1.604 visninger
|
Oprettet:
hvorfor en hund. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen nu har jeg længe gderne vil ha hund og endelig er drømmen ved at gå i opfyllelse, skal nemlig flytte i hus efter sommer, nu kommer mit lille poblem der er 3 racer jeg ik helt kan velje i mellem.
chow chow
japanese
keeshond
er nok mest til chow chow men de andre er også lige mig ved en del om chow men vis der er nogen der kan fortelle lidt om de andre vil det være dejlig
det skal være en race der passer til en stor familie med børn i alle aldre. og så eller stille og rolig s
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Keeshonden kender jeg ikke, men den er RET sjælden, så du skal nok forberede dig på noget af en ventetid til hvalp.
Har du overvejet eurasier? Den er faktisk lavet udfra blandt andet de to racer, minder om dem i sind, men er noget blidere og bedre, hvis man har børn - og hvis man er 1. gangs hundeejer.
maj 2011
maj 2011
maj 2011
maj 2011
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 12
Held og lykke med det!!
maj 2011
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.037
det jeg mener er at japanese jo falder ret langt fra de to andre racer.
men ellers vil jeg sige - som ejer af 4 japanese - der kan jeg jo helt klart anbefale racen - også til førstegangs ejere. den er utrolig let at have og nem at leve med. stiller ikke så store krav til andet end selskab -
maj 2011
mar 2008
maj 2011
mar 2008
geseren er ofte lidt en basse. de er mere egenrådige og viljefast. hvis en geser ikke vil gå - så gør den det ikke - sådan vil du aldrig opleve en jappe.
japanese chin som rasen hedder på eng betyder japansk kat. den har mange træk der er kattelig. de vasker sig ofte som katte - ligger gerne på høje pladser - eks sofaryglæn og de leger meget med deres poter. hvor mange gesere gerne vil fortælle verdenen de er til og mener den drejer rundt omkring dem. så er jappen en følger - dvs du er midtpunkt - de følger med.
de er lette i deres sind. milde og kærlige og lette både i væsen og i bevægelser. kræver ikke de store aktiviteter - men vil bare gerne have lov at være med. de er venlige - glade - og elsker at lege. de gør sjældent. eks var min måsen 8 mdr før jeg hørte ham sige noget første gang.
de er blide væsener - som ikke bryder sig om at få skæld ud. omvendt så syntes jeg de sjældent gør noget som kræver opdragelse.
ligesom geseren er det en æld gammel race - en af de ældste renracede hunde der kan dokumenteres. men hvor geseren har ændret sig meget de sidste 100 år ser jappen stort set ud som for 300 år siden. det har altid været en selskabs race og vil man have en jappe skal man gøre sig klart at de trives bedst med at være en del af familien. nogle bruger dem til agility - de vil gerne med ud og gå ture - men kræver faktisk ikke så meget aktivitet - ud over at få lov til at følge med i sin families liv.
modsat geseren har de ikke den store tunge underuld i pelsen. men der i mod silkeblødt lang pels som er let at holde. en børstning en gang om ugen er rigeligt. selvom mine hunde bruges til udstilling bliver de ikke børstet særlig ofte. dog skal man rede ørefrynserne nogle gange om ugen. jeg har en lille kam liggende på mit sofabord som jeg lige reder igennem når jeg sidder og ser tv. bliver de mudret efter en tur i skoven får de lige lov at ligge og tørre også børster jeg dem - så falder mudder og sand af den fine pels. de er også rigtig søde hvis man lader dem klippe ned.
folk der kender racen kalder dem den perfekte begynderhund. og jeg må give dem ret. - kræver ikke meget opdragelse - aktivitet - motion - pelspleje - de er nemme at lære at være alene hjemme og renlighed. de kræver egentlig ikke meget andet end at få lov til at være godt selskab..
en rigtig god begynderhund.
eneste minus. har man først fået en japanese -- er man nød til at have en mere.. *gg*
mar 2008
hun er også racerepræsentant. og kanhelt sikkert svare på mange af de spørgsmål du har. jeg vil også rigtig gerne hjælpe.
www.roseheaven.dk
maj 2011
mar 2008
hvorfor en hund.