{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Problemer i haven {{forumTopicSubject}}

Søger virkelig nogle gode råd.

Historien er nok lidt lang:

Vi bor i et rækkehuskompleks, hvor vi har hjørnegrunden. D.v.s. alle vores naboer skal forbi vores have, for at komme ind til dem selv.
Det betyder at hundene gør, ligeså snart de ser eller hører en komme. Lucky gør helt uhæmmet (derfor er det også ham jeg lægger mest kraft i at få ind), men Lullu gør kun lige 1 min., idet de passerer "hendes hjørne".

Vi har boet her i 4 år, hele tiden med 2 hunde, og har ALDRIG modtaget en klage, eller noget. Jeg synes vi har været gode til at fortælle vores naboer at vi rigtig gerne vil have at de kommer og siger det, hvis de synes det er for meget med deres gøen. For så må vi jo skride drastigere til værks!

Men nu oplever jeg så 2 naboer (den ene har altid boet her, og har som sagt aldrig klaget. Den anden har boet her i 1- 1½ år og har heller aldrig klaget) som kommer med svinske tilråb. Noget i stil med "Få de forbandede møgkøtere til at holde kæft" og "... kraftedeme nogle uopdragne møgkøtere!"..
Den "nyeste" nabo kan sågar finde på at bøje sig ind over hækken og skrige HOLD KÆFT ind i hovedet på hundene.

Jeg er UDEMÆRKET klar over at det er mig der har ansvaret, og hvis hundene er til gene, ja, så er det MIG der skal løse problemet, eller skille mig af med dem.

Men hvad kan og skal jeg gøre?
Jeg vil jo helst ikke rage mig uvenner med naboerne, men hvis tilråbene bliver ved, så kan jeg lige pludselig ikke styre mig mere en dag.

Og hvad dælen skal jeg gøre ved deres gøen???
Jeg synes jeg har forsøgt meget! de er ligeglade med at jeg er ude hos dem. Hvis jeg råber, er de ligeglade. Hvis jeg taler stille, er de ligeglad. Hvis jeg snakker med naboen er de ligeglade, og hvis jeg ikke gør, ja så er de også ligeglade.

Det er blevet sådan at jeg kun lukker dem ud i haven, når jeg er med, når jeg ingen naboer kan se og HØJST 5 min af gangen. Lige så snart de har bimmelimmet og bummelummet, så ryger de ind igen...
Og det er i virkeligheden temmelig ufedt. De elsker begge to at være udenfor, i alt slags vejr. Og jeg nyder at døren kan stå åben, så de kan rende ind og ud...

De gør af ALLE, UNDTAGEN børn. Dem kan de åbenbart godt skelne imellem.

Håber I ligger inde med de vises sten.
Jeg har to mdr. sommerferie og jeg VIL have det til at lykkes, koste hvad det vil smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer i haven
  • #1   17. jun 2011 jeg syntes du skal træne dem i snor og have super lækre godbidder som belønning hvis de har opmærksomhed på dig. prøv at træne indenfor med opmærksomhed på dig og så når de selv tilbyder dig opmærksomhed så beløn dem og senere sæt et ord på. jeg bruger en fløjte hvor jeg giver en super lækker godbid hvis hun kommer når jeg fløjter i den men du skal starte med at fløjte indenfor og tæt på dem så de ved at fløjt og opmærksomhed giver en super godbid. min hun kommer flyvende når jeg fløjter smiley

• #2   17. jun 2011 Ja du skal lige præcis flytte deres fokus. De gøer formentlig for at skræmme folk væk fra deres areal - og det virker jo hver gang - hvilken succes! Se tingene fra hundenes synspunkter.
    Muligvis skal de trænes individuelt. Hunde er medløbere - gør hvad de andre i flokken gør. Så måske er det kun den ene der er vogteren, mens den anden blot er medløber på legen?

Du kan evt. starte udenfor haven. Tag den ene hund med ud i snor. Få en nabo til at gå forbi, fang hundens opmærksomhed og beløn for at se på dig og ikke på naboen. Gentag gentag gentag! Derefter næste hund. Derefter inde fra haven, osv osv.

Vi bor også i et villaområde med tætte huse. Vores race gøer ikke, og det er naboerne glade for. Det er dog dog en anden beboers papillon der gør, og puh ha - jeg kan blive skør over den gøen. Tag dog kræet ind når den gøer kl. 23...

Rigtig meget held og lykke smiley

• #3   17. jun 2011 Tak for rådene...

Jeg vil give alle ret; det er HAMRENDE belastende når der står en hund og galer, for fulde hammer! Og hvis der så oveni købet er 2?!?! Jøsses!!
    Hvis jeg var nabo til mig selv, så havde jeg også brokket mig...

Det værste ved det er nok at jeg (og min mand) selv bliver irriteret, på hundene. Specielt Lucky.

Jeg må prøve med de lækreste godbidder i verden, og en hulens masse tålmodighed. Jeg tænkte på at købe sådan en klikker-dims. Tror I det vil kunne fungere?

• #4   17. jun 2011 klikker er kun til for at lave belønningslyd præcis på det rigtige tidspunkt. jeg bruger den fordi den giver en ens lyd hver gang og min hund ved at klik er lig med belønning smiley og syntes det er super du vil gøre noget ved det smiley

• #5   17. jun 2011 Selvfølgelig vil jeg gøre noget ved det smiley Det er en super træls situation for naboer, hunde og mig selv.

Forstår jeg dig rigtigt; du vil IKKE mene, at jeg - i min situation- skal bruge en klikker? Men derimod f.eks. en fløjte eller lign. til at FANGE opmærksomheden?
    Og så kun bruge klikkeren i f.eks. en trænings eller læringssituation?

• #6   17. jun 2011 du kan bruge klikkeren til alt men bare så du ved at den er til at lave en belløningslyd mere ens og præcis end din egen stemme smiley klik nogle gange hvor du ved hvert klik giver en godbid så lære hunden at klik betyder godbid smiley brug hvad der virker bedst for dig smiley

• #7   17. jun 2011 hvis min hund er begyndt at gø så kan den bedre hører en fløjte end et klik hvis jeg står et stykke væk. stå sammen med hunden og beløn bare den ikke har gøet af en i 5 sekunder. når den forstår det så går det hurtigt fremad smiley

• #8   17. jun 2011 Okay.
    Tak smiley
    Jeg tror hellere jeg må få lettet min dertilindrettede-eksamenslæsning- popo og fise over i Maxi Zoo..

• #9   17. jun 2011 Hvis de er glade for pivedyr kan man pille pivedimsen ud og bruge den som hundefløjte. Det er ganske effektivt.;)

Kommentér på:
Problemer i haven

Annonce