{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil bare af ren nysgerrighed høre hvad for en hund i har og hvilket foder i giver den?

Jeg har dansk svensk gårdhunde hvoraf den ene stadig får hvalpefoder og derfor får "sund hvalp" fra DLG
Den anden får "gårdhund" fra DLG..

Den voksne hund har hele tiden været meget kræsen og vil hverken spise royal canin eller hills eller oliver..
Da vi fik øjnene op for DLG's produkter blev vi faktisk overraskede over hvor gode produkter det er smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder?
  • #1   9. maj 2011 Er lige skiftet fra olivers old and fit til Arion. Hundemanden synes ikke rigtig om olivers foderet og selv om han fungerer ok på det så synes jeg han er ultra småtspisende og en anelse for mager. Derfor skiftede jeg for 6 dage siden til arion adult maintenance hvor der er mere fedt i og foderet lugter bedre end olivers foder som har tendens til at lugte hengemt og af gammelt murstøv.

• #2   9. maj 2011 Vivi, havde samme problem, men købte oget af oliver's fiske olie og blandede det med det *SLURP*

• #3   9. maj 2011 NU er jeg nysgerrig, men hvad er DLG for noget? Google hjælper mig ikke.

• #4   9. maj 2011 hvordan er det med olie osv i det foder?
    Vi er nemlig rigtig glade for vores fordi det er noget rigtig dejligt fedtet olieret foder, så de får en dejlig flot blank pels

• #5   9. maj 2011 DLG er det samme som Land og Fritid.. (jeg er bare fra landet så vi kalder det DLG)

• #6   9. maj 2011 *Fredsfyldt* .
    Har jeg også stående så vil han slet ikke røre det smiley

• #7   9. maj 2011 Jeg fodre med barf, og det startede jeg op med allerede et par dage efter jeg fik min nye hvalp hjem, da jeg var super glad for det på min tidligere hund. Det fungere også super godt nu, og jeg har en hund der hopper og springer når der serveres, det er skønt smiley

• #8   9. maj 2011 Hehe, jamen så er din hund jo også kræsen *GG*

• #9   9. maj 2011 Men on topic - jeg har skiftet lidt på det seneste.

I oktober sidste år, startede jeg med at fodre med Acana, men Bella begyndte at klø sig af det og da kløen ikke var stoppet i februar, valgte jeg at stoppe med det. Så prøvede jeg Kronch Basic, men det kunne jeg have sagt mig selv at damen ikke gad spise, da jeg HAR prøvet at få hende over på fiskebaseret foder før, uden held. Så købte jeg istedet en 4kg Olivers Lamb og den røg ned, men jeg syntes ikke efter den sæk, at Bellas pels er særlig fin. Hun virker meget mat i det. Så nu har jeg lige købt en sæk Arion med lam, som hun har kørt på før og som jeg ved hun fungere rigtig godt på og spiser med stort velbehag! Så fra nu af hedder den Arion igen.

• #10   9. maj 2011 Jeg er så ikke så begejstret for Land & Fritids eget foder, der bl.a. fås i varianter lavet på svin og som har korn øverst på ingredienslisten.
    -men trives hunden på det, må det jo være det vigtigste.

Mine får pt taste of the wild. De har ikke fået det så længe, så må lige afvente og se hvordan de ser ud og har det om nogen tid. Hvis ikke det fungerer for dem begge, ryger de tilbage på Oliver's selected fish, som har fungeret rigtig godt.
    Mine er altædende, så smag og lugt af foderet er ikke så vigtigt herhjemme;o)

• #11   9. maj 2011 Til jer med olivers, hvor meget giver i for en sæk ?

• #12   9. maj 2011 Jeg gav lige omkring 300 for en sæk -købte det ved den DCH hvor jeg træner, så det var lidt billigere end at købe ved Olivers

• #13   9. maj 2011 Begge mine bliver råfodret

• #14   9. maj 2011
    Majse Bartels J

Hvordan trives dine hunde på det? For kvaliteten er ikke særlig god og prisen billig.

• #16   9. maj 2011 fodre alle mine (amerikansk staffordshire terrier og pharaoh hound) med Henne petfood

• #17   9. maj 2011 Jeg er ved at køre min franske bulldog over på Taste of the wild og indtil videre ser det godt ud. Han spiser næsten alt, men har aldrig fungeret godt på noget af det, jeg har givet. Det hele ryger bare direkte igennem. Vi prøvede så BARF som var ok for maven, men det gad han ikke at spise i længden.
    Har derudover prøvet Orijen, Acana og Wolfsblut... Krydser fingre denne gang.

Hvad er der i DLG's foder?

• #18   9. maj 2011 Karina - De trives kanont på det..
    de holder deres vægt perfekt og pelsen er flot og skinnende og vi har flere gange fået kommentarer fra dyrelægen om at han slet ikke kan se på hundene at de ikke får royal canin eller andet dyrt foder..
    han har sågar selv skiftet til DLG's foder og er rigtig glad for det..

kan ikke præcis huske hvad der er i da jeg ikke lige sidder med sækkene

• #19   9. maj 2011 (link fjernet)

• #20   9. maj 2011 Okay, ja der kan man bare se.

• #21   9. maj 2011 Tak, Karina.

Det var ikke noget jeg ville fodre med, men det er jo godt hvis hunden fungerer på det smiley

• #22   9. maj 2011 Mine bliver råfodret, plus de får Acana wild prairie i foderbolde osv... Det fungere fint her.
    Min hvalp på et ½ år, er meget småtspisende så der ska kræses lidt for hende. Hun får lidt oksefedtpulver på hendes mad, samt lakseolie.

• #23   9. maj 2011 kan ikke rigtig se hvor der står at der er Majs i?
    ja der er korn osv i..

kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være så dårligt foder?

• #24   9. maj 2011 Majse Bartels J: hvis dine fungere på det, så er da bare herligt. Alle hunde fungere ik li godt på det samme foder, det er jo forskelligt fra hund til hund.

• #25   9. maj 2011 Kylling 30% - ris - majs - hydrolyseret kylling protein - roemasse - olie og fedt - vitaminer og mineraler - æg og æggprodukter - tørgær - lectin - F.O.S.- yucca ekstrakt - Ikke tilsat farvestoffer.

16% fedt
    8,0% aske
    3,0% fibre
    9,0% fugtighed
    38% kulhydrater
    26% protein

Tilpasset størrelse af foderpillerne, som sikrer god mundhygiejne.
    Indeholder udelukkende naturlige antioxidanter.
    En optimal balance mellem vitaminer og mineraler.
    Indeholder F.O.S. som fremmer en sund tarmflora.
    Fiberstrukturen i foderpillerne sikrer sund mundhygiejne.
    Højt fordøjeligt foder, som reducerer afføringen pga. råvarernes høje kvalitet.
    Indeholder M.O.S. som stimulerer immunforsvaret.
    Indeholder Omega 3 og Omega 6 fedtsyrer.
    Nøje udvalgte kvalitetsråvarer, som sikrer hundens helbred.
    Indeholder Yucca extrakt, som kontrollerer odør i hundens afføring.

Udover det har arion en meget høj optagelse, dvs min småtspisende hund ikke skal kværne sig igennem en masse foder.

• #26   9. maj 2011 Korn ville jeg aldrig have i mit foder, men majs er ok som fyldstof.

• #27   9. maj 2011 Jackie og Billie

nej det er helt korrekt..
    Men mange gange er alt det hammer dyre foder faktisk ikke en døjt bedre end det billige..
    sys måske nogle gange der godt kan gå lidt snobberi i det, det har jeg før mødt når jeg med andre folk har snakket foder.. de skal helst ha noget der koster spidsen af en jetjager for det er godt nok til vuffen..

• #28   9. maj 2011 Majse -i linket fra Karina er det en MEGET sparsom ingrediensliste der er vist.

På land og ritids hjemmeside, kan man se at deres aktiv foder har fjerkræ (ikke nærmere bestemt) og svin som proteinkilde og derudover indeholder majs og hvede.

Hvalpefoderet kan jeg ikke finde en indholdsfortegnelse på udover den i linket fra Karina -og den er altså meget vag. Der står jo bare korn (som første ingrediens endda), men ikke hvilket korn, og animalske biprodukter, men ikke fra hvilke dyr.

"gårdhund" kan jeg ikke finde på L&F's hjemmeside.

Hvalpefoderet koster 221kr (ifølge hjemmesiden). For under 100kr mere pr sæk, køber jeg taste of the wild (eller olivers hvis man kan finde en forhandler istedet for at købe via hjemmesiden). Det er foder baseret på kød (og det er opgivet fra hvilket dyr;o)) og ikke stoppet med korn.

Men skriver gerne igen: hvis din hund trives godt på det, så er det jo det der er det vigtigste. Men et kvalitetsfoder er det altså ikke.

• #29   9. maj 2011 Og ja du har helt ret i at nogen af de dyre mærker osse er stoppet med korn osv.
    -der betaler man så for et mærke og får, efter min mening, ikke meget kvalitet for pengene.

Men i det mindste kan (ofte) finde en fyldestgørende ingrediensliste, og det kan jeg ikke på L&F's produkter. Det synes jeg faktisk er lidt dårligt -det bør man kunne, uanset om det er et dyrt eller billigt produkt.

• #30   9. maj 2011 Foderfilosofi er en sjov størrelse. Først og fremmest skal man gøre op med sig selv om man tror på at ens hund er en omnivor eller om hunden er en kødæder. Alt efter svaret på dette kan man derefter bgynde at vælge foderet ud. Jeg tror ikke på hundens fordøjelse er som en omnivors men jeg tror at den vil kunne leve på en masse skrald og skrammel. Men ud fra det vælger jeg nogle produkter fra. De billigere produkter kendertegner sig oftest ved at have korn som nr 1 indhold på listen. Dog er der nogle så kaldte dyrere produkter jeg vælger fra pga dårlig personlig erfaring.

• #31   9. maj 2011 Michelle
    Det kan du også på deres produkter.. altså på selve sækken er der faktisk en rimelig detaljeret ingrediens liste.. smiley

men hvor mange kg er der i den sæk af det foder du køber?

• #33   9. maj 2011 Jeg vil så heller aldrig have korn i et foder til mine, men det er jo en smagssag...
    Da min tæve var amme for nogle hvalpe, ku vi ik få hende til at spise noget andet end nutra nuggets og der er der korn i. Men hende og hvalpene elskede det, og ved dyrlægen fik de så meget ros.

• #34   9. maj 2011 Pia -jeg tror ikke der findes nogen der påstår at der kun er ET mærke som er bedst til alle hunde. I så fald er jeg i hvert fald aldrig stødt på vedkommende.

Men man kan jo godt have en holdning til hvad man IKKE vil fylde i sine hunde. F:eks. ville jeg fravælge et foder der er baseret på svin, har korn som hovedingrediens og ja... altså opstille en række kriterier.

Nu er der jo så mere end 1 mærke der opfylder mine kriterier, og disse kan jeg jo så frit vælge imellem og finde det eller de mærker mine hunde trives på.

• #36   9. maj 2011 det var egentlig ikke for at søge andres mening om mit foder..
    det var bare der det blev sporet hen..

ville bare gerne høre hvad for noget foder andre bruger til hvilke hunde

• #37   9. maj 2011 Jeg har engelsk bulldog, én får Orijen ell. Acana (lagermideallergi, så selvf. kornfrit foder), den anden har i længere tid nu fået Hill's j/d, men nu prøver jeg med kosttilskud for gigten og Orijen (hun er lidt for tyk) til hende også.

• #38   9. maj 2011 Jeg bruger Acana grassland til Albert. Jeg har for kort tid siden prøvet Wolfblut, men det fungerede han slet ikke på. Spiste det gerne ( han spiser alt ) Men den gik ikke :-(. Så han er tilbage på Acana, og er sig selv igen. Så der bliver vi bare for eftertiden.
    Jeg vil ikke fodre med korn

• #39   9. maj 2011
    Vi har tre Staffordshire Bull Terrier.

To får gourmix fra VetCur, og en får Orijen.

• #40   9. maj 2011 Morris som er meget kræsen får ziwipeak, og det bliver da lige spist.

• #41   9. maj 2011 Oliver's har fodret med det i snart 7 år, er fuldt tilfreds.

Kommentér på:
Foder?

Annonce