Hund til mig??? Hund til mig???
Kære Alle jer Søde Dyre - Elskere!!!
Jeg har brug for jeres støtte og hjælp til at komme ovenpå igen. Det er SÅ Svært uden Min Dina. Jeg ønsker at finde en LivsVen - Kan I guide mig lidt?
Jeg har jo desværre ikke Min Elskede Dina hos mig - så jeg må se OM jeg kan finde en hund, som kan blive min livsven. Jeg ønsker at finde en hund, ligner hendes sind - det meget blide og rolige kærlige øjne og en hund der følger en alle vegne - det er det jeg ønsker af min livsven.
Min Dina forstod ALT - Vidste ALT og vi var som smeltet sammen - hun hjalp i undervisningen på arbejdet, vi kunne tale sammen og hvor hun var var jeg - og hvor jeg var var hun. Altid var hun med mig ude at køre - jeg havde dårlig samvittighed hvis jeg måtte køre uden hende.
En Kærlig LivsVen - Klog og Varme Øjne - Stor som Dina og gerne de blandinger som Dina. Det er jo stærke racer, der elsker at gå de lange ture ved stranden, som vi gjorde meget.
Jeg har set på rotweilerhvalpe - helt små/næsten formel 1 størrelser(mindre end Dina) - Kan en rotweiler være så mild UDEN jeg skal være stram og konsekvent ???
For det var ikke nødvendigt med Dina - kun Meget få gange - og ikke det vi brugte tid på så det vil jeg ikke have.
Jeg vil gerne høre jeres ideer - måske kender I til hvalpe på vej, der minder om Dina i SIND & UDSEENDE ???
Kh. Helle.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.984
Når man så skal ud og finde en ny følgesvend, skal man passe rigtig meget på med, at forvente en ny udgave af sin gamle hund. Man kan næsten kun blive skuffet... Og det fortjener den nye hund ikke...
Find en ny bedste ven, som du kommer til at elske, for det den er... Og ikke for det din gamle hund var....
Held og lykke med jagten...;0)
jul 2006
Følger: 71 Følgere: 56 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 77
Men de racer, som Dina er en blanding af - er både sunde, kærlige, kloge og ikke så hårdt ramt af alt muligt - så derfor tillader jeg mig, at holde fast i, at jeg ønsker de racer - det har altid været mine favorithunde ;-)))
Så - jeg søger - ser mig Meget godt for - for at finde Lige Hende, der passer til mig!!!
Håber at få nogle gode svar med ideer til hvalpe I kender til - der har oplevet Kærlighed Altid - Tak. Kh. Helle.
jul 2006
Men vil da prøve at se om der skulle være en hundeudstilling tæt på mig. Det er nemlig det det handler om - at kende til hundes indre - derfor søger jeg også gode råd fra alle jer kloge, der har haft hund i mange år ;-)))
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 955 Svar: 17.722
Havde selv en hund jeg havde det samme forhold til som du til din, godt nok en skotsk terrier, mistede den i januar.... søgte med lys og lygte efter en sort tæve hvalp men det lykkedes ikke, i processen fik jeg til gengæld en 19 mdr gl tæve tilbudt, slet ikke hvad jeg havde forestillet mig, men tror det var skæbnen og min gamle hund der har hjulpet, for godt nok er hun ikke som den gamle, men hun har klart nogle af de samme egenskaber, og det er jo en del nemmere at se i en voksen hund end hos en hvalp....
Ville aldrig igen tøve med at prøve at få voksen hund, når bare man møder hunden og bruger sin sunde fornuft..
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Tror at det virker for nogen at købe matchende hund og enda give samme navn til den nye. Men ikke for alle.
Som andre har sagt. Pas på.
Køb en hund som du kan elske for dens egen skyld ikke fordi den ligner Dina. Det er i det mindst mit råd.
jul 2006
Men svært og en stor beslutning er det jo alligevel.
Men det lyder til jeg skal ud at se mig om - og at den ene race er lige så god som den anden - bare de har oplevet Kærlighed og Omsorg fra starten - Og at Jeg Giver tryghed, kærlighed og omsorg Altid - Ligesom et barn!
Kh. Helle.
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
men fandt dog ud af jeg ikke kunne leve uden ,,gik så på jagt efter en voksen hund da jeg på den måde kunne springe hvalpe stadiet over ..så fandt jeg nila men det med der er noget i bagegen man ikke helt ved hvad er det gør jeg ikke igen ...
hun kunne ikke være alene så kom messi til ..og har nu fundet ud af skal jeg have hunde så blir det fra hvalp af så man selv kan præge dem ..
de er ikke nye peppy'er for mig ,,de er nila og messi ..men jeg er sikker på peppy sidder og smiler oppe i hunde himlen over de to små banditter jeg har fået ,,og nogen gange ser jeg lidt af peppy i messi for det er nok min måde at opdrage og præge mine hunde på
jul 2006
maj 2010
feb 2011
@susanne nila, ja det er helt sikkert endnu mere vigtigt at bruge sine øjne, øre og intuition når man køber voksen hund end når man køber hvalp, for selvfølge er der noget prægning med i bagagen, men jeg synes nu ikke man entydningt kan sige at det aldrig går, kender mange succes historier, men man skal besøge hunden gerne flere gange og virkelig lytte til ens indre stemme....
Jeg tog faktisk hen og så på en hvalp som jeg takkede nej til, den var allerede i en alder af 9 uger præget på en måde jeg ikke brød mig om, så uanset er det vigtigt at man føler efter, for som skrevet det er mange år frem forhåbentligt..
maj 2010
jul 2006
Men jeg er stadig ved at undersøge OM jeg kan komme til Afrika eller hvad det nu bliver til -
Så kender I til et sted jeg kan lege lidt med løver, bjørne eller aber - Så sig Endelig til !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
feb 2011
Hund til mig???