Cavalier King Charles {{forumTopicSubject}}
Ja, vi skal indenfor nær fremtid have en lille cavalier hvalp, og uh hvor jeg glæder mig! Jeg googler rundt og læser alt hvad jeg kan finde om denne race.
Men personlige erfaringer er nu også godt, så jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med jeres cavalier?
Hvordan er de af sind? Vil de gerne hygge på sofaen? Er de lydige? Hvor meget tid bruger i på motion/gåture? Går i til hundetræning? Hvor meget tid bruger i på pelspleje? Og er de nemme nok at holde i pelsen hvis man sørger for at børste tit? Og hvad med at være alene hjemme, mens i er på job? Hvor længe og er de gode til det eller splitter de det hele ad ?
Ja, ALT hvad i har lyst til at dele om jeres smukke cavalier
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
Cavalieren er i det hele taget en skøn hund! Den SNORKER utrolig meget, den giver MASSER af møzzer og vil gerne være med i ALT, hvad man foretager sig. Det er en god begynder hund eller hund til børnefamilien, da den er utrolig samarbejdsvillig og ikke-aggressiv.
Til gengæld er det meget vigtigt, at du køber den fra en erfaren opdrætter og med tavle, da der desværre er en del arvelige helbredsproblemer.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 138
Og tusind tak for svar! Dt lyder jo lige som en hund for os
Lige et spørgsmål mere: jeg kan se i har kat. Det har vi også Går det fint med dem sammen? Fik i hund eller kat først?
Vores vil skulle være alene hjemme i 7-8 timer 3-4 dage om ugen pga job. Tror du det ville kunne gå? Har faktisk allerede fundet en god opdrætter tror jeg.
Sarah: Tak for linket. Hvor er i de søde!
Men det bliver nok ikke derfra vi skal have den. Der er simpelthen for langt for os. Vil hellere købe fra en god opdrætter tættere på hvor vi bor
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
Hvilken opdrætter har du fundet?
sep 2010
jun 2010
Vi havde kattene først. Det er gået rigtig fint med at bringe dem sammen. Mille og vores hankat, Scapey er totalt partners in crime, og tager gerne en rask tur rundt i huset ind imellem Jeg tror sagtens I kan vænne hunden til at være alene hjemme i den tid. Det er bare vigtigt, at I i begyndelsen finder en brugt kravlegård eller lignende med hendes kurv, vand, legetøj og hvad I ellers synes, således at I undgår kedelige overraskelser, når I kommer hjem fra arbejde. Ihvertfald mens hun er hvalp. Mille er ikke længere i kravlegården, men I køkkenet, gang og toilet mens vi er afsted, og det fungere rigtig fint
mar 2009
Følger: 47 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 84 Svar: 1.001
sep 2010
*Cavalier tossen - DKK *
Ja det synes jeg også det ser ud til Men godt at få det bekræftet
jun 2010
sep 2010
sep 2010
sep 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 130
Grethe er også herinde i HG, med hendes hunde
jun 2010
Det er så skønt, at få en hund ind i familien, og jeg er sikker på, at I får masser af glæde af hende/ham Skriv endelig, hvis der er mere du vil vide
sep 2010
Jannie: Tusind tak! Det bliver nok første til foråret vi skal have en... Øv der er længe til... Måske kan jeg overtale kæresten til efteråret i stedet, nu må vi se Men jeg sender dig lige en venneanmodning som jeg håber du vil acceptere, og så hænger jeg dig nok op på en masse flere spørgsmål når tiden bliver
Cavalier King Charles