11. jun 2007 Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Dyrlæge sydsjælland/øerne {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der kender en dyrlæge med forstand på allergi i dette område (altså dyrlægen - ikke allergien ;-))
Jeg mistænker mine forældres hund som allergiker. Deres egen dyrlæge bliver ved med at pådutte mine forældre og deres stakkels hund produkter til ørerne. Det er svampedræbende midler og intet hjælper. Hun har opkogte ører som lugter fælt (ja hun døjer også med smalle øregange og meget hår). Hun slikker poter som bare f..... og ørerne klør. Er også misfarvet omkring øjne og mund samt bagi.
Det dræber mig at dyrlægen bare udskriver reept i stedet for at komme med noget kontruktivt. Sidst ville de operere en polyp væk i øret. Der sagde jeg stop indtil videre. Jeg vil da helst ikke at hun skal opereres i inficeret væv og prøv dog at give antibiotika. Det fik hun de berømte 10 dage og det hjalp men er kommet retur. Det har stået på i flere år nu. Jeg har hørt fra en tidligere ansat på KVL, at vi har mange svampe og mikroorganismer hernede på sydhavsøerne. De er i græsset og jeg vil mægtig gerne have det af eller bekræftet. Hun har været fodret med BARF i 2 år uden forandring - det kan selvfølgelig også være et spcifikt kødprodukt hun ikke tåler.
Nå længere historie bare for at spørge til dyrlæge
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 283
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Men bruger selv Ringsted Dyreklinik og er lykkelige for dem :O) De giver dig ikke bare en recept, men sørger for at komme til bunds i det.
Min forældres gamle hund havde slem allergi, men de sørgede for hun fik medicin så hun var symptom fri :O)
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 672
Uanset hvad så ville jeg få lavet en allergi test på hunden med det samme, istedet for at behandle for x antal ting den ikke fejler.
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Ja symptombehandling kan vi ikke bruge til noget! Har desværre mistet en hvalp (eller en vi solgte) som var 4 år. Hun havde gentagende urinvejsinfektioner og der blev aldrig dyrket en urinprøve!! Ergo blev hun behandlet i blinde med antibiotikum som ikke slog den specifikke bakterie ned. Næææh man skal ikke være autoritetstro og naiv.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.097
Hun blev aflivet som 12 årig af alderdom
Hendes allergi blev opdaget da hun var et par år gammel.
Dyrlæge sydsjælland/øerne