1.083 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvilken race?? Hvilken race??

Jeg leder efter den perfekte hunderace til min mor! en frisk dame på 68 der elsker at gå lange ture. racen skal være nem at træne, være lydig og ikke voldsomt dominerende, skal ikke være en kæmpe hund der trækker af med hende. den må sikkert godt evt. kræve lidt pelspleje, så hun kan hygge lidt om den på den måde smiley
hvad vil jeres bud være?
vi har tidligere haft en collie.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race??
  • #1   6. jul 2011 altså cavalier er jo en fantastisk hund:) som opfylder de behov du skriver:)

• #2   6. jul 2011 Cavalier King Charles Spaniel er den perfekte hund for de fleste. Nem at træne, tilpasser sig sin familie og har kun forholdsvis lidt pelspleje af en langhåret hund.

• #3   6. jul 2011 Det lyder som en cavalier ville passe hende godt.

• #4   6. jul 2011 Ha ha hvor er vi enige

• #5   6. jul 2011 Enig med de andre smiley

• #6   6. jul 2011 Bare for at være på tværs, så vil jeg foreslå mellempuddel (selvom cavalier også er et helt fantastisk godt bud *S*)

• #7   6. jul 2011 jaaamen dog smiley det er ogå en suuuper sød hund!! men hvordan er de med helbredet? da jeg selv undersøgt racen, fordi jeg erne selv ville have en, synes jeg der kunne være mange ting, og man skulle være obs på opdrætteren osv...

• #8   6. jul 2011 du skal også være obs på hvor du køber. køb aldrig efter forældre der ikke som minimun og hjertescannet og PL testet.

jeg har 3 af dem, en uden tavle, fra en skod opdrætter, han er ikke den heldigste med helbred, men fejler ikke noget livfarligt.
    og så har jeg to tæver med tavle, som intet fejler.

så det er med at gøre sit forarbejde godt.
    hvis du ønsker kan jeg give dig steder hvor du i hvertfald IKKE skal købe en cavalier.

• #10   6. jul 2011 Hvis hun vælger med DKK bog så er forældrene hjertescannet igennem generationer. Hjertet er deres største problem men det ser lysere og lysere ud smiley

• #11   6. jul 2011 Ellers kan du prøve at se på en Japansk Spids.
    Bliv ikke skræmt af det er en spidshund for det er en selskabshund.
    Utrolig lærenem og lærevillig men stadig sin egen.
    Den tilpasser sig meget til hjemmet.
    Vi har ikke nogle racespicifike sygdomme, men vil råde til at købe med DKK tavle da vi har/har haft nogle hvalpe fabrikker, som har fået lavet en del syge hunde.

• #12   6. jul 2011 vil lige sige at nogen DRU cavalier også er scannet i flere generationer:)

• #13   6. jul 2011 Jeg anbefaler også Cavalieren. smiley

• #14   6. jul 2011 Michelle: Det er ikke et krav, derfor stoler jeg mere på DKK smiley

• #15   6. jul 2011 nej det er rigtig.:) men ved f.eks at mine er scannet langt tilbage.:)

• #16   6. jul 2011 hvad med en pomeranian? det er også en dejlig hund som passer til hendes krav smiley

• #17   6. jul 2011 jeg ved ikke hvor meget træning hun er interesseret i, sikkert kun det basale, hun har ikke rigtig trænet en hund før...

• #18   6. jul 2011 Jeg kan se der nævnes collie og jeg kan kun sige, at det er en skøn hund der er let trænbar, meget nem at gå tur med i snor, den er fører fikseret og tilpasser sig nemt.
    Men jeg kan også se, at din mor ikek er helt ung, så hun skal være indstillet på at collien er en brugshund, der kræver motion og meget gerne træning f.eks i en klub.
    det er ikek en race der kræver meget, meget motion som andre brugshunde racer, den kan godt nøjes med mindre, men ud og løbe skal den og den skal også have udfordringer mentalt.
    Er din mor indstillet på det, jamen så er collien en skøn race og pelsplejen, hvis hun køber en klassisk model er overkommelig.

• #20   6. jul 2011 Jeg ville ikke vælge pomeranian, hvis man ikke har virkelig lyst til pelspleje, og de har sgu lidt et særligt sind, som gør, at de ikke falder i den lette ende af træningsspektrat. Og lydig... ja det kommer an på, hvad man lægger i det ord. Hvis man gerne vil have en hund, som gør noget fordi du gerne vil det- ja så er det ikke pomeranian, som man skal have fat i

• #21   6. jul 2011 Hvad med welch corgi eller en puddel. begge dejlige lærenemme hunde som også tilpasser sig.

• #24   6. jul 2011 En løwchen

• #25   6. jul 2011 Jeg vil så sige en Norwich Terrier................og så tænker folk Terrier - ikke på vilkår :o) men er der nogle af Jer, der kender Norwichen ? lad nu være med at skære alle Terrier over en kam :o) der er forskel.

Det er godt nok en trimmerace ( skal trimmes 3 til 4 gange om året ) men racen er så nem ( problemet bliver så at finde en, der bliver kun født mellem 15 og 30 hvalpe pr år )

• #26   6. jul 2011 jeg har nu hørt en masse dårlige ting omkring cavalier king charles spaniel, synes nok ikke at kun deres hjerte er et sor problem ved den race, hvad med Arnold Chiari Malformation??? så jeg ville nok aldrig købe en cavalier king charles spaniel, men det er kun min mening...jeg synes at en chihuahua også ville passe til de krav

• #27   21. jul 2011 så er jeg tilbage i tråden igen smiley min mors umiddelbare reaktion var at en "cavalier er da en lille hund? jeg skal have en stor hund der kan passe på mig" men hun synes dog at den var rigtig sød, dog desværre nok i den for dyre ende af skalaen :S da vi købte collien da jeg var barn kostede den kun 1800 smiley

• #28   21. jul 2011 En collie koster nu om dage omkring 8000-10000 kr med tavle, dem uden koster næsten det samme., men de er jo så til gengæld ikek testet for noget som helst.

Hvilken race vil hun så kigge på nu hvor cavalieen ikke er stor nok?

• #30   24. jul 2011 jamen det er sådan set mig der skal finde en race til hende, hun skal bare "godkende" den, da hun ikke har forstand på de forskellige racer, vi har bare altid haft hunde i collie/labrador str. så det er hun nok bare van til, desværre bliver købsprisen også afgørende, dyelægebesøg skal hun nok kunne klare, meeen 8000 for en hund, ved jeg hun ikke vil, ved også hun ikke bare lige kan, ville jeg heller ikke selv give for en hund.
    det må skam også gerne være en blandingshund, de er lige meget for hende, jeg skal bare vide hvilke racer jeg skal lede efter...

• #31   24. jul 2011 Ud over race skal du nok også lige være opmærksom på sundheden, og sørge for at forældrene til hunden er tjekket for arvelige sygdomme.
    Er hunden billig kan det jo skyldes at ingen af forældredyrene er tjekket som de bør.

Men god jagt på den perfkete hund.

• #32   24. jul 2011 Janni - måske du skulle snakke lidt mere med din mor om hvad det egentlig er hun har brug for og hvad hun kan håndtere. Det er ikke for at være pessimistisk, men jeg har oplevet en del venlige ældre damer med meget store hund, som de slet ikke kunne håndtere, netop fordi de gerne ville have at den skulle kunne passe på.
    Hvis huntilmed ikke har trænet hund før ville jeg også være betænkelig ved en stor hund eller en hund der kræver mere aktivering.

Har I overvejet at få en hund der er voksen? Måske I kan være heldige at finde en passende hund der søger nyt hjem.
    (link fjernet)
    Det kan måske være en fordel at din mor ikke skal håndtere en lille hvalp og hvis man antager at en hund af den type kan blive 12-14 år gammel skal det også tages med i betragtningen at hun skal kunne passe hunden så længe.

Jeg håber I sammen finder en rigtig god hund til din mor smiley

Kommentér på:
Hvilken race??

Annonce