4.715 visninger
|
Oprettet:
Langhåret Chihuahua/Pomeranian {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Min veninde har en Pomeranian tæve, og jeg selv har en langhåret Chihuahua han.
- Er der nogle, der ved hvor mange hvalpe en Pomeranian får i gennemsnit? og er der nogen har noget generel info om blanding af disse racer? (evt. links, billeder osv.)
- Personlige meninger/holdninger er vi ikke interesseret i - kun reelle facts/oplevelser mm.
På forhånd tak.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Små hunde får ofte ikke særlig mange hvalpe - dog er der altid undtagelser. Ville tro gennemsnittet var 3-4 hvalpe. For guds skyld så få hundene tjekket grundigt igennem - ikke bare alm. sundhedstjek!
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 11
- Men vi har ikke brug for info om vores racer hver i sær, men blandingen af racerne.
Vi har søgt og søgt, men intet vi rigtig kan bruge til noget. Vi skrev herinde i håber om at nogle måske havde prøvet.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Og som Maria siger - sørg for at få begge hunde tjekket for arvelige sygdomme
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Du kan jo aldrig forudse hvordan hvalpene kommer til at se ud - netop fordi du blander to racer... Jeg forventer ikke I har stamtavle på dem - så kan I jo heller ikke kigge tilbage på hundenes "forfædre".
Personligheds-mæssig skal du jo kigge på jeres hunde i forhold til om de er sky/imødekommende osv. Der er jo rigtig mange ting der spiller ind og det er bestemt ikke ligetil. I skal overveje rigtig meget om I vil sætte de to racer sammen, desuden vil jeg stærkt fraråde at avle nu - som du nok kan se er markedet ved at springe med blandingshunde. Så det kan nemt blive en dyr omgang for jer, samt om I er "villige" til at risikere at tæven får varrige mén eller i værste fald dør...
Jeg synes I skal gå på biblioteket, og læse om avl og hvad det kræver, før I overhovedet overvejer at lave kuld.
feb 2010
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
feb 2010
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
feb 2010
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 148
Racerne er fantastiske hver for sig - jeg ville ikke blande dem!
Har de parret?
feb 2010
Nej det har de ikke - det er kun noget vi har talt om - ikke noget aftalt eller fastlagt. Vi er bare nysgerrige. Men mange tak for dit svar
Langhåret Chihuahua/Pomeranian