{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.920 visninger | Oprettet:

WolfsBlut vs SciencePlan til Pomeranian?? {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg har den skønneste pomeranian hvalp på 14 uger. Han får Sciene Plan at spise nu, men jeg synes simpelthen at hans afføring stinker. Det lugter virkelig forfærdeligt. Og han skider 1-3 gange om dagen og 1-3 gange om natten - er det for meget? Eller er det normalt for en hvalp?

Synes I jeg skal skifte foder?

Har kigget på det der WolfsBlut - nogen der har erfaringer med det? smiley

God regnvejrsdag til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  WolfsBlut vs SciencePlan til Pomeranian??
  • #1   17. jul 2011 Hvis han har afføring 6 genge på et døgn er det for meget da hunden ikke optager foderet og det blot går lige igennem systemet og hunden får ikke de næringsstoffer som han har behov for.

    Jeg ville skifte foder på ham til WolfsBlut evt. kan du tilsætte noget olie da fedtindholdet er noget lave i de fleste WolfsBlut varianter.

    Herudover jeg plejer at købe WolfsBlut hos tierspeisekarte eller hos healthfood24 afhængigt af hvem der er billigst.


  • #2   17. jul 2011 genge =gange

  • #3   17. jul 2011 for at være ærlig har jeg ikke nogen erfaring med den foder. jeg ved bare at jeg bruger eukanuba og der stinker de også bare, men det er godt foder hehe. så jeg bider det i mig smiley

    jeg vil ikke sige det er for meget. mine 2 piger lavede også mellem 1-3 gange om natten da de var små. så det er helt fint smiley


  • #4   17. jul 2011 men hvor mange gange på et døgn er normalt for en hvalp at have afføring? er det 3-4 gange eller?

  • #5   17. jul 2011 selina p: tak for dit svar. så kan det være han ikke er helt unormal. smiley

  • #6   17. jul 2011 Mht afføringe mængde er det afhængigt af hvor meget de spise på et døgn?

  • #7   17. jul 2011 Synes det lyder som meget at have afføring 5-6 gange i døgnet?
    Det har ingen af mine haft som hvalp ihvertfald..
    Jeg ville prøve et mærke som Orijen Puppy, det har også nogle mindre bider end WolfsBlut + Det er specialt til hvalpe - Det er WolfsBlut ikke (det er "all ages" foder).
    http://www.foderxpressen.dk/shop/orijen-puppy-2-501p.html


  • #8   17. jul 2011 Altså da mine piger var helt små, havde de jo mad tilgængeligt 24/7 så de havde nok afføring omkring 4-5 gange hver. men det var jo små lorte fordi de havde mad hele tiden. men det gjorde også at det har taget meget længere tid at gøre dem renlige.

  • #9   17. jul 2011 Ann-Sophie:

    WolfsBlut foder er jo et all stage of life foder og udviklet til hunde i alle aldre så der er ikke behov for et hvalpefoder som orijen hvilket du foreslår!


  • #10   17. jul 2011 okay - men hvis pillerne er ret store ved Wolfsblut så tror jeg ikke han kan tygge dem, han har en meget lille mund. hihi. så måske det der orijen indtil han har skiftet tænder, også over på wolfsblut bagefter?

  • #11   17. jul 2011 Chihuahua hvalpe foder er MEGET småt, og det samme er RC hvalpe foder. jeg købte nemlig det, fordi kaya ikke kunne spise almindeligt hvalpefoder, det var alt for stort til hendes lille miúnd. det skulle knækkes i mindre stykker før hun kunne tykke det.

  • #12   17. jul 2011 Jeg ville vægle et produkt specielt til hvalpe - Ihvertfald de første måneder.
    Derfor jeg synes mit forslag er ganske godt, Reiki :o)

    Jeg har selv brugt WolfsBlut til mine voksne hundeog det er et super foder - Men en lille detalje er også, at fordepillerne altså er ret store til en lille pomeranian hvalp.


  • #13   17. jul 2011 Et all stage of life foder er jo specielt til: Hvalpe, den voksne hund & senior hunden kan ikke forstå dit modargument Ann-Sophie?

    Plus hvalpen er 14 uger dvs den har fået Sciene Plan siden den var 8 uger altser i 6 uger hvilket svare til ca 1½ mdr. så de kan da sagtens skifte til WolfsBlut nu ; )


  • #14   17. jul 2011 Reiki - Tjaa, måske - Hvis den kunne tygge pillerne?
    Min chiuaua på 1,2 kg havde problemer med at spise WolfsBlut, fordi foderpillerne var for store (derfor vi skiftede foder).
    Så det var ikke noget jeg ville give til en lille hvalp som en pomeranian. Så skal hvalpen bruge alt for lang tid på, at spise den mængde foder den har brug for.
    Så jeg ville vente nogle måneder endnu.
    Og derfor anbefaler jeg Orijen eller Fish4Dogs, da de begge har små foderpiller. Fish4Dogs er nemlig også lækkert - Evt kombineret med Orijen (sådan har jeg gjort med min griffon hvalp). :o)


  • #15   17. jul 2011 Anne R, din pomeranian kan sagtens tygge sin mad! Mine æder wolfblut uanset varianten og størrelsen af foderpillen, det er hunde med munden fuld af tænder, der simpelthen skal bruges.
    Mine pomeranianhvalpe på under 400 gr. har fra de var 5 uger kunnet tygge det.
    Det er en udbredt misforståelse at små hunde ikke må tygge maden og det resulterer i tandsten og paradentose fordi de ikke får lejlighed til det.
    Evnen til at tygge maden er ikke et spørgsmål om størrelsen af munden, men om de får mulighed for at opbygge en passende muskulatur.


  • #16   17. jul 2011
    Hvis det er mad startpakke du fik da du købt hunden du bruger så skift det. Jeg har gjort det samme.
    Min poms var også tit ud og skide og så fik jeg RC til hvalpe. Det gik bedre smiley

    Nu får hun BARF og hun skal lave "stort" en gang om dagen. Hun er 4 mdr og få rå kør, knogler og store ben at tygge i. Og det kan de altså godt selv om de har en lille mund smiley


  • #17   17. jul 2011 tak for jeres svar! smiley det er super dejligt og hjælper mig meget!

    jeg tror jeg finder en forhandler her i århus området som har wolfsblut og snakker med dem der smiley

    emma R. hvad står RC for? er lige lidt i tvivl.


  • #18   17. jul 2011 Royal Canin smiley det kan du får hos næsten alle dyrehandler og mange dyrlæger har det også. De har specielt foder til hvalpe smiley

  • doris r
    doris r Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #19   17. jul 2011 Jeg har jo læst meget med her inde, og må jo erkende at mange med små hunde, ikke er så glade for store foder piller.

    Jeg har nu fodret min dsg med wulfsblutt i 10 mdr, og hans pels og tænder er så fine. Og jeg bruger 5 forskellige smagsvarianter. de mindste piller er wild plain ( hesten og søde kartofler )

    Hvis hunden får tandsten, anbefaler min og nok andre dyrlæger. hills et el andet jeg ik kan huske ) men foderpillerne er større end en femkrone

    men i min verden, har hunden ingen skade af at kæmpe lidt for maden,



  • #20   17. jul 2011 Doris

    Er enig. Det vil de også gøre i naturen og det er så godt for deres tænder og kæbe musklerne smiley


  • #21   18. jul 2011
    Anne den eneste forhandler i Århus området der forhandler Wolfsblut ligger i Skødstrup, og de har som regel kun en variant hjemme. Da jeg skulle starte med Wolfsblut måtte jeg køre til Hundmedglæde-forhandleren, som ligger i Over Fussing udenfor Randers. Helene deroppe ved rigtig meget om ernæring til hunde, og hun har alle varianterne i butikken.

    Jeg bruger Wolfsblut til min voksne gravhund, og han trives fint på det.

    Til min greyhound hvalp på 4 mdr. bruger jeg Orijen Puppy, og det er et rigtig godt hvalpefoder. Den eneste i Århus (så vidt jeg ved) der forhandler det er Lystrup Dyrecenter.


  • #22   18. jul 2011 Den i Skødstrup hedder naturligthundefoder.dk

    Jeg har lige tjekket deres side, og de har fået flere varianter, hvertfald i netbutikken, men vidst kun 15 kg. poser, og jeg kunne forestille mig at du kun skal bruge 2 kg poser til din lille hund.

    Men prøv at ring til dem og hør, ellers send dem en mail, de plejer at svare meget hurtigt.


  • doris r
    doris r Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #23   19. jul 2011 Anne r Jeg køber mit hos www.healthfood24.com/
    de har 2 kg poser i alle varianter. den længste tid jeg har måtte vente på foder, var 6 dage.
    Du kan også se størrrelsen på foderkuglerne på deres hjemmeside


Kommentér på:
WolfsBlut vs SciencePlan til Pomeranian??

Annonce