{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Hvalpetand ikke faldet ud ? {{forumTopicSubject}}

Min stedfar har en hund, dansk/svensk gårdhund, der er omkring 6 mdr. Her den anden dag kigger jeg så lidt på dens tænder, og den har søreme 2 hjørnetænder i den ene side af overmunden. Jeg tænker, at den nye tand ikke har skubbet den gamle ud?
Jeg prøvede at rokke lidt i dem, men ingen af dem var det mindste løse.
Jeg spørger ham, om han har set det.
Nej, det havde han ikke.
Nå, jamen måske skulle den til doktor dyr?
Nej, det skulle den ikke, for dyrlægen havde tjekket dens tænder, da de fik den, og det så pænt ud.
Jamen dengang var dens hvalpetænder jo ikke ved at udskiftes?
Men det er jo hans hund, han bestemmer.
Og jeg ved faktisk ikke ret meget om hvalpetænder og problemer med disse, da min egen hund bare skiftede dem ud, og det var det. Jeg ved heller ikke, om det virkelig er hvalpetand og ny tand, men den ene ser anderledes ud end de andre tænder, og jeg kan ikke se nogen anden forklaring?

Tandkødet over de to tænder var meget lysere og ret hævet i forhold til det andet. Den ville ikke rigtig lade mig røre den i det område af munden, men var ligeglad med resten.

Så mit (mine) spørgsmål:
1: Kan det lyde som om, jeg har ret i, at det er hvalpetand + gammel tand?

2: Hvis ja, hvad gør man? Skal man bare lade den sidde, falder den ud af sig selv? Eller dyrlæge? Eller..?

Han er i virkeligheden MEGET stædig, og hører sjældent efter hvad jeg siger i forskellige situationer, så han vil sikkert ikke høre hvad jeg siger. Men det kan tænkes (håbes), at hvis det kan skade hunden, vil han gribe ind. Jeg håber i kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på det hele smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpetand ikke faldet ud ?
  • #1   21. jul 2011 Tak for svaret smiley Hvor lang tid vil du sige, der vil gå, før man skal få den revet ud, hvis det er tilfældet, at den ikke smider tanden? Den virkede som sagt ikke løs da jeg fandt den, det er vel godt 7 dage siden nu. Og den er ikke løs her til aften heller

• #2   21. jul 2011 ja paas på med tadnstilingen jkeg har haft to hunde 1 der blev nødt til at have bøjle på da mæølkehjørnetanden sidder yderst og derved kan den nye ikke altid få plads nok tilo at komme på ydersiden af tandkødet i overkøben. min ene tæve fik et hjørnatandshul op i tandkødet ovenover og havde smerter, vi fik hjøtrnetanden rettet, det samme var lige ved at ske med kiesa også men vi var meget opmærksomme og fik tanden trukket ud lige da den nye tand begyndte at ramme tandkødfet ovenover og den anden ikke ville falde u.

• #3   21. jul 2011 Jeg har haft en hvalp der var 8 mnd, da ville dyrlægen tage den ud, men ikke før, så den skal nok selv falde ud, jeg har en hvalp nu på knap 6 mnd, i sidste uge havde den også en af sine hjørnetænder siddende endnu, og den var heller ikke løs, men 3 dage efter var den væk, så ro på, skal nok falde ud.

• #4   21. jul 2011 Okay, tak for svarene. Det lyder som om, tiden bare skal ses lidt an. Men vil fortsat lige være lidt opmærksom, ville jo være skrækkeligt om manglende opmærksomhed resulterede i noget af det, som Barf fortæller om

• #5   21. jul 2011 Min 6 månedershvalp har først lige tabt sin sidste hjørnetand.. Giv den en masse tyggeben, så skal den nok ryge ud..

Kommentér på:
Hvalpetand ikke faldet ud ?

Annonce