{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

sambringelse af hunde og killing {{forumTopicSubject}}

ja. hvordan ville i gøre det? vi har besluttet os for at hente en lille killing og har idag været ude og købe en masse ting til den, men nu bliver jeg i tvivl om hvordan jeg skal introducere dem for hinanden.

jeg havde selv tænkt at: vi henter den i en helt ny transport kasse og når vi så kommer hjem så ville vi sætte kassen på gulvet i stuen og lade den stå der med killingen i til hundene er faldet til ro/lagt sig for derefter at åbne lågen så den selv kan bestemme hvor hurtigt det skal gå.

hvordan lyder det?

hvordan ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sambringelse af hunde og killing
  • #1   26. jun 2011 Mine startede med at få eget værelse til de var trykke ved os og huset. Så blev der lukket op så de kunne gå ind til os hvis de ville men hundene kunne ikke komme til dem. Havde sat en plade op.
    I stuen stod der et stort kradsetræ hvor de kunne komme op og være sammen med hundene men stadig være i fred.
    Det virkede rigtig godt og i dag sover de gerne sammen =)
    Pas på med ikke at gå for hurtig frem. Det er meget forskelligt hvor langtid katten tager om at venne sig til hundene

• #2   26. jun 2011 Jeg gjorde ca. som du har tænkt dig, dog ville jeg have holdt hunden hvis ikke hun stort set med det samme selv havde lagt sig. Jeg ville ikke lade killingen sidde spærret inde i tasken med hunden farende omkring.

Efter lidt tid, hvor katten selv var gået ud og var noget skeptisk overfor Disen, der ellers lå og ventede pænt, gik min ex. en lang tur med hende, så katten kunne se sig omkring i fred og ro, finde sin bakke, vand osv.

Her kan du se lidt fotos fra de første to dage, hvis du har lyst
    http://hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=43896

Det skal måske siges, at Disen, siden vi flyttede nogle måneder forinden, havde været vant til, at naboens katte kiggede ind, så det var ikke hendes første møde med en kat.

På trods af, det gik så fint, gik der nogle uger før vi lod dem være alene sammen og katten havde altid mulighed for at komme op og væk

• #3   26. jun 2011 ok tusinde tak for jeres svar ;o)

• #4   26. jun 2011 Marianne K :
    Nu kan jeg jo se at din hund ikke er så stor og har også selv en lille hund.. og kunne nemlig også godt tænke mig en kat før eller siden.
    Hvad har i gjort angående kattebakke?

for jeg havde tænkte sårn helt naturlig at den skulle står på badeværelse med en krog på døren så den kunne gå frem og tilbage som den skulle, men Kia (min hund) er jo selv så lille at hun også vil kunne gå igennem og nu ved jeg, at hun 1 gang har spist af katte bakken hos min søster, og synes ikke det er noget der skal forgå herhjemme til dagligt smiley hehe..

• #5   26. jun 2011 Kate
    Jeg har sat bakken på trappen ned til kælderen, hvor hundene som regel ikke kommer. Disen kan dog godt finde på at gå derned og jeg har også hørt hende skrabe i bakken. Heldigvis bruger katten den sjældent, da han normalt besørger ude.

Jeg har på et tidspunkt udtænkt en plan med, at jeg simpelthen ville stille bakken op på et eller andet (et lille bord el.lign.) for jeg er også ret sikker på, at Disen ville gå på rov i den hvis hun kunne og den blev brugt dagligt.

• #6   26. jun 2011 Ja okay, har ikke lige en trappe ned til en kældre, bor hun i et 1 etagers smiley overvejet nemlig også med de kattebakker hvor der er overdække på altså hvor de skal igennem sådan en låge.. Men tror også bare Kia hurtig finder ud af fidusen smiley

• #7   26. jun 2011 Det var også min første tanke, for Disen er ikke typen, der render ind i kasser og den slags, men jeg tror med tiden, hun ville stikke hovedet derind alligevel.

Hvis man har plads kan man jo også spærre et hjørne af med en plade/et gitter, hvor katten kan hoppe over men ikke hunden og hvor man selv nemt kan komme til at ordne bakken

• #8   26. jun 2011 ja måske.. det er vist nemmer når vi får vores eget hus... Vil bare ikke lære den at være ude før jeg er 100% sikker på at den kan være ude kat resten af sit liv :')

• #9   26. jun 2011 Nej det ville også være synd hvis den først var vænnet til det og så skulle til at være inde

• #10   26. jun 2011 det er det smiley

Kommentér på:
sambringelse af hunde og killing

Annonce