{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

tandrensning på hund ? god ide ?? eller ? {{forumTopicSubject}}

Min Loke på snart 3 år , døjer med gult på tænderne. Han får ofte dentalsticks, og de tandbørster der også skulle hjælpe på det. Er bange for det gule sætter sig og gør meget skade på hans tænder. De skal jo gerne holde i mange år endnu.
Nogle gode råd . Vi er ved at være der hvor han får en tid hos dyrelægen. (synes jeg)
Da vi var til 2 års tjek, sagde han at det ikke rigtig var noget. Men man kunne sagtens lave en tandrens på ham, men det var unødvendigt.
hmm ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tandrensning på hund ? god ide ?? eller ?
  • #1   24. jul 2011 hvis det er blevet være og han har meget plag og sådan er det nok en go ide. min tæve har fået en tandrensning for første gang i år og det var meget eftertrængt.

• #2   24. jul 2011 De risikerer at få paradentose(staves??) hvis de ikke får fjernet tandsten, så Milo har fået en "mini" tandrensning indtil videre, men på længere sigt skal han have den store omgang.

• #3   24. jul 2011 kunne heller ikke forstå dyrelægen ikke syntes det var galt. Han rådede mig til at børste hans tænder 3-4 gange om ugen. Men uanset hvor meget vi børster, og hvor mange dental sticks han får, er det gult . ikke ekstremt meget. Men nok til at det ser ulækkert ud smiley
    hvor gammel er jeres hunde ? er det for tidligt at starte på tandrens når de er 3 år gammel smiley ? eller er det fint smiley

• #4   24. jul 2011 Jeg tror en tandrensning ville være en god idé, hvis tænderne er blevet grimme med tiden. Der er jo alle mulige "tand-sygdomme" som hunden kan få, som både er smertefuldt og grimt. Paradentose, som Louise også skriver. Du kan da i hvert fald altså spørge dyrlægen hvad h*n synes om idéen. smiley

• #5   24. jul 2011 Det næste vi skal investere i, er også en tandrensning til Vaks. Han har fået plak på sine hjørnetænder, fordi han ikke bruger dem til at tygge med.
    Men altså, det lyder ikke så slemt ved dig, som det er ved ham.. Dyrlægen sagde nemlig også til os, at det ikke var nødvendigt endnu, men det ville være fint, hvis han fik det.

men ja, det kan da godt være, det er en god idé! ^^' Dog ikke noget hastigt, vil jeg sige.

• #6   24. jul 2011 vi prøver at kører til dyrelægen og høre om han synes det er tid, eller om der er andet der kan hjælpe smiley
    smiler. smiley tak for svarene smiley

• #7   24. jul 2011 Man kan få et middel som forebygger tandsten der hedder noget i stil med Plak Off. Noget pulver der drysses på maden en gang om dagen. Jeg har hørt meget godt om det og min dyrlæge anbefalede det os, har dog ikke prøvet endnu. Det fjerner ikke nuværende tandsten, men forebygger. Så hvis man får lavet en fuld tandrensning, så kan man starte på pulveret bagefter og undgå al for mange tandrensninger i hundens liv. De er jo heller ikke helt billige:(

• #8   24. jul 2011 det vil jeg også lige prøve at spørge dyrelægen om smiley smiler tusind tak for det gode råd. Ved slet ikke hvor meget sådan en koster, men går ud fra det er meget smiley men det må man jo tage med smiley

• #9   24. jul 2011 Velbekomme:) Ja de fleste hunde skal vist bedøves ved en fuld tandrensning, så det koster nok lidt, men ja sådan er det jo med de kære vovser:) Og jeg siger altid det er billigere at forebygge end behandle. Held og lykke med det:)

• #10   24. jul 2011 Jeg fik det gjort på min den ene, som er 2½. jeg syntes også, det var tidligt, men jeg kunne jo se, der sad en masse på hendes tænder. Mener, jeg gav omkring 1500, men det var så også med det normale tjek og vaccine

• #11   24. jul 2011 Du kan også lære din hund at få børstet tænder. Jeg havde en gammel tæve der blev 14 år, hun har aldrig fået en tandrensning hos dyrlægen. Hun fik børstet tænder jævnligt og havde et tandsæt mange hunde og ejere ville misunde hende. Hun mistede en tand, da un var til gravtræning, ellers havde hun fuldt tandsæt lige til hun døde

• #12   24. jul 2011 jeg børster dem 3-4 gange om ugen smiley har købt en baby tandbørste, sådan en ekstra blød en til ham. Det blev jeg rådet til. den skulle være skånsom men stadigvæk virke smiley det tager han pænt når vi gør det smiley

• #13   24. jul 2011 nååå 1500 både for vaccine og det hele ? vaccinen koster vel ca 300-400 ? så det ikek engang vildt. jeg troede det kostede omkring de 3000 smiley ..
    vi har oprettet en konto i banken til hundene. så vi altid har hvis nu der skulle ske noget med dem smiley

• #14   24. jul 2011 De 3-400 for vaccinen er jo så også med konsultation, så jeg tror ikke, det bliver meget billigere af, at den kun skal have renset tænder. Men 3000 burde det ikke koste

• #15   24. jul 2011 Kødben- altså rigtige rå kødben er det aller bedste du kan give hunden, fordi den gnasker på dem for at få tygget dem i tykker og det "renser" tænderne samtidig... Det er hvad min dyrlæge sagde var det bedste til at forebygge at man endte med tandrensning...

Alt det med diverse tyggestænger osv, de er oftest så bløde at de altså intet kan rense, hvis man vil bruge noget er de hårde store hundekiks osv stadig bedre...

men kødben er vejen frem og så er det dyrlægen der må vudere om en tandrensning skal til- de vejer også op mod at der jo altid er en risiko ved narkose som hunden kommer under ved en rigtig tandrensning...

• #16   24. jul 2011 Zenta skal os have renset tænder, nok næste år. Der er hun 5 år. Vil gerne passe på hendes tænder, de skal jo holde mange år.

• #17   24. jul 2011 han får sådan nogle "cow skin" ben, og tygger i dem i flere timer af gangen smiley han er ikke så hurtig. så han ligger bar eog hygger sig med det. Han har fået børstet tænder godt og grundigt her til aften smiley og fået sådan et "cow skin" ben smiley de ser sådan rimelig ud nu smiley min kæreste sagde de blev meget pænere. Det gule kom af smiley han har lidt tandsten på en tand , ellers var der faktisk ikke rigtig noget der var vildt. Det så bare voldsomt ud i morges smiley men øjnene kan jo bedrage.
    Vi skal til dyrelægen i næste uge, fordi han hoster, så får vi lige dyrelægen til at kigge på tænderne også smiley så er vi hel garderet smiley

det er også vigtigt at tænke på deres tænder, de skal jo holde i mange år. nogle hunde bliver meget gamle. Og for mig ville det være forfærdeligt at have en hund uden tænder. for søren hvor må det vre mærkeligt for bette vaps. Så det med at passe og pleje de bisser som var det ens egen smiley

• #18   24. jul 2011 Helt enig, Zentas tænder er ikke slemme, men vil hellere tage dem i opløbet, så de ikke bliver slemme.

Og det er vigtigt at passe på deres tænder, ligsom alt andet smiley

• #19   24. jul 2011 det har du helt ret i smiley smiler. For noget tid siden var der en debat her inde om for pyldrede hundeejere. Men jeg mener ikke man kan være for forsigtig og for vågen smiley Man skal altid holde øjnene åbne for hvordan de går, om der er noget der ændre sig, om tænderne er fine, om pelsen er redt igennem smiley ordne øre og klør smiley tjekke for tæger i ny og næ smiley ååhrw der er masser man kan holde øje med uden at være FOR pyldret smiley
    hehe

• #20   24. jul 2011 Synes bestemt ikke man er pyldret fordi man holder godt øje med sin hund, de kan jo ikke fortælle om der er noget galt eller de har ondt smiley

Og noget så vigtigt som deres tænder skal man sku holde øje med synes jeg, de skal jo bruge dem hver dag i mange mange år.

Vi passer jo os på os selv og vi har ansvaret for vores dyr, så jeg ser det som vores pligt. smiley

Kommentér på:
tandrensning på hund ? god ide ?? eller ?

Annonce