{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Chihuahua på 6 uger, cherry eye! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Alle.
Jeg har lige fået min lille Angel, meeen, opdrætteren opdagede at hun havde Cherryeye. Hun har snakket med hendes dyrlæge, som IKKE vil operere lille Angel smiley Fordi hun kun vejer 800 gram. De skal minium veje 1,5 kg. Derudover koster det 3500kr, for operationen - hos hendes dyrlæge i hvertfald. Jeg kan ikke få fat på min egen dyrlæge omkring pris osv, og hvad man gør når hun er så lille smiley Kan der ikke komme komplikationer ved at hun ikke bliver behandlet med det samme? smiley Håber nogle af jer evt. har svar....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua på 6 uger, cherry eye!
  • #1   9. jul 2011 Jeg ville finde en anden hvalp..
    Er det en fejl du skriver du har fået en hvalp på 6 uger ? Eller har du bare ikke fået den hjem endnu ?

• #2   9. jul 2011 Har du fået hende fysisk hjem, eller har du bare reseveret hende - Tænker mere af hensyn til henes alder på 6 uger?

Men, på nogle går det væk med tiden mens andre skal opereres.
    Kan da ikke forstå, hvorfor dyrlægen ikke vil operere hende pga. hendes vægt. Det er da en almindelig vægt for en chihuahua hvalp? Hmm..
    Hvem skal desuden betale operationen, gør opdrætter ikke dét?
    Cherry Eye, er det ikke arveligt? For så kan hun jo heller ikke bruges i avlen (hvis dét var påtænkt?).

• #3   9. jul 2011 Der står nu godt nok at hun er 8 uger smiley For det er hun.. Hun bor lige nu hos opdrætteren igen, fordi jeg lige ville overveje situationen en gang til. Og evt. høre andres mening og eventuelle erfaringer..
    Jamen det er noget med at de først lægger de små i narkose når de er 1,5 kg... synes også selv det er underligt, men det er i hvertfald hvad en dyrlæge på sjælland siger. jeg kan først ringe til min egen ovre i jylland på mandag...
    Jamen jeg får prisen for operationen i afslag i prisen, selvfølgelig.. Så det er opdrætteren der betaler det, så at sige.
    Hun er ikke tiltænkt til avl smiley

• #4   9. jul 2011 hov .. kunne lige se i overskriften at der står 6 uger - sorry .. der skulle stå 8 smiley min fejl!

• #5   9. jul 2011 Min kolde og kyniske mening.....

Der findes i massevis af chihuahua hvalpe... Hvorfor i alverden købe en der fejler noget.. Og som måske ikke overlever en tur i narkose.
    Ja det er øv når man har valgt sig en hvalp, men det er endnu mere øv når det bliver dyrt både økonomisk og følelsesmæssigt, fordi hvalpen fejler noget.

Jeg tænker årsagen til at de ikke vil operere før den vejer 1,5 kg er risikoen for at den simpelthen skal dø under operationen...
    men nu er jeg jo ikke dyrlæge, så jeg gætter bare

• #6   9. jul 2011 Ja, find du dig en sund og rask hvalp smiley
    Det ville ikke være fair at du skal betale store summer til dyrlægen resten af hundens liv..

• #7   9. jul 2011 Jeg ville også finde en anden hvalp selv om det er surt. Og så kan jeg også kun anbefale at finde en hvalpe med DKK-tavle.

• #8   9. jul 2011 køb en anden hvalp. dårlig ide at købe hund der allerede har billet til dyrlægen.

• #9   9. jul 2011 Jeg ville også finde en anden hvalp - der er ingen grund til at købe en hund der allerede fejler noget.

Men ang Cherry Eye, så er det ikke slemt. Det ligger til racer med store og hængende øjne og flade snuder.
    Lilly fik det i en alder af 16 uger - hun blev opereret med det samme. Siden har der ikke været noget smiley

• #10   9. jul 2011 Sigurt er også opereret for cherryeye og selv om operatioene gik fint, så har hans tårekanal taget skade. Hvilket betyder at han skal have dryppet øjne ofte resten af hans liv. Og det med tårekanalen er ikke unormalt.

• #12   9. jul 2011 Selvom det er hårdt, når man først har forelsket sig i hvalpen - Ville jeg også vælge en anden hvalp..

• #13   9. jul 2011 Tak for svar allesammen.. Det er bare så svært når man har forelsket sig smiley

• #15   9. jul 2011 Det er jo derfor det er så vigtig at købe hvalpe med hovdet og ikke hjertet.

• #17   9. jul 2011 Uanset hvor man kigger hen er der Chihuahua hvalpe til salg.

Mon ikke du kan finde en dejlig lille sund hvalp som du kan blive vildt glad for smiley
    Tænk hvis din hvalp kommer under narkose og ikke klare sig. Det vil jo være så hårdt for dig.

Prøv at kigge lidt rund og se andre hvalpe inden du beslutter dig for en syg hvalp.
    Måske bliver du overrasket over hvor hurtigt man bliver forelsker i hver eneste lille hvalp smiley

Kommentér på:
Chihuahua på 6 uger, cherry eye!

Annonce