561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Belvedere og mænd ;-) Belvedere og mænd ;-)

Belli er jo en genbrugshund, som jeg fik for knap 1½ år siden. En pragtfuld hund på over 8 år.

Hans forrige primære ejer var en mand, som han tilbad. Prøv bare at se dette billede:
http://www.hundegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1017676_l.jpg

Jeg tror altid at han vil have et ekstra godt øje til kærlige og rolige mænd. Og det viser sig tydeligt gang på gang. Han er glad for nus, og nyder det da også, når det er kvinder, der giver nus og opmærksomhed. Men det er ingenting ifht. når det er mænd.

Jeg kan tælle op til flere gange, hvor jeg har observeret ham sidende KLISTRET til en mand, med hyggebrum og tilbedende øjne smiley
Også forholdsvis fremmede mænd.

Sødt ik ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Belvedere og mænd ;-)
  • #1   17. jul 2011 Skønt billede:-)

Ja, han er også meget glad for manden i huset herhjemme:-))

• #2   17. jul 2011 Mette
    Ja, mildest talt ! smiley

• #3   17. jul 2011 Min mand kan sgu også et eller andet, som om han har en indre ro, Sofus forguder ham!
    Det sødt at det har haft så stor betydning for din Belli, at hans tidligere ejer har sat sig i ham på den måde smiley

• #4   17. jul 2011 Ih, altså, jeg bliver helt glad af at se billedet.

De to har altid haft noget sammen. Også efter han er flyttet til dig. Det viser deres hengivenhed til hinanden på billedet et godt bevis for. Det siger alt.

Men det var også af hengivenhed, at Jan valgte det bedste for Belvedere. Man kan jo heldigvis godt elske en hund, selvom man ikke bor sammen. Det gør både Jan og jeg, og vi siger tit til hinanden at det var det bedste for ham, og det kunne vi leve med, i den vished, at vi aldrig bliver glemt og vi aldrig glemer ham. Hvordan skulle man kunne glemme så skøn en hund.

• #5   17. jul 2011 Ihh hvor jeg kender det smiley

Jeg overtog Wictor da han var 3år, og der var ingen tvivl om at det var manden i huset han var mest knyttet til hos forrige ejer smiley

Wictor ELSKER mig og gør alt for mig..
    Men når x'en aka farmand træder ind af døren, så kan jeg glemme alt om opmærksomhed..
    Wictor kan hoppe, danse, pive, hyle, skrige osv som en bedre hvalp der blir lykkelig smiley

• #6   18. jul 2011 Gitte
    Jeg ved at i valgte det i kærlighed til Belvedere smiley
    Og det er smukt og uselvisk.

• #7   18. jul 2011 Mille
    Der er måske noget med de mænd ? smiley

Henriette
    Præcis sådan er det med Belli. Han ER meget glad for mig, men når mændene kommer, så har jeg tabt. Men det er bare skøøønt at se, så jeg nyder ham bare smiley

• #8   18. jul 2011 Så dejligt et billed...

• #9   18. jul 2011 Super dejligt billed.

• #11   18. jul 2011 Izabella, Belvedere er den skønneste og den mest hengivne hund vi nogensinde har haft. Det glæder mig at han er så glad for mænd, for sådan har det ikke altid været.

Da Belvedere og Baloo var små og uerfarne, så naboen sig gal på dem, og opførte sig dårligt over for dem. Han kastede blandt andet sten efter dem ind i vores have. Belvedere var rasende på ham, og naboen forstod aldrig at den opførsel ikke gjorde forholdet imellem dem bedre. Det gav lidt konflikter omkring fremmede mænd, og det har vi selvfølgelig håndteret. Jeg tror lidt det handlede om at Belvedere ville forsvare både ham selv og Baloo over for sådanne mennesker, og så¨mange mulige "farer" i andre mænd.

I dag har han ikke Baloo i sin dagligdag mere. De har haft et kompliceret had/kærlighedsforhold. Baloo er en speciel hund, det har vi altid vidst. Derfor slapper Belvedere nu fuldstændig af og tager imod andre med åbent sind. Han har glemt at mænd kan være nogle farlige nogen. Det har været frustrerende at være vidende til, at en "idiot" har været skyld i så meget. Men nu er det slut, og det at skille Baloo og Belvedere ad, var en "befrielse" for dem begge to. Det har også hjulpet rigtig meget på Baloo, som har fået mere selvtillid. Baloo skal håndteres på en helt anderledes måde, og jeg vidste at han aldrig skulle have et nyt hjem, for det kunne han ikke klare. Han har det godt i dag, som han nu er.

Jeg synes jeg havde behov for at fortælle forhistorien. For det sætter fuldstændig i relief den fantastiske forvandling han har gennemgået. Vi er ovenud lykkelige på Belvederes vegne. Hvad mere kan vi ønske os? Ikke ret meget.

• #12   18. jul 2011 Bella og Belvedere ER bare et perfekt match. Heldige Belvedere:-))

• #13   18. jul 2011 Bella...
    Det er nemlig SÅ skønt at se smiley

• #14   18. jul 2011 Allerede inden Belvedere flyttede til Izabella, så havde vi talt om et nyt hjem til ham og havde også et emne i Jylland. Men jeg kunne bare ikke af egoistiske årsager. Men Izabella og jeg har kendt hinanden længe inden vi kom dertil. Da vi kunne se at hans besøg myntede sig ud i at det var bedst for ham at blive, og Izabella gerne ville beholde ham, så var det så let at sige ja til at han skulle have et nyt hjem. Aldrig har vi fortrudt. Men den største plads i vores hjerter det har han, og Izabella er en stor stjerne hjemme hos os.

Så kan man tale om både for og imod at omplacere hunde. Jeg har haft 2 hunde, som jeg har omplaceret for deres skyld. De har det begge skønt og lever lige det liv en hund har fortjent. Ikke at vores egne 3 ikke har det liv vi synes de fortjener, for det har de. Men man kan komme dertil, at man må sætte sig selv på sidelinien, og gøre hvad der er bedst for hunden.

• #15   18. jul 2011 Gitte: syntes det er så flot af jer, og ka gøre det. Tror da også jeg selv ka hvis det var engang, men hvis man så kan se hvor godt de har det i det nye hjem. Så er det alt værd.

• #16   18. jul 2011 TUSIND tak for dine søde ord Gitte
    De varmer hver gang !!

Belvedere er ikke vild med alle mænd Dem der har en meget dominerende adfærd, er han bange for. Men pyt med det. For jeg kender ikke særlig mange mænd der er dominerende eller påtrængende i deres møde med ham, eller hunde generelt. Og dem der er går vi bare forbi, eller ignorerer. Så det kan være at han med tiden kan håndtere de dominerende mænd.

Faktisk var jeg ikke sikker på at jeg ville have ham til at starte med:
    "Sådan en gammel hund, hvor langt kan man nå med sådan én ? Er de ikke bare dovne og ikke gider at lærer noget ?" Men efter et par uger med Belvedere i mit liv, var det tydelig at han ikke var nogen gammel og træt hund. Han havde masser af energi, og det har han stadig smiley

Jeg havde slet ikke satset på at nå så langt med ham. Vi trænede bare LP1 programmet for sjov, og det gjorde vi ½ år inden vores første prøve. Og nu er jeg bidt smiley

• #17   18. jul 2011 TAARK Mette, for din søde kommentar smiley

• #18   18. jul 2011 Ja, min far er han squtte vild med............*GGGGGGGGG*

Og han er da det mindst dominerende menneske..........*GG*

Men han må have noget specielt over sig, som måske minder Belvedere om noget fra før Gitte og Jan?

• #19   18. jul 2011 Mette, det er også derfor jeg ville fortælle om hvad han har oplevet. Det kunne give en forklaring på at han kan have problemer med nogle mænd. At vi mennesker ikke forstår hvem det er han ikke kan lide, det må vi leve med.

Izabella, det var jo også kun meningen at han skulle hjælpe dig videre efter tabet af Tikka. Det må jeg sige at han har gjort perfekt, for du er blevet den leder, som du søgte i dig selv. Det ses i jeres samarbejde, og det giver dig et godt grundlag for en dag at skulle sige velkommen til en helt lille ny, som du selv skal forme lige fra starten af.

Belvedere har været en god hund at "øve" sig på. Erfaringer, som bliver værdifuldt fremover.

Kommentér på:
Belvedere og mænd ;-)

Annonce