{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.591 visninger | Oprettet:

coat king/furminator {{forumTopicSubject}}

Har fået en skotsk terrier tæve som voksen, hun er nu 20 måneder, da vi fik hende havde hun lige haft hvalpe og havde en virkelig tynd slidt pels, faktisk kun yderpelsen, når man løftede den kunne man se hendes hud... Men ret hurtigt efter et par uger hos os fik hun fin underuld, nu er det bare blevet til MEGET og TÆT underuld, har trimmet hendes lange yder pels, og det er meningen jeg skal på decideret trimmekursus, men det har jeg ikke været endnu, og vil gerne tynde ud i den underuld inden hun skal med til sydfrankrigs varme i juli, men synes ikke jeg kan finde ud af det...
Skal man løfte i det yderste lag pels og have fat nede i det underste eller hvad, for det synes jeg er meget svært, vil gerne behandle hendes pels rigtig da hun er en meget pæn hund og jeg måske vil udstille med hende engang... Tænkte derfor kan man bruge en af det "ting" der skulle kunne tynde ud i underulden uden at ødelægge det ruhårede, og virker de, hvordan virker de, skal man bare børste med dem, og tager de så kun underulden uden at ødelægge dækhår osv...
hvis de virker hvilken er så bedst til en skotte ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  coat king/furminator
  • #1   19. jun 2011 Jeg har begge dele....... og jeg bruger aldrig Furminator mere.....
    Derimod kan jeg stærkt anbefale Coat King..... den tager KUN underulden... og ikke eet eneste dækhår.....
    Mine hunde har begge en lækker blank pels....( Lasses dog en lidt anderledes pels pga. kastrationen )....
    Men nu ved jeg jo ikke hvordan det er med en Skottepels....men hvorfor skulle Coat King ødelægge dens dækhår.... når den ikke skærer eet eneste dækhår af mine Cavalier'er ....:O)

• #2   19. jun 2011 du skal bruge coat king, HVIS du vil bruge noget af det. Furminatoren gør at de danner endnu mere underuld (på de ruhårede) Jeg bruger en coatking 8 til mine schnauzere og welsh terrier, ved ikke om det er samme str til skotten - tag evt kontakt til en skotte opdrætter for at høre hvad der er bedst!

• #3   19. jun 2011 tak, og coat king, kan den købes i dyrebutikker eller er det nethandel...
    Og hvordan fungerer den, børster man bare med den i samme retning som pelsen vokser, eller modsat retnngen, eller ¨sådan lidt frem og tilbage... Har aldrig brugt sådan noget før...

• #4   19. jun 2011 Endelig i samme retning , som pelsen vokser.... fra hals til halerod.... og siderne fra halsen og videre ned ad benene..... og ja... den kan købes på nettet...
    Der er flere forskellige priser....... min nabo-nabo har den dyre med træskaft....... jeg har den billigere med det gule plastskaft..... og de er nøjagtig ens .
    Så det kan IKKE betale sig , at at give de 300-400 kr mere .... for træskaftet.... :O)

• #5   19. jun 2011 Prøv at se denne video.... det er med en stridpelset hund ...

http://www.youtube.com/watch?v=rX3ri4gc21E

• #6   19. jun 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *
    Hvor er du købt din coat king? Der hvor jeg plejer at handle på nettet har de kun furminator (hvilket jeg har).

• #7   19. jun 2011 Og skal man have den med 16 blade som de anbefaler til cavalier'er?

• #8   19. jun 2011 Jeg har bare skrevet ....Coat King i Google... så kommer der flere steder frem ...:O)

• #9   19. jun 2011 Jeg har bare den med 8 blade ....... den fungerer fint hos mig.....
    Men jeg ved selvfølgelig ikke om den med 16 blade er bedre.
    Jeg synes bare at 16 blade lyder af meget... og de sidder mere tæt... :O)

• #10   19. jun 2011 Okay mange tak smiley Sådan en skal jeg da have. Har været glad for furminatoren men som du selv siger så fjerner den jo desværre også dækhår og jeg vil da helst ikke ødelægge Charlies fine pels smiley

• #12   19. jun 2011 kan se at den kan købes på www.tholo.dk også.....

@ camilla, ok men hvordan får jeg så tyndet ud i under ulden, den er virkelig tæt og tænker den skal tyndes af hensyn til varmen, hendes dæk pels er ikke lang..
    Når jeg løfter lidt op i den øverste pels kan jeg da godt få fat, men jeg synes under ulden sidder MEGET fast....

• #14   19. jun 2011 Det er rigtig at bruger man coat king meget og/eller forkert, så skær den pelsen, men for en enkelt udtynding, eller en gang i mellem, på hunde med god strid pels, ville jeg ikke være bekymret.

Men ja med meget brug så ødelægger den pelsen og man kommer til a t ende ud med en pels der ligner klippepels.

Kommentér på:
coat king/furminator

Annonce