{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.732 visninger | Oprettet:

Fjernelse af lårbenshovedet {{forumTopicSubject}}

Kære HG
Nu er det mig der har brug for råd og hjælp
Min jack russell terrier har HD og meget løse hofteled, og er i behandling med binyrebarkhormon, da han har mange smerter. Det hjælper ok, men han går jævnligt til kiropraktor, da han belaster sine ben forkert. Han er også opereret for alt for små/ingen tårekanaler.
Nu har mine dyrlæger foreslået, at fjerne begge hans lårbenshoveder for at gøre ham smerte og medicinfri. han skal selvfølgelig behandles for smerter ved en evt. operation.
Men i min lille verden, synes jeg det lyder meget vorldsomt at fjerne disse knogler, så nu kommer det jeg vil have hjælp til
Er der nogen af jer der har fået foretaget sådan en stor operation på jeres hund?
Og hvis i har, kom hunden godt over det? Hvor lang genoptræning og hvordan?
Der kommer sikkert flere spørgsmål, men lige nu er jeg lidt chokeret over denne udmelding fra dyrlægerne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af lårbenshovedet
  • #1   30. jun 2011 Puuh Maj-Britt, det lyder godt nok drastisk. Kunne dyrlægen garantere, at det ville gøre ham smerte- og medicinfri? Lægger de et implantat ind i stedet så?
    Ville jo ønske for jer, at han blev frisk igen, og blev klar til at lege vildt og voldsomt!

• #2   30. jun 2011 Personligt kender jeg ikke til denne operation, og kommer vist heller ikke til det... Med det mener jeg, at jeg ikke ville byde min hund det. Med det antal hunde vi har herhjemme, ville vi ikke kunne tilbyde et optimalt genoptræningsforløb pga. mangel på ro...

Men når man læser dette link, lyder det da meget lovende....

(link fjernet)

• #3   30. jun 2011 De sige han vil blive smertefri wfter genoptræning. Der bliver ikke lagt implantat ind, det er hans muskler der skal lave et falsk led. Jeg har kunne læse mig til, at benene bliver lidt kortere(han kan jo altid få en rulleskøjte at køre på) og hans bevægelighed i benene vil være formindsket. Jeg har helt ondt i maven over, at tænke på det. For jeg vil det bedste for min hund, men mener ikke denne operation er godt for ham

• #4   30. jun 2011 wfter = efter

• #5   30. jun 2011 Maj-Britt, ved ikke hvem der er dine dyrlæger, men har du haft Claus Sloth indeover ?

Hvis ikke kunne det måske være godt at høre hans vurdering

• #6   30. jun 2011 Hvis din mavefornemmelse siger, at det ikke vil være det bedste, er det så ikke bedst at lade være?

Føler rigtig meget med dig... Mistede selv min hund for et halvt år siden pga. HD og nedbrydning af lårbenet... :0(

• #7   30. jun 2011 Pyha, det må bare være så grimt :o((
    Jeg kender ikke operationen, men ved at hvis mine hunde ville have nogle fysiske men efterfølgende havde jeg ikke gjort det. Men jeg er også af den holdning at hunde ikke skal have hjælpemidler for at bevæge sig. Mine hunde skal kunne bevæge sig frit uden udstyr.
    Håber at du finder en løsning der føles rigtig for dig :o((

• #8   30. jun 2011 Jeg synes jo de her sætninger virkelig giver håb om en god fremtid:
    "Denne procedure lyder meget dramatisk, men faktum er, at hunden bliver smertefri og muskulatur og sener holder benet på plads.

Hvad er fremtiden for din hund, hvis den har Calve-Legg Perthes?
    Er din hund opereret for Calve-Legg Perthes, vil den med en god genoptræning atter få et godt liv og kunne bevæge sig uden smerter"

• #10   30. jun 2011 Min egen fornemmelse siger nej, han er så kortbenet i forvejen. Og jeg har også godt læst de sætninger, men når jeg søger på google, så kommer det også frem, at hunden ikke vil bevæge sig helt så godt. Han har det jo fint på binyrebark, men der er jo også bivirkninger på den medicin.
    Rene
    jeg vil da prøve at kontakte den dyrlæge og høre hvad han siger

• #11   30. jun 2011 Du finder ham her http://skovshoved-dyreklinik.dk/

Han er en ad landet´s dygtigste når det gælder knogler og led

• #12   30. jun 2011 Jeg kender en hund som har fået opereret lårbenshovedet væk efter en ulykke. Den lever i bedste velgående uden smerter, og har et godt hundeliv.

Det kan lade sig gøre.....

• #13   30. jun 2011 Min border collie fik opereret sit ene ben p.g.a. svær HD. Han havde et fint liv bagefter. jeg trænede med ham til kort før han døde som 11 årig. Han blev opereret da han var ca. 6 år. Det eneste han ikke kunne klare var springbrættet. De første uger efter operationen ville han ikke støtte på det, men da han først kom i gang kunne han løbe lige så stærtk som mange andre. Han levede uden smertestillende.

• #14   30. jun 2011 Det lyder jo lovende med jer der har prøvet det. Men så kommer næste spørgsmål, hvad koster det? jeg blev lidt rystet over, at dyrlægen foreslog det, at jeg glemte at spørge på prisen

• #15   30. jun 2011 Ikke mere ?

Det lyder ikke af meget for så stort et indgreb, jeg gave lige knap 12.000 for Fie´s albue, men det var så med forundersøgelse, røngent osv.

Så jeg havde nok gættet på 15.000-20.000

• #16   30. jun 2011 Er det pr ben? og så kommer der genoptræning oven i

• #17   30. jun 2011 Jeg har et stort problem, jeg har ingen bil. Så ingen operation til Eskild

• #18   30. jun 2011 Københanvs dyrehospital har waterwalker til genoptræning, men det er ski... dyrt

• #19   30. jun 2011 Jeg har heller ingen have, jeg bor på anden sal . Og ja, waterwalking er dyrt, det gik han til i vinters. Han må leve så længe han kan på sin medicin,jeg har gansk enkelt ikke råd til det. Jeg kan ikke skaffe så mange penge, hvor gerne jeg end ville. Og sygeforsikringen dækker ikke noget af det, da det er medfødt arvelige sygdomme

• #20   30. jun 2011 Jeg har ikke spurgt, da jeg ikke kan betale dem tilbage

• #21   30. jun 2011 Maj- Britt- Gør mig ondt at din situation er sådan, men kan sagtens følge dig.. Når det så er " sagt" kender jeg en newf som fik fjernet knoglen som ung hvalp, da den kom ud for en skade.. Mener der gik 1- 1½ år før hun var fit for fight igen, men i dag lever hun i bedste velgående... Har stor respekt for dit valg... Mange tanker ..

• #22   30. jun 2011 Skaffe mig en rask jack russell terrier, men det er desværre umuligt i DK. Hørte om en jack igår der har fået konstateret dårlige hofter. Dennehund er en svensk import

• #23   30. jun 2011 Ja det er trist, men endnu mere, at opdrætterne af racen ikke vil undersøge hundene inden avl. De påstår hårdnakket, at der ingen sygdomme er på raccen. Jeg har ellers hørt om mange der har dårlige hofter/knæ

• #24   30. jun 2011 Det er da trist, at ingen vil høre efter. Det går jo ud over racerne, når de til sidst ikke kan hverken gå eller stå

• #25   30. jun 2011 Ja og ingen vil høre på os. Jeg har jo forsøgt både hos DKK og DTK. Men nej det er opdrætterne der skal komme med kravet om sundhedstjek.
    Men jeg bliver stædig ved, sidst på Bakkeskuet. Jeg fik sagt det på det helt rigtige sted, nemlig hvor der stod to af de største opdrætter af racen. Og et trist syn jeg så, der var 7 JRT, og de 6 af dem faldt over til den ene side, når de sad ned. Og det er et dårligt tegn, siger dyrlægen

Kommentér på:
Fjernelse af lårbenshovedet

Annonce