1.971 visninger
|
Oprettet:
Hvilken race skal du IKKE have? {{forumTopicSubject}}
Vi har så tit en tråd herinde om, hvilken race man gerne ville have, som næste hund. Men er der nogle racer (eller måske endda hele grupper), som er helt udelukket for dig? Og hvorfor??
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Jeg har set på mange racer, og mange af dem passer overhovedet ikke til mig og mit temperament/personlighed.
Ingen mynder - de er ikke kønne
Ingen gravhunde - jeg kan ikke have hunde, der gør
Ingen mastiffer eller molosser - jeg bryder mig ikke om de muskuløse hunde
Ingen jagthunde - jeg kan slet, slet ikke følge med i deres høje gear!
Der er sikkert flere racer/grupper jeg IKKE skal have - jeg er kun til langhårede, underuldsbærende racer
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.081
Hunde med for korte ben
Hunde med for korte snuder
Hunde med for kort pels
Hunde med for kort lunte
Hunde, der gør hele tiden
Hunde, der savler
Hunde, der slet ikke kan falde til ro
Men det udelukker jo kun et par stykker.... eller hvad? (c;
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Terriere - Er slet slet ikke til så skarpe og hysteriske hunde..
Mosslorhunde - Har ikke den intelligens og arbejdsvillighed jeg søger i en hund. Et stort dovent og savlende sofadyr er ikke lige min kop the ; )
Små selskabshunde - Chihuahua, pekingeser, lhasa, pomeranier, dværg pincher osv.. Jeg aner ikke hvad jeg skulle bruge så lille en hund til, og pelspleje er SLET ikke mig =)
Ja, jeg generaliserer og muligvis ville jeg kunne enes med få racer/individer fra de 4 grupper, men ikke noget jeg ville sætte 8-16 af mit liv af på at afprøve =)
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
specielt Chi, gravhunde og hårløs Nej tak.
samt alle racer med flade næser.
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 358
Mynder og den slags
Springer spaniel oh den type hund
jun 2005
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.262
Ingen mynder eller jagthunde.
Ingen muskelhunde.
Ingen små pyntehunde.
Ingen terrier.
jun 2005
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Jeg udelukker selv alle de racer, der ikke er harmonisk byggede og dermed velproportionerede. Uanset størrelse, skal mine hunde altid have en bygning der gør, at de kan bevæge sig frit og længe Det udelukker også en hel del!
Og så bryder jeg mig ikke om nervøse, stressede racer - og heller ikke om de lidt mere hårde "nysere", der kræver at man jævnligt sætter sig i respekt.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Er mest til hunde, som man ikke skal bukke sig ned for at ae på hovedet
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Ingen listehunde - KUN fordi de er ulovlige
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Molosser, bulldogs og Muskelhunde
Terrier
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Men ellers ville spidshunde, gravhunde, schæfere, dobermann, maller, rottweilere og generelt alle brugshunde ikke passe ind her. Heller ikke små selskabshunde så som lahsa, pekingeser, chihuahua osv ikke passe ind i hjemmet. Hunde med lang pels vil jeg heller ikke have.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 483
dec 2005
aug 2008
Følger: 28 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 1.087
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Ruhårede hunde fordi jeg synes de ser usoignerede ud.
Brugshunde, fordi jeg ikke har fysikken til at aktivere/træne så meget og længe.
Hmmm...ville dog elske at have en veltrænet og harmonisk dobberman...men her hos mig ville den ende som en dybt frustreret krabat og det vil jeg ikke udsætte hunden, mig selv eller vores omgivelser for *rødmer*
jun 2005
Så fordomme er det nok ikke, men nærmere hundeejere der virkelig tænker over hvad de vil have og ikke vil have - ud fra racestandarter og møder med individer af racerne/grupperne =)
aug 2008
Jeg har haft flere forskellige racer i årenes løb, fra schæfer over newfoundlændere, cocker, gårdhunde og har nu en "gøende" gravhund,.som kun siger noget, når nogen kommer til døren, samt en pekingeser, som er den mest venlige race der findes. Jeg har også tidligere været hundefrisør, og dermed mødt så mange forskellige racer, og jeg må sige, jeg har ikke mødt mange hunde, som passer ind under de "beskrivelser" som her er nævnt.
Mon ikke man kan sige ligesom mk-hundeejerne, har sagt, en hund er ofte, hvad man gør den til.
aug 2007
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
Det er ren og skær fordi jeg sys de er hammer grimme og irriterende når de gør..
også vil jeg ikke have en husky (nok mere generelt polarhundene), og det er fordi jeg ved at jeg ikke kan give dem det aktive liv de har brug for..
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.407
Vi har kun haft 3 forskellige racer i min familie, Irsk Setter, Schæfer og Border Collie.
Jeg ved at jeg slet ikke ville være i stand til at have en Irsk Setter, og Schæferen er en skøn hund og jeg er vild med den min far har, men mentalt er det ikke en race for mig.
Border Collien passer jeg fint med.
Ellers synes jeg ikke jeg kan sige at der er racer jeg aldrig vil have. Lige med undtagelsen af Rotten. Deres personlighed ville slet ikke hamonere med en som mig. Der er jeg for meget en pivskid.
aug 2008
Rødhårede mennesker er jo heller ikke alle hysteriske, vel?
Hundene er nok, hvad ejerne gør dem til, er jeg sikker på. Har selv en gravhund, som aldrig gør, samt en pekingeser, som elsker alle mennesker. Åbenbart meget atypisk!!
dec 2005
For mig handler det bestemt ikke om fordomme når jeg skriver hvilke racer jeg ikke skal have, det er ren og skær selverkendelse. Jeg ved hvilke racer som ikke kommer til at passe ind i hjemmet.
Hvis jeg frit kunne vælge var der ingen tvivl om at jeg skulle have ast igen ud fra bully udstillingslinier.
jun 2005
En pekingeser er da bestemt en dejlig hund hvis man har lyst til at have en lille hund med pelspleje. Men har man lyst og brug for en hund at træne gravjagt med, så er det langt mere hensigtsmæssigt at købe en race der er avlet til formålet.
At jeg personligt ikke kan se noget smukt eller brugbart i en amstaff gør da ikke Vivi til en dum gås i mine øjne, hendes hund og hendes valg =)
Valg af hund er personligt, og jeg kan ved gud ikke tvinge alle andre til kun at vælge de højenergiske brugshunde som jeg er til, hunden vil jo ganske enkelt mistrives i et hjem hvor overskuddet og evnerne ikke er til en sådan hund.
At jeg lægger stor vægt på en fejlfri og ganske høj lydighed gør, at jeg naturligt vælger de racer jeg personligt kan finde ud af at træne, og ikke vælger en hund der på ingen måde er avlet til lydighed - feks en mastiff, den har simpelthen hverken hjerne, energi eller egenskaberne til at blive den hund jeg ønsker mig..
- Men for den person der har mastiffen tæt på hjertet vil se helt andre kvaliteter i hunden og være uforstående for hvorfor jeg ikke ser det samme.
Det er ingen fordom, blot erkendelse af, at hverken jeg eller hunden vil trives =)
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.496
Ikke nogen hund med en overdreven, overdådig pels. Orker ikke at holde den ved lige og den hæmmer efter min mening hunden.
Til Mikkel:
Ikke nogen hunde med oprullede haler - han kan slet ikke have det - og jeg forstår det slet ikke *GG*
aug 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Rottweiler : de er lumske.. Stoler ikke på dem
dec 2005
aug 2007
Helt enig. Den her tråd var ikke tænkt som en "nu rakker vi ned på alle de andres hunde", men lige netop tænkt som en test af vores selverkendelse. De fleste af os ved jo udemærket godt, hvad vi har tid og lyst til at bruge vores hunde til, og har fornuftigt nok valgt racer, der passer til formålet
jun 2005
Tina og Alex kommer faktisk med en god en; jeg synes nemlig schæferhunde er en af de mest fantyastiske racer der findes. Så loyal og førerfikseret. En hund med egne initiativer, men som du stadig (med den rette indstilling) kan træne til ufejlbarlig lydighed.
Schæferhunde er fantastiske ?
dec 2005
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 313
Jeg skal heller aldrig have en langhåret hund, orker ikke pelsplejen.
Heller aldrig chi. er bare lidt for lille.
jun 2005
Jeg synes Cæsar virker dejlig, rolig, velafbalanceret og velafrettet på dine videoer, men så snart jeg ser ham i virkeligheden ser jeg kun en utilregnelig hund der kan (og vil) æde mig hvis den får chancen...
maj 2011
man kan bestemt godt falde for forskellige hunde, også selvom man HADER racen som pesten..
Vivi - hvor fedt et ord.. skabsfascination xD
dec 2005
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
maj 2011
jun 2005
Jeg kan simpelthen ikke fordrage hunde der er ulydige... Hopper op, tigger ved bordet, trækker i linen og jagter katte og vildt.
- Synes de er så utiltalende!
Min svigermors lhasaer er et godt eksempel..
De lystrer faktisk kun mig, men kun fordi jeg selv har trænet den lydighed jeg kræver for jeg gider passe dem.
De gør af forbipasserende hjemme i haven - det gør de ikke hos mig..
De tigger ved bordet hjemme, gør og krasser på benet - Her sover de bare når der er mad på bordet..
De stikker af fra svigermor og ignorerer hendes indkald - når jeg går med dem kommer de første gang jeg kalder.
Så et eller andet sted ER hunde hvad du gør dem til, men trods de er ok lydige når jeg har dem er de stadig utiltalende for mig; de er simpelthen for besværlige at lydighedstræne i den grad jeg ønsker mig - men svigermor synes jo det er FANTASTISK jeg kan "få dem til" at stå på kommando, hun går nemlig mere op i at de er pæne (i hendes øjne) og morsomme (hvor jeg ser ulydighed)..
Så øjnene der ser er en rigtig stor del af det =)
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2011
dec 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Hunde: 2 Emner: 469 Svar: 4.721
Jeg skal ikke have:
Spaniels
Terrier
Savlehunde
Ikke store og tunge hunde
Ikke kortnæsede hunde
Ingen skæveben til mig
Ingen Schæfer
Ingen Rottweiler
Ingen brugshunde
Ingen retriver
Jeg er kun til Nogle hyrdehunde og mynder
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.499
Jeg vil ikke have hunde hvis behov jeg ikke magter at tilfredsstille og hvis naturlige instinkter vi ikke kan få tilfredsstillet med familiens energi niveau og i de omgivelser vi bor i, for så kan jeg få en problem hund, og det vil være min skyld.
Men ellers synes jeg det gælder mere om at mixe personlighed fremfor fx hundens udseende...
Synes fx det er bredt når folk skriver terrier, for der er så mange slags og de er så forskellige, der er jo en verden til forskel på fx Yorkshire og jack russell og airdale og alt indimellem...
Så ja tak til en selektion på hunde efter konkrete kriterier og kendskab og ikke ud fra fordomme..
Enig med den der skrev hunde er lige så forskellige som mennesker også indenfor samme type og race...
Ville aldrig købe en ulovlig hund, ikke for at støtte hundeloven, men så læange den er som den er vil jeg aldrig støtte de der avler med risiko for at det er et spildt liv...
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 138 Svar: 1.911
Ikke schæfer, malinois eller andre brugshunde.
Ikke pudler
Ikke retriever
Ikke border collie
Generelt ikke pleaserhunde.
Derimod elsker jeg terrier
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Store hunde er mere mig jeg vil have en hund jeg kan kramme
Hvorfor? Hmm
jeg er blevet bidt 2 gange af små hunde og har en erfaring der siger de er agressive så er nok også en smule skræmt væk fra de små hunde
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.118
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Gravhund
Wippet
Labrador
Slædehund
Chihuahua
Gravhund og Lab siger mig intet!
Wippet- ser lidt "benet" ud
Slædehund har jeg slet ikke tid til at aktiverer, men flotte er de !!
Chihuahua, alt alt for lille for mig
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
Så er der vist også tyndet rigeligt ud
åhhh jow , heller ingen dumme uintelligente hunde her
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 77 Svar: 7.935
Jeg har tidligere haft gravhunde til drevjagt, og de har alle 6 været meget gøende.
En egenskab som jeg har skattet højt, når vi var på jagt. En gravhund på drev skal gø, så man kan følge, hvor den er, så må man leve med, at den også er åbenmundet hjemme.
PT. har vi en lille langhåret dværggravhund af udstillingslinier og hun åbner stort set aldrig munden og mangler i den grad drift.
Den manglende drift, bevirker så også at hun er betydeligt sværere at arbejde med, end en fuldblods jagtgravse.
Det er helt fint hun skal "kun" være familiehund.
I virkeligheden er der ikke mange racer jeg selv vil eje og aldrig store savlende hunde eller hunde, der kræver megen pelspleje.
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 5 Emner: 104 Svar: 883
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
Jeg vil dog ikke have en chi, selvom jeg synes de er utroligt kønne og søde. De er simpelthen for skrøbelige til mit hjem med tre børn, katte og hund. Det ville være synd.
Gravhunde er heller ikke lige mig - har mødt mange rigtig søde gravhunde - specielt en ruhåret var utrolig sød, men de er bare ikke mig.
Jeg er heller ikke vild med totalt hyper hunde, som fx de formel 1 jeg har mødt.
Terriere har jeg ikke det bedste forhold til - synes de gør for meget, men alligevel er jeg ret vild med naboens
Så det er skisme svært at udelukke en race jeg under ingen omstændigheder skal have.
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 677
Den passer slet ikke til mig!
Ruhårede racer er slet ikke noget for mig.
Terriere er heller ikke mig.
Ellers skal jeg ikke have gravhund, chihuahua, dsg og puddel.
Ja der er jo nok mange flere, men det er lige dem jeg kan komme i tanke om
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Men jeg har det ofte med hunde, som med mennesker... de kan være noget så grimme, men når man så lærer dem at kende, og har de en god personlighed, så bliver de altid kønnere.
Feks. ruhåret hønsehund er slet ikke min type, men som i mit fotoalbum, så var Elmos kæreste en ruhåret og hende kom jeg til at elske.
Schæfere er ikke min kop te, men dem på jobbet er da altså enkelte, som jeg glade for.
Kan ikke fordrage langhåret, men igen, så kender jeg flere små/store langhåret, som jeg bare er forelsket i... er ikke til helt små hunde, men en bekendt har en Pomeranian og den er bare den skønneste lille hund, så tror jeg kan sige, at det oftes ikke er racen, men personligheden, som jeg enten godt kan lide eller ikke.
dec 2008
Ingen Hyrdehunde.
Ingen Brugshunde.
Ingen Pinschere
Ingen Schnauzere.
Ingen Bulldogs.
Ingen Terriere (Undtagen Bull Terrier, Mini Bull Terrier og Staffordshire bull terrier)
Ingen Gravhunde.
Ingen Spidshunde.
Ingen Jagthunde.
Ingen små hunde (under 35cm)
Hahaha.. vi er jo ens.. bortset fra, at jeg måske godt kunne falde lidt for en Dværgpincher... måske..
dec 2008
Prøv lige at tjek den her.. det er kun pga den, at jeg er blevet lidt hooked på dværgpincheren.. og der er mange videoer med den... sådan en fin stor hund i lille krop.
http://www.youtube.com/watch?v=AjLMPTCFlvE&feature=related
dec 2008
Og hvis jeg ikke boede på 4. sal midt i kbh, så var DDB og andre store racer også en mulighed.. men kan jo ikke bære sådan en basse op ad trapperne hver dag
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Jeg skal aldrig have:
*Retrivere el andre jagthunde
*Gravhunde
*slædehunde - mange af dem er vildt lækre, men ALT for aktive
*hyrdehunde (på nær malinois)
*terrier (med undtagelse af bull-racerne)
*pelsede selskabshunde
*bitte små hunde ala chihuahua
Og så er der også nogle af molosserne der ikke tiltaler mig... Så tilbage er det jeg enten har eller har haft; moloss (fransk bulldog er en lille moloss), miniature bull terrier og malinois ;O))
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.130
dec 2008
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Jeg skal ikke have nogen form for Retriever - BORING!! De er ret kedelige, ens og ja... har du set en, har du set dem alle.
Jeg skal heller ikke have nogen form for molosserhund - alt for store, alt for savlende, alt for korthåret. Ellers tak.
Jeg skal heller ikke have nogen gårdhund, pinscher, gravhund, korthåret terrier, eller andet ensformigt, kedeligt - "har du set en, har du set dem alle-hund"
Er heller ikke så vild med Schæfer, Hvide hyrdehunde eller andet der minder om schæfer og ulve.
Ingen spidshunde - de er kedelige. Synes ikke de er kønne.
Jagthunde - ellers tak. Jeg går ikke på jagt, kommer aldrig til at gå på jagt - og de fleste jagthunde er korthåret... Er dog lidt vild med Ruhåret Hønsehund af udseende, men skal aldrig have en.
Jeg skal heller ikke have mini-hunde. Ingen Chihuahua, ingen Pomeranian - intet under 3 kg. Har prøvet det og det dur jeg ikke til. Mine hunde skal være små - men skal helst også kunne holde til lidt. Hundene er smukke, tag ikke fejl af det. Men mini-hunde og mig - ellers tak.
Jeg skal heller aldrig have Mops, Fransk Bulldog, Engelsk Bulldog og den slags fladnæset og korthåret pruttemaskine ;D
... så bottom line. Jeg er til små og mellem (ikke mini) selskabshunde med pels pels og atter pels + hårløse hunde og pudler (også store)
Men fremtidens hund her hedder nok Chinese Crested
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Ingen schæfere
Ingen rottweilere
(generelt set ingen brugsracer)
Ingen små hunde (under 10-12 kg)
Ingen langhårede hunde
Ingen terriere (med undtagelse af bull-racerne)
Ingen dansk/svensk
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Ingen små hunde ud over jack russell terrier.
Ingen Schæfer.
Ingen shar pei.
Ingen hunde med meget pelspleje.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Det ville også betyde at jeg skulle blive fornærmet hver gang en nævner at hårløse er grimme... men det synes jeg jo ikke, og det er mig der har den, ikke dem. Så er da ligeglad
Ville også betyde jeg skulle være fornærmet hver dag - og det er da spild af tid
Jeg synes det er sjovt at læse hvad folk bestemt ikke skal have
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
Jeg tror kun at jeg får hyrdehunde og om mange år når jeg ikke længere kan tilfredsstille deres behov en cairn terrie igen
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 292 Svar: 780
Ingen med lang pels, gider ikke alt den pleje.
Spidshunde
Muskel hunde
Mollossser (undtagen GD)
selvskabshunde (alt for klisterende)
dober, shæfer, rott.
Terrier
pudler
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.591
labrador og golden- retriver de for kedelige/nemme til mig og mit temperament og så lugter de af våd hund når de er våde!
der er mange racer jeg kunne se mig selv "redde" men ikke nogen af de 3.
apr 2005
apr 2005
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 652
Terrier
Mynder
Hunde med skæg
Ruhårede hunde
Fladsnudede hunde
Hunde med "hår i øjnene". (Jeg vil kunne se øjnene)
- derfor kan jeg sagtens syntes de er søde
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Men efter jeg har fået en lille hund (min Lhasa Apso, Kato) kan jeg på ingen måder se mig med en stor hund igen.. Og især ikke muskelhunde.. De typer hunde tiltaler mig på ingen måder mere..
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 59
Små hunde - mops'en er dog undtaget. Dem kan jeg simpelthen ikke stå for. :b Men sådan nogle små nips.. Chihuahua etc. Nej tak.
Mynder o. lign.
Jagthund bliver det nok heller ikke til - det kræver simpelthen for meget.
Jaa.. Ruhårede og 'skæggede'. Udelukkende grundet udseende (;
Og så er der bare så maange racer eller blandinger, som ikke ser harmoniske ud. Eller som jeg bare synes, ser forkerte ud.
7, 9, 13 at Bertram kommer til at se nogelunde ud, når han bliver større.
aug 2008
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Men jeg ved hvad jeg ikke vil have...
Ingen schæfere - kan ikke finde ud af at læse dem og det skræmmer mig
Ingen labradors - synes det er kedelige hunde
ingen hunde over 40 kg - tvivler på at jeg ville kunne styre den hvis der skulle ske noget uventet
Ingen hunde med alt for meget pelspleje
Ingen gravhunde - blev bidt i fingeren som lille og siden da har de bare været no-go
ingen pudler - alt for meget energi og så gør de alt for meget
feb 2008
Følger: 76 Følgere: 76 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 126
Og heller ikke hunde der er alt for store,men det er mere fordi jeg ikke ville kunne styre den
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
NU er jeg bare tøsesur!!! kæft der er mange der ikke vil have schæfere....
*klynk! piv! hyl!*
;o)
apr 2007
og terriere ER jo altså egenrådige, gøende og bare generelt belastende he he
apr 2007
apr 2007
men for at svare på trådens oprindelige spørgsmål...
ingen KH/MH -udover Dogo Argentino
Ingen terriere - udover Sort Russisk Terrier (og neeeeej syns ikke dete r belastende hunde, de er bare ikke mig;O) )
Ingen Rottweiler - passer ikke til mig af sind
afghansk mynde og hunde med lign pels- magter ikke den pleje, og min hund ville konstant ligne en hjemløs hund...
Puli eller Komondor - hverken sind eller pels tiltaler mig :-S
store molosser - savl? BVADR! har rigeligt i Athos:-)
Boxer - lækre hunde, men vi ville aldrig "blive enige"
og mht små hunde? ikke nu... nu er jeg til aktive hunde....
men når jeg blir ældre og ikke har fysikken, må jeg jo nok ty til noget mindre, OG mindre krævende
apr 2007
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
apr 2007
aug 2006
apr 2007
men det er heller ikke fair... han er bette af racen og så har vi Athos der må være faldet i trylledrikken som hvalp.... så han SER lille ud ham jesse ;o)
aug 2006
aug 2008
Det en skøøøøøøn race
aug 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 101
men er nok mest til små og mellem langhåret hunde så som pomeranian, spids osv
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 627
Hvilken race skal du IKKE have?