{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.339 visninger | Oprettet:

Foder med højt energiniveau {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan anbefale et foder uden korn og en masse tilsætningsstoffer, som min meget kræsne og småt spisende Schæferhund ville kunne have godt af?
Han bliver råfodret men gider simpelthen ikke spise så meget som han skal, derfor får han tørfoder ved siden af, Wolfblut.
Jeg kunne dog godt tænke mig at han havde lidt flere kræfter, synes han hurtigt bliver træt, men han er også for tynd, ikke meget men et par kilo ville ikke skade.
Han har masser af energi, men ville gerne at han havde lidt flere kræfter når han skal arbejde.
Måske lidt svært at forklarer, masser af energi men ikke så meget at have det i, så skal have pause ret hurtigt.
Nogen der kan komme med et godt bud.
Er egentlig glad for Wolfblut, men tænkte at det jo ikke er det der "feder" mest

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder med højt energiniveau
  • #2   19. maj 2011 Kingsmoor sport kunne være en mulighed
    (link fjernet)

• #3   19. maj 2011 Olivers Selected Fish.

• #4   19. maj 2011 Takker, vil se om jeg kan finde nogle smagsprøver af det forskellige.
    Har prøvet at få hundemad til kræsne hunde, og kræet spyttede det bare ud smiley
    Så inden jeg køber en hel sæk, må det lige smagstestes..

• #6   19. maj 2011 Hehe, Pia - der blev du lige afsløret i ikke at læse startindlægget *GG*

• #7   19. maj 2011 pia H, jeg har fryseren fuld af BARF smiley

• #9   19. maj 2011 Pia - det har jeg faktisk prøvet, tørfoderet er en nødløsning, da jeg ikke kan få ham til at spise nok.
    Han spiser faktisk det samme kød om han får tørfoder eller ej.
    Mærkelig hund - har lovet ham han bliver byttet med en lab smiley
    Han virker sund og rask, det er nok bare mig, men er da glad for han er langhåret, så kan man ikke rigtig se hvor mager han er.....
    Men lidt træls at have hældt det bedste kød og til ham, og så snuser han bare til det og går.

• #11   19. maj 2011 har været til dyrlæge, han er fin, men hun giver mig ret i han godt kunne tåle et par kilo.
    Jeg vil heller ikke have han bliver fed, da han er jo er stor og skal arbejde, men kunne godt bruge han var lidt stærkere når han arbejder, og som jeg ser det skal der jo være noget at lave muskler af, derfor ville jeg gerne have lidt mere energi.
    Svært at forklarer på skrift.....
    Han er heller ikke så gammel, så han skal jo have noget så han kan udvikle sig.
    Men tak for alle input

• #12   19. maj 2011 Jeg har selv haft problemer med at min Toller ikke rigtig ville tage på. Han er nu kommet på Kingsmoor Sport og der kunne jeg både se og mærke en forskel lige med det samme. Så det kunne da være en mulighed?

• #13   19. maj 2011 Karin, vi havde god brug af at tilsætte oksefedtpulver i en periode, hvor Cassius var lige i underkanten af god væk - og i den forbindelse også lige i underkanten af passende energiniveau i forhold til det, han skulle bruges til.

Måske det kan være en løsning for dig også?

(link fjernet)

• #14   19. maj 2011 god væk = god vægt ;o)

• #15   19. maj 2011 CH - hvor meget skal de have, prøver at give ham "rigtig" energitilskud med meget fedt, men det gider han ikke æde ret meget af.
    Og skal der alt for meget pulver i rør han det nok ikke.

Han er den eneste hund jeg kender der skal snuse til alting inden det bliver puttet i munden, tror faktisk han er en forklædt kat, hvad det angør.

Kan man få det i mindre portioner end 2 kg. I tilfælde af han ikke vil æde det.

• #16   19. maj 2011 Sunshine - 1 gang i døgnet, prøver at give han laks, men det er ikke hans livret, står det til ham levede han af kalkun / kyllinghals og oksestruber og så oksebrystben i små stykker.
    Efter at have haft en der var totalt alt ædende er dette sgu lidt besværligt smiley

• #17   19. maj 2011 Acana sport og agility :o)

• #18   19. maj 2011 SUnshine - jeg gik over til BARF fordi jeg ikke kunne få den til at spise tørfoder. Så det er desværre ikke så ligetil, nu spiser den i det mindste.

Den spiser sit tørfoder når jeg bruger det som "guffer"

• #19   19. maj 2011 Det gjorde jeg faktisk til at starte med, det virkede i knapt en uge, så gad han ikke det mere, så gik jeg over til kun råt, han har spist lige siden, men ikke så meget som han skal, derfor ville jeg prøve med tørfoder ved siden af.
    Han spiser det jo når han bliver "håndfodret", tænkte så at hvis han fik noget med meget energi og han stadig spiser det rå, ville han alt andet lige få flere kalorier indenbords.
    Kallun gad han slet ikke en overgang, nu går det lidt igen, men ikke for tit.
    Kan man have en 3-4 slags tørfoder at skifte imellem, så han ikke når at blive træt af den ene slags?

• #20   20. maj 2011 Karin, 1 spsk ad gangen - og pulveret er lyst, indeholder lidt sukkerstof og smager ihvertfald i følge Cassius vidunderligt ;o)

• #21   20. maj 2011 Jeg takker endnu engang for alle jeres input, vi vil afprøve dem og se hvad der virker.
    RC fik han da vi købte ham og det kunne han ikke så godt tåle, men det var Schæfer varianten.
    Vil kigge på 4800 og de andre der er nævnt, så må vi se hvad han vil æde smiley

Kommentér på:
Foder med højt energiniveau

Annonce