606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hund til mig??? Hund til mig???

Kære Alle jer Søde Dyre - Elskere!!!

Jeg har brug for jeres støtte og hjælp til at komme ovenpå igen. Det er SÅ Svært uden Min Dina. Jeg ønsker at finde en LivsVen - Kan I guide mig lidt?

Jeg har jo desværre ikke Min Elskede Dina hos mig - så jeg må se OM jeg kan finde en hund, som kan blive min livsven. Jeg ønsker at finde en hund, ligner hendes sind - det meget blide og rolige kærlige øjne og en hund der følger en alle vegne - det er det jeg ønsker af min livsven.
Min Dina forstod ALT - Vidste ALT og vi var som smeltet sammen - hun hjalp i undervisningen på arbejdet, vi kunne tale sammen og hvor hun var var jeg - og hvor jeg var var hun. Altid var hun med mig ude at køre - jeg havde dårlig samvittighed hvis jeg måtte køre uden hende.

En Kærlig LivsVen - Klog og Varme Øjne - Stor som Dina og gerne de blandinger som Dina. Det er jo stærke racer, der elsker at gå de lange ture ved stranden, som vi gjorde meget.
Jeg har set på rotweilerhvalpe - helt små/næsten formel 1 størrelser(mindre end Dina) - Kan en rotweiler være så mild UDEN jeg skal være stram og konsekvent ???
For det var ikke nødvendigt med Dina - kun Meget få gange - og ikke det vi brugte tid på så det vil jeg ikke have.

Jeg vil gerne høre jeres ideer - måske kender I til hvalpe på vej, der minder om Dina i SIND & UDSEENDE ???
Kh. Helle.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund til mig???
  • #1   19. jun 2011 Det gør rigtigt rigtigt ondt, når man mister sin bedste ven...:0(

Når man så skal ud og finde en ny følgesvend, skal man passe rigtig meget på med, at forvente en ny udgave af sin gamle hund. Man kan næsten kun blive skuffet... Og det fortjener den nye hund ikke...

Find en ny bedste ven, som du kommer til at elske, for det den er... Og ikke for det din gamle hund var....

Held og lykke med jagten...;0)

• #2   19. jun 2011 Hej Trine. Tak for din besked - jeg er Fuldt Bevidst om Ikke at få en kopi af Min Elskede Dina - For DET Findes ikke!!!
    Men de racer, som Dina er en blanding af - er både sunde, kærlige, kloge og ikke så hårdt ramt af alt muligt - så derfor tillader jeg mig, at holde fast i, at jeg ønsker de racer - det har altid været mine favorithunde ;-)))
    Så - jeg søger - ser mig Meget godt for - for at finde Lige Hende, der passer til mig!!!

Håber at få nogle gode svar med ideer til hvalpe I kender til - der har oplevet Kærlighed Altid - Tak. Kh. Helle.

• #3   19. jun 2011 Tak - hvis jeg boede tæt på Valby var det bestemt en måde at gøre det på!
    Men vil da prøve at se om der skulle være en hundeudstilling tæt på mig. Det er nemlig det det handler om - at kende til hundes indre - derfor søger jeg også gode råd fra alle jer kloge, der har haft hund i mange år ;-)))

• #5   19. jun 2011 hvad med at tage på internater, der kan du møde unghunde og nok bedre fornemme hvad hunden indeholder...

Havde selv en hund jeg havde det samme forhold til som du til din, godt nok en skotsk terrier, mistede den i januar.... søgte med lys og lygte efter en sort tæve hvalp men det lykkedes ikke, i processen fik jeg til gengæld en 19 mdr gl tæve tilbudt, slet ikke hvad jeg havde forestillet mig, men tror det var skæbnen og min gamle hund der har hjulpet, for godt nok er hun ikke som den gamle, men hun har klart nogle af de samme egenskaber, og det er jo en del nemmere at se i en voksen hund end hos en hvalp....
    Ville aldrig igen tøve med at prøve at få voksen hund, når bare man møder hunden og bruger sin sunde fornuft..

• #7   19. jun 2011 Da Cleo døde sprang jeg helt over i den næsten modsatte grøft af frygt for at sammenligne for meget.
    Tror at det virker for nogen at købe matchende hund og enda give samme navn til den nye. Men ikke for alle.

Som andre har sagt. Pas på.
    Køb en hund som du kan elske for dens egen skyld ikke fordi den ligner Dina. Det er i det mindst mit råd.

• #8   19. jun 2011 TAK - Det er rigtig sødt af jer, at dele jeres tanker, følelser og oplevelser med mig.
    Men svært og en stor beslutning er det jo alligevel.
    Men det lyder til jeg skal ud at se mig om - og at den ene race er lige så god som den anden - bare de har oplevet Kærlighed og Omsorg fra starten - Og at Jeg Giver tryghed, kærlighed og omsorg Altid - Ligesom et barn!
    Kh. Helle.

• #9   19. jun 2011 ja altså da jeg mistede min gamle hund en cocker ,,ville jeg ikke have flere hunde for følte bare smerten var for stor ..

men fandt dog ud af jeg ikke kunne leve uden ,,gik så på jagt efter en voksen hund da jeg på den måde kunne springe hvalpe stadiet over ..så fandt jeg nila men det med der er noget i bagegen man ikke helt ved hvad er det gør jeg ikke igen ...
    hun kunne ikke være alene så kom messi til ..og har nu fundet ud af skal jeg have hunde så blir det fra hvalp af så man selv kan præge dem ..
    de er ikke nye peppy'er for mig ,,de er nila og messi ..men jeg er sikker på peppy sidder og smiler oppe i hunde himlen over de to små banditter jeg har fået ,,og nogen gange ser jeg lidt af peppy i messi for det er nok min måde at opdrage og præge mine hunde på smiley

• #10   19. jun 2011 Susanne - Ja det tror jeg også er MEGET afgørende OM man får en man kan være sammen med i Mange Mange Mange år...............

• #11   19. jun 2011 helle jeg ville råde dig til at tage en hvalp som du kan præge så den lige passer til dig og din hverdag

• #12   19. jun 2011 @ renee, ja havde også den tanke at søge noget helt andet, og gjorde det også men endte hver gang tilbage ved skotterne, de er bare mig/os.. men vi er meget bevidste om at hver hund er sin egen og unik at det ikke er den anden hund vi får tilbage i ny krop... men derfor er det jo stadig nogle ligende egenskaber man søger hver gang man køber hund, det er jo de samme ting man mener passer til ens person og liv...

@susanne nila, ja det er helt sikkert endnu mere vigtigt at bruge sine øjne, øre og intuition når man køber voksen hund end når man køber hvalp, for selvfølge er der noget prægning med i bagagen, men jeg synes nu ikke man entydningt kan sige at det aldrig går, kender mange succes historier, men man skal besøge hunden gerne flere gange og virkelig lytte til ens indre stemme....
    Jeg tog faktisk hen og så på en hvalp som jeg takkede nej til, den var allerede i en alder af 9 uger præget på en måde jeg ikke brød mig om, så uanset er det vigtigt at man føler efter, for som skrevet det er mange år frem forhåbentligt..

• #13   19. jun 2011 hanne enig i det du skriver ,,men tænker tit intanat hunde er der mange hvor man ikke ved hvad de har med i bagagen smiley

• #14   19. jun 2011 Tak - jeg kan høre I Super - Hunde - Kloge Venner Lige Ved hvad jeg skal smiley Så gør jeg som I anbefaler.
    Men jeg er stadig ved at undersøge OM jeg kan komme til Afrika eller hvad det nu bliver til -
    Så kender I til et sted jeg kan lege lidt med løver, bjørne eller aber - Så sig Endelig til !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #15   19. jun 2011 en af mine døtres venner har været afsted på en tur hvor hun arbejdede med vilde dyr, tror organisationen hed noget med Harnas, så prøv evt at google www.harnas.uk.... eller bare organisationens navn harnas

Kommentér på:
Hund til mig???

Annonce