{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man melde pitbull ejere???
  • #1   6. jun 2006 Hmmmmmmm....svært spørgsmål......jeg er tilbøjelig til at sige ja, meeeeen.....hvornår er man sikker ?......for det skal man jo være ;o)

• #2   6. jun 2006 Det burde man, men gør man det???

• #3   6. jun 2006 Altså hvis det er en rødnæset en, så er man jo sikker...
    Men politiet afliver jo heller ikk hunde med mindre de er sikre på det er en ulovlig - og hvis de er meget i tvivl bliver de psykotestet...

• #4   6. jun 2006 hmm, jeg tror jeg ville lade være, selvom man måske burde, så er jeg i tvivl om det er det rigtige.

• #5   6. jun 2006 Nina...ja det er man.....men hvis ikke det er, så skal den ind til undersøgelse hos politiet, som har en "hundeekspert" til at fastslå det.

• #6   6. jun 2006 Susie.. nemmerlig =)

tænker bare... hvis der kommer for mange til landet og politiet synes det er for uoverskueligt; så bliver amstaff jo nok også ulovlige... der er 550 stk herinde bare - hold da op der bliver ramaskrig hvis de alle skal aflives =,(

• #7   6. jun 2006 jeg er altså ikk frk. politi der render rundt og melder alle mulige - har aldrig meldt nogen faktisk så det er ikk derfor ; )

ville bare lige høre den gennerelle holdning herinde =)

• #8   6. jun 2006 Nina....det bliver de heller ikke.....da loven for pitt kom, blev det sådan et de hunde som var i landet blot skulle registreres.....men man måtte ikke indføre flere hunde.

• #10   6. jun 2006 Mark - ja det ville bare være SÅ skønt !!!!!

det er ikk hundene der er skyld i at de er i dk, det er dumme ejere der ikk kan "nøjes" med en amstaff - de er jo ikk så seje som de ulovlige er =/

• #11   6. jun 2006 Ja det kan du have ret i mark......men burde ejeren ikke tænke over det inden han/hun skaffer sig hunden ?.....de kender jo risikoen......og ja en kæmpe bøde som man ikke bare lige kan hive op af tegnebogen.....det var ønskeligt ;o)

• #12   6. jun 2006 Jeg synes det ska meldes.

Jeg gik imellem min egen og en anden hund og blev bidt af den anden hund og da jeg meldte det til politiet vidste jeg ikke hvilken slags hund det var, den lignede en pitbull, men jeg var ikke sikker, og da jeg senere snakkede med nogle som kendte den fortalte de, at det var en ren pitbull og så ska jeg da indrømme at jeg smuttede ned på politistationen og fortalte dem det.
    Jeg ønsker ikke at det måske bliver et lille barn den sætter tænderne i næste gang.

Der er en grund til at der er en lov som forbyder dem herhjemme.

• #13   6. jun 2006 har hørt men ved ikke om det passer at der kommer en lov som siger at alle muskelhunde skal holdes i snor og have mundkurv på fra de fylder 9 mdr, nogle som har hørt det.

• #14   6. jun 2006 Og jeg er da enig med Mark i at dem som holder pitbull bør få kæmpe bøder og kunne straffes. . .

For mange er en pitbull jo kun en potensforlænger. . .

• #15   6. jun 2006 Nope. . . har ik lige hørt om den lov. . .

• #16   6. jun 2006 ok, min veninde sad og læste en masse op fra det nye dkk blad, hun sagde der var flere sider i om muskelhunde.

• #17   6. jun 2006 nej jeg ville aldrig mælde en pitt eller ander ulovlige hunde heller ikke om jeg var 100% sikker men der i mod hvis hunde ikke blev passet eller mishandlet ja så ville jeg med det samme gøre noget ved det og det er så også lige meget hvad for en hund det var.
    syntes ikke at men som alm meneske skal går rundt og lege politi hvis man vil det så skulle man tage den iddannelse, mange ting er ulovlige her i dk og som også er langt værre ind at have en ulovlig hunde race og det er kun den stakkels hund som det går ud over ved at mælde den og ikke ejeren så lad dem da endlig være hvis hunde har det godt og kan begå sig i værdagen..
    bare min mening og ved at der er mange som har en helt anden og den skal de da også have lov til at have..

• #18   6. jun 2006 liegh.......den lov har jeg heller ikke hørt om, men det skulle ikke forbavse mig at der kom noget ligende...

• #19   6. jun 2006 Hvis de folk der anskaffer sig pitter, ved at de bliver meldt hvis vi ser dem, så kan det jo være til sdst at vi bliver helt fri for dem. Det ville være rart, da der jo er sport i at have dem. Og sport i at blive ved med at fortælle hvor fantastiske de er.
    De kan heller ikke vise sig i sociale sammenhæng med de hunde. Kun i lader og garager, til pitt møder. Det er sgu synd for hundene, så hvis de bliver meldt, kan de være at folk anskaffer sig hunde der kan tåle dagens lys i stedet.

• #20   6. jun 2006 hun sagde også at politiet bliver forsynet med scannere, så de kan tjekke muskelhunde om de er chipet og forsikret, men er spændt på selv at læse det når hun sender kopier til mig, noget af det kan vist læses på dkks sider. har dog ikke tjekket endnu.

• #21   6. jun 2006 Det er sku okay hvis politiet bliver forsynet med scannere....men de skal vel bruges til alle hunde og ikke kun en bestemt gruppe.....

• #22   6. jun 2006 ok tror vist hun overdriver lidt så. puha tørrer sveden af panden, nægter da at invistere i en mundkurv.

• #23   6. jun 2006 He he...liegh....det må vi da håbe....jeg vil sku heller ikke købe en mundkurv......men okay....emma er jo også en spaniel blandning.....*GG*

• #24   6. jun 2006 Man kan selvfølgelig ikke lade være med at bebrejde ejeren, for det er jo ham/hende der har overtrådt loven, men det er hunden der bliver aflivet. Og det er en skam, for hunden kan jo være helt rask i hovedet og være den dejligeste familiehund. Men man ser dem jo en gang imellem. Ved ikke hvor meget der bliver gjort ved det...

• #25   6. jun 2006 Det der står i DKK bladet er følgende:

<b>Muskelhundeejeres ansvar</b>
    Ejere af muskelhunde har - efter DKK's opfattelse - en særlig forpligtelse, fordi hundenes baggrund gør, at de kan finde på at angribe andre hunde uden at varsle først. Sådanne hunde bør ikke - efter 9-10 måneders alderen - gå løs.
    Når hunden skal have lejlighed til at lege med andre hunde, må det foregå som "planlagt kontakt" - altså ved aftale med en anden hundeejer (typisk med en hund af modsat køn) og på et sted, hvor der ikke kan tænkes at komme andre hunde forbi.
    Det samme gælder for ejere af alle hunde (oftest hanhunde), som ikke kan enes med andre.

^^ altså, ikke nogen lov, men en idé om at ejerne af disse hunde bør være forsigtige.

Der står også at politiet kan give påbud om at en hund skal føres i snor og evt bære mundkurv hvis den menes at være farlig, og at overtrædelse af denne medfører afvlivning.

• #26   6. jun 2006 nej jeg ville aldrig mælde en pitt eller ander ulovlige hunde heller ikke om jeg var 100% sikker men der i mod hvis hunde ikke blev passet eller mishandlet ja så ville jeg med det samme gøre noget ved det og det er så også lige meget hvad for en hund det var.
    syntes ikke at men som alm meneske skal går rundt og lege politi hvis man vil det så skulle man tage den iddannelse, mange ting er ulovlige her i dk og som også er langt værre ind at have en ulovlig hunde race og det er kun den stakkels hund som det går ud over ved at mælde den og ikke ejeren så lad dem da endlig være hvis hunde har det godt og kan begå sig i værdagen..
    bare min mening og ved at der er mange som har en helt anden og den skal de da også have lov til at have..

slutter mig 100% til martin Ts indlæg,,, man kan ikke bare mælde folk og hunde man ikke kender,,, er den helt gal så okay ,, men det gælder alle racer,,, du kan jo møde den sødeste tosa den ene dag og den næste en noget så dum lab!!! men i sidste ende afhænger det vel af hvad din samvittighed kan klar,,,

• #27   6. jun 2006 Tosa=mastif

en kæmpe som næsten altid er blid,,,

tosa også kendt som japansk mastif

• #28   7. jun 2006 Hmm ja..
    Min samvittighed kan fint klare det !
    Og det er afprøvet..!
    Sgutte nowet, der holder mig søvnløs om natten da..
    Snarere tvært om !
    Men sådan er vi jo så forskellige ;-))

• #29   7. jun 2006 Der findes amstaff med fejlfarvede næser som er røde. Det gør dem jo ikke til en pit! Altså fordi næse farven siger pit, behøver det ikke være en pit.

• #30   7. jun 2006 Dorthe J

jamen så er det jo godt at en anmeldelse medfører en psyk-test og ikke en automatisk aflivning.
    Hunde aflives ikke på baggrund af deres næsefarve, de aflives hvis de udviser aggression.

Og det der med at det går ud over hunden, ja, det skulle ejeren dælme da have tænkt på før de købte den. For JA, det er virkelig virkelig synd, men de er altså ulovlige og det er der også en grund til.

• #31   7. jun 2006 Paw F

Mastiff = generelt en meget blid kæmpe.

Tosa = en japansk mastiff der siges at have så kort en lunte at den er kendt for uden varsel at vende sig mod ejeren.

Men man kan selvfølgelig ikke skære dem alle over én kam.

Kommentér på:
Skal man melde pitbull ejere???

Annonce