1.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hader cyklister og scootere !!! Hader cyklister og scootere !!!

Lige over for hvor jeg bor, går der en dobbelt sidet cykelsti som jeg og flere andre hundeejere selvfølgelig bruger når vi skal lufte hunde.
Problemet er at man ikke altid kan høre når der kommer en cykel bag en eller for den sags skyld en scooter og derfor tit lige er ved at gå i panik når de først er der lige bag en'.!!!
Hvorfor kan de ikke ruge deres ringeklokke eller horn?
Hvis de ikke har nogen af delene kunne de sige Her kommer jeg eller dyt dyt.
Jeg har 3 hunde. 2 blandings labradors som jeg går med i venstre hånd ind mod hækken og min chi har jeg så i flexline i højre hånd ud mod vejen. Sørger for at flexlinen IKKE er spændt helt ud før vi når ned på marken.
Så sent som i sidste uge var vi alle ved at blive torpederet af en cyklist der ville tage den inden om mine store hunde. Altså mellem hækken og hundene. Nåede lige at trække dem til side...
Kunne sgudde lade være med at råbe efter ham !!! Brug dog din klokke...
Samme problem ved de nyere scootere som er næsten lydløse. kom en dag en bagved os. Både hundene og jeg røg op i luften fordi vi fik et chok.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hader cyklister og scootere !!!
  • #1   6. jun 2011 Nu er det jo ikke en "lufte hunde sti" men cykel sti smiley

Vi går også på en cykel sti, når vi skal hen til hundeskoven, og nej det er ikke altid man høre cyklerne.

• #3   6. jun 2011 Kan jo selvfølgelig godt fylde en del med mine hunde men,prøver så vidt muligt at trække dem til mig

• #4   6. jun 2011 Er intet fortorv,kun cykelsti på den strækning....

• #5   6. jun 2011 Fordi det ikke er vores ansvar du vader ud foran, og ikke orienterer dig inden.

• #7   6. jun 2011 Jeg bor selv lige ud til en cykelsti, og der bliver altid kigget godt efter inden hunden for lov til at krydse den, kunne aldrig finde på at gå med min hund på en cykelsti, fordi jeg ved hvor stærkt der ofte bliver kørt, en sidenote er så hunden har intet at gøre på cykelstien, det har du heller ikke.

• #8   6. jun 2011 Tjaa..... tror du ikke cyklisterne og dem med scooter , synes det er irriterende , at du går der med 3 hunde..... eftersom det er en cykelsti.
    Så må du gå andre steder hen og lufte hunde.
    Man lufter jo heller ikke sine hunde midt ude på kørebanen.... og synes bilerne skal skal køre rundt og dytte hele tiden...

• #9   6. jun 2011 Lær alle tre hunde og gå på plads i rabatten, så det kun er dig der går i kanten af cykelstien.Så kan cykler mm komme forbi dig uden problemer.

• #10   6. jun 2011 Som jeg læser det skal ts fra sit hjem ned til en mark, hvor hun kan lufte hundene. Og eftersom der ikke er noget fortov, må hun bruge cykelstien.

De af jer, der angriber så hårdt, hvor havde I egentlig tænkt jer hun skulle gå ?

• #11   6. jun 2011 Gør som Brug Hjernen siger.

Sådan gør vi også med Tess, og det går fint.

• #12   6. jun 2011 Som skrevet bor jeg lige ud til hovedgaden i den by jeg bor. Intet fortorv på samme side som jeg bor før man kommer 200 meter hen af vejen og modsatte side er der så cykelstien men hvor der heller ikke er fortorv. Så kan jo ikke gøre ret meget andet end at benytte cykelstien vel,så hvorfor er det lige mig den er gal med der?

The O Og selvfølgelig ser jeg mig for inden jeg krydser vejen. Men er altså en del der kører rimeligt stærkt herude

• #13   6. jun 2011 Cykelstier er til cykler og andet kørende. Meen, jeg kender nu selv godt problematikken fra andre stier hvor både cyklende og gående eller for den sags skyld ridende færdes. Og jeg vil meget gerne slå et slag for montering og brug af klokke på alle cykler... For 9 ud af de 10 cyklister jeg møder på disse stier, er henholdsvis over hele stien når de kommer, og ser ikke noget problem i at svinge rundt om hjørner uden at orientere sig, eller for den sags skyld køre så tæt så man næsten bliver snittet. Og det er da irriterende når man selv holder sig pænt til den side hvor man hører til.

• #15   6. jun 2011 Ulla M: Så mangler vi nok bare cykelkultur i den by jeg er bosat;-)

• #16   6. jun 2011 Jeg går også med mine to hunde på en sti hvor der færdes mange cyklister, scootere, joggere m.m. og jeg kan ærlig talt ikke se problemet.Jeg ved at mine hunde bliver meget forskrækket hvis der er nogen der dytter bag dem .
    Jeg synes så også man selv har et ansvar for at holde øje med trafikken omkring een.

• #18   6. jun 2011 Prøver lige igen... Åbenbart folk der ikke kan læse herinde!
    Lige været ude med hundene og var henne og tjekke henne hvor cykelstien ophører. Var et skilt hvor der vises gående og cyklister,så det betyder vel cykel og gang sti.
    Så det vil jo sige jeg godt må være der uanset hvad. For går jeg på den anden side af cykelstien ender jeg jo på kørebanen.

• #19   6. jun 2011 Der står desuden at det er fodgængerens ansvar ikke at være til gene for cyklisterne, så fremt cykelstien benyttes.

Kommentér på:
Hader cyklister og scootere !!!

Annonce