre den så spiser den. Men det kan ikke være rigtig at man skal håndfodre en schæfer?

Jeg syntes ikke rigtig at den kan tåle at tabe sig (hun vejer ca 24kg)
Men iiih hvor er det irriterende? Har prøvet at give hende det i andre skåle, på gulvet, som søge, og som guf efter udført kommando. Men hun spytter det pænt ud igen?

Hun har INGEN problem med at spise kiks, kødben (andre hårde ting) Og som sagt spiser hun hvis der bliver håndfodret. Så det undlader lidt min tanke om at den kan have ondt?
Vi startede med Royal Canin german shepherd som den de første 2-3 måneder spiste gladeligt. Nu får den Olivers Large Breeders Start - som den også har spist gladeligt lige indtil for 14 dage siden :s

Ringer forresten til dyrlægen imorgen
Men gode råd søges til at gøre måltider så spændene at hunden ikke kan lade vær at spise smiley
HJÆLP!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schæferen spiser ikke
  • #1   24. jul 2011 Ja for hun virker sund og rask og har fortsat krudt i r**** smiley Ja er sikker på at løbetiden er på vej - for hun putter sig meget og slikker sig ENORMT meget osv. Så det er der ingen tvivl om.. Ja kan være jeg sku prøve at veje det smiley God ide - tak smiley
    Og ja - prøver måske for meget - men vil jo gerne ha min lille baby til at spise smiley

• #2   24. jul 2011 Jamen hvis ikke vi håndfodre hende er det ca 2-3 dage siden hun har rørt det i skålen :s Uden vores "hjælp"

• #3   24. jul 2011 Og ja - der sidder intet i munden.. åbnede munden på hende igår og trykkede hende rundt omkring i munden uden hun sagde noget til det smiley hun sad bare og logrede med halen smiley

• #4   24. jul 2011 Prøv med lidt leverpostej/A38 i maden, det får min Aifi til at spise, selvom hun også er utroligt småtspisende, hvis det bare er tørfoder.
    Få eventuelt hendes tænder tjekket. smiley

• #5   24. jul 2011 Jah ringer også til dr- dyr imorgen. Men som sagt kan hun jo sagtens tygge maden? Hvis det vel og mærket kommer fra hånden - og kiks og tyggeben kan hun også sagtens tygge ? :s
    Det fjerner lidt min mistanke for det.. Og ja A38 er prøvet.. Hun slikker bare al A38'en af :s FRK. kræsen smiley heh har ind imellem hældt vandet fra tun dåsen ud over - når jeg selv har skulle ha tun.. Og så har jeg hældt kogt vand osv på :s uden det vilde reaultat

• #6   24. jul 2011 Har ikke forsøgt leverpostej endnu... ringer til dyrlægen imorgen for at hører ad ? og så må vi få hende tjekket i hoved og bagdel for at finde ud af hvad der er galt smiley

• #7   24. jul 2011 Maria T

Der behøver ikke være noget galt med hende, fordi hun ikke vil spise smiley Det kan også være fordi hun ganske enkelt er blevet træt af sit foder. smiley Prøv leverpostej, og sørg for at ligge det under også, så hun bliver nødt til at spise lidt foder også, for at få fat på det :o) Men husk ENDELIG ikke at stresse, når huns skal fodres! Forlad eventuelt rummet, når hun har fået sin mad, så hun har ro, og ikke bliver presset smiley

• #8   24. jul 2011 Ashley - men når vi går - så går hun bare med :s
    Og nej... Men GUD det er frustrerende at hun ikke spiser sin mad? Hun kan vel ikke blive ved med at bliv e træt af det? Det var af samme grund vi skiftede fra Royal Canin til Olivers ? Hun har ca spist Olivers i 1½ måned
    :s

• #9   24. jul 2011 Sørger også for at masse ros når hun så spiser lidt mad ... smiley Men vil prøve med leverpostejen smiley Nogen i anbefaler? smiley Som er EKSTRA lækker smiley heh

• #10   24. jul 2011 Prøv Wolfsblut og din hund spiser smiley

Ej men har selv en kræsen schæfer, men efter jeg har skiftet til Wolfsblut spiser hun med glæde sit mad, hun hopper og danser for det smiley

Der er 9 smags varianter.
    Men stemmer os for at få dyrlægen ind over smiley

• #11   24. jul 2011 Maria T

Mine er glade for stryhns. smiley Men det er ikke så vigtigt. smiley
    Vi fodrer også med olivers. smiley

• #12   24. jul 2011 Min hund kan lig alt leverpostej, det er fint som lidt guf smiley

• #13   24. jul 2011 Tror heller ikke hun fejler noget. Min egen havde også pludselig den uvane med at ville håndfodres. Det gik over igen . Jeg blander lidt hundemad fra dåse i hans tørfoder. Og han spiser med stor appetit. Prøv at se tiden an , og ikke fokusere for meget på hende når hun skal spise. Husk at mange godbidder i løbet af dagen også mætter. Held og lykke.

• #14   24. jul 2011 Sådan en har jeg også, lige meget hvad jeg prøver af foder æder han det ikke, det vil sige på et tidspunkt gør han vel, men da han heller ikke er så gammel, og bestemt ikke for fed, så er jeg nødt til at gøre noget.

Jeg giver Royal Canin 4800, så kan jeg holde ham nogenlunde på ikke ret meget foder ( ca. 200 g om dagen ).

For at få ham til at æde hver dag blander jeg vådfoder i hans mad, sammen med lidt kogt varmt vand, det skulle få smagsstofferne til at komme bedre frem.

Det virker for os, sådan da, ville gerne have ham til at spise mere, men det er ret umuligt, der ud over får han Wolfblut som godbidder, han vil nemlig også gerne spise hvis han bliver håndfodret.

Og ja han er også tjekket af dyrlæge, masser af energi flot pels osv. men totalt kræsen.

Næste gang vil jeg have labredor smiley

• #15   24. jul 2011 Super smiley så er schæferen bare lidt speciel hvad angår mad smiley Er førstegangs ejer af schæferen.. Men okay.. Dyrlægen sagde også da jeg ringede for 14 dage siden at hun efterhånden var blevet ringet op af mange schæfer ejere som var bekymret for at deres hund ikke spiste.

Vi må prøve os frem... Har ihvertfald fået en masse gode tips smiley Tusind mange tak ! smiley

• #16   24. jul 2011 Schæfere er tit kræsne synes jeg, så ville tage den med ro, dog en fin ide at vende det med dyrlægen smiley

• #17   24. jul 2011 Karin - hehehehe ja - en labrador spiser ihvertfald uden problemer:) jamen jeg tænker også at jeg er NØDT til at gøre bare et eller andet? Også fordi de rør sig så meget... Men ja - vi må prøve os frem :s Der er vist ikke andet for.. Kan se på alle schæfer folkene i det her forum at schæferen vist bare er lidt speciel hvad angår mad :s Til gengæld er de dygtige til så meget andet smiley

• #18   24. jul 2011 Hahaha Karin det skal du ikke ønske dig, de æder ALT tit uden at smage på maden . .Mine forældres labrador på 10 år, sluger stadig sin mad ! Og han æder alt man giver ham uden at tjekke hvad det er først. . . smiley

• #19   24. jul 2011 Santos er over halv schæfer, han er super kræsen. Det ligger bare for det meste til racen.

Jeg tænker dog, at hvis hun for mad 3 gange om dagen, så er hun da helt sikkert ikke sulten. Hun er gammel nok til at kunne nøjes med mad 2 gange om dagen - hun skal helt sikkert nok spise når hun er sulten nok. :O)

• #20   24. jul 2011 Ringer nærmest bare til dyrlægen 1x om måneden smiley Er så svært at være første gangs ejer af en "ny" race syns jeg. Men man skal jo starte et sted? Alle har jo været første gangs ejere på et tidspunkt.
    Er vant til MEGET specielle spidshunde hvad personlighed angår og derfor bliver man lidt overrasket når man ser en stor hund opføre sig på samme DIVA agtige måde smiley

• #21   24. jul 2011 Ja, de er vist lidt kræsende. Men prøv med Ben og Jerry is . Så fejler appetitten ikke noget . Ihvertfald ikke hos min . Hahaha smiley

• #22   24. jul 2011 Renee - hun spiser også kun 1-2 gange af det hun får smiley Men hun får ca 280 g dagligt - fordelt på 3x smiley Ved ikke om det holder forføjelsen igang på hunde på samme måde som med heste smiley Jeg har hest og ved at det er sundt for dem hvis de kunne fodres gennem foder automater - gerne 8-9 gange dagligt smiley
    smiley Ved ikke helt om det samme gælder for hunde - hehe

• #23   24. jul 2011 Hellere ringe en gang for meget end en for lidt smiley

Jeg er os pylret og ringer ved det mindste, dyrlægerne på "min klinik" kender mig alle bare jeg siger mit navn i telefonen eller kommer ind af døren smiley

• #24   24. jul 2011 heheheh smiley det kunne jeg forestille mig smiley

• #25   24. jul 2011 Det er også bare ALTID den samme som tager tlf ? smiley Ihvertfald hos min dyrlæge:D Kan det ikke bare være en anden bare engang imellem så man ikek virker som en der ringer konstant smiley

• #26   24. jul 2011 Haha i starten "undskyldte" jeg os for at jeg nu ringede IGEN . .Det har jeg opgivet nu smiley

• #27   24. jul 2011 hahaha smiley Tror jeg også bare jeg opgiver smiley

• #28   24. jul 2011 Jeg tror sagtens at du kan give hende mad 2x dagligt. Du kan jo prøve det, og se om det hjælper på sulten. Schæfere skal generelt være sultne før de spiser :O)

Santos kan sagtens gå 2 dage før han spiser noget, og jeg har efterhånden været alt foder igennem *G*

• #29   24. jul 2011 Altså min King har det således at gider han spiser så spiser han og gider han ikke, ja så gider han IKKE.
    Så kan man fylde den med godt kød og mums, men niks, herren bestemmer selv!
    Hvis man står med en god frikadelle og han ikke gider kan han måske overtales hvis man brækker den i små bider for ham....
    Nogle gange kan man skisme blive helt irriteret fordi man står der med et lækreste stykke kød, hunden snuser bare lige til det, vender sig om og går som om det ikke lige var fint nok :O) Men har altid sagt at han på det pmråde er en sur gammel mand....:)

• #30   24. jul 2011 Benny for kun mad en gang om dagen, det hjalp faktisk lidt.
    Da jeg fodrede ham 2 gange om dagen var det helt galt, han kunne også gå flere dage af gangen hvor han lige spiste en enkelt bid hvis jeg var heldig, ellers snuste han bare til det og gik igen.

Vores gamle Schæfer åd alt, virkelig alt, men hun var vist heller ikke helt ren, måske der var lidt lab blandet i. Men hvor var det nemt:)

Positivt er det til gengæld at man ikke behøver passe på at den bliver overvægtig - det er der nemlig ingen farer for, så belastning at led bliver ikke for stor smiley

• #31   24. jul 2011 Kender det godt, Lad være med at vise tænder.... Nogle gange ser min helt fornærmet ud ,hvis jeg vil give ham noget lækkert og han ikke gider

• #32   25. jul 2011 da joy var ved at komme i sin første løbetid mistede hun også appetiten og da hun var i det. Hun spiste næsten intet. Men gerne godbidder osv.

• #33   25. jul 2011 Det er og bliver en Schæfer ting .. jeg har haft 3 af slagsen og det kommer ved dem alle i forbindelse med deres løbetider .. hende jeg har nu er den værste smiley .. jeg undgår det lidt ved .. at have lidt forskelligt slags foder at give hende .. og hun spiser derved en smule når det står på .. Så tror ikke du skal bekymre dig , put lidt af aftensmaden i , så skal du bare se smiley

• #34   25. jul 2011 Helt enig i det er en schæferting smiley

• #35   25. jul 2011 Okay smiley tusind tak for svarende alle sammen smiley

• #36   25. jul 2011 De schæfere jeg kender er kræsne

• #37   25. jul 2011 Uha nej min alder og kun 2 styks af racen (faktisk 3) gælder nok ikke smiley

Men derfor må jeg vel gerne skrive at mine schæfere og dem jeg kender med schæfere har kræsne hunde :O)

Kan os se en del her i tråden med kræsne schæfere, men det er jo forskelligt fra hund til hund.

Dog tror jeg os løbetiden spiller ind hos TS hund.

• #38   25. jul 2011 Dette er min 3 schæfer . Har søskende med schæfer . Er kommet i schæfer kredse i mange år. Har oplevet mange kræsne schæfere. Det er nok fra bt til by . Hahaha

• #39   25. jul 2011 Tror os Anne :O)

• #40   25. jul 2011 Altså eftersom dyrlægen sagde at hun havde fået rigtig mange opkald omkring bekymrede ejere til kræsne schæfere smiley Jeg ved det ikke - men da vi kom hjem fra halv anden times lege tur i eftermiddags spiste hun en hel skål med i skålen uden hjælp fra mor smiley Fantastisk! Masser af ros!! Forresten. Ser jeres schæfere også ENORMT meget tv?? Luna sidder konstant og følger med i hvad der sker på tvet smiley

• #41   25. jul 2011 Maria, min ser også tv. Især dyr som bevæger sig . Går de ud af "billedet" prøver han ,at kigge bag tvet...... Ser sjovt ud.

• #42   25. jul 2011 Anne - hahahaha hvor fedt smiley Min kæreste sad engang og læste i et M blad og Luna sad bag ved ham og *læste* med over skulderen smiley Overvejede at tage et billede og sende det ind til dem ;P Ved ikke hvorfor min hunhund syntes at halvnøgne damer er interessante smiley

• #43   25. jul 2011 Maria, det kunne indimellem være sjovt , hvis vi vidste hvad vores hunde tænker ....

• #44   25. jul 2011 Nu vi snakker hund og mad . Nu vil min ikke spise sin mad !!!!Og han er ikke syg .

• #45   25. jul 2011 Ej en medløber , haha nej det håber jeg sandelig ikke . Så er der ihvertfald noget helt galt med homonerne smiley

• #46   25. jul 2011 Jeg ved godt at jeg er en meget meget uerfaren schæferejer *skammer sig*
    men vil alligevel lige indskyde, at Nala er den første schæfer jeg har kendt, der ukritisk spiser ALT!
    hvor Athos er mere "normal" schæfer... er der noget der ikke lige passer ham... ja så spiser han det IKKE.... og jeg lader ikke min hund sulte i flere dage...
    sidst overgav jeg mig efter 3 dage-og der kunne man tydeligt se at han ikke havde spist...

jeg synes absolut ikke det er optimalt, at sige at man bare skal vente til den spiser, når nu de fleste af dem er så aktive som de er....
    Hvis athos ikke spiser, så får han et eller andet i...

• #47   25. jul 2011 Ville nu heller ikke bryde mig om at "sulte" min hund. Jeg spiser da heller ikke noget jeg ikke kan lide smiley

• #48   25. jul 2011 Anne - nej det ville jeg heller ikke bryde mig om smiley Er nok lidt pyller - første gang den kastede op var jeg ved at tude bare ved at kigge ind i dens betuttede øjne :s Men er ret underligt for jeg har jo hest - og den er bare SLET ikke pyller overfor... Får den et lille sår får den bare lidt salve på og så kører den igen smiley

Du må bare tvinge mad i den smiley ej - jeg ved ikke hvad man skal gøre. Min gider heller ikke rigtig have aftensmad idag. Men prøver at servere det for den lidt senere smiley

• #49   25. jul 2011 Jeg er også en pyldret hundemor. Men han har indimellem tider hvor han ikke gider spise. Det står ikke på ret længe.Og jeg er ikke bekymret for det. Han er sund og rask . Gider han ikke spise , ja så gider han ikke . Ville dog ikke fodre ham med hundemad han ikke ville kunne lide. Så har jeg skiftet til noget andet.

• #50   25. jul 2011 Anne - jah ... Jeg tager det heller ikke så tungt mere det med maden - så længe hun er sund og rask og stadig gerne vil lege osv smiley Og det vil hun ! smiley

• #51   26. jul 2011 Jeg blander os noget i hvis min ikke spiser. Dog spiser hun nu da hun får Wolfsblut, det har hun fået i godt et år og er ikke blevet træt af det.
    Hun får mad to gange dagligt, dog er gangen om aftene mere spændende end om morgen, men bare hun spiser er jeg glad smiley

Og ja Zenta ser gerne Station 2 og andre politiprogrammer hvor der er hunde med. Så sidder eller ligger hun med hovedet på skrå smiley

I går aftes var slem under Station som handlede om politihunde, tror hun fik alle detaljer med smiley

• #52   26. jul 2011 Men igen det er jo nok forskelligt fra hund til hund smiley

• #53   26. jul 2011 Luna EEELSKER også programmer om hunde smiley Og især hvor hundene snakker meget - lgesom schæferen gør smiley Så ligger hun også og kigger med skråt hoved - ser bare SÅ sødt ud smiley

• #54   26. jul 2011 Jeg opfatter det ikke som en schæferting, bare en hundeting. Nogle er kræsne, andre er ikke.
    Jeg tænker, at det også handler lidt om, hvad hunden er lavet til?

Jeg har haft tre, de to har været madører i et omfang, så man skulle tro de var labradorer, og den sidste havde noget der mindede om hundenes svar på anoreksi.

Han skulle lokkes til at spise, og selv der, fik han ikke nok. Han var meget slank, vejede aldrig over 29 kilo trods almindelig størrelse. Vi gav ham i lange perioder halv voksen halv hvalpefoder efter aftale med dyrlægen.
    Ud over det, fungerede han fuldstændig upåklageligt.

• #55   26. jul 2011 Ch, ved heller ikke helt om det er en schæferting, men jeg kender kun til schæfer og labrador og dem har der været KÆMPE forskel på smiley

Men ja forskelligt fra hund til hund smiley

Kommentér på:
Schæferen spiser ikke

Annonce