{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Er vi nået til et nyt kapitel? {{forumTopicSubject}}

Jeg skrev for nogle dage siden om vores fantastisk dejlige tæve, der havde ændret adfærd totalt efter hendes tredje løbetid.
Ændringen vil simpelthen ikke ende tage...

Udover det jeg skrev om i et tidligere indlæg - at hun var blevet utrolig rolig, så oplever vi også nu, at vi kan tage hende med ud uden snor, UDEN HUN LØBER VÆK I FULD GALOP! Og ikke nok med det det, jeg kan kalde hende til mig.... Mit indkald fungerer, det er så vildt at have trænet indkald i 1½ år, og nu 1½ år efter virker det! Jeg er så glad og lettet. Hun er helt rolig, og for første gang i et år, luftede jeg hende uden snor i dag. jeg tog hende med til et meget afsides sted, og tog snoren af hende, hun blev i nærheden af mig hele tiden... Jeg kan slet ikke beskrive hvor glad og lettet jeg er. smiley

Nu til spørgsmålet:
Hun har altid haft problemer med at være alene hjemme, og vi har trænet efter alle kunstens regler, og det eneste der virkede for os, er et kæmpe bur som står midt i stuen.
Vi har filmet hende og hun er helt rolig og afslappet i buret, hun elsker sit bur, og søger ofte der ind - også når vi er hjemme.
Nu tænker jeg om vi igen skulle prøve at lade hende være udenfor buret når hun er alene?
Hun har jo ændret sig markant, så måske ville hun godt kunne være alene uden at skulle være i buret?
Tør jeg prøve?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi nået til et nyt kapitel?
  • #3   13. jun 2011 Ulla M - Ja min tanke er også at vi skal gøre som vi plejer når hun skal være alene - fylde et marvben med leverpostej og give hende det i buret, sætte hendes mad og vand i buret, dække hende af i buret. Og så bare gå UDEN at lukke buret.... Vi kan jo bare prøve med nogle få minutter i starten, og så øge tiden mere og mere.... Uhhh jeg håber hun kan finde ud af det, det ville være så rart for hende ikke at skulle være i buret.... smiley

• #5   13. jun 2011 Altså vi dækker hende ikke af i den forstand at det er en kommando. Men vi får hende til at lægge sig - eller det vil sige hun lægger sig faktisk selv, hun får jo sit marvben med leverpostej i, og det er faktisk det eneste der eksistere i hendes verden når vi forlader hjemmet.

• #7   13. jun 2011 Ja det har du helt ret i, men det gør vi heller ikke... smiley

• #9   14. jun 2011 Palle - Tak for respons, ja jeg prøver senere i dag, og så må vi se hvad det bringer.

Har du også en krudttønde med selektiv hørelse?

Altså jeg vil sige at Tinke har taget et godt ryk i den rigtige retning efter hver løbetid, men nu her efter den tredje, har hun taget et ENORMT ryk. Dejligt. smiley - Jeg tror hun er ved at blive voksen.

• #10   14. jun 2011 Jeg aner ikke om der stadig er nogen der læser med i denne tråd - men her kommer i hvert fald en opdatering.

Jeg har jo flere gange filmet Tinke i buret - de første 10 minutter virker hun lidt rastløs og oppe på dupperne, og herefter smider hun sig på ryggen, hun sover indtil vi kommer hjem, skifter stilling ca. hver halve time.

Nå i dag prøvede jeg så at lade buret stå åbent, pyha jeg var nervøs, alt af værdi var fjernet. Jeg filmede hende. Hun gik hvileløst rundt de første 10 minutter, og hun peb lidt. Her efter var det akkurat samme historie som i buret, hun smed sig ned og sov til vi kom hjem, hun skiftede stilling et par enkelte gange.
    Jeg prøvede først med 30 minutter i formiddags og så 1 time her til aften. Det var det samme... Intet er ødelagt af. Jubiiii. Hun virker dog en smule mere nervøs, eller utryg udenfor buret, end hun gør i buret, men måske skal hun bare vænne sig til det?

Kommentér på:
Er vi nået til et nyt kapitel?

Annonce