{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

De stakkels gadehunde... Uhada! {{forumTopicSubject}}

Vi skal redde alle de stakkels gadehunde fra Bosnien, portugal, thailand og hvor vi ellers kan finde de små mishandlede dyr...Og jo, det er da synd for dem, ingen tvivl om det! men jeg bliver lidt harm, når jeg tænker på alle de stakkel sog vanrøgtede hunde vi har en Danmark.Hvorfor ikke starte med dem?! Hvad er grunden til at fare til ydlandet og tage alle de andres skidt med hjem?Undskyld, men kan ikke se meningen i at man bliver helt fordi man har hentet en mishandlet hund i udlandet... Bare lige et opatød herfra. Ved godt at det langt fra er alle der er enige med mig og det er fint!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De stakkels gadehunde... Uhada!
  • #1   22. maj 2011 Hørt!

• #2   22. maj 2011 Trine, jeg er sikker på, at ingen føler sig som en helt, fordi de har en hund fra udlandet. Og jeg kan altså ikke se alle de dersens misrøgtede hunde i DK? Hvor er de?

• #3   22. maj 2011 Det ene udelukker ikke det andet...

• #4   22. maj 2011 Så længe der er hjemløse hunde herhjemme bliver det dem jeg støtter.

• #5   22. maj 2011 Pia hvor de er i DK?? ALLE steder, på gader og stræder... Jeg har haft, og har haft kendskab til mange hunde fra DK som kom fra forfærdelige forhold, kastet på gaden som affald, fordi ejeren ikke lige havde overskud til et "ups" kuld eller fordi hunden bare ikke var god nok.... Alkoholikere flyder på gaderne med stakkels, gennembankede hunde og hvorfor har de dem så?-Jo fordi de får x antal kroner fra kommunen for at have hund= flere penge til bajere..

• #6   22. maj 2011 Danielle - det gør det jo faktisk....
    hr hansen vil gerne have en hund.... han vælger at hente en i grækenland...
    men samtidig sidder lille fifi på et internat herhjemme og mangler en god familie... der er jo ikke mange, der henter en hund fra Grækenland og samtidig napper en fra et dansk internat......

• #7   22. maj 2011 Danielle- lige præcis smiley

• Martin g
    Martin g Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 17
    #8   22. maj 2011 enig! jeg syntes det er underligt at på dansk dyreværns internater at de tilbyder at du kan adoptere flere af de hersens hunde fra frankrig el. lign. hvorfor kommer de ikke af med deres egne internat-hunde først? det er dyrt at importere en gadehund, hvis man har ondt af dem, hvorfor betaler man så ikke for at få dem aflivet dernede? man kan immervæk få en del hunde aflivet for det det koster at få een hund til danmark..

• #9   22. maj 2011 Trine så er det vist heller ikke værre, hva???

• #10   22. maj 2011 Jeg kunne så aldrig i mit liv drømme om at tage en gadehund til mig. Men jeg synes bestemt man skal hjælpe de danske hunde før man prøver at hjælpe de udenlandske. Vi har i forvejen for mange uønskede hunde.

• #11   22. maj 2011 Martin- i Grækenland må man ikke aflive hundene....

• Martin g
    Martin g Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Svar: 17
    #12   22. maj 2011 okai..seriøst? det vidste jeg ikke.. sygt. så er det jo deres eget problem, men der sidder nok nogen dernede i udlandet og har fået en fed fidus for det show..

• #13   22. maj 2011 -T&M Hysted -

Det jeg mener er, at mange mennesker enten ikke finder hundene herhjemme appellerende, eller slet og ret ikke kan blive godkendt til adoption, da der stilles tårnhøje krav til m2 og have.

Nogle af disse mennesker vælger så i stedet at adoptere en gadehund fra et andet land, men kan så stadig støtte danske internater med pengegaver, og det er det jeg hører folk ofte vælger at gøre.

Samtidig bevirker en adoption af en udenlandsk hund så også, at der i mange tilfælde er neutralisering og vaccinationer af lokale hunde og oplysning til menneskerne inklusiv i prisen, hvilket må siges at være netop det der skal til, for at forholdene kan ændres for hundene i de pågældende lande.

• #15   22. maj 2011 Martin- af det jeg kender til, er der ingen fed fidus ved det. Internaterne i Grækenland er drevet af frivillige, som oftest med stort underskud. Deres indtægter stammer fra velvillige lokale og donationer.
    Situationen i de andre lande kender jeg ikke noget til.
    Min egen græker gav jeg 2500 kroner for. Det dækker udgiften til transporten herop + neutralisering og gadearbejdet dernede.
    Min danske internathund Molly, gav jeg samme pris for. Så ingen fede fiduser der smiley

• #16   22. maj 2011 Jeg forstår bare ikke, hvorfor det er så vigtigt om manden der bankede hunden er dansk eller græsk. Hunden har vel ingen nationalitet. Hvis man skal redde alle stakkels hunde i dk først, så må man vel heller ikke købe en hvalp?

Og Trine, det er da godt nok noget af det mest fordomsfulde jeg nogensinde har læst. Jeg har aldrig set en alkoholiker, som ikke ville gå igennem ild, vand og frostskader for sin hund.

• #18   22. maj 2011 Uanset hvor der er hunde der trænger til et nyt liv, så fortjener alle hunde at få en ny chance, uanset hvor og hvilket land de kommer fra...

• #19   22. maj 2011 Jeg synes den her diskussion (udover at være totalt meningsløs- hvorfor sidde og ha ondt i røven over, hvor folk redder hunden fra, bare der er en familie der bliver glad og en hund, som får en familie) er lidt som at diskutere om man skal give penge til kræftens bekæmpelse eller diabetes foreningen. Bare man støtter, når man kan, kan det så ikke være lige meget, hvor? Det er vel en privat sag, hvor man synes ens støtte gør størst glæde

• #20   22. maj 2011 Jeg smider langt hellere mit foder,medicin , legetøj osv til gadehundene, fremfor at støtte f.eks rødovre internat herhjemme....

• #21   22. maj 2011 Enig med Julie P smiley

• #22   22. maj 2011 Jeg har heller ingen intentioner om at støtte danske internater. Mange af de hunde der sidder der, er smidt ud af mennesker der er blevet træt af dem. Og det vil jeg ikke støtte
    Så må folk lære at gå til dyrlægen og få kræet aflivet.
    Og det gælder både hunde, katte, marsvin(der er lige fundet 7 unger i en papkasse her i København) og kaniner. Det er simpelt hen svineri, at smide sine kæledyr ud på den måde

• #23   22. maj 2011 Jeg syntes at hvis motivet virkelig er at redde gadehunde i andre lande, så giv internaterne penge! En exporteret gadehund fra Grækenland betyder at en græsk gadehund bliver neutraliseret, hvis man virkelig ønsker at hjælpe, så lad være med at spilde penge på at en enkelt hund bliver transporteret hele vejen til DK, giv pengene til et græsk internat og få kastreret 3-4 hunde.

Vil lige tilføje at min tidligere nabo er på gadehund nummer tre tror jeg (græske/spanske), det har vist sig hver gang at hundene er syge (noget eksotisk flåt-tamtam) og de ender efter måneders sygdom med at blive aflivet, hvor er de bare heldige!!

• #24   22. maj 2011 Langt de fleste på danske er efter min overbevisning "affald" fra folk , hvor dyret er kommet i vejen.....

Selvfølgelig er der undtagelser ved dødsfald og ulykke

• #25   22. maj 2011 Tak :o)

• #26   22. maj 2011 Nåh ja. Afliv alle affalds hundene på danske internater, og anskaf hunde fra udlandet i stedet.
    Mon ikke hundene i udlandet er mindst lige så meget affald.Uønsket er de ihvertfald.
    Stine D
    God ide.

• #27   22. maj 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S

Hvis folk nu herhjemme levede op til det navn du har herinde.....gad vide hvor mange internat hunde vi så havde.....?

• #28   22. maj 2011 ***René** *
    Det er rigtigt, men det er ikke hundene skyld folk ikke bruger hjernen.
    Det ville skam være mig en stor glæde hvis internater blev unødvendige. Tvivler dog stærkt på det.

• #29   22. maj 2011 Ikke skrevet af mig men synes alle burde læse den smiley

Typisk spørgsmål nummer 1

Hvorfor hjælper du dyr istedet for mennesker?

For det første er det egentlig lidt en sjov måde at stille det op på, for mennesker ER dyr. Hvem der har lavet opdelingen og bestemt, at mennesket skulle have mere ret til er godt liv end dyr, ved jeg ikke. Men da det er den gængse opfattelse, kan jeg godt forstå spørgsmålet, og jeg vil forsøge at forklare, så godt jeg kan. Jeg vil gerne have dig til at tænke på, hvad det præcis er der gør, du mener, jeg skal hjælpe mennesker frem for dyr? Du er nu sikkert kommet frem til noget, og jeg er sikkert uening. Jeg mener nemlig ikke, mennesker har mere ret til et godt liv end dyr, for mig er alle skabninger lige, og jeg har bestemt INGEN ret til at sætte nogen over andre. Og ja, jeg mener også edderkopper, rotter og tæger, vi er alle lige, og deres liv er lige så vigtigt for dem, som dit er for dig. Og du har helt ret til nu at tænke, jeg er tosset, og det er muligt, jeg er det, men jeg vil stadig bede dig respektere min ret til at have min ide og min opfattelse af måden universet er sat sammen på. Men når jeg så mener, alle skabninger er lige, hvorfor er det så lige hunde fra andre lande end mit eget, jeg hjælper? Og her kommer der virkelig en meget vigtig pointe, for det er egentlig ikke noget, jeg selv har haft kontrol over. Min mor fortalte mig engang om en udsendelse fra et børnehjem, og det var så forfærdeligt, jeg stadig kan tude over det. Min kollega har fortalt om en pige fra hendes datters klasse, der ikke har det så godt der hjemme af forskellige grunde, hende tænker jeg ofte på. Menneskelig tragedie rører mig dybt, men hundene, de ejer mit hjerte, og det er ikke noget, jeg selv har bestemt, det er noget jeg føler, og det kan jeg ikke kontrollere. Og ja, jeg kunne vælge at bruge min tid og mine penge på andet end hunde i nød, men hvorfor skulle jeg? Jeg kunne aldrig give så meget af mig selv og min tid til andre sager end denne. Min søster arbejder i en bowlinghal, hvor der er en ældre herre, der bruger utallige timer af sin fritid på at hjælpe ulønnet. Fordi han har lyst, fordi det er det han elsker. Mon han nogensinde har skulle forsvare hvorfor? Jeg tror det ikke. Og det er det, der ofte undrer mig. Folk spørger os stort set dagligt "hvorfor hjælper du ikke mennesker i nød i stedet for hunde i nød". Men som jeg ser det, gør vi en forskel for en sjæl, der ikke har en chance, hvis vi ikke gør noget. Jeg har venner, der ikke tænker på og taler om andet end fodbold, og jeg tror ikke, der er nogen, der spørger dem, hvorfor de ikke hjælper mennesker i nød frem for at gå op i fodbold (heller ikke mig, som jeg sagde, kan man ikke bestemme, hvad hjertet vil). Men hvorfor er det os du klandrer og ikke dem? Der er folk, der samler penge ind til kunstudstillinger, vi samler penge ind til hunde, der ellers ville leve et miserabelt liv, hvorfor er det os, der skal forsvare os selv? Så for at opsummere: Fordi jeg ikke mener, mennesker har mere ret til hjælp end dyr, og fordi det er hundene mit hjerte banker for. Og til slut bliver jeg desværre nødt til at spørge: Hvornår har du sidst hjulpet et menneske i nød?</span>

Typisk spørgsmål nummer 2:

Hvorfor hjælper du hunde i udlandet frem for danske dyr?

Ja, det spørgsmål kan jeg også godt forstå. For det første er jeg ligeglad med grænser, det er en menneskeskabt ting, der ikke skal begrænse mig, og slet ikke forhindre mig i at hjælpe, der hvor jeg har lyst. I de lande, hvor jeg har valgt at hjælpe dyrene er følgende dagligdag: Hunde dør en pinefuld død, når folk forgifter dem, hunde på gaden bliver kørt ned, og da ingen hjælper dem, skal de lide til de dør, hunde fryser ihjel, hunde dør af sult, hunde dør af tørst, folk sætter ild til levende hunde, folk sparker og slår hunde, hundene har ingen rettigheder, hunde bliver smidt på gaden, når deres familie ikke vil have dem mere, hunde står lænket i meget korte kæder hele deres liv alene i haver, børn bruger de venlige gadehunde til legetøj, hvilket ofte resulterer i hundens død, hunde går rundt på gaden med store åbne sår, ingen hjælper dem, hunde bliver smidt på "internater", hvor de skal vente flere uger på at blive slået ihjel på de mest grusomme måder, her får de ingen mad eller vand, så de svageste hunde bliver slået ihjel og spist af de andre hunde. Jeg græder, som jeg skriver det her, for det er virkelighed og ikke nok med det, det er dagligdag. Jeg er sikker på, mange af de ting jeg her har beskrevet også forekommer i Danmark, men det er bestemt ikke dagligdag! Og hundene har rettigheder, der er love, der beskytter dem. Ikke strenge nok, det kan vi godt blive enige, men de er der trods alt. Vi har gode internater, hvor hundene hurtigt får nye hjem, og hvis de ikke gør, får de fred. Og det bringer mig til næste spørgsmål.

Typisk spørgsmål nummer 3:

Hvorfor ikke hjælpe alle de hunde, der bliver aflivet i Danmark frem for at hente andre til landet?

Ja, det burde ovenstående egentlig have besvaret, men hvis ikke, kan jeg godt uddybe. Her bliver vi nok igen nødt til at acceptere, vi ikke er af samme mening og holdning, for jeg vil til enhver tid redde en hund, der ellers skal lide de næste mange år, frem for en hund, der ellers ville blive humant aflivet. Det er ikke tilladt bare sådan at aflive hunde i de lande, jeg hjælper hunde fra. Det er derfor, folk bare sætter dem på gaden eller selv prøver at aflive dem. En ven fra Polen havde set en mand, der forsøgte at drukne hans hund i en sø, ingen gjorde noget (den blev reddet)! En anden ven har lige adopteret en hund fra Rumænien, der har tilbragt hele sit liv på et internat, 7 lange år. Denne hund får nu nogle gode år hos hende. Og ja, den skulle have haft fred frem for at leve de 7 år i en løbegård, men det er ikke tilfældet, og det er ikke noget, vi har kontrol over. Havde hun ikke taget den, havde den skulle leve der flere år endnu, et uværdigt liv. For mig er ingen liv bedre end et uværdigt liv, og igen er det muligt, vi er uenige, men det er altså forklaringen på, hvorfor vi vælger hunde fra udlandet frem for de danske, de har langt dårligere chancer. Hvis du har brug for yderligere forklaring, så find mig endelig på facebook, og jeg skal sende dig billeder, der (forhåbentlig) vil hjemsøge dig for evigt.

Typisk spørgsmål nummer 4:

Er det ikke bare overklasseløg, der ikke har andet at lave, der vil hjælpe disse hunde?

Tjaa, jeg sidder i skrivende stund i et par joggingbukser, jeg fik af min mor, da jeg gik i 8.klasse (Er nu 29). Og tro mig, jeg har masser at lave. Bortset fra det, så prøv at forestille dig hver eneste dag at sidde og tude foran computeren, fordi nye historier og billeder knuser dit hjerte i 1000 stykker. Det gør man ikke, fordi man ikke har andet sjov at lave. Men jeg gør det, jeg gør, selv om det knuser mig, fordi jeg rent faktisk gør en forskel! Lille ubetydelige mig har allerede hjulpet så mange hunde (på den ene eller anden måde), jeg ikke længere har tal på dem. Jeg tog en meget lang køretur med min far til Bosnien efter hunde, tro mig, jeg havde nemt kunne finde andet at lave. Men mit hjerte byder mig at gøre det her, der er intet jeg hellere vil bruge min tid på. Og igen JEG KAN IKKE GØRE FOR DET. Jeg elsker de hunde! Prøv du at se om du kan stoppe med at elske noget, du elsker.

Typisk spørgsmål nummer 5:

Der er så mange hjemløse hunde, er jeres arbejde ikke omsonst?</span>

Spørger du en bloddonor, hvorfor han donerer blod, når han nu alligevel ikke kan give til alle, der skal bruge blod? Spørger du en person, der donerer 100 kr til et godt formål, hvorfor han donerer, når han nu alligevel ikke kan give dem alle de millioner, de har brug for? Nej vel. Man bliver nødt til at handle som man ville ønske alle handlede, ellers var der meget velgørende arbejde, der aldrig blev gjort. For ja, det kan godt være der er mange millioner hjemløse dyr i verden, men jeg er sikker på min egen hund, der kommer fra et internat med 700 hunde i Polen, hvor han boede 3 år på et betongulv, er glad for, jeg ikke synes, det var omsonst at give ham et bedre liv.

Jeg skal til slut spørger, om du ikke vil være sød at lade os hjælpe de hunde, istedet for at få os til at føle, vi kæmper i det ondes tjeneste. Vi gør en forskel for levende væsener, der bogstavelig talt ikke ville have en chance for et godt liv uden vores hjælp. Kan du sige det samme om det, du bruger din tid på? Jeg har ingen problemer med, dit svar måske er nej, du skal bruge din tid og penge, som du har lyst til, men jeg mener, det fratager din ret til at stille spørgsmål ved det vi gør. Vi gør NOGET, hvis det ikke er tilfældet for dig, så synes jeg ikke, jeg skal retfærdigøre mig selv overfor dig. Hvis du også gør noget, SKØNT!! Jeg er lykkelig, hver gang et menneske vil gøre verden bedre for andre, ligegyldigt hvordan. Det er derfor svært for mig at forstå, andre ikke er glade, når vi forsøger at hjælpe. Jeg hjælper ikke selv internaterne her hjemme, men det betyder da ikke, jeg spørger dem, der gør, hvorfor de ikke hjælper hunde i udlandet i stedet. Jeg er ligeglad, bare der er et dyr (eller menneske), der bliver hjulpet. Hvorfor er du ikke det? Hvorfor er det os, du er efter, og ikke dem, der slet intet gør? Dem kender jeg flere af, og der er aldrig nogen, der spørger dem, hvorfor de ikke forsøger at gøre en forskel, heller ikke mig, de skal kun gøre, hvad deres hjerte byder dem.

• #30   22. maj 2011 Susanne: er man ikke træt af hunden/ ligeglad med den, hvis man ikke eftersøger den når den stikker af? Eller man ikke har chippet den?

• #31   22. maj 2011

Jeg havde absolut ikke planer om en hund til og slet ikke en gadehund fra Bosnien. Men da jeg hørte om min hunds skæbne, om hvordan hun var kastet i en container, nærmest mishandlet til døde uden en chance for at klare sig i sneen - ja så var den historie bare ikke længerefor mit vedkommende. Er jeg en helt ? Nej jeg har bare et ualmindeligt blødt hjerte overfor sådanne skæbner!! Og jeg kan næsten græde når jeg ser hvordan hun er skåret op hele vejen gennem maven ned til lysken.. eller over den ENORME mængde tillid hun viser mig og min lille familie. Eller den kæmpe glæde hun viser mig når det langsomt går op for hende at måltiderne bliver ved og ved med at komme.
    Jeg vil hjertens gerne redde alle dyr i hele verden, men nu blev det tilfældigvis en lille pige der er så uheldig at komme fra Bosnien. Uheldigvis - fordi nu har man endnu engang handlet forkert i HG's øjne !!!!

Der er en lille gruppe der desperat kæmper en kamp for bedre vilkår for disse dyr - oftest betalt af egen lomme fordi diverse sponsorater ikke slår til. De betaler af egen lomme for transporten til et bedre land hvis de vurderer at dyret har en chance. De er ikke vant til at få foder, blive luftet eller have så meget som et tæppe at sove på - hvorfor have ondt bagi over det ???

• #32   22. maj 2011 Fru By

Her mangler "synes godt om" knappen smiley

• #33   22. maj 2011 wee det er jo Lilis søs:-)

• #34   22. maj 2011 smiley

• - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #35   22. maj 2011 "Jeg forstår bare ikke, hvorfor det er så vigtigt om manden der bankede hunden er dansk eller græsk. Hunden har vel ingen nationalitet. Hvis man skal redde alle stakkels hunde i dk først, så må man vel heller ikke købe en hvalp?"

Meget enig !

• #36   22. maj 2011 jeg blev, ganske fornylig ringet op af en forening som støtter Græske gadehunde..
    Den meget flinke dame, spørger mig, om jeg vil donere et beløb, hvilket jeg siger, måske til. Hun ville selvfølgelig gerne have at vide, hvad er skulle til for at jeg ville donere, hvor til jeg kun kunne svare:
    Hvis alle de hunde, som I får ind, bliver neutraliserede er jeg villig til at hjælpe, men så længe de skal ha lov til at blive ved med at formere sig, kan jeg overhovedet ikke se formålet, med at støtte, vaccinationer og/eller behandlinger..

• #37   22. maj 2011 Bettina- kan du huske navnet? Jeg har før hørt om dette, og jeg ved at det ikke er noget foreningen Græske Hunde gør.

• #38   22. maj 2011 Jeg ved, at den Forening Maddie er kommet igennem sørger for et hundene neutraliseres. Jeg har ligeledes skrevet under på at Maddie skal det samme for at undgå videre avl her i DK.

• #39   22. maj 2011 Det er skruen uden ende for folk i Grækenland afliver ikke hunde så de bliver ved med at lukke hundene ud på gaden også fortsætter det... Ja så henter vi dem herop til at sidde på de danske internater, ja der sidder sometider græske hunde og hvad er så ideen syntes man skal hjælpe der hvor de er istedet for at flytte problemet.

• #40   22. maj 2011 Fru B Y- jeg skrev også under på, at Otto ikke måtte avle.

• #41   22. maj 2011 Nej kan ikke huske hvad foreningen hedder, kan blot huske at de IKKE neutralisere hundene, andet end hvis det er af helbreds mæssige årsager !!! Synes det burde være et krav, da det ellers i min verden, er skruen uden ende !!!

• #42   22. maj 2011 Christina- størstedelen af arbejdet foregår jo også i de pågældende lande. De hunde der kommer herop, er kun en meget lille del af det store billede.

• #43   22. maj 2011 Bettina det har du ret i.

• #45   23. maj 2011 Palle P

Fuldstændig enig!

• #47   24. maj 2011 Jeg har valgt at redde to fra Danmark, men den næste bliver nok fra udlandet, da jeg synes der er nogle virkelig spændende hunde iblandt der. Jeg ville rigtig gerne have haft en græsk hund, jeg faldt helt for, men jeg er så ikke gammel nok til at adoptere igennem græske hunde =) Så derfor faldt valget på to danske stakler. Men næste gang tager jeg nok selv til udlandet og finder en gadehund.

• #49   25. maj 2011 Så længe vi fjerner grækernes hundeproblem hvorfor skal de så ændre holdning? De profiterer på den.
    Det lyder til de ligefrem får flere turister da nogle ligefrem vil tage derned og støtte deres svineri ...

Det ER da en god forretning.

Hvis ingen fjenede hundene og de var ved at drukne i dem skulle de nok få taget sig sammen til at få ændret den aflivningsregel. Men nu .. Hvorfor skulle de?

• #50   25. maj 2011 Palle: Det er ikke sværere end at vælge mellem alle staklerne i DK. Det har jeg gjort to gange nu ;o)

Kommentér på:
De stakkels gadehunde... Uhada!

Annonce