{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race skal du IKKE have?
  • #2   3. jun 2011 UHA der er mange racer jeg IKKE skal have! smiley

    Jeg har set på mange racer, og mange af dem passer overhovedet ikke til mig og mit temperament/personlighed.

    Ingen mynder - de er ikke kønne
    Ingen gravhunde - jeg kan ikke have hunde, der gør
    Ingen mastiffer eller molosser - jeg bryder mig ikke om de muskuløse hunde
    Ingen jagthunde - jeg kan slet, slet ikke følge med i deres høje gear!

    Der er sikkert flere racer/grupper jeg IKKE skal have - jeg er kun til langhårede, underuldsbærende racer smiley


  • #3   3. jun 2011 Der er mange racer, jeg godt kunne tænke mig .... og mange racer, jeg slet ikke kunne tænke mig...

    Hunde med for korte ben
    Hunde med for korte snuder
    Hunde med for kort pels
    Hunde med for kort lunte
    Hunde, der gør hele tiden
    Hunde, der savler
    Hunde, der slet ikke kan falde til ro

    Men det udelukker jo kun et par stykker.... eller hvad? (c;


  • #4   3. jun 2011 Spidshunde - det er slet ikke min type hund. Stædige, egenrådige og larmende; nej tak =)

    Terriere - Er slet slet ikke til så skarpe og hysteriske hunde..

    Mosslorhunde - Har ikke den intelligens og arbejdsvillighed jeg søger i en hund. Et stort dovent og savlende sofadyr er ikke lige min kop the ; )

    Små selskabshunde - Chihuahua, pekingeser, lhasa, pomeranier, dværg pincher osv.. Jeg aner ikke hvad jeg skulle bruge så lille en hund til, og pelspleje er SLET ikke mig =)

    Ja, jeg generaliserer og muligvis ville jeg kunne enes med få racer/individer fra de 4 grupper, men ikke noget jeg ville sætte 8-16 af mit liv af på at afprøve =)


  • #5   3. jun 2011 ingen små hunde (små hunde under beagle str) hader små hunde som man render og falder over, eller nærmest går i stykker bare man kigger på dem.

    specielt Chi, gravhunde og hårløs Nej tak.

    samt alle racer med flade næser.


  • #6   3. jun 2011 Muskuløse hunde
    Mynder og den slags
    Springer spaniel oh den type hund


  • #8   3. jun 2011 Assa - sjovt du nævner gravhund... det er ellers en meget robust hund, ligevægtig og stolt hvis den får den rette prægning, træning og avegener (jeg taler standart, ikke dværgene) =)

  • #9   3. jun 2011 Ingen bulldogs eller andre krølmuler - bryder mig ikke om deres hiven efter vejret og prusten.

    Ingen mynder eller jagthunde.

    Ingen muskelhunde.

    Ingen små pyntehunde.

    Ingen terrier.


  • #10   3. jun 2011 Daisie - Jamen Border Terrieren var faktisk min undtagelse indtil jeg mødte Louises Puma.. Hun er TERRIER for alle pengene, og det vil jeg simpelthen ikke risikere ; )

  • #11   3. jun 2011 Hih Marianne - jo, der er ikke mange racer med de mangler. Men kan sagtens følge dig i samtlige punkter!

    Jeg udelukker selv alle de racer, der ikke er harmonisk byggede og dermed velproportionerede. Uanset størrelse, skal mine hunde altid have en bygning der gør, at de kan bevæge sig frit og længe smiley Det udelukker også en hel del!

    Og så bryder jeg mig ikke om nervøse, stressede racer - og heller ikke om de lidt mere hårde "nysere", der kræver at man jævnligt sætter sig i respekt.


  • #13   3. jun 2011 Gravhund.

    Er mest til hunde, som man ikke skal bukke sig ned for at ae på hovedet smiley


  • #14   3. jun 2011 Hmm.. Den var svær smiley

    Ingen listehunde - KUN fordi de er ulovlige smiley


  • #15   3. jun 2011 ingen store hunde .da jeg ikke kan magte dem

  • #16   3. jun 2011 Jagthunde
    Molosser, bulldogs og Muskelhunde
    Terrier


  • #17   3. jun 2011 Måske forandrer det sig, når jeg bliver gammel, men som udgangspunkt skal jeg ikke have en lille hund.



  • #18   3. jun 2011 Jeg skal desværre ikke have nogen af de forbudte racer smiley
    Men ellers ville spidshunde, gravhunde, schæfere, dobermann, maller, rottweilere og generelt alle brugshunde ikke passe ind her. Heller ikke små selskabshunde så som lahsa, pekingeser, chihuahua osv ikke passe ind i hjemmet. Hunde med lang pels vil jeg heller ikke have.


  • #19   3. jun 2011 Hmmm, DEN var svær, ummidelbart er der ikke en hund som jeg ikke kan lide! Jeg har ikke mødt nogen, og i hundebøger ser alle hunde jo så dejlige ud, og de er alle sammen så forskellige smiley

  • #20   3. jun 2011 Hov og retriver racer samt skarpe vogtere vil jeg heller ikke have smiley

  • #21   3. jun 2011 Faktisk en rigtig "spændende" tråd, denne her. Jeg skal da lige love for at fordommene lever i fin stil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #22   3. jun 2011 Listehunde...fordi de er ulovlige.

    Ruhårede hunde fordi jeg synes de ser usoignerede ud.

    Brugshunde, fordi jeg ikke har fysikken til at aktivere/træne så meget og længe.

    Hmmm...ville dog elske at have en veltrænet og harmonisk dobberman...men her hos mig ville den ende som en dybt frustreret krabat og det vil jeg ikke udsætte hunden, mig selv eller vores omgivelser for *rødmer*



  • #23   3. jun 2011 Lillian - Jeg ved ikke om man kan kalde det fordomme så meget som hvordan man personligt ser racerne. Vi kigger jo alle på hunden i forhold til hvordan den passer til egne krav, forventninger og kompetencer - og sammenligner racestandarten og erfaringer ud fra de racer og hunde man ved man har god kemi med =)

    Så fordomme er det nok ikke, men nærmere hundeejere der virkelig tænker over hvad de vil have og ikke vil have - ud fra racestandarter og møder med individer af racerne/grupperne =)


  • #24   3. jun 2011 Nina.
    Jeg har haft flere forskellige racer i årenes løb, fra schæfer over newfoundlændere, cocker, gårdhunde og har nu en "gøende" gravhund,.som kun siger noget, når nogen kommer til døren, samt en pekingeser, som er den mest venlige race der findes. Jeg har også tidligere været hundefrisør, og dermed mødt så mange forskellige racer, og jeg må sige, jeg har ikke mødt mange hunde, som passer ind under de "beskrivelser" som her er nævnt.
    Mon ikke man kan sige ligesom mk-hundeejerne, har sagt, en hund er ofte, hvad man gør den til.


  • #25   3. jun 2011 Hov, vil da lige sige, at jeg absolut ikke har noget imod de racer, som jeg ikke selv ville eje. Jeg ved bare fx. at jeg ikke er tilstrækkeligt konsekvent til at have en aussie - eller tilstrækkeligt glad for at træne, til at have en border. Og jeg ved at jeg ikke ville bryde mig om at have en hund, der pga. sin fysik ikke kunne følge med på en 2 timers gåtur eller en fornuftig cykeltur. Men derfor kan det jo sagtens være fantastiske - i andre familier smiley

  • #26   3. jun 2011 skal ALDRIG have en chihuahua.. NEVER EVER!!
    Det er ren og skær fordi jeg sys de er hammer grimme og irriterende når de gør..
    også vil jeg ikke have en husky (nok mere generelt polarhundene), og det er fordi jeg ved at jeg ikke kan give dem det aktive liv de har brug for.. smiley


  • #27   3. jun 2011 Det skal jeg ikke kunne sige...

    Vi har kun haft 3 forskellige racer i min familie, Irsk Setter, Schæfer og Border Collie.

    Jeg ved at jeg slet ikke ville være i stand til at have en Irsk Setter, og Schæferen er en skøn hund og jeg er vild med den min far har, men mentalt er det ikke en race for mig.

    Border Collien passer jeg fint med.

    Ellers synes jeg ikke jeg kan sige at der er racer jeg aldrig vil have. Lige med undtagelsen af Rotten. Deres personlighed ville slet ikke hamonere med en som mig. Der er jeg for meget en pivskid.


  • #29   3. jun 2011 Jeg har haft flere racer, af forskellige typer i årenes løb, og mødt rigtig mange, i min tid som hundefrisør. Og jeg genkender ikke ret meget , af det som er skrevet her!
    Rødhårede mennesker er jo heller ikke alle hysteriske, vel?
    Hundene er nok, hvad ejerne gør dem til, er jeg sikker på. Har selv en gravhund, som aldrig gør, samt en pekingeser, som elsker alle mennesker. Åbenbart meget atypisk!!


  • #30   3. jun 2011 Lillian K
    For mig handler det bestemt ikke om fordomme når jeg skriver hvilke racer jeg ikke skal have, det er ren og skær selverkendelse. Jeg ved hvilke racer som ikke kommer til at passe ind i hjemmet.

    Hvis jeg frit kunne vælge var der ingen tvivl om at jeg skulle have ast igen ud fra bully udstillingslinier.


  • #31   3. jun 2011 Lillian - Uanset hvilke hunde dit hjerte banker for, så må man jo aldrig glemme at enhver race har egenskaber, energiniveau, størrelse, pelskrav, træningsvillighed og intelligens der er forskellige fra den næste race..

    En pekingeser er da bestemt en dejlig hund hvis man har lyst til at have en lille hund med pelspleje. Men har man lyst og brug for en hund at træne gravjagt med, så er det langt mere hensigtsmæssigt at købe en race der er avlet til formålet.

    At jeg personligt ikke kan se noget smukt eller brugbart i en amstaff gør da ikke Vivi til en dum gås i mine øjne, hendes hund og hendes valg =)

    Valg af hund er personligt, og jeg kan ved gud ikke tvinge alle andre til kun at vælge de højenergiske brugshunde som jeg er til, hunden vil jo ganske enkelt mistrives i et hjem hvor overskuddet og evnerne ikke er til en sådan hund.

    At jeg lægger stor vægt på en fejlfri og ganske høj lydighed gør, at jeg naturligt vælger de racer jeg personligt kan finde ud af at træne, og ikke vælger en hund der på ingen måde er avlet til lydighed - feks en mastiff, den har simpelthen hverken hjerne, energi eller egenskaberne til at blive den hund jeg ønsker mig..
    - Men for den person der har mastiffen tæt på hjertet vil se helt andre kvaliteter i hunden og være uforstående for hvorfor jeg ikke ser det samme.

    Det er ingen fordom, blot erkendelse af, at hverken jeg eller hunden vil trives =)


  • #33   3. jun 2011 Til mig:

    Ikke nogen hund med en overdreven, overdådig pels. Orker ikke at holde den ved lige og den hæmmer efter min mening hunden.

    Til Mikkel:

    Ikke nogen hunde med oprullede haler - han kan slet ikke have det - og jeg forstår det slet ikke *GG*


  • #34   3. jun 2011 Afslutningsvis, vil jeg sige, at jeg absolut ikke føler mig "Ramt" på nogen måde: Dejligt, at der findes så mange forskellige racer. Det, der er synd, er at mange generaliserer. Og det bryder jeg mig ikke om, hunde er lige forskellige som mennesker, og indenfor bestemte racer.

  • #35   3. jun 2011 Schæfer : de er utilregnelige og hysteriske
    Rottweiler : de er lumske.. Stoler ikke på dem


  • #36   3. jun 2011 smiley Tak Nina smiley

  • #37   3. jun 2011 * Nina - Siger mange TAK *
    Helt enig. Den her tråd var ikke tænkt som en "nu rakker vi ned på alle de andres hunde", men lige netop tænkt som en test af vores selverkendelse. De fleste af os ved jo udemærket godt, hvad vi har tid og lyst til at bruge vores hunde til, og har fornuftigt nok valgt racer, der passer til formålet smiley


  • #38   3. jun 2011 Så lidt Vivi, jeg kan nu godt lide dig selvom jeg ikke bryder mig synderligt om den kofarvede ; )

    Tina og Alex kommer faktisk med en god en; jeg synes nemlig schæferhunde er en af de mest fantyastiske racer der findes. Så loyal og førerfikseret. En hund med egne initiativer, men som du stadig (med den rette indstilling) kan træne til ufejlbarlig lydighed.

    Schæferhunde er fantastiske ?


  • #39   3. jun 2011 Fnis årh hold op Nina, jeg så godt din skabsfaschination dengang du kylede godbidder efter ham smiley

  • #40   3. jun 2011 Jeg skal aldrig have en Bullterrier, synes bare helt ærligt at det er den grimmeste race af alle sorry.
    Jeg skal heller aldrig have en langhåret hund, orker ikke pelsplejen.
    Heller aldrig chi. er bare lidt for lille.


  • #41   3. jun 2011 Hahahaha, ja den facination lå vist godt gemt i bunden af det skab *LOL*

    Jeg synes Cæsar virker dejlig, rolig, velafbalanceret og velafrettet på dine videoer, men så snart jeg ser ham i virkeligheden ser jeg kun en utilregnelig hund der kan (og vil) æde mig hvis den får chancen...


  • #42   3. jun 2011 det kommer jo helt an på hvilke oplevelser man har haft med disse forskellige hunde.. selvom vi mennesker har samme farve, så er vi jo heller ikke ens vel?
    man kan bestemt godt falde for forskellige hunde, også selvom man HADER racen som pesten.. smiley


    Vivi - hvor fedt et ord.. skabsfascination xD


  • #43   3. jun 2011 Nina og den tankegang kan jeg jo kun følge dig i for sådan ser jeg selv på mange racer smiley

  • #44   3. jun 2011 molly nemlig f'ørhen kunne jeg bare ikke klare de små kinesiske hårløse indtil min veninde fik en ,,aiiii den er så sød med sit 80'er hår og poterne som har små benvarmer på smiley

  • #45   3. jun 2011 susanne - Jeg kan så stadig ikke li de hårløse ganske enkelt fordi de bare ikke er en hund for mig, men kunne da nok blive omvendt hvis jeg mødte en virkelig sød en som bare faldt lige i mit hjerte.. smiley

  • #46   3. jun 2011 Molly - Jeg synes også det kommer an på øjnene der ser..

    Jeg kan simpelthen ikke fordrage hunde der er ulydige... Hopper op, tigger ved bordet, trækker i linen og jagter katte og vildt.
    - Synes de er så utiltalende!

    Min svigermors lhasaer er et godt eksempel..

    De lystrer faktisk kun mig, men kun fordi jeg selv har trænet den lydighed jeg kræver for jeg gider passe dem.

    De gør af forbipasserende hjemme i haven - det gør de ikke hos mig..
    De tigger ved bordet hjemme, gør og krasser på benet - Her sover de bare når der er mad på bordet..
    De stikker af fra svigermor og ignorerer hendes indkald - når jeg går med dem kommer de første gang jeg kalder.

    Så et eller andet sted ER hunde hvad du gør dem til, men trods de er ok lydige når jeg har dem er de stadig utiltalende for mig; de er simpelthen for besværlige at lydighedstræne i den grad jeg ønsker mig - men svigermor synes jo det er FANTASTISK jeg kan "få dem til" at stå på kommando, hun går nemlig mere op i at de er pæne (i hendes øjne) og morsomme (hvor jeg ser ulydighed)..

    Så øjnene der ser er en rigtig stor del af det =)


  • #47   3. jun 2011 Engelsk buldog kan jeg slet ikke lide. De er grimme og vraltende. Jeg vil have en elegant hund. Små hunde som Pekingeser og Chihuahua er heller ikke mig. Jeg vil have en stor hund der også gerne vil lave noget.

  • #48   3. jun 2011 Nina - jeg kan godt se hvad du mener.. helt bestemt smiley

  • #54   3. jun 2011 Jeg har kriterier:

    Jeg skal ikke have:

    Spaniels
    Terrier
    Savlehunde
    Ikke store og tunge hunde
    Ikke kortnæsede hunde
    Ingen skæveben til mig
    Ingen Schæfer
    Ingen Rottweiler
    Ingen brugshunde
    Ingen retriver

    Jeg er kun til Nogle hyrdehunde og mynder smiley



  • #55   3. jun 2011 bliver faktisk lidt beklemt ved at læse at der åbenbart er lige så mange fordomme om hunde racer som blandt mennesker, men burde nok ikke blive overrasket...

    Jeg vil ikke have hunde hvis behov jeg ikke magter at tilfredsstille og hvis naturlige instinkter vi ikke kan få tilfredsstillet med familiens energi niveau og i de omgivelser vi bor i, for så kan jeg få en problem hund, og det vil være min skyld.
    Men ellers synes jeg det gælder mere om at mixe personlighed fremfor fx hundens udseende...
    Synes fx det er bredt når folk skriver terrier, for der er så mange slags og de er så forskellige, der er jo en verden til forskel på fx Yorkshire og jack russell og airdale og alt indimellem...

    Så ja tak til en selektion på hunde efter konkrete kriterier og kendskab og ikke ud fra fordomme..
    Enig med den der skrev hunde er lige så forskellige som mennesker også indenfor samme type og race...

    Ville aldrig købe en ulovlig hund, ikke for at støtte hundeloven, men så læange den er som den er vil jeg aldrig støtte de der avler med risiko for at det er et spildt liv...


  • #56   3. jun 2011 Ingen hunde under 6 kg.
    Ikke schæfer, malinois eller andre brugshunde.
    Ikke pudler
    Ikke retriever
    Ikke border collie
    Generelt ikke pleaserhunde.

    Derimod elsker jeg terrier smiley


  • #57   3. jun 2011 Jeg skal bare ikke have små hunde.. smiley

    Store hunde er mere mig jeg vil have en hund jeg kan kramme smiley

    Hvorfor? Hmm

    jeg er blevet bidt 2 gange af små hunde og har en erfaring der siger de er agressive så er nok også en smule skræmt væk fra de små hunde smiley


  • #58   3. jun 2011 Ved godt det ikke er det der er spørgsmålet, men det er nemmere at sige jeg KUN er til schæfere, end at nævne de 500 andre racer jeg IKKE er til :O)

  • #59   3. jun 2011 Skal aldrig have:

    Gravhund
    Wippet
    Labrador
    Slædehund
    Chihuahua

    Gravhund og Lab siger mig intet!
    Wippet- ser lidt "benet" ud smiley
    Slædehund har jeg slet ikke tid til at aktiverer, men flotte er de !!
    Chihuahua, alt alt for lille for mig


  • #60   3. jun 2011 Langhåret hunde , ene og alene fordi min dovenskab byder mig det imod.

    Så er der vist også tyndet rigeligt ud smiley


    åhhh jow , heller ingen dumme uintelligente hunde her smiley


  • #61   3. jun 2011 En lille kommentar til gravhundene, som *Ej en medløber* skriver, er der altså væsentlig forskel på gravhunde af udstillings- og hardcore jagtlinier.
    Jeg har tidligere haft gravhunde til drevjagt, og de har alle 6 været meget gøende.
    En egenskab som jeg har skattet højt, når vi var på jagt. En gravhund på drev skal gø, så man kan følge, hvor den er, så må man leve med, at den også er åbenmundet hjemme.

    PT. har vi en lille langhåret dværggravhund af udstillingslinier og hun åbner stort set aldrig munden og mangler i den grad drift.

    Den manglende drift, bevirker så også at hun er betydeligt sværere at arbejde med, end en fuldblods jagtgravse.
    Det er helt fint hun skal "kun" være familiehund.

    I virkeligheden er der ikke mange racer jeg selv vil eje og aldrig store savlende hunde eller hunde, der kræver megen pelspleje.


  • #62   3. jun 2011 tror ikke jeg kan sige hvilken hund jeg ikke vil have, selvfølgelig lige de ulovlige.... Men ja ved ikke det er svært spørgsmål

  • #63   3. jun 2011 Jeg passer temperamentmæssigt ret dårligt til terriere, og jeg tror hellere ikke at spidshundene er lige mig. Jeg synes at der er mange dejlige hunde af begge typer, men jeg er nok bare ikke den rette type til at eje dem. Jeg skal nok holde mig til hyrde/vogter/gårdhunde. Evt mynder, hvis jeg flytter til et sted hvor der er mulighed for at slippe dem uden at de kan stikke af. smiley

  • #64   3. jun 2011 Jeg syntes det er lettere at sige Norwich Terrier og Portuguese Podengo ruhåret dværg..............er de 2 racer jeg bliver gamle sammen med :o)

  • #65   3. jun 2011 * Nina - Siger mange TAK * det er selve hunden jeg ikke kan lide. både udsenet og væremåden. lige meget om den er mini alm, lang, kort eller ruhåret.

  • #66   3. jun 2011 Jeg synes, det er svært at sige, hvilken race jeg ikke vil have, for indenfor alle racer er der jo individuelle forskelle smiley

    Jeg vil dog ikke have en chi, selvom jeg synes de er utroligt kønne og søde. De er simpelthen for skrøbelige til mit hjem med tre børn, katte og hund. Det ville være synd.

    Gravhunde er heller ikke lige mig - har mødt mange rigtig søde gravhunde - specielt en ruhåret var utrolig sød, men de er bare ikke mig.

    Jeg er heller ikke vild med totalt hyper hunde, som fx de formel 1 jeg har mødt.

    Terriere har jeg ikke det bedste forhold til - synes de gør for meget, men alligevel er jeg ret vild med naboens smiley

    Så det er skisme svært at udelukke en race jeg under ingen omstændigheder skal have.


  • #67   3. jun 2011 Jeg skal aldrig have en beagle igen.
    Den passer slet ikke til mig!

    Ruhårede racer er slet ikke noget for mig.
    Terriere er heller ikke mig.
    Ellers skal jeg ikke have gravhund, chihuahua, dsg og puddel.

    Ja der er jo nok mange flere, men det er lige dem jeg kan komme i tanke om


  • #68   3. jun 2011 Synes det er en sjov tråd.. for det første fordi jeg kun vil have EN race, men frygter for samme dårlige oplevelse som med Elmo, og her taler jeg kun for meget sygdom, da han ellers var den bedste hund i hele verdenen.

    Men jeg har det ofte med hunde, som med mennesker... de kan være noget så grimme, men når man så lærer dem at kende, og har de en god personlighed, så bliver de altid kønnere.

    Feks. ruhåret hønsehund er slet ikke min type, men som i mit fotoalbum, så var Elmos kæreste en ruhåret og hende kom jeg til at elske.
    Schæfere er ikke min kop te, men dem på jobbet er da altså enkelte, som jeg glade for.
    Kan ikke fordrage langhåret, men igen, så kender jeg flere små/store langhåret, som jeg bare er forelsket i... er ikke til helt små hunde, men en bekendt har en Pomeranian og den er bare den skønneste lille hund, så tror jeg kan sige, at det oftes ikke er racen, men personligheden, som jeg enten godt kan lide eller ikke.


  • #69   3. jun 2011 C&K.

    Ingen Hyrdehunde.

    Ingen Brugshunde.

    Ingen Pinschere

    Ingen Schnauzere.

    Ingen Bulldogs.

    Ingen Terriere (Undtagen Bull Terrier, Mini Bull Terrier og Staffordshire bull terrier)

    Ingen Gravhunde.

    Ingen Spidshunde.

    Ingen Jagthunde.

    Ingen små hunde (under 35cm)

    Hahaha.. vi er jo ens.. bortset fra, at jeg måske godt kunne falde lidt for en Dværgpincher... måske..


  • #71   3. jun 2011 C&K... tror os med de her typer har det lidt på samme måde.. jeg er bare til de muskuløse.. men kan lide alle hunde... de er bare ikke noget for mig.

    Prøv lige at tjek den her.. det er kun pga den, at jeg er blevet lidt hooked på dværgpincheren.. og der er mange videoer med den... sådan en fin stor hund i lille krop.

    http://www.youtube.com/watch?v=AjLMPTCFlvE&feature=related


  • #72   3. jun 2011 ja.. det er jo også KUN den dværgpincher jeg vil have.. jeg har jo ikke evnerne til det hun præsterer... det er så vildt.. hun må være så dygtig smiley

    Og hvis jeg ikke boede på 4. sal midt i kbh, så var DDB og andre store racer også en mulighed.. men kan jo ikke bære sådan en basse op ad trapperne hver dag smiley


  • #73   3. jun 2011 Jeg er vild med alle hunde, men det er ikke alle hunde der ville elske at bo hos mig ;O))

    Jeg skal aldrig have:

    *Retrivere el andre jagthunde
    *Gravhunde
    *slædehunde - mange af dem er vildt lækre, men ALT for aktive
    *hyrdehunde (på nær malinois)
    *terrier (med undtagelse af bull-racerne)
    *pelsede selskabshunde
    *bitte små hunde ala chihuahua

    Og så er der også nogle af molosserne der ikke tiltaler mig... Så tilbage er det jeg enten har eller har haft; moloss (fransk bulldog er en lille moloss), miniature bull terrier og malinois ;O))


  • #74   3. jun 2011 så lige den her med hende i linker til, kan hunden virkelig tåle det?

  • #75   3. jun 2011 jean.. tænker du på Weightpull... og ja det tror jeg.. der er jo meget lidt vægt på, og den er jo trænet til det... tvivler på, at hun gør noget, som er skadeligt for hendes hunde.. hun er avler ved siden af, og så træner hun sine hunde meget seriøst..

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.820
    #76   3. jun 2011 Uha, var det ikke nemmere at nævne de få jeg faktisk vil have? smiley

    Jeg skal ikke have nogen form for Retriever - BORING!! De er ret kedelige, ens og ja... har du set en, har du set dem alle.

    Jeg skal heller ikke have nogen form for molosserhund - alt for store, alt for savlende, alt for korthåret. Ellers tak.

    Jeg skal heller ikke have nogen gårdhund, pinscher, gravhund, korthåret terrier, eller andet ensformigt, kedeligt - "har du set en, har du set dem alle-hund"

    Er heller ikke så vild med Schæfer, Hvide hyrdehunde eller andet der minder om schæfer og ulve.

    Ingen spidshunde - de er kedelige. Synes ikke de er kønne.

    Jagthunde - ellers tak. Jeg går ikke på jagt, kommer aldrig til at gå på jagt - og de fleste jagthunde er korthåret... Er dog lidt vild med Ruhåret Hønsehund af udseende, men skal aldrig have en.

    Jeg skal heller ikke have mini-hunde. Ingen Chihuahua, ingen Pomeranian - intet under 3 kg. Har prøvet det og det dur jeg ikke til. Mine hunde skal være små - men skal helst også kunne holde til lidt. Hundene er smukke, tag ikke fejl af det. Men mini-hunde og mig - ellers tak.

    Jeg skal heller aldrig have Mops, Fransk Bulldog, Engelsk Bulldog og den slags fladnæset og korthåret pruttemaskine ;D

    ... så bottom line. Jeg er til små og mellem (ikke mini) selskabshunde med pels pels og atter pels + hårløse hunde og pudler (også store)
    Men fremtidens hund her hedder nok Chinese Crested smiley


  • #77   3. jun 2011 Ingen spidshunde
    Ingen schæfere
    Ingen rottweilere
    (generelt set ingen brugsracer)
    Ingen små hunde (under 10-12 kg)
    Ingen langhårede hunde
    Ingen terriere (med undtagelse af bull-racerne)
    Ingen dansk/svensk


  • #78   3. jun 2011 Ingen Chihuahua.
    Ingen små hunde ud over jack russell terrier.
    Ingen Schæfer.
    Ingen shar pei.
    Ingen hunde med meget pelspleje.


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.820
    #79   3. jun 2011 ... og så forstår jeg ikke jer der blir fornærmet over folks meninger om de forskellige racer. Jeres hunde blir jo ikke dårligere af at andre mennesker har en mening.
    Det ville også betyde at jeg skulle blive fornærmet hver gang en nævner at hårløse er grimme... men det synes jeg jo ikke, og det er mig der har den, ikke dem. Så er da ligeglad smiley

    Ville også betyde jeg skulle være fornærmet hver dag - og det er da spild af tid smiley

    Jeg synes det er sjovt at læse hvad folk bestemt ikke skal have smiley


  • #80   3. jun 2011 Jeg syntes altså ikke at det handler om fordomme og alle hunde er jo skønne på hver deres måde!! En terrier er bare ikke lige så pleasende som eks. Border collie eller schæfer. Selvfølgelig er alle racer forskellige, men hver race har jo nogle generelle træk, eftersom de er avlet til forskellige formål.
    Jeg tror kun at jeg får hyrdehunde og om mange år når jeg ikke længere kan tilfredsstille deres behov en cairn terrie igen


  • #81   3. jun 2011 Her skal vi heller ikke have små hunde man kan træde på og falde over-
    Ingen med lang pels, gider ikke alt den pleje.
    Spidshunde
    Muskel hunde
    Mollossser (undtagen GD)
    selvskabshunde (alt for klisterende)
    dober, shæfer, rott.
    Terrier
    pudler


  • #82   3. jun 2011 Dansk svensk gårdehund, enten er de for hyper eller også er de for underkuede..
    labrador og golden- retriver de for kedelige/nemme til mig og mit temperament og så lugter de af våd hund når de er våde!

    der er mange racer jeg kunne se mig selv "redde" men ikke nogen af de 3.


  • #83   3. jun 2011 åh ja og snauzer de bestemt ikke mig

  • #84   3. jun 2011 ej heller ikke schæfere så det vist nogenlunde det jeg helt bestemt IKKE vil have, men der er mange jeg ikke passer med...men som hvis de stod på mit dørtrin godt kunne få lov at bo her smiley

  • #85   3. jun 2011 Vil ikke have ulovlige hunde. Ellers er jeg åben for alle

  • #86   3. jun 2011 Jeg vil bl.a. ikke have:
    Terrier
    Mynder
    Hunde med skæg
    Ruhårede hunde
    Fladsnudede hunde
    Hunde med "hår i øjnene". (Jeg vil kunne se øjnene)
    - derfor kan jeg sagtens syntes de er søde


  • #87   3. jun 2011 Har 7, 9, 13 altid været til store hunde og især muskelhunde..

    Men efter jeg har fået en lille hund (min Lhasa Apso, Kato) kan jeg på ingen måder se mig med en stor hund igen.. Og især ikke muskelhunde.. De typer hunde tiltaler mig på ingen måder mere..


  • #88   3. jun 2011 Listehunde, muskelhunde og generelt store hunde.
    Små hunde - mops'en er dog undtaget. Dem kan jeg simpelthen ikke stå for. :b Men sådan nogle små nips.. Chihuahua etc. Nej tak.
    Mynder o. lign.
    Jagthund bliver det nok heller ikke til - det kræver simpelthen for meget.
    Jaa.. Ruhårede og 'skæggede'. Udelukkende grundet udseende (;

    Og så er der bare så maange racer eller blandinger, som ikke ser harmoniske ud. Eller som jeg bare synes, ser forkerte ud. smiley

    7, 9, 13 at Bertram kommer til at se nogelunde ud, når han bliver større.


  • #89   4. jun 2011 Haha Rikke smiley Har sku dårlig tid . .:P

  • #90   4. jun 2011 Uha - der er ski mange... Jeg går jo lidt modsat de fleste herinde da jeg EEEELSKER de fladsnudede hunde smiley Elsker deres direkte måde at søge kontakt på, deres små grynte lyde, "bullerflips" og selvstændige væremåde smiley

    Men jeg ved hvad jeg ikke vil have...

    Ingen schæfere - kan ikke finde ud af at læse dem og det skræmmer mig

    Ingen labradors - synes det er kedelige hunde

    ingen hunde over 40 kg - tvivler på at jeg ville kunne styre den hvis der skulle ske noget uventet

    Ingen hunde med alt for meget pelspleje

    Ingen gravhunde - blev bidt i fingeren som lille og siden da har de bare været no-go

    ingen pudler - alt for meget energi og så gør de alt for meget


  • #91   4. jun 2011 en race jeg ikke ville ha er chihuahua (staves).
    Og heller ikke hunde der er alt for store,men det er mere fordi jeg ikke ville kunne styre den


  • #93   4. jun 2011 EJ! ved i nu hvad???
    NU er jeg bare tøsesur!!! kæft der er mange der ikke vil have schæfere....
    *klynk! piv! hyl!*

    ;o)


  • #95   4. jun 2011 Daisie - jamen jamen jamen!!!! schæferen er en gudeskøn hund, der er alt andet end hysterisk og larmende *HOST*!!!

    og terriere ER jo altså egenrådige, gøende og bare generelt belastende smiley he he


  • #97   4. jun 2011 Daisie- come on... smiley jeg vil også have lov at være nærtagende smiley

  • #99   4. jun 2011 Daisie- nej nej smiley det skal med smiley

    men for at svare på trådens oprindelige spørgsmål...

    ingen KH/MH -udover Dogo Argentino

    Ingen terriere - udover Sort Russisk Terrier (og neeeeej syns ikke dete r belastende hunde, de er bare ikke mig;O) )

    Ingen Rottweiler - passer ikke til mig af sind

    afghansk mynde og hunde med lign pels- magter ikke den pleje, og min hund ville konstant ligne en hjemløs hund...

    Puli eller Komondor - hverken sind eller pels tiltaler mig :-S

    store molosser - savl? BVADR! har rigeligt i Athos:-)

    Boxer - lækre hunde, men vi ville aldrig "blive enige"

    og mht små hunde? ikke nu... nu er jeg til aktive hunde....
    men når jeg blir ældre og ikke har fysikken, må jeg jo nok ty til noget mindre, OG mindre krævende smiley


  • #102   4. jun 2011 Daisie-ha ha ha... hvem var det så lige der blev tøsefornærmet hva? smiley

  • #104   4. jun 2011 skal ikke have en terrier... de er bare slet ikke mig - ej heller spidshunde

  • #105   4. jun 2011 Nej spidshunde er heller ikke lige mig... kan ikke forlige mig med deres sind smiley

  • #106   4. jun 2011 M Hysted siger du at en border collie er en tæppetisser hrmf;o))

  • #107   5. jun 2011 Charlotte - jeg har gentagende gange hørt ham kalde Jesse det herhjemme ihvertfald.... ;o)
    men det er heller ikke fair... han er bette af racen og så har vi Athos der må være faldet i trylledrikken som hvalp.... så han SER lille ud ham jesse ;o)


  • #108   5. jun 2011 Hehe retfærdigtvist kan de jo faktisk også være meget små kender da et par stykker der vejer ca 12 kg. Når jeg tænker tæppetissere tænker jeg bare små hysteriske bæster der ikke kan bruges til noget

  • #109   5. jun 2011 Må give Tine ret, der er mange der ikke vil have "vores" race, og det fatter man jo ikke smiley
    Det en skøøøøøøn race smiley


  • #111   20. jun 2011 vil ikke sige at der er nogle hunde jeg ikke bryder mig om,
    men er nok mest til små og mellem langhåret hunde så som pomeranian, spids osv smiley


  • #112   30. jul 2011 cairn terrier, det sku ikke min kop te, og har mødt for mange der bider

Kommentér på:
Hvilken race skal du IKKE have?

Annonce