{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Er dette godt foder til hund.... {{forumTopicSubject}}

Her følger en lille ingrediensliste. Kan nogle mon tyde den til mig og sige om det lyder godt.
Jeg har med vilje udeladt navn på foderet, da jeg først gerne vil høre ang. sammensætning og ikke at navnet evt er skod.....(ingen nævnt ingen glemt)

Håber på svar fra nogle "ernæringseksperter".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dette godt foder til hund....
  • #1   19. jul 2011 For f..... jeg glemte ingre...liste:
    Ingredienser:
    Kyllingekød, majsmel, majsspirer, ris, animalsk fedt, ishavsfisk, specialproduceret havre (SPC), kartoffelprotein, kyllingebouillon, æggepulver, hæmoglobin, hørfrø, salt, kaliumklorid, bryggerigær, skaldyrshydrolysat (glucosamin), bruskhydrolysat (chondroitin), gær (ß 1,3/1,6-glukan).
    Tilsætningsstoffer:
    Vitamin A (12.900 IE/kg), vitamin D3 (1.360 IE/kg), vitamin E (350 mg/kg), vitamin C (470 mg/kg), kobber [kobbersulfat] (7,0 mg/kg), selen [selengær] (0,1 mg/kg), mælkesyre (0,3%).

• #2   19. jul 2011 jeg er ikke imponeret

• #3   19. jul 2011 Hvis man ikke er bange for majs og selv tilsætter B-vitaminer er det vel ikke helt dårligt =)

• #4   19. jul 2011 He he det har jeg ikek set før, der er TILSAT hæmoglobin - det er røde blodlegemer ;-)))

Men det vigtigste er at se på det der står først, det er det der er mest af - og kyllingekød er jo meget fint.
    Så kommer der en masse fyldstof majs eks, så animalsk fedt og ishavsfisk... fint. Der er kornprodukter i og det er der mange der ikek bryder sig om, især hvede er ikke så godt, men her er det havre.

Det er ikke det værste jeg har set,, absolut heller ikke det bedste, men trives din hund på det, ser jeg ikke noget forkert i det.

• #5   19. jul 2011 Jeg er heller ikke imponeret...!

• doris r
    doris r Tilmeldt:
    jul 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #6   19. jul 2011 Der findes jo utrolig mange produkter, men jeg ville ikke fodre med det smiley

• #8   19. jul 2011 den kan vel overleve på det, det minder meget om alt det andet alm. foder. ikke noget jeg ville putte i min hund. der findes uendelige mange tråde om foder herinde om godt og dårligt foder, prøv at kigge på dem....

• #9   19. jul 2011 Jeg ville ikke engang få læst listen færdig (og gjorde det heller ikke nu) før jeg gik videre til det næste foder.

• #10   19. jul 2011 Jeg takker for jeres svar. Nuga får i øjeblikket Kingsmoor Pure, men fornøjelsen lader til nu kun at være på min side. Uden leverposteg eller lignende lokkemiddel går det ikke længere.

Dette foder er Bozita Robur og ifølge sælger så er det det nærmeste man kommer det perfekte(i hvertfald på tryk)
    De skriver bla. om foderet:

Bozita kvalitet - et stykke af Sverige:

Udelukkende råstoffer af højeste kvalitet
    Fremstillet af levnedsmiddel-kontrollerede slagtedyr
    Anvendelsen af frisk kød i fremstillingen forhøjer ikke blot fordøjeligheden, men giver også en høj smagsaccept
    Alle råstoffer er uden vækstfremmende hormoner (Lantmännen Doggy AB's politik)
    Ingen kunstige smagsforstærkere og farvestoffer
    Ingen tilsætning af kunstige konserveringsmidler
    Tilsætning af benmel i foder og foderproduktion er forbudt siden 1985
    Naturligvis uden brug af dyreforsøg

• #11   19. jul 2011 Jeg er ikke ernæringsekspert og tænker at foder findes både 'bedre og værre' ;O)

Men det vigtigst er vel at DIN hund trives på det :o)

Kommentér på:
Er dette godt foder til hund....

Annonce