{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.770 visninger | Oprettet:

Hjælp! Min hund 'angreb' næsten.. {{forumTopicSubject}}

Min schæfer han, Charno, på 7 måneder er altid en glad og kærlig hund.
Han er taget for tidligt fra sin mor og har været mishandlet, så vi har haft et par problemer, men det er blevet meget bedre nu. Han hilser på andre hunde når vi går tur, går tur uden snor og kommer når man kalder selvom der er andre hunde. Han kan finde på at gø af fremmede hunde, som går forbi vores have, men det er ikke noget vildt og voldsomt.
Så her idag havde min mor og mig ladet vores hoveddør stå åben, fordi vi rengjorde vores bil. Charno plejer så altid at gå derude med os, og plejer at ignorere andre hunde og mennesker. Men Idag kom der 2 damer og en hund gående forbi vores indkørsel og han løb ud og begyndte at gø og knurre af den anden meget voldsomt og angreb den næsten. Han kom ikke da vi kaldte og min mor måtte tag ham i nakkeskindet og han snittede hende på armen med tænderne. Den anden hund gjorde ingenting!
Jeg har aldrig set Charno reagere så voldsomt og troede ikke han kunne finde på det, når han normalt elsker andre hunde.
Er der nogen der måske ved hvorfor han kunne have reageret sådan? Og hvad man kan gøre ved det, så det ikke sker igen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Min hund 'angreb' næsten..
  • #1   5. jun 2011 Mine tanker er at han ville beskytte sit teritorium og beskytte jer.

• #2   5. jun 2011 Hvad i kan gøre for at det ikke sker igen? - Lukke døren smiley - og behold snoren på ham når i går smiley

Jeg ved ikke hvorfor han gjorde det, måske han bare ikke kunne lide lige præcis dén hund smiley

• #3   5. jun 2011 Sådan noget undgår man , hvis man altid har sin hund i SNOR.....

• #4   5. jun 2011 Hej

Tror ikke i skal male fanden på væggen... Hunde er dyr, nogle racer er mere territoriale end andre, og det varierer også markant indenfor de forskellige racer. Erkend at det er et dyr, og ikke et menneske, og indret så jeres fælles liv, så hunden ikke kommer i en situation hvor der kan ske noget uheldigt.

/Jakob

• #5   5. jun 2011 Jeg kan ikke se noget alarmende i den adfærd. Hunden er ung, der sker en masse forskelligt i hovedet i den alder.

Det, der er jeres opgave i den periode er, at undgå at hunden selv får eller giver andre dårlige oplevelser.

Så sørg for at have den under fuld kontrol - og det kan i kun ved hjælp af line eller sikkert hegn.

• #6   5. jun 2011 Tror at han er gået i lømmelalder som CH beskriver og fra nu af og til han er 1½ år så skal I ikke stole på ham men sørge for at han ikke kommer i situationer der kan ende dårligt.

Igen præcis som CH siger ... Det er NU I skal bevise jeres værd som ejere ...

Jeres hunds hjerne er hermed "Under ombygning" og hormonerne farer rundt i kroppen på hunden så I kan ikke forvente rationel adfærd ...

• #7   5. jun 2011 Se havde det været en muskelhund, så var der kommet en masse ballade ud af det. Hold hunden i snor så der ikke sker grimme uheld!

• #9   5. jun 2011 Altså når han går uden snor gør han det på et lukket område der er lavet til at hunde kan gå løst, det er ikke ment med at han altid går uden snor for det gør han ikke!
    Det er nogle gode ting i kommer med, men det er bare mere at han aldrig gør noget som det, vi har lige for 5 minutter haft besøg af en chihuahua som gøede af ham og det eneste han gjorde var at prøve at lege med den?(-;
    Det er derfor jeg ikke rigtig forstod hvor den reaktion kom fra?

• #10   5. jun 2011 Camilla det kommer fra det faktum, at hunden overstrømmes af kønshormoner og det afføder reaktioner af forskellig karakter. Det er fuldstændig normalt - man må og kan ikke stole på, at hunden denne periode gør som den altid har gjort.

Så I skal være på dupperne nu - sørg for, at hunden ikke kommer ud i situationer, der kan ende skidt for den, for jer, for andre.

• #11   5. jun 2011 Camilla: Han er teenager. Han vil i perioder være helt normal og 5 sekunder senere være fuldstændig utilregnelig. Der skal IKKE tages chancer.

Den ekstra indsats I gør nu gør at I de næste 10+ år kan have en skøn hund. Hvis I ikke gør en indsats er det nu I kan ødelægge jeres hunds fremtid ..

• #12   5. jun 2011 Okay, skulle bare lige høre. Nu ved jeg det. Holder EKSTRA øje med ham nu! Tak for jeres råd(-;

• #13   5. jun 2011 Cecilie H

Jamen så slap vi jo for balladen smiley

• #14   5. jun 2011 Vores hund ændrede sig også overfor andre i den alder.. Han blev så kastereret, for ikke at udvikle mere dominerende adfærd..

• #15   5. jun 2011 Altså nu er han næsten 8 måneder, så jeg tror ikke at det er nødvendigt at kastrere ham, for det er første gang han nogensinde har været agressiv(-;

• #16   5. jun 2011 Der er absolut intet grundlag for at kastrere i det du forklarer!! Går i til træning med ham? Ellers er det bare at komme i gang med det og masser af kontaktøvelser osv.

• #17   5. jun 2011 Altså Charlotte jeg håber ikke du skriver det der til mig? For som jeg har svaret så er det ikke nødvendigt at kastrere ham, og det skal han heller ikke!

• #18   5. jun 2011 Nej nej det var bare ment for at bekræfte dig i at der ikke var nogen årsag til at kastrere ham det i det du fortæller :o)

• #19   5. jun 2011 Okay(-;
    Det har jeg heller ikke tænkt mig, da der ikke er nogen grund til og at han desuden heller ikke har gjort noget lignende før.

• #21   5. jun 2011 Kan se at du kun er 13 år gammel Camilla, det er noget af en mundfuld med en schæfer der har været det igennem i din alder, flot at du er nået så langt med ham! Men se at komme afsted til træning, rigtig gerne et sted med erfaring i træning af schæfere

• #22   5. jun 2011 Vi skal også starte til træning snart(-;
    Jeg ventede bare til han var klar, for han har været meget sky overfor fremmede, især mænd også også andre hunde, men vi skal også snart afsted(-;

• #23   5. jun 2011 Det er ret normal adfærd blandt schæfere. Du skal nok sætte dig en del mere ind i racen. Det er ikke en labrador. *s*

• #24   5. jun 2011 Men husk, at hunden tager ved lære af det, den foretager sig, og hvis I ikke er på forkant med, hvad man kan forvente af en schæfer-hanhund, så kan det nemt gå den forkerte vej.

• #25   5. jun 2011 jeg ved godt noget om racen. Men han har været mishandlet og skulle først blive tykkere og han har været så bange for andre at han rystede bare de kom i nærheden af ham og han gemte sig under ting.
    Da han var helt lille var han til træning 2 gange og det var endda træneren der rådede os til at vente med at træne med ham.
    Jeg ved udemærket godt at det ikke er en labrador.

• #26   6. jun 2011 Jeg tror desværre schæferen er den næste race der ryger på listen over forbudte hunde.. Synes der er alt for mange episoder / uheld hvor de er indblandet...

• #27   6. jun 2011 Cecilie - ja, hvis man kan kalde ovenstående en episode, så ryger schæferen med på listen.

Hvis der skulle handles på at den ramte hud med tænderne, så ville schæferen være ikke-eksisterende. Og med den mange andre racer.

Her i huset har vi ikke haft en hvalp/unghund, der har nøjedes med at ramme lidt med tænderne.....

• #28   6. jun 2011 Cecilie - Hvad med at holde dig til hvad denne tråd nu engang handler om ...

• #29   6. jun 2011 CH - Kan du evt uddybe år du siger "ramme med tænderne"?? :o)

Belinda - Det ved jeg sørme ikk, kan du??

• #30   6. jun 2011 flabet skrevet.... ^^

• #31   6. jun 2011 Cecilie S - Jeg gir såmænd bare af samme skuffe som jeg får.. Længere er den ikk! :o)

• #32   6. jun 2011 TS skrev snitte med tænderne.

Så hvis vi holder os til den formulering.

Hvis vi skulle drage konsekvenser for hver en hund, der har snittet deres ejer med tænderne, mens de har været unghunde, så ville den danske hundebestand være voldsomt reduceret.

• #33   6. jun 2011 hvis at snitte med tænderne var et angreb, var min sheltie forlængst aflivet :o)

• #34   6. jun 2011 Cecilie H, du laver ikke god reklame for folk med MH, med dine indlæg.

• #35   6. jun 2011 cecilie - Hmm hvor har jeg kommet med kommentar til tråden som ikke omhandlede den ??

Jeg kommentere blot på om ikke det var en idé at holde sig til hva tråden nu en gang handler om ...

Har du et ønske om at ytre dig omkring de næst kommende liste hunde, kunne du jo passene oprette en tråd der omhandlede dette ... Længere er den såmend ikke smiley

• #36   6. jun 2011 **snitte med tænderne** ??
    daaamn... så skulle både Krumme og hendes mor kræve athos aflivet..... smiley
    (i det ene tilfælde var det vist lidt mere end at snitte :-S )

og Nala kunne vist heller ikke sige sig fri for en sprøjte så da...

• #37   6. jun 2011 Belinda - Det gjorde du automatisk da du skrev at jeg skulle holde mig til emnet, det var bare dét jeg prøvede at pointere, og til dels var det egentlig også ment lidt i spøg. Og hvis man skal holde sig til emnet, hvilket jeg da også mener man skal, så prøv at tjek samtlige tråde på HG, for der er altid mindst én der skriver noget som ikke vedrører emnet. Og det er hvad der kan ske i et åbent forum. Og mener da bestemt også at jeg har holdt mig til emnet, set bort fra det jeg skrev til dig ( og skriver nu ). Det jeg ville frem til med min første kommetar " Havde det været en muskelhund havde der været en værre ballade", er at jeg prøver at klargøre overfor folk, at dette er et bevis på at der burde være regler / lov omkring ALLE hunde, for i og med hun skriver denne episode, så viser det jo bare at det ikke kun er muskelhunde som der burde "slåes ned på".
    Og som en længere oppe i tråden skriver : Det er en meget ormalt adfærd for en schæfer" så gør det MIG utryg! For hvis en sådan episode er "normal" adfærd for en schæfer, så burde man måske overveje kraftigt at sætte dem på den forbudte liste.

Charlotte : Jeg blir MEGET stødt over din kommentar! Du kan ikke udfra nogle enkelte påstande fra mig vurdere om jeg er dårlig reklame for folk med muskelhunde. Jeg synes der er folk som er langt mere stride i deres opførsel eller hvad du vil kalde det, end mig. Du kan få et indtryk, ja, men alt kan jo vendes og drejes og misforståes, så på det grundlag kan og skal du ikke dømme mig.

Camilla : Jeg er ked af at din tråd kommer ud på et sidespor, fordi der sidder nogle og korrekturlæser og sortere i folks svar, om de er relevante eller ej. Men nogle mennesker har desværre ikk meget at fordrive tiden med, hvis der står nogle virkelig upassende ting i en tråd, så er jeg sikker på at adminstratorerne nok skal tage sig af det. Det er jo trods alt det de er ansat til. :o) Dem der gør det på "frivvillig" basis har jo som sagt ikke meget at bruge tiden på. :o)

Men jeg håber bestemt at du om ikk andet får nogle gode råd ang din hunds opførsel, så der ikke kommer til at ske noget uheldigt i fremtiden. :o)

• #38   6. jun 2011 "For hvis en sådan episode er "normal" adfærd for en schæfer, så burde man måske overveje kraftigt at sætte dem på den forbudte liste."

Så kan du tage en hulens masse andre racer med..

Hvorfor dog problematisere noget, som på ingen måde er et problem?

• #39   6. jun 2011 Okay. Nu har jeg fået det nødvendige af vide, og hvis i skal diskutere, så gør det et andet sted!

• #40   6. jun 2011 En hund der viser tegn på at være ELLER er agressiv er da et problem vil jeg mene?? Specielt hvis det er normalt for racen...

• #41   6. jun 2011 Cecilie, det har intet med aggression at gøre - heller ikke det TS beskriver.

Kommentér på:
Hjælp! Min hund 'angreb' næsten..

Annonce