{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Han kan bare vente sig... {{forumTopicSubject}}

Min udlejer har lige været her og fortalt mig at min hund skal være ude inden d. 15/7-2011.
Men han ligger sig ud med den forkerte lejer, jeg er nemlig så heldig at havde en bror som læser boligret og derfor ved jeg en ting eller to.

Nu skal i vidst have den fra starten, for 4år siden fandt en dejlig lejlighed fik jeg dispensation på at have en "lille hund" Jeg fik malou kun 2 måneder efter jeg var flyttet ind.
Min gl. udlejer gik konkurs og en ny overtog pr. 1 januar 2011 jeg har stadig kontrakt som er tegnet af gl. udlejer.
Og nu ønsker den nye så at jeg skaffer min hund af vejen.
Dette må han desværre ikke da min gl. kontrakt stadig er gældende da jeg har boet her i så mange år.
Så nu har jeg valgt at slå mig sammen med det andet par som også har hund og har kigget i deres lejekontrakt og de har de samme vilkår som mig.
Jeg har kontakte lejernes landsorganisation og håber at de vil gå ind i sagen, jeg skaffer ikke min hund af vejen bare fordi han ikke kan forklarer hans andre nye lejere at man desværre ikke må have når der allerede er 2 hunde i gården på gl. kontrakt.

Jeg er gal som bare fanden lige nu og har ikke i sinde at bakke ned.
Han kunne jo starte med at bekæmpe det skimmelsvamp jeg har som han har lovet han ville her i foråret, men det skal jeg nok se langt efter.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han kan bare vente sig...
  • #1   11. maj 2011 Synes det sejt at du gør det! Godt at alle ikke bare finder sig i alt smiley

Hmm, er skimmelsvamp ikke temmelig giftigt? smiley

• #2   11. maj 2011 jo det er det, jeg har det i badeværelset, køkkenet og lidt i soveværelset.

• #3   11. maj 2011 Ej, det SKAL der sgu da gøres noget ved.. Kan du ikke selv bestille noget hjælp (hvor man så end gør det henne) også sende regning til udlejer? Det er vel udlejers ansvar at boligen er brugbar til beboelse.

• #4   11. maj 2011 Ej, en lorte udlejer.. Vores udlejer er heldigvis super både angående vores hunde og da vi havde fugt i vores gamle lejlighed..

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.070
    #5   11. maj 2011 Give him hell!

Spil evt. på at han har ladet stå til hvad angår hunden, det kan ses som en accept når det har stået på over længere tid. Desuden kan manden ikke bare ændre vilkårene på den måde.

• #6   11. maj 2011 Problemet er at bygningerne ikke må renoveres udvendig og det vil sige at han skal gøre det indvendig, er sikker på at dette med hunden er fordi han gerne vil have mig til at flytte ud. Jeg har levet med skimmelsvamp i 3½år nu da jeg først så det den første vinter jeg boede her, og den gl. udlejer lovede også at gøre noget men det blev aldrig gjort.
    Så nu kommer der andre boller på suppen, den nye udlejer skal ordne det og hunden bliver. Hvis han vil have mig væk må han møde op hernede med en tung tegnedreng og så håbe at det ikke kommer til at koste ham for mange penge. smiley

• #8   12. maj 2011 Palle - mine vinduer står åbne selv når jeg ikke er hjemme, så den med udluftningen gælder ikke her.

Christina - tror jeg vil prøve at kontakte dem og hører om de ikke kommer ud og kigger.

• #9   12. maj 2011 Mht. hunden så har du helt ret. Man kan ikke lave regler med tilbagevirkende kraft. Regler om ingen hund kan kun gælde fremadrettet. Du må beholde din hund indtil den dør. Jeg har også læst lovstof i noget tid smiley

Mht. skimmelsvamp så kontakt endelig Teknik & Miljø (Teknisk Forvaltning). Jeg har arbejdet der og har været ude og vurdere flere skimmelangreb hos private udlejere.

• #10   12. maj 2011 Nicolai & malene - Ok det prøver jeg så. For jeg har en mistanke om at grunden til at jeg nogen gange ligger syg i længere tid er pga. skimmelsvampen.

• #11   12. maj 2011 Min kæreste udviklede allergi da der var svamp hos os, så du kan sagtens blive syg af det..

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#12   12. maj 2011 Jeg har også boet et sted hvor der pludselig viste sig at være angrebet, og jeg kunne tydeligt mærke på min vejrtrækning da jeg flyttede, at den blev bedre.

• #13   12. maj 2011 Puha tror virkelig at der skal gøres noget og i en fart.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#14   12. maj 2011 Ja, gør endelig det.

Jeg boede der kun i et års tid, og havde intet opdaget, men fandt så ud af lige inden jeg flyttede at det stod slemt til...men i følge udlejer var det ikke noget lidt vask og et par lag maling ikke kunne klare, så klart man ikke opdager noget.

Jeg ved ikke om det også har noget med sagen at gøre, eller bare at det var ringe luft og fugtig i den kælder, men ALT rådnede og døde bare lynhurtigt, frugt og blomster og sådan...føj

• #15   12. maj 2011 Blah B - Jeg vasker alt ned en gang om ugen og har malet badeværelset 2 gange med dyr maling i løbet af de 3½år jeg har boet der, men det hjælper ikke meget når muren ikke er mere end 10 cm tyk.
    Så ja jeg skal i hvert fald nok sørge for at denne udlejer gør noget ved sagen.
    Hvis han ikke havde bragt min hund på banen havde jeg nok været lige glad, men hvis man vil gøre mig gal så er det bare at gå efter malou. smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#16   13. maj 2011 Håber du får skovlen under ham, det er latterligt så frie tøjler udlejere har i forhold til at behandle lejere af pommern til!

Det er bare om at hive de tunge skyts frem!

Kommentér på:
Han kan bare vente sig...

Annonce