{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.366 visninger | Oprettet:

Kastration vs. sterilisation {{forumTopicSubject}}

Vi har 2 tæver og en han hund, den ældste tæve er allerede steriliseret, spørgsmålet er så nu om det bedste er at kasterere hanen eller få fikset tæven?

De har begge et fantistisk sind, og vi ønsker ikke at det skal ændre sig selvfølgelig..
- Har hørt meget om at hannerne kan blive lidt underdanige efter en kastration, kan man undgå det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration vs. sterilisation
  • #1   16. jul 2011 altså du undgår jo løbetid hvis du steriliserer din tæven, og også risiko for livmoder betændelse, så det kunne måske være en ide....

• #2   16. jul 2011 Jeg ville også sterilisere tæven. Men jeg er også så glad for at mine er steriliseret, så jeg er nok lidt "farvet" af det:-)

• #3   16. jul 2011 Jeg ville sterilliesere tæven.

• #4   16. jul 2011 Jeg ville også tage tæven. smiley

• #5   16. jul 2011 Sterilisere tæven og kastrere hanhunden. Men jeg er så af den mening, at hvis der ikke skal avles, kan man lige så godt neutralisere..

Hvis kun en af hundene, så tæven

• #6   16. jul 2011 hvis en af dem skal neutraliseres så vil jeg vælge tæven. en kastreret han kan stadig finde på at parre en løbsk tæve hvorimod en steriliseret tæve ikke bliver løbsk.
    Hvis du kastrere din hundedreng vil du stadig skulle passe på alle de andre hanhunde i området og din hundepige vil lugte godt når I går tur.

en steriliseret tæve vil ligne sig selv ret hurtigt.. du vil evt. kunne mærke et ar, hvorimod en kastreret hanhund altid vil mangle noget når man ser på ham.

jeg har en enkelt gang mødt en hanhund som "havde taget skade"..... han var for vild en hanhvalp og derfor blev han kastreret og som unghund / voksen var han noget af det mest krybende og usikre jeg har set.
    Jeg kender ikke statistikken men selvfølgelig er det kun en lille procentdel hvor resultatet bliver så negativt.

Jeg kender flere tæver der er steriliseret og dem har jeg aldrig set negative bivirkning på..... flere er blomstret op fordi de er blevet steriliseret pga. løbetidsproblemer , underlivsbetændelse ol.

• #7   16. jul 2011 Jeg ville få ordnet begge 2 8-)

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
    #8   16. jul 2011 Jeg vil til hver en tid kastrere hanhunden. Synes ikke det har været nogen succes at få min tæve steriliseret. Det har det derimod med min hanhund smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#9   16. jul 2011 Nej, hendes sind er blevet værre efter - det samme er hendes sygdom i maven. Det har slet ikke samme positive effekt som kastrationen af Silas har haft.

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

#10   16. jul 2011 Det tror jeg ikke. Sindet har hun altid haft, bare i en mildere form - problemerne i maven siden hun var 3 år.
    Det hele blev bare forværret efter operationen.

Før var hun ikke nød til at være på speciel kost og skulle kun behandles med antibiotika ca en gang om året. Nu kan hun ikke engang gå en dag uden specialkosten før hun tisser blod.

Og hendes måde at være over for fremmede hunde på bliver kun værre og værre for hver dag der går. Hun er virkelig strid.
    Det er 2 år siden hun fik fjernet livmoderen - og self er det positivt at hun ikke danner knuder i brystet mere og at hun ikke risikere livmoderbetændelse. Men jeg jubler ikke over indgrebet - som jeg gør over Silas' kastration. Den har jeg intet negativt at sige om.

• #11   19. jul 2011 Tusind tak for alle jeres svar smiley

Tænker lige lidt over det, men super skønt med lidt kvalificeret hjælp..

Vh Michelle

Kommentér på:
Kastration vs. sterilisation

Annonce