{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

D´OH!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Ja ja, ved godt, intetsingende overskrift... Men har lige skullet tænke en smule over hvordan det skulle fortælles.

Jeg har en virkelig flink kollega af anden etnisk oprindelse ( tyrker), han er født og opvokset i Danmark, så er jo dansk... Men nå ja, lille sidespring.
Vi kom forleden til at snakke om hunde og så fortalte han, at han hele sit liv har været lidt angst for hunde, men at nu har han og konen bestemt sig for at ville have hund, da hun elsker hunde. Hun er højgravid og den eneste i huset, der har bare lidt forstand på hunde...
Ok, siger jeg så. "Hvilken hund skal I have???"
"Jamen, min onkel i Tyrkiet har en stor gård og har en del hunde og vi får så en hvalp derfra om 3 uger ca... " ok, hvad er det for en race ??? spørger jeg nysgerrigt..
"Jeg ved ikke om du kender racen, men det er en tyrkisk hyrdehund, der stammer fra et område, der hedder Kangal...og den er krydset med en hyrderace, som jeg ikke lige kender" siger han så...

Jeg tabte kæben.

Så vidt jeg ved, så er Kangal da på listen, men jeg kan da tage fejl. Men hvad sker der lige for en mand, der ikke kender en skid til hunde, at han så vælger en blanding af noget, han ikke kender... Og så får den bragt ind i landet fra Tyrkiet....

Ja, jeg ved ikke hvad jeg skal sige....
udover måske.... D`OH !!!!!!!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  D´OH!!!!!!!!
  • #1   31. maj 2011 Har du gjort ham opmærksom på at den er ulovlig har i landet ??

  • #2   31. maj 2011 Håber du fortæller ham imorgen, at den er ulovlig smiley

  • #3   31. maj 2011 det var da også et "glimrende" valg med en stor hund når der ventes familieforøgelse - du bør sige noget til vedkommende, iøvrigt kan den vel ikke komme ind i landet - eller hvad ? medmindre den smugles over grænsen ..........

  • #4   31. maj 2011 Han lyder som en rar og stille og rolig person - Tror du ikke du med lidt snilde og kloge ord kan overbevise ham om at det er et dumt valg smiley

    men ja DOH *G* !


  • #5   31. maj 2011 Jeg har da i sinde at fortælle ham at den er ulovlig - og i samme moment siger jeg osse, at får jeg kendskab til at den kommer til landet alligevel, så ved jeg hvor han bor og den adresse fortæller jeg gerne politiet *S*



  • #6   31. maj 2011 Skal ærligt indrømme, at da han sagde det til mig, der kom mine fordomme godt nok op i mig igen... Og det tiltrods for at han slet ikke passer på de typer.


  • #7   31. maj 2011 Kangal er på listen...
    De har nok ikke tænkt over forskellige racer, i Tyrkiet findes der mange der har en kangal, ligesom der er mange i DK der hat dansk/svensk gårdhunde, så måske er det bare nærliggende, at få sig sådan en fra familien uden hensyn til hvad for en race måske ville passe bedst til dem og deres livstil


  • #8   31. maj 2011 og ja, hans onkel tager den da bare med ind i landet, han siger jo nok bare, at den kun skal med på besøg og med hjem til tyrkiet igen. Men jeg ved ikke...

  • #9   31. maj 2011 Ikke nok med at de er på listen, de må heller ikke tages ud af Tyrkiet.. Fjolser

  • #11   31. maj 2011 Og får han den alligevel herop så kan han forvente at få en grund til at være bange for hunde når den kommer i lømmelalderen i ikke kyndige hænder.

    Når den ikke længere tillader ham at sidde i eller sove i sine egne møbler ...

    Lad os håbe han lytter og IKKE får den hund herop ..


  • #12   6. jun 2011 En lille update:

    Snakkede VIRKELIG meget med min kollega i lørdags og i går og tror efterhånden, jeg er ved at trænge igennem til ham.

    Han er ved at gå lidt væk fra den der Kangal, istedet overvejer han en labrador...
    Og spørger mig - i ramme alvor- om de osse kan trænes op til at være kamphunde...
    Jeg tabte skuffen og sagde til ham, at det mente han vel ikke alvorligt. Men jo, den skulle jo helst være lidt bidsk, når der kom uvedkommende hjem til ham...
    Tsk tsk, siger jeg bare.
    Jeg kommer ihvertfald ikke og besøger ham - uanset hvilken hund han måtte anskaffe sig...

    Men onklen kommer nu alligevel med et par hvalpe i bilen om et par uger, det kunne jo være han kunne få dem afsat til min kollegas venner og fætre og brødre og resten af familien....
    jow jow, godt man ikke bor i deres nærhed...


  • #13   6. jun 2011 Øv :-(!

  • #15   7. jun 2011 Han forveksler vist "vagthund" med "kamphund".

  • #16   7. jun 2011 Jeg har så sandelig osse tænkt mig at informere politiet om onklens ankomst.
    Men selvom onklen kommer med at par hvalpe i bilen, så kan han jo have diverse papirer i orden og ligeledes sige, at han bare har dem med på ferie og tager dem med hjem igen.

    Men jeg ved det ikke.

    Håber dog at min kollega tager kontakt til en hundeklub og får ideer og hjælp til at vælge den rigtige hund...


  • #17   7. jun 2011 Det håber jeg heller ikke. Men jeg har nu tænkt mig at udfritte min kollega om så mange detaljer som muligt om onklens bil osv, for så at kontakte politiet og fortælle dem, hvad jeg ved.
    Så kan vi da håbe at de vil gøre noget ved det.


  • #18   7. jun 2011 Bedste
    Hvis familien ønsker at besøge mig, så lad dem dog. De aner jo ikke hvor jeg bor.
    Mit arbejdsliv og mit privatliv er meget skarpt adskilt - og derfor er der ingen af mine kollegaer, der ved hvor jeg bor. Mit tlf nr er hemmeligt og kan ikke spores, så det er endnu en gardering.

    Men så vidt trot jeg bestemt ikke det kommer. Det drejer sig om mennesker, der godt nok er af anden etnisk oprindelse, men trods alt har de boet i DK hele livet og er IKKE bosiddende i nogen ghetto ( og diverse andre fordomme)

    Så nej, jeg er ikke bekymret og min kollega VED, at jeg kontakter politiet, hvis disse hunde kommer til landet...


  • #20   7. jun 2011 Gør det udelukkende af hensyn til min kollegas omdømme og hans kommende barn.
    For hvad vil han gøre hvis ungen bliver glad for hunden og den en dag bider en anden og skal aflives??

    Så det er skam ikke for at få klap på skulderen eller noget. Men er da glad for at der er nogen, der deler min opfattelse....


Kommentér på:
D´OH!!!!!!!!

Annonce