26. feb 2007 Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Trækker lidt på højre forben {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Chopper har de sidste to dage trukket lidt på højre forben. Vi var ude hos min mor og han tumlede med hendes hund og de kommer så ind og slapper af. Han lægger vel i en times tid og da han skal rejse sig trækker han på det ene forben. Han støtter fint på det og jeg har mærket, strukket og klemt og der er ikke rigtigt noget at mærke. Men han gør det stadigvæk i dag når han har lægget ned "for længe".
Tror I jeg skal runde dyrlægen eller skal jeg give det et par dage?
Han er 6 år gammel og har tidligere haft lidt problemer ved for meget tumleri, men der er det gået i sig selv hurtigt efter. Han er jo en stor og tung hund så ved at der er risiko for at hans ben ikke er skide gode.
Men får store hunde AD, ligesom de oftest er eksponerede for HD?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Men så vidt jeg ved er der ingen af de tre racer der er eksponeret for AD eller tager jeg fejl?
Kan ikke vide om derer flere racer i ham end det jeg har fået oplyst jo..
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Efter indsprøjtninger dengang (og efterfølgende en gang om året) gik det helt væk og han har aldrig gjort det siden.
Din er også en stor tung hund og da han er 6 er bentøjet jo ikke så ungt længere så han kan sikkert bare overanstrengt eller lavet noget forkert. Men du kan jo sagtens give tilskud osv for at lindre hvis der skulle være lidt gigt.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Da Lotus var 8 måneder gammel haltede hun på højre forben. Både dyrlægen og jeg valgte at se tiden an. Det KUNNE jo være vokseværk. Men efter 1 måneds tid blev vi enige om at fotografere hende. Han valgte så at fotografere både ryg, albuer, skuldre, bagben, hofter og hele forbenet i begge sider. JEG mente at han skød spurve med kanoner, men hvilken forstand har jeg på det?
HELDIGVIS gjorde han det, for han fandt en ledmus i VENSTRE albue!!
Den blev fjernet med succes og hun har ingen men haft af det siden. Det er 5 år siden.
feb 2007
Mette: Okay... Altså vokseværk er det jo næppe
Men det jeg undre mig lidt over er at det kun er når han har lægget stille. Hvis han var vredet om, ville det så ikke gøre ondt hele tiden?
jul 2007
Men når den halter har den jo ondt så jeg ville helt sikkert smutte forbi dyrlægen og lader ham undersøge og evt røntgenfotografere så du får at vide om det er Ad, en ledmus eller noget helt 3.
At det kun er efter han har ligget stille er meget naturligt da muskler osv er kolde og når de kommer i bevægelse vil det hele blive varmet op og smerterne vil lette.
feb 2007
jul 2007
Hvis det skulle være Ad, så er Catrophen indsprøjtninger meget effektive.
Og af tilskud, og bare til forebyggelse så er glukosamin, msn, og vital animin rigtig gode bud
feb 2007
jul 2007
feb 2007
Men så ved jeg det og jeg holder øje med ham. Jeg tager lige en snak med dyrlægen i morgen og så må vi se hvad hun siger. Hvis hun vil tage røgtenbilleder, så det det vi gør
Men tak for svar
feb 2007
Benet er ikke hævet, varmt eller ømt nogen steder. Han giver i hvert falde ikke lyd fra sig og det plejer han at gøre hvis der er noget der gør ondt.
Jeg har ikke prøvet at trykke på skulderen og ned langs rygraden. Skal jeg mærke efter noget eller bare se om han reagere på det?
jul 2007
Man skal vide præcis hvor man skal trykke, f.eks både med Taysons skuldere og da hans korsbånd gik, prøvede jeg også at mærke osv uden reaktion. Men da dyrlægen trykkede skulderen op skreg han.
Så regn ikke med nogen reaktion lige meget hvordan og hvorledes du gør.
feb 2007
La vær: det kan ikke skade at prøve og reagere han er jeg sikker på der er noget i vejen i hvert falde. Men nu skal han have lov at osve, vi har haft en laaang dag
jul 2007
feb 2007
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 123
Jeg ville bestemt tage til dyrlæge..
feb 2007
Hader bare når han skal i narkose
Nogen der ved en ca. pris på røgten, narkose og konsultation? Efter hvad jeg har kunnet google mig til bliver det ca. 3000 med det hele...
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
feb 2007
Har fået en tid her kvart i fire først, så den står på afslapning. Havde ellers regnet med vi skulle en masse i dag da jeg har fri og min datter ikke er hjemme
Trækker lidt på højre forben